Kolik byste dali za moje auto:
Ford focus r.v. 2002, benzín 1.6 74kW, kombi, modrá metalická. Výbava: přední okna v elektrice, klimatizace, vyhřívané čelní sklo. Auto má najeto 203 000km. (Nemám to jak doložit, já ho mám od 130 000 km.)
Plusy: auto je plně pojízdné, zachovalé, nekuřácké. Po stránce koroze slušné, blatníky a spodky dveří perfektní, trochu reznou jen konce prahů, to jsem zatíral a přestříkal, ale je to mírně jiný odstín, takže je to vidět. Na spodku auta se nějaká rez najde. Úplně nový katalyzátor MTS (stál přes 4000, účtenku mám), jinak výfuk je starý dva roky a je to taky značka MTS. Výfukář, co mi měnil kat, se o něm vyjádřil pochvalně, že je to kvalita, co něco vydrží. Nové svíčky, kabely, vzduchový filtr. STK do 04/2017. Plní EURO 3, takže při převodu auta zatím bez poplatku. Autorádio má slot na SD kartu a přehrává MP3. Pneumatiky jsou skoro nové, kupované 07/2015 a mají najeto pár tisíc. (Mám k autu i sadu zimních kol, tam jsou pneu rok staré, tj. jeté jednu zimu a opět minimální nájezd.) Automatické rozsvěcení světel (režim denní svícení, doděláno podle schémat ford). Na palubce vyvedené napájení na USB konektor a z něj mám USB kablík do navigace. Taky je tam umístěné kolečko pro přísavku, celkem pěkná vychytávka, navigace je lépe dostupná, než kdyby byla na skle. V autě je nainstalovaná bluetooth handsfree sada. Asi tak před rokem měněné komplet přední brzdy (= kotouče+destičky) a zadní destičky. Před dvěma lety nové lanovody ruční brzdy. Před 3 lety a 40 000km nová spojka.
Mínusy: před 3 lety měněný motor za kus z vrakoviště, údajně s 90 000km, já jsem najel dalších 40 000km, tzn. motor má 130 000km, ale opět, nemám to jak doložit. Dělaly se samozřejmě i rozvody. Motor bere trochu oleje, cca 0,5l/1000km 5W40. U těchto motorů nic neobvyklého a při výměně oleje (2 měsíce zpátky) mi v servisu řekli, že to ještě jde. Taky se pochvalně vyjádřili, jak pěkně motor běží, že už takový dlouho neslyšeli. Někdy zlobí centrál, tj. po zamknutí se auto hned odemkne, je to hrozně nahodilá chyba, neobjeví se třeba několik měsíců. Když ano, je potřeba místo dálkou zamknout klíčem (a chvíli se s ním prát, auto asi 3x zkusí odemknout, pak to vzdá a je potřeba oběhat všechny dveře a zamknout ručně). Nejspíš to bude nějaká prkotina, kterou jsem zatím neměl potřebu řešit (vždycky se to zase samo opravilo). Z vyhřívaného skla některé proužky netopí (hlavně u spolujezdce) a to bylo cca před rokem měněné

Auto někdy déle startuje, resp. v tu chvíli pomáhá pustit klíček a natočit to znovu. Napodruhé to chytá hned. Od výměny motoru se mi nestalo, že by auto nenastartovalo nebo mě někde nechalo.