Stránka 11 z 41

Re: Problém s otáčkami

Napsal: 20.12.2010 12:34
od petulak

Re: Problém s otáčkami

Napsal: 20.12.2010 13:08
od Poli
latis píše:Zdravím pročetl jsem tohle téma ale jsem zmatený,u mě se problém projevuje tak že se jako by seká plyn,nereaguje vůbec na sešlápnutí,potom třeba se sekne ve 4000ot,pak zase třeba spadne nebo když pedál potlačím zespodu,pak zas zůstane tuhý a nejde sešlápnout.Asi to bude spíš pedálem,ale nejsem z toho chytrý,prosím o radu nebo mě nasměrujte na jiný odkaz?Děkuji jsemz toho nešťastný.


resetoval si RJ? myslim tim odpojenim baterky treba na celou noc a pak pripojit, nastartovat bez plynu a nechat zahrat na provozni teplotu...pak teprv jet...

Re: Problém s otáčkami

Napsal: 20.12.2010 16:10
od chalomi
nic nic je tam jen pred FL ale diky

Re: Problém s otáčkami

Napsal: 04.01.2011 07:45
od commanderwar
Hoj včera sem vymenil volnobežny ventil. original ford
Zasekaval se za studena takže sem rano nemohl studeny motor bez plynu nastartovat.
Toto se tím vyřešilo.

Ale co zustava je že mi trošičku kolisaji otačky pri volnobehu z 900 na 850 cca.
Je to maličky možna pro nekoho i zanedbatelny pokles.

ale i přesto badam čím by to mohlo byt.

škrtici klapkou tuším že ne ta je pri volnobehu zavřena a vzduch jde vyhradne přez ventil.
hadičky snad nikde popraskany taky nejsou to by tam musela mit mini dirka aby byl jen takovy maly pokles otaček.

na co se mam zameřit ted???

Re: Problém s otáčkami

Napsal: 04.01.2011 13:05
od maxo111
Vymen tie podtlakove hadice, ono sa to nezda ale kym ich odtial nevyberies tak si nemozes byt 100% isty ze su ok.

Re: Problém s otáčkami

Napsal: 05.01.2011 09:15
od commanderwar
ojaky hadičky se přesne jedna???..přeci jenom jich tam je mraky..

1.6 zetec

Kolik jich je kde přesne jsou.

nemate nekdo nejakou hezkou fotku??

Re: Problém s otáčkami

Napsal: 05.01.2011 10:44
od miki21
V tomto tématu je to již popsané :wink: http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... %A1n%C3%AD

Re: Problém s otáčkami

Napsal: 07.01.2011 07:37
od commanderwar
kluci hadičky sem mel včera venku
to byl porod je dostat ven a azase zpatky

ale jsou v poradku očistil jsem je..i ten valeček.

a vše vratil zpet.
hadičky jsou ok....ale otačky stale trochu kolisaji z 900 na 850.

km vaze vzduch mam hroznej pristup musel bych sundat alternator:(((

Re: Problém s otáčkami

Napsal: 08.01.2011 14:26
od commanderwar
Kluci omlouvam se ale sem desny pako.
ja se celou dobu domnival že mam otačky nastaveny na 900 a neni to pravda.

na budiku jsou vlastne 4 čarečky z toho jedna je 0 a 4. je 1000, takže předpokladam že druha a třeti jsou nejak 300 - 350.

z čehož plyne že mam otačky nastaveny na 600 - 650.
a to me prijde že jsou dost nizky.

mam novy volnobežny ventil, restartoval jsem jednotku ale nic se nezmenilo i novy ventil ma nastaveny tech 600 -650.

takže jedina možnost je je nastavit manualne tím zalitím šroubem na tom ventilu???..
mate s tím nekdo zkušenosti u 1,6 2001??

Re: Problém s otáčkami

Napsal: 08.01.2011 15:39
od miki21
optimál je700+-30 otázka zní,jestli to takhle podle ručičky odhadneš.Pokud se motor na volnoběh nějak neklepe a nemá tendenci chcípat,tak bych to neřešil.I ten otáčkoměr nemusí být absolutně přesný,takže nějaká odchylka bude i tam.

Re: Problém s otáčkami

Napsal: 09.01.2011 14:53
od maxo111
Hlavne by som sa nesnazil "nastelovat" novy volonobezny ventil ... Mne divne spravanie sa otacok pomohli vyriesit 4 veci: novy volnobezny ventil, vymena podtlakovych hadiciek aj s tym plastovym ventilom na spodku, vymena palivoveho a vzduchoveho filtra. Dalej mozes pre dobry pocit skusit VIF Super benzin aditiv. Udajne niekomu tu na fore pomohlo aj nastavenie vole ventilov...

Re: Problém s otáčkami

Napsal: 10.01.2011 20:00
od Ondřej
Mám podobné problémy jako ostatní. Nízké otáčky kolem 700, což má za následek pohasínání světel, klepání motoru, vibrace, rázy od motoru, atd. Prohlíd jsem hadice, vyměnil filtry, vyčistil klapku, vyčistil voln. ventil, několikrát, zkusil ho na zdroji, jak se otvírá, váhu vzduchu, 2 denní reset jednotky, diagnostiku, teďka mám navíc 62Ah novou baterku, aby alternátor nebyl furt v záběru. Pak jsem zkusil nastavit klapku matičkou, byl jsem jak zjevenej, když jsem měl najednou otáčky kolem 800, najednou šlo řadit, přestalo klepat ložisko na spojce, přestaly zhasínat světla, prostě dobrý. Ale jen na 14 dní, pak se ta mrcha naučila novou polohu klapky a bylo po zábavě, vrátilo se to zpátky. Nevím, jak to přemýšlí, ale když tu matku vyndám, tak to drží furt stejný otáčky, čekal bych, že to zdechne. Mírné zlepšení nastalo po zkušebním natankování 50% E85, ale to se obecně ví, že ten motor to oživí. Už nevim, co s tím. Vaději mi ty pazvuky, který z toho jdou, jinak mě to nikdy nechcíplo, ani otáčky nelítaji. Prostě by stačilo, aby ty otáčky byly o 50-100 vyšší. Budu pátrat, jestli nejde jednotce vnutit zapnutí klimy, aby zvedla otáčky, jak to dělaji čipaři jednotek. Alternátor dobíjí, klešťákem jsem na něm naměřil i 90A při zapnutejch světlech, větráku a rozmrazování skla. Předešlou baterku jsem měl 7 let a točila při -20 bez problému, dal jsem jí otcovi, kterýmu odešla v mrazech. Ještě mě napadlo, že mě v 150k dělali ventily, jen to zkontrolovali a namarkovali 800Kč, jenže nevím, jestli to potom bylo tak špatný nebo to odešlo postupně, každopádně ve 150k to nedělalo. Taky mi přijde, že při rozjezdu mi pravidelně klepou ventily, co taky nedělalo. Dávat vyžírkům dalších 800, aby mě řekli, že to zmrvili, se mi nechce.

Re: Problém s otáčkami

Napsal: 13.01.2011 11:27
od matys
Ondřej.............to klepání při rozjezdech není způsobeno vůlí ventilů,ale větším předstihem z řídící jednotky.Mrkni na svíčky kolik mají najeto (do 60tisíc km) a změř na nich odtrh (má být 1,3mm pro 1.6 16V).Pokud to nepomůže, chtělo by to nechat zkontrolovat diagnostiku ŘJ .
(a rozvody ve 150tis.km máš určitě dělané ?)

Re: Problém s otáčkami

Napsal: 13.01.2011 12:30
od Ondřej
To Matys:
Rozvody jsem nechával dělat v Kladně u Charouze s těma ventilama, to jestli je vyměnili nevím, v tomhle státě nevěřim už ničemu a nikomu, komu se za nějakou práci platěji peníze. Nechal jsem vyměnit i pumpu a napínák, vše, co vyndali, mi dali zpátky i s řemenem + teda dle faktury a technika kontrolovali vůle, ale nebylo potřeba něco měnit. Svíčky jsem měnil před dvěma měsíce při výměně oleje a vzduchovýho filtru, mám tam Beru, nicméně dělalo to i předtím s originálama Motorcraft. Ve svíčkách to nebude, odtrh jsem dělal měrkou jak má bejt, než jsem je namontoval, motor chytá na první otočení za každýho počasí. Diagnostika taky nic neukázala, na emisích vše v normálu. Jediný, co mě napadá je, že jak jezdim hodně město a jen tak šimrám motor, tak je ucpanej katalyzátor a lambda už pomalu a blbě reaguje. Nemám bohužel srovnání. Trochu vidím do elektriky, motory taky spravuju, orientuju se vcelku slušně, ale tohle mi připomělo časy, kdy jsem se snažil vyladit pionýra, kterej vyladit nejde. Asi to nechám bejt a když se to vysype, tak vyměnim celej motor. Zase má to 180k a je to, snad se nikdo neurazí, spotřební auto. Kastli jsem prolil olejem, ta je OK, rez mám podchycenou, kde o ní vím. Ostatní se dá opravit.

Re: Problém s otáčkami

Napsal: 21.01.2011 13:53
od Jiras
Zdravim všechny Focusmeni. :-) Lidičky, mám taky problém s otáčkami. Měnil jsem volnoběžný ventil, ale tím se to moc nezlepšilo. Ještě by mě zajímalo, kde najdu podtlakové hadice u motoru 1.8 16V. Myslím si, že jedna je po volnoběžným ventilem a o druhé nevím. Když jsem byl na diagnostice, tak jim to ukázalo vadný podtlakové hadice, volnoběžný ventil nebo snímač škrtící klapky. Po výměně volnoběžného ventilu, se to malinko zlepšilo. Otáčky už nestoupají až na 3tis. ale při dojezdu na stopku (červenou) se vyšvihnou na 1400 a pak až auto zastaví, tak hned klesnou na 800. Nevim co s tím. Už jsem to tu pročetl od zhora dolů, aj jiné diskuze. Zkuste mi prosím někdo poradit. Díky za info.