Stránka 2 z 12

Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW

Napsal: 05.03.2008 16:13
od anubis
na slovensku je volba jasna (faktor ceny) - 1,8TDCi je lacnejsie ako 1,6TDCi 80kW...
vybava TREND - 1,6 TDCi 80kW versus 1,8TDCi rozdiel 30tis
1,6 80kW v TREND stoji rovnako ako TitaniumX s 1,8...tod moj postreh

Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW

Napsal: 23.03.2008 13:18
od Dreede
Ja som zobral 1.8TDCi. Mal som možnosť porovnať so Ceedom 1.6crdi 80kW a 1.8 je silnejšia. Prešiel som na ropák z 2.0 benzínu 100kW a tento 1.8tdci si pochvaľujem. Pár ľudí písalo, že majú veľký delay na zošliapnutie plynu aj pri voľnobehu a nemajú aktuálnu spotrebu. Toto isté mi vravel aj predajca. No mne plyn reaguje okamžite ako pridám, takmer ako 2.0 a navyše mám aj aktuálnu spotrebu. Ktovie, či tieto "nové" 1.8tdci nemajú novú elektroniku. Trápi ma len spotreba, ktorá sa pohybuje okolo 6,9L s asi 60% podielom mesta co je ale aj tak malé číslo oproti 2.0 žrútovi... 8)

Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW

Napsal: 23.03.2008 16:47
od Peter5
Ja som momentalne cerstvy majitel focusa 1.6 TDCi 66Kw. So spotrebou som zatial spokojny je momentalne 4.7 a to je motor este surovy tak ked sa zabehne tak to mozno pojde na 4.5 Vykonovo mi to postacuje. A s tym ukazovatelom spotreby mne ukazuje okamzite ako nahle slapnem na plyn hned to reaguje.

Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW

Napsal: 03.02.2009 15:38
od paty
Ahoj jsem tu novej a mám dotaz:
po prodeji mondea jsem rozhodnut koupit ojetý C-MAX asi rv2005-6 v dieselu.
Zvažuji 1,6TDCi 80kW(PSA) nebo 1,8TDCi 85kW(ford).
Ten první (1,6) už znám, všude na webu jsou o něm různé recenze.
Ale nikde jsem nenašel recenzi nejlépe uživatelskou na C-MAXe s tou 1,8TDCi.
Jakej je mezi těmito motozy výkonostní rozdíl? To, že má ta 1,8 o 5kW více je mi jasné,
ale nikde jsem nenašel parametry kroutícího momentu u té 1,8.
1,6ka má 240Nm již od 1750ot/m a nárazově až 260.
Jak je na tom ten 1,8?
předem děkuji za vaše rady.

Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW

Napsal: 03.02.2009 16:42
od tomason
1.8TDCI DURATORQ (KENT) 85KW 280/300nm funkce overboost STARÝ KENT TO NEVZDÁVÁ ANEB PROČ MÁME 1.8TDCI-8VTak dnes sem sehnal časopis Autodiesel,kde je článek o Mondeu s motorem řady kent s litinovou hlavou ,což je motor který se montuje do Focusů v ČR.Proč se tento motor montuje stále a dováží se do ČR.Motor pochází původem ješte z Fordu Sierra oproti hliníkovému motoru Peugeot /Ford HDI-TDCI je o 44tisíc levnější a hlavně se dostane kouřivostí na Euro 4 bez filtru pevných částic,což motor TDCI/HDInedokáže.Proto se Ford rozhodl dovážet ho sem respektive na trhy ,kde se zákazníci nehoní za motory s příponou DPF.Kdo často jezdí po městě a zůstává v kolonách a ještě k tomu jezdí krátké vzdálenosti což sou okolnosti vylučující správnou regeneraci DPF měl by zbystřit motor 1.8TDCI je zajímavý i cenou viz 44tisíc kč.Motor se sice hůře zahřívá a nezapře svou minulost řehtáním a při rozjezdu je třeba přidat více plynu nemá tak silný volnoběh jak 2,0TDCI vyjíždění ze strmých garáží a vlečení vleků můžeme cítit i spojkově obložení pořád je to ,ale lepší než ucpaný filtr DPF Praskání litinové hlavy se vyřešilo Comonrailem tím se snížilo tepelné zatížení a Delphi bylo nahrazeno vstřiky Siemens a turbodmychadlo s přesnou a rychlou regulací -naklápěním lopatek elektroservomotorem .Kompresní poměr pro Focus a Connect 74-85kw je 17,2:1když to Mondeo má 92kw má 19,4:1 zcela proti dnešnímu trendu .Závěrem sem rád ,že sem se konečně dopátral proč všichni si myslej že HDI/TDCI je o míle dál než 8V ten,ale má své nesporné výhody a už i Já a i Vy už to víte

Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW

Napsal: 03.02.2009 16:44
od tomason
:lol: kdyby něco tak se ptej dál :wink:myslim že mě tahá tak od 1600 zhruba zátah to má pořádnej já nejsem zas tak náročnej takže občasnej kopanec mě nedělá vrásky

Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW

Napsal: 03.02.2009 18:23
od paty
tomason: díky za upřesnění, tak těch 40Nm už by mělo být drobet znát ne? Také se spíše kloním k tomu fordímu motoru, na to DFP jsem slyšel samou špatnost.
Teď jse o to jak je to zpřevodovaný.
Jinak doufám že ten 1,8 už netrpí tím častým zanášením vstřiků jalo to bylo u mondea 2,0TDCi.

Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW

Napsal: 03.02.2009 18:56
od tomason
http://www.tipcars.com/applications/mag ... mailem=ano tak zde je vše vstřiky sou Siemens u 1,8 85KW Focus II

Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW

Napsal: 03.02.2009 21:00
od risomas
ja by som takisto pokial by bola moznost radsej volil 1,8. Je to proste starsi overenejsi typ. 1.6 by mala mat starsi DPF filter co je spolu s katalyzatorom a stoji okolo 1000e a meni sa po 60tis km

Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW

Napsal: 03.02.2009 23:37
od paty
ahoj kolik tak tipujete, že by mohl vydržet ten 1,8TDCi v C-MAXu km?
Pokud bych koupil nějakýho co má cca 130tis km tak kolik tak teoreticky vydrží pokud se nestane něco nepředvídaného? Doufám že tak min. 300tis. by mohl né?

Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW

Napsal: 03.02.2009 23:48
od tomason
to je loterie záleží kdo a jak s tim jezdil a co tankoval pokud nelítáš 30000km a víc tak bych bral benzín radši jestli ti něco odejde tak se to nevyplatí vůbec TDCI kupovat vstřiky tak 200000km +-

Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW

Napsal: 07.02.2009 17:41
od kako
Niekolko razy som tu cital ked nenajazdis viac km, dizel sa neoplati. Preco? Pri novom aute nadobujuca cena benzinu a dizla je rozdiel 40 - 80 tiis., to sa da pochopit. Ojazdene kupim za rovnaku cenu. Nech auto sa pokazi napr . po 30.tis km, niekomu sa pokazi v prvom roku a mne po 2 roku. Mame v rodine este 2 dizle a ze by sa neak kazili nemozem povedat. Naproti som mal aj punto s 38 tis. km. Za 25tis.km. som donho ovela viac investoval ako do esc. td za 3 roky. Ja si myslim vsetko zalezi od stastia pri kupe a o dalsej starostlivosti auta.

Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW

Napsal: 07.02.2009 17:52
od tomason
no jasně záleží co koupíš asi tak že ,když ti odejde turbo nebo setrvák po dvou letech seš na nule a vše co si ušetřil je pryč proto ,když nejezdíš aspoň těch 20 ročně a nejlépe vetší vzdálenosti alespoň 20km tak je lepší benzín si myslim s dieslem je to risk no a pokud se to stane a ty to opravíš můžeš lítat dalších x tisíc kilometrů de o to sehnat to správné auto :wink:
kako píše:Niekolko razy som tu cital ked nenajazdis viac km, dizel sa neoplati. Preco? Pri novom aute nadobujuca cena benzinu a dizla je rozdiel 40 - 80 tiis., to sa da pochopit. Ojazdene kupim za rovnaku cenu. Nech auto sa pokazi napr . po 30.tis km, niekomu sa pokazi v prvom roku a mne po 2 roku. Mame v rodine este 2 dizle a ze by sa neak kazili nemozem povedat. Naproti som mal aj punto s 38 tis. km. Za 25tis.km. som donho ovela viac investoval ako do esc. td za 3 roky. Ja si myslim vsetko zalezi od stastia pri kupe a o dalsej starostlivosti auta.

Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW

Napsal: 03.03.2009 05:42
od pavel55
Mám 1.6 TDCI 80kw s DPF 2roky a nemá to chybu.Jsem s ním 100% spokojený.

Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW

Napsal: 03.03.2009 15:15
od SilverGhost
Někteří :twisted: mně sice za to opět nebudou mít rádi, ale já Ti motor 1.8tdci spíše nedoporučím a když už, tak si daný kus nejdříve delší testovací jízdou po městě i mimo město odzkoušej, zda Ti sedí. Moje výhrady pramenící ze subjektivních osobních zkušeností mé osoby s mým konkrétním kusem uvedeny zde:
Re: Zkušenosti s Fordem Focus

Oproti 1.6tdci prý existují pozitiva ve větší robustnosti, absenci problémů s DPF a pod., ale to nemohu, bohužel, posoudit.

Jinak to tomason všechno pěkně a vcelku přesně shrnul :lol: , on je jeho spokojený uživatel, přesto je tam většina možných výhrad také poctivě uvedena.

No a nakonec Ti obdobně rovněž doporučím na běžné ježdění (málo dálnic, málo km ročně) spíše ojetý benzín než ojetý diesel a to především proto, že ojetý moderní diesel, pokud fakt nemáš 100% jistotu najetých kilometrů, jistotu opravdu udělané a dále předpokládané údržby promítnuté do ceny, je podle mne mnohem více nákupem zajíce v pytli... Což však neznamená, že si nevytáhneš pěkně vykrmenýho macka s tlustým kožichem :mrgreen:

Kako sice nechápe, proč se to "neoplatí", ale pak si sám odpověděl, jak to vlastně je. "Ojazdene kupim za rovnaku cenu". Pokud ano, tak vo tom to je :D Hodnota byla původně vyšší, je tam třeba to turbo :mrgreen: , víc železa :roll: , míň to žere a tak... ale cena na trhu klesla více proto, že jdeš do většího rizika, že budeš něco muset investovat... A trh to asi tak nějak vycítil nebo co :mrgreen:

Pokud však máš nějaké koruny navíc, pokud by se něco měnilo, a chceš se prohánět hlavně na dálnici s tédéíčkařema za rozumnou spotřebu, OK. Nezapomeň ale, že vlci v prasátech číhají :D