Stránka 2 z 2

Re: 1.0 EB čidlo klepání

Napsal: 25.07.2023 10:26
od zdenyvm
Tak jsem dotankoval k půlce benzínu z Benziny dle rady do plna 101 benzín, dojel nádrž, natankoval novou 95 a půlka už je zas pryč... a po tom dotankování 101 už se problém neopakoval ani když jsem se ho snažil několikrát vyvolat (akcelerací na 4 z nízkých otáček jak se to stávalo) :palec_nahoru:

Vypadá to že to bylo opravdu špatným benzínem z Benziny... a to jsem si myslel že značkový benzín je něco víc...

Díky všem za rady!

Re: 1.0 EB čidlo klepání

Napsal: 13.08.2023 10:05
od zdenyvm
djdekl píše: 02.07.2023 18:03 snimac-KS.jpg

Pozice 3
Tak je to tu zase... :( Objednal jsem čidlo z Fordu, je za 370,- tak to jde kdyby to pomohlo. Mám ale dotaz - dá se k tomu dostat i zhora? Na videu co jsem viděl k tomu šli zespod po odmontování alternátoru. Já ale nemám kde to zespod udělat, šlo by to tak že by se sundalo sání zhora? Nevím kde přesně tam co drží...

Re: 1.0 EB čidlo klepání

Napsal: 19.08.2023 22:18
od zdenyvm
Tak jsem se do toho pustil, expanzku netřeba odpojovat jen vyšroubovat a dát bokem i s připojenýma hadicema. A alternátor dolů, taky be odpojování elektriky. Pak už je to pohoda. Podle mě by ale to čidlo šlo vyměnit s ráčnou a správným nástavcem i bez těchto operací... Třeba to někdy někdo zkusí. Já doufám že už budu mít vyřešeno.

Díky za rady, to čidlo bych bez toho nenašel ani náhodou.

Re: 1.0 EB čidlo klepání

Napsal: 06.11.2023 12:50
od reckoname
A bylo to tím čidlem?

Re: 1.0 EB čidlo klepání

Napsal: 06.11.2023 14:28
od zdenyvm
Bylo, od té doby najeto několik tisíc km bez jediného problému...

Re: 1.0 EB čidlo klepání

Napsal: 18.07.2024 07:37
od letec666
Tak jsem se do té výměny taky pustil sám, mechanika nemaje...
Nejdříve si nasaďte čelovku, přijde vhod...Je potřeba sundat plastový kryt nad chladičem a kondenzátorem klimy pod který ústí první díl sání. Je to na dva plastové piny. Zvládnete to ostřejším, plochým šroubovákem. Trubka sání, která je s krytem jeden celek, se odpojí uzším plochým šroubovákem, jsou tam takové dvě protilehlé zpětné zarážky. Pak stačí kvalitní malá gola s delším nástavcem a 10 oříšek. Nasadíte odspoda pod gumovýma trubkama. Povolit, (je to utažený dost) odhodit golu, nasoukat tam ruce, rukou, už povolený šroub odšroubovat a pohrát si s odpojením konektoru. Je tam pojistka, vysunuje se nahoru. To mě zabralo asi nejdýl. Konektor nového čidla prostříknout kontaktolem a namontovat zpět. Utahovací moment nevím, dotáhl jsem to cca podle citu, jak jsem to povoloval (na malou golu docela dost). Nic jiného není třeba demontovat. Celé mě to trvalo 25 minut. Dávejte si pozor, ať vám něco nespadne pod motor, plastové piny, oříšek, nástavec, atd...jinak pakec
Na první dobrou jsem tomu naložil a vše v pořádku.
Nový senzor klepání BOSCH 0 261 231 288 mě stál i s dopravou 268 kč. Je to naprosto totožný senzor, který jsem z toho vyndal, akorát na sobě nemá nápis FoMoCo.

Kód chyby:
===PCM DTC P130D:00-6D===
Kód: P130D - Výkon klepání/spalování motoru - nucené snížení výkonu

Dodatek:

Zhruba po 200 km se chyba objevila znova :? . Zkontroloval jsem dotažení snímače a napadlo mě jediné. Vyjet nádrž a natankovat 100 okt. Momentálně vyjíždím třetí nádrž 100 okt. a chyba už se neobjevila. Až vyjedu nádrž se 100 okt, natankuju znova 95 a uvidíme. Mám aplikovaný chip na 110 kW tak možná mu nechutná E10. Vždy přidávám VIF.

Re: 1.0 EB čidlo klepání

Napsal: 09.12.2024 17:00
od reckoname
Ahoj letec666, jak to vypadá s tím čidlem klepání, je to v pořádku i na 95 benzín? Já tankuji 98, ale občas i 95. Tu 95 tankuji pouze na EuroOil, protože tam je většinou bez E10. V aplikaci Srdcovka se to dá zjistit.