Stránka 2 z 2

Re: PTC heater MK2 vs. MK3

Napsal: 14.01.2021 11:00
od ZaQik
sesta z prava

Re: PTC heater MK2 vs. MK3

Napsal: 14.01.2021 12:32
od mobiler9004
Super. Díky. Neuvěřitelný jaký máš informace.

Tak už mám zkouknuto.
Pozitiva
Když se hrabu v mrazu v autě a o něco se kuchnu až do krve, tak o tom nevím dokud nevidím krev. Díky mrazu ani tolik neteče :D

Negativa
Výbava TREND dostála svého jména a Ford nechal výrobu kabeláže na mě, takže bez přípravy :(

A tím prozatím končí experiment. Teď se jdou objednávat díly a čekat na vlídnější počasí pro montáž pod širým nebem.

Re: PTC heater MK2 vs. MK3

Napsal: 14.01.2021 15:40
od Hoffis
že tam není pojistka , to ještě nemusí znamenat, že není příprva.
Odendej plast středového tunelu na straně spolujezdce a uvidíš, zda tam je kabel na výhřev. Manželka ho tam má, přišel jsem na to náhodou, když jsem tam dělal něco jiného. Má také 1.0 EB, ale titanium.
Mimochodem, u tohodle motoru heater považuji za zbytečnost, topí tak neuvěřitelně rychle, že jsem to u žádného jiného auta neviděl.

Re: PTC heater MK2 vs. MK3

Napsal: 14.01.2021 16:28
od mobiler9004
Pravda, středový tunel jsem úplně rozebraný neměl. Díval jsem se zatím jen zběžně po sundání krytu pojistkové skříně u spolujezdce. Díky za radu.

Co se týká rychlosti ohřevu motoru 1.0EB 92kW, tak přibližně stejně rychle se mi ohřívala 1.6 v MK1 a MK2. Několik dní v měsíci jezdím krátké trasy (cca 5 - 6 km) ve večerních až brzkých ranních hodinách, takže téměř okamžitý nástup topení je pro mě k nezaplacení.

Re: PTC heater MK2 vs. MK3

Napsal: 14.01.2021 16:32
od Hoffis
pokud se ti ohřívá tak "pomalu" jako 1.6, tak tam máš něco špatně. Ženě to topí takřka okamžitě, opravdu jsem to ještě nikdy u jiného auta neviděl

Re: PTC heater MK2 vs. MK3

Napsal: 14.01.2021 16:41
od ZaQik
Hoffis píše: 14.01.2021 15:40 že tam není pojistka , to ještě nemusí znamenat, že není příprva.
omyl, kabel musi koncit v pojistkovnci a pokud tam je, tak je prisroubovan a je u nej i pojistka (druhy konec kabelu by byl smotany u stredoveho tunelu)

Re: PTC heater MK2 vs. MK3

Napsal: 14.01.2021 16:42
od Vezir
Dovolím si pár postřehů / zkušenost s domontáží výhřevu na 1.6 Ti-VCT, Trend (FL):
Silovina bez přípravy, jediné, co již bylo (asi standart?) ve voze, tak propoj mezi panelem klímy a BCMi a konektor z BCMi k PTC ("ovládání"). V pre-fuse Mega F5 bez pojistky, ale F1 (taky 80A) byla s pojistkou a neobsazená = využil jsem ji, navíc z tohoto místa se lépe vytahuje takto tlustý kabel. Dostat se do pre-fuse je o rozebrání všeho okolo - vzduchový filtr nevyjímaje. Doporučuju si pod to hodit nějakou misku nebo veškeré nářadí mít zmagnetované - ať pak matičky nebo plíšky nevytahujete zpod motoru. :roll:
Protáhnout silovinu od pojistkovnice k nohám spolujezdce (vč. průchodky kastlí) je proti ostatním pracem trivialita. :lol: Pro přístup k záslepce sice stačí vytáhnout krycí spodní (přední) plast loketky, ale pro zbylé práce stejně budete muset sundat schránku před spolujezdcem a minimálně o cca 5cm posunout (dozadu) celou loketku. Následně vyšroubovat záslepku a pak se trápit s montáží...
Nevím, jak to je u předFL, ale po FL má před záslepkou i kus oc. rámu. Trochu pomůže odříznout přečnívající kraj plastu těsně vedle plechu, do kterého zapadá (nebo u něj končí?) konec plastu loketky. Nevyhnete se však rozdělání patrony výhřevu na samotnou topnici a plastový kryt s elektronikou (nacvaknuto). Následně vložit topnici (pozor, musí zapadnout až skoro dovnitř - cca o 5mm více - pouhým vsazením vám bude lehce přečnívat a nestačí to) a nějak se tam trefit i tím krytem. Když není topnice dobře vložena, nedokáže to secvaknout ani "cvičená žížala". Když je správně "utopená", pak se to kupodivu dá. Resp., mi se to jinak nepovedlo :roll: Každopádně je u toho člověk nasáčkovaný do půli těla v autě. Pak "jen" zapojit konektory, povolit PTC a vyzkoušet. Neměl by být žádný další zádrhel.
A doporučuji všechny "samo-domo" spoje na 10mm2 kabelu pájet, ne jen stáčet / kroutit. Tečou už tam trošku větší proudy, než aby se to časem uklepalo a rozpojilo...

Re: PTC heater MK2 vs. MK3

Napsal: 17.01.2021 10:48
od ZaQik

Re: PTC heater MK2 vs. MK3

Napsal: 17.01.2021 18:43
od mobiler9004
Tak jsem se díval u mojí předFL v TRENDu i u středového tunelu a je úplně bez přípravy.

Bravůrně vytvořený návod! :palec_nahoru:

Díky Vezir za návod, který je prakticky stejný pro předFL s rozdílem dodání jednotky ovládání topení s PTC.
Velký dík ZaQik za dobré rady, díky kterým jsem se měl od čeho odpíchnout.