Stránka 2 z 3

Re: Rozdíl TDDi vs. TDCi

Napsal: 21.01.2016 20:46
od Jeylow
Zdravím, premýšľam nad kúpou dieselového Focusa Mk1. Chcel by som sa vás spýtať, aký je teda rozdiel medzi TDCi a TDDi? Ktorý je lepší? Ide mi hlavne o spoľahlivosť.

Re: Rozdíl TDDi vs. TDCi

Napsal: 22.01.2016 08:54
od Nonid
Jestli umis anglicky, tak:
TDDi
TDCi

TDDi ma 66kW, TDCi 85, coz je tretinovej rozdil. Na druhou stranu, TDDi jsou min nachylny na kvalitu nafty a rozhodne levnejsi na opravu.

Re: Rozdíl TDDi vs. TDCi

Napsal: 22.01.2016 10:31
od vitut
Vzhledem ke stavu motoru TDCi v mk.1, ktere se bezne prodavaji, bych sel spis do TDDi. Problemem TDCi na ceskem trhu je pouzivani nafty horsi (a nekdy i zemedelske) kvality, pouzivani filtru a dalsich komponentu, ktere vlastnostmi neodpovidaji originalu, atp. Vysledkem jsou fatalni problemy, ktere se probiraji po hospodach a tim zhorsuji povest. Pokud je motor v dobre kondici, pak je tichy, pruzny, vcelku i tocivy a urcite ma navrch nad TDDi. Jeho nakup bych si ale dneska hodne rozmyslel.

Re: Rozdíl TDDi vs. TDCi

Napsal: 22.01.2016 10:39
od Jeylow
No na angličtinu nechám prekladač :totlsmile:. To som chcel hlavne vedieť, ako je to s tou spoľahlivosťou a ktorý typ motora je lacnejší na údržbu. Počul som, že TDDi má väčší hlasový prejav ako TDCi, ale to je jedno :D. Čo sa týka spotreby, ktorý je na tom lepšie.

Re: Rozdíl TDDi vs. TDCi

Napsal: 22.01.2016 10:57
od pkadecka
Spotřeba bude asi srovnatelná, kdyžtak se koukni do manuálu od FF. TDDi je starší diesel, s jednodušší konstrukcí, TDCi je novější s common rail. Všechny automobilky prošly podobným vývojem, moderní diesely mají dneska všechny common rail, se kterým dosahují výššího výkonu a asi i nižší spotřeby, ale zato jsou náročnější na kvalitu nafty.

Čím jednodušší motor, tím míň součástek, které by se mohly porouchat.

Napsal: 22.01.2016 10:57
od Nonid
Vitut to obsahl trosku vic, jak ja, no :) Hele spotreby tu urcite nekde najdes, laicky bych si tipnul, ze TDCi bude jezdit tak o litr uspornejs, jak TDDi.

Re: Rozdíl TDDi vs. TDCi

Napsal: 22.01.2016 11:04
od Jeylow
Ja som si až do teraz myslel, že aj TDDi je common rail.

Re: Rozdíl TDDi vs. TDCi

Napsal: 22.01.2016 11:09
od vitut
Mel jsem oba motory a extra rozdil ve spotrebe nebyl, lehka noha 5,3l/100km, sviznejsi jizda kolem 6l/100km. TDCi ma ale navrch s vyrazne lepsi reakci na seslapnuti plynu (nejde jen o common rail, ale i o turbo s variabilnimi lopatkami) a kultivovanosti chodu. V soucasne dobe ale spis plati, ze na spotrebu bych moc nehledel. Jezdit s lehkou nohou a kratke trasy povedou ke zkaze.

Re: Rozdíl TDDi vs. TDCi

Napsal: 22.01.2016 11:37
od pkadecka
Commonrail diesly mívají "C" v názvu a znamená to práve to "commonrail": TDCI, DCI, CRDI, CDI, CDTI...

Re: Rozdíl TDDi vs. TDCi

Napsal: 22.01.2016 11:44
od vitut
TDDi je primovstrikovy diesel s rotacnim palivovym cerpadlem, turbem bez variabilnich lopatek (ma rizeni obtokem), intercoolerem a jednohmotovym setrvacnikem. Technicky podobny VW TDI s 66 kW.

Re: Rozdíl TDDi vs. TDCi

Napsal: 22.01.2016 16:43
od ZAHRY
vitut to sepsal asi tak nejak nejlip - :palec_nahoru:

Nonid - to neni podminkou - to ze to ma lepsi system vstrikovani a naklop lopatek z toho uspornejsi auto neudela.Treba dlouho jsem nepotkal TDCi, ktery by melo nizsi spotrebu nez mam ja na okreskach :wink: a to mam nizsi vykon a kroutici moment. Ale taky to zavisi na dvou hlavnich velicinach - ridic - a taky kondice toho motoru. Pokud s tim nekdo jezdil vylozene bez obcasnyho prohnani motoru - tak to bude mrtvola co jen bude zrat a kourit.Krasnej priklad je od kolegy z prace - ma Mondeo MK3 96kW TDCi - a kdyz jezdi lehkou nohou tak jede za8l/100km - to neni moc usporny diesel :wink: Mel jsem moznost zkusit TDCi 85kW - a nejak moc me neuchvatilo - byla citit vetsi sila to se nezapre, ale osobne bych to za svuj motor nevymenil. Jedinou hlavni nevyhodou TDDi bylo, ze BOSCHaci nemeli az tak moc zmaknuty to cerpadlo - takze 200k km +- a bylo po nem.

Re: Rozdíl TDDi vs. TDCi

Napsal: 22.01.2016 17:13
od Jeylow
Ja som odchovanec na benzine, tak tím dieslom moc nerozumiem. Mám v vyhliadnutý Focus 1.8 TDDI 66kW. Je to vždy tak, že to palivové čerpadlo pri tích 200 000 vypovie???

Re: Rozdíl TDDi vs. TDCi

Napsal: 22.01.2016 20:22
od ZAHRY
Tak vzdy - no to je tezky, verim, ze jsou i vyjimky kde vic, ale vic jak 80% bych rekl ze urcite...Vsak pokud ho budes chtit koupit tak se poptej ne? :wink:

Re: Rozdíl TDDi vs. TDCi

Napsal: 22.01.2016 20:34
od Jeylow
Určite :)

Re: Rozdíl TDDi vs. TDCi

Napsal: 23.01.2016 07:54
od jplzak
Tchán má 1.8tddi 66kw kombi 240tkm. Já mám 1.8tdci 85kw 130tkm. Oba jezdíme dost po Plzni krátký trasy, párkrát za týden delší cca 30km. Tddi je podstatne hlucnejsi a auto je trochu jak traktor. Ale neni nachylnej na horsi naftu. Tdci je podstatne silnejsi a zivejsi. Ale naftu a pravidelnej servis hlidam furt (hlavne olej). Spotřeba je u tddi lehce nizsi (0,5-1l). Prikladam to nizsimu vykonu a stylu jizdy. Ja jezdim s tdci po plzni za 7l/100km. Mimo za za 5-5,5. Dalnice 6.5. Cerpadlo na tddi nemenil. Zadny problemy. Jen beznej spotrebak diky najezdu (brzdy, loziska atd).
Tdci ma rozvodovej remen v oleji a vymena (max po 200tis) neni zrovna levna (okolo 20t kc). Ja menil ted, protoze jsem si nebyl jistej tema 40t km, kdyz jsem to kupoval. Tddi ma retez a ten se nemeni (bezne). Dalsi typickej problem v tdci je dvouhmotej setrvak (vymena se spojkou dalsich 20t kc). Tddi ma jednohmotu ktera vydzi vic.

Tdci je proste drazsi na servis (ale tddi dneska uz mivaj docela najezd). Zas auto s tdci neni jak diesel z 90. Let. :D