ABS - mýty a fámy

Nápravy, řízení ...
Moderátor:ZaQik
Uživatelský avatar
jakub.sampon
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 546
Registrován: 19.12.2009 23:22

Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.

Příspěvek od jakub.sampon » 29.11.2011 23:29

naprosto SOUHLASÍM!
Je určitě nesmysl aby řidič co má ABS brzdil delší dobu než ten co jej nemá :totlsmile:
ve fiestě jsem neměl ABS a když sem potřeboval kriticky zabrzdit tak se kola zablokovala a fiesta nebyla říditelná.
Od doby co mám fofíka s ABS je to uplně o něčem jiným zašlápnu brzdový pedál slyšim zvuky od ABS jak kope a stojim, a auto mohu pořád perfektně ovládat.
Co se týče abs a bez abs na sněhu a námrazech rozhodně doporučuji ABS,bez abs jsem pokaždý jel rovně a narazil do chodníku s ABS je to úplně o něčem jiném ,jsem rád že ho mám :) :Dancer:
Obrázek
Golfík III 1.9tdi 66kw
Ford Focus 1.8tdci 85kw SUPER KÁRA KTERÁ VÁLÍ JEHÁÁÁ :-) PRODÁNO
Obrázek
+Ford Fiesta (1.4) 2004

Uživatelský avatar
Hal9000
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3658
Registrován: 21.01.2011 17:41
Bydliště: Plzeň

Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.

Příspěvek od Hal9000 » 29.11.2011 23:39

Napřed si přečti celou diskuzi a pak něco piš. Jasně že 99% řidičů bude s ABS mít kratší brzdnou dráhu, ale pokud budeš Pan Řidič(což bude znamenat mít superlicenci :mrgreen: ) tak bez pomoci ABS zastavíš dřív. Nikde jsem nepsal a nesouhlasím s tím aby ABS v autě nebylo!
Je to užitečný pomocník nás normálních řidičů. Další věc je naučit se ho používat jako ty je velké umění :dih: zašlápnout a čekat jak mi pomůže. Každý lepší řidič bere ABS jako krizového pomocníka, ale holt kdo neumí :nixw:
Eidž: s tím lepším vzorkem na zadní nápravě je to naprosto pravda, ale málokdo to ví. Kurs smyku ti tiše závidím :nazdravi:

Uživatelský avatar
Nepér
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1500
Registrován: 09.12.2009 08:35
Bydliště: Praha 8

Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.

Příspěvek od Nepér » 30.11.2011 10:09

Mno je pravda, že někteří amatéři se ABS bojí a když to začne vrčet, pouští brzdu :dih: , jako se to správně dělá u Favorita, když se utrhne.
S tím vzorkem... Je nesmysl udržovat na zadní nápravě lepší vzorek, protože přední kola se sjíždějí rychleji. Optimální je přehazovat přední/zadní kola tak, aby bylo opotřebení rovnoměrné. U nájezdu 10 tisíc km v létě a 7 tisíc km v zimě to stačí dát každý půlrok při přezouvání obráceně.
Jinak ještě k ABS... Oba se přece shodujete, jen se taháte za slova. Pro běžné řidiče má ABS přínos obrovský, zejména při krizovém brždění z velké rychlosti třeba na dálnici. Je pravda, že jezdec rallye asi dokáže odhadnout mez kluzu a brzdit i bez ABS tak, že zastaví rychleji, zejména na suchu. Na co trochu zapomínáme je, že ABS dokáže vyhodnotit každé kolo zvlášť a zakročit nezávisle. S půlkou auta na ledu a druhou půlkou na suchu nezabrzdí bez ABS rychleji ani Chuck Norris. Přitom s ABS na tom stačí stát a ono se to neroztočí.
Mondeo mk4, 2.0i, 2010

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.

Příspěvek od Eidž » 02.12.2011 14:19

K těm kolám - v teorii uváděli, že kola se mají přehazovat co 4 tis. km, aby se sjížděli stejně vpředu a vzadu. Což asi málokdo je schopen dělat. Možná šéf a majitel autoservisu, který to bude mít grátis :-)
Jinak prostě kola nepřehazovat, přední budou sjeté dřív, zadní později. Pak koupit 2 nové, dát je DOZADU a sjeté dopředu.
Bohužel zažitý mýtus, že na hnací nápravu lepší vzorek, platil, když byla hnací náprava vzadu. Dnes, kvůli bezpečnosti, máme hnací nápravu vpředu (až na vyjímky, např. BMW - ale ti mají zase jiné featury na voze, aby nešly do smyku zadní nápravy).
Fyzika je, že když brzdím, tak zadní nápravu odlehčím, přední víc zatížím. Která náprava má horší kontakt s vozovkou? Na kterou nápravu si dám lepší gumy?
Anatomie je, že při čelním nárazu do 60 km je šance, že jsem otřesený, ale jsem při vědomí a záchranku si teoreticky volám sám. Při nárazu z boku, ve 30 km, jsem v bezvědomí. Smyk zadní nápravy, je z pohledu šance na přežití, hodně špatná věc.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
Nepér
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1500
Registrován: 09.12.2009 08:35
Bydliště: Praha 8

Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.

Příspěvek od Nepér » 03.12.2011 11:08

Jojo, nejlíp kupovat dopředu rovnou jen použité pneumatiky a dozadu nové :dih:
Mondeo mk4, 2.0i, 2010

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9502
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.

Příspěvek od phofy » 04.12.2011 18:27

Ale přední náprava má lepší přilnavost, tudíž do předu nové :gott: :dih: :wallbash: :totlsmile:

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

ABS

Příspěvek od Eidž » 05.12.2011 03:03

Za prvé, přední náprava je zatížena větší tíhou, silou pouze při brždění. Při stání či pohybu konstantní rychlostí je rozložení sil na obě nápravy stejné.
Za druhé, pokud tedy brzdíme, tak zadní náprava je odlehčená, tj. pneumatika má horší kontakt s povrchem. A to ještě zhoršíš tím, že tam dáš horší vzorek?????? Při brždění potřebuješ co nejlepší přenos, adhezi, proto dozadu to nejlepší, co máš. Jinak, pak jdeš do hodin, ani nevíš jak. A naprosto zbytečně.

A toto nepíšu, že bych si to někde přečetl. Kromě slyšení v teorii, pak prakticky ověřeno. Ve firmě máme 1 typ referentských vozů a když jsme řádili na polygonu, tak jeden furt dělal hodiny, až jej instruktor jebal, že nemá blbnout, že smyk zadní nápravy teprve budeme cvičit... No a o pauze jdeme mrknout toto auto a - vzadu víc sjeté gumy, ale nad 4 mm, na předu nové...

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1852
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.

Příspěvek od C-Maxis » 05.12.2011 12:37

Tema je to zajimave, tak proc tomu nezalozite vlastni vlakno?
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9502
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.

Příspěvek od phofy » 05.12.2011 16:34

http://www.pneu-disky-kola.cz/info/Fakt ... nich_pneu/ tady to je jak psal eidž, že je lepší dát dozadu pneumatiky s hlubším vzorkem :gott:

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.

Příspěvek od Eidž » 06.12.2011 06:44

C-Maxis píše:Tema je to zajimave, tak proc tomu nezalozite vlastni vlakno?
Protože se to zvrhlo :D Bez moderátora už vlákno nerozdělíme. Pokud uzná za vhodné, asi by stálo za to udělat nové vlákno, třeba ABS prodlužuje brzdnou dráhu? a příspěvky tam přesunout.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
Hal9000
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3658
Registrován: 21.01.2011 17:41
Bydliště: Plzeň

Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.

Příspěvek od Hal9000 » 06.12.2011 16:33

To by bylo moc kontroverzní název :mrgreen: Spíš něco na způsob nové gumy dozadu :bravo22:

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.

Příspěvek od Eidž » 07.12.2011 05:23

A co Mýty a fámy, aneb co už dnes rozhodně neplatí? :mrgreen:

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
Nepér
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1500
Registrován: 09.12.2009 08:35
Bydliště: Praha 8

Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.

Příspěvek od Nepér » 07.12.2011 13:34

Je to prostě nesmysl. Koupím 4 gumy, jednu sezónu jsou vepředu jedna a druhou sezónu druhá dvě kola. Ze začátku je tedy na obou nápravách stejný vzorek, ke konci sezóny je na přední nápravě nepatrně horší. Další sezónu se to srovná a takhle pořád dokolečka, dokud se za pár let nekoupí zase 4 stejné gumy. Nepatrně lepší vzorek tak dávám dopředu, aby na konci sezóny byl tím horším, který dám příště dozadu (což je tedy podle některých zřejmě špatně). Na obou nápravách jsou tak pneumatiky s velmi vyváženými vlastnostmi. To je ideální, né nějaké lepší sem a horší tam nebo kupování nových dozadu. Přední náhon má nevýhodu, že opotřebovává gumy na té špatné nápravě a pokud si to někdo neohlídá, nebo si nevhodně interpretuje některá doporučení a jeden pár pneumatik opotřebuje výrazně víc, ať si třeba koupí jen dvě nové gumy ale zase je to k ničemu, protože by je měl dát dozadu a tam se nikdy svým opotřebením nesrovnají na úroveň toho lepšího páru... Takže si to dělejte, jak chcete, já to dělám takhle a je to nejlepší. A po čtyřech tisících km to opravdu není třeba přehazovat.
Mondeo mk4, 2.0i, 2010

Uživatelský avatar
Hal9000
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3658
Registrován: 21.01.2011 17:41
Bydliště: Plzeň

Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.

Příspěvek od Hal9000 » 07.12.2011 16:39

Tobě to nedá spát co? :mrgreen: Nikdo nepíše ať si koupíš dvě nové dozadu a staré dáš dopředu. Jde jen o vyvrácení mýtu dávání lepšího vzorku dopředu :idea:

Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1852
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.

Příspěvek od C-Maxis » 07.12.2011 16:57

Me v pneuservise doporucili dat horsi dopredu, at se uz sjedou a muzu si poridit nove. Na zadku, ze se sjedou za dlouho a budou stare.
Taky mam tendence davat lepsi dopredu. Ona predni prilnavost je ovlivnena morotem a zatacenim. Motor sice predek zatezuje (zlepsuje trakci), ale zaroveni pohonem tu trakci zase zhorsuje. Nemluve o vlivu motoru pri zataceni.
Pokud dostat smyk, tak radeji na zadek, nez na predek.
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Podvozek“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Majestic-12 [Bot] a 1 host