Stránka 2 z 6

Re: Podvozek od Bilstein

Napsal: 19.05.2011 00:13
od djhell
Auto nove neni. Je po nejakem doktorovi, ktery to opavdu setril (prumerna spotreba 10,1 l/100km, ja mam 13,5 a to to celkem setrim, pokud mi de o to dostat se jen s mista A do mista B).
Na geometrii znameho nemam, ale domlouval jsem se dnes s borcema co servisuji zavodnicky, ze bych to hodil tam kam to davaji. Ten chlapek ma teda jen dvousloupovy zvedak, ale auto je uchycena na 4 bodech, tak myslim, ze by to melo byt ok (myslim ze tomu rozumy, sam driv delal spolujezdce na rally, nebyli nikdy na top prickach, ale delali si geometrii sami, takze hodiny a hodiny testovani).
Ty bys o nekom dobrem na geometrii ze Zlina vedel?

Re: Podvozek od Bilstein

Napsal: 19.05.2011 08:56
od Tonda-B
I doktor mohl projet škarpou nebo vyskočit na chodník.
Na to stačí chvíli nedávat pozor.
Já jsem z Prahy a jezdím ke známému s Beissbarthem a 4-sloupovým zvedákem.
Jaké máš gumy a jak je foukáš?

Re: Podvozek od Bilstein

Napsal: 19.05.2011 12:29
od djhell
Gumy 225/40 R18 Continental Sportcontac 2. Kola mirne prehustuju oproti manualu. Vzdy dohustuju, aby predek byl o cca 0,2 baru min nez zadek.

Re: Podvozek od Bilstein + jak resit nedotacivost

Napsal: 19.05.2011 13:10
od Tonda-B
To ale nemůže být dobře.
Zajeď k pumpě a zkus předky 2,5, zadky 2,1.
Myslím, že budeš překvapený, jak hezky to začne zahýbat.

Re: Podvozek od Bilstein + jak resit nedotacivost

Napsal: 19.05.2011 13:18
od Marťas
Tonda ma pravdu, predek by mel byt husteny vice nez zadek :palec_nahoru:.
ST bohuzel neni zadokolka, tak si pod plynem tolik zatacky neuzijes jako v zadokolce. Kazdopadne ma ale Focus vynikajici vlastnost hazet zadkem na pozadani pri prudsim ubrani plynu :bravo22:

Re: Podvozek od Bilstein + jak resit nedotacivost

Napsal: 19.05.2011 15:22
od djhell
Diky hosi, du to prehustit. Pak teda napisu, jak se to chova :)

Re: Podvozek od Bilstein + jak resit nedotacivost

Napsal: 20.05.2011 10:07
od Tonda-B
Buď tak důkladně testuje, nebo se něco nepovedlo.

No nic, až to bude z klempírny a lakovny hotové, přijde ta geometrie na řadu určitě...

Re: Podvozek od Bilstein + jak resit nedotacivost

Napsal: 20.05.2011 12:04
od djhell
:-D ne v poho, jenom jsem se zdrzel. Ridi se to opravdu lip, rozhodne min nedotacive, ale zato prdel se da docela lehce urvat, staci ale trosicku kontra a pohoda.

Re: Podvozek od Bilstein + jak resit nedotacivost

Napsal: 20.05.2011 12:25
od Tonda-B
Tak chválit Boha.

No a jestli máš chuť, tak si ještě na jedné straně odpoj přední stabilizátor.
Asi vyndej celou tyčku.
Ať máš představu o kolik míň nedotáčivé by to ještě mohlo být.

Re: Podvozek od Bilstein + jak resit nedotacivost

Napsal: 20.05.2011 14:32
od djhell
Chut by byla, ale uvidim casove jak to bude. Kazdopadne pres vikend se to 100% odzkousi. Budem se sousedem ladit ty Bilstein B16 na te Corolle. Tak pak zajezdime v Biskupicich na letisti a pekne to otestujeme.

Re: Podvozek od Bilstein + jak resit nedotacivost

Napsal: 20.05.2011 17:53
od Tonda-B
To už máte kousek na rychlostní zkoušku:
http://www.barum.rally.cz/2010/ss_bisku ... c=3&lng=cz
Tady byste si to nastavení otestovali dokonale.

Re: Podvozek od Bilstein + jak resit nedotacivost

Napsal: 20.05.2011 21:40
od djhell
Tonda-B píše:To už máte kousek na rychlostní zkoušku:
http://www.barum.rally.cz/2010/ss_bisku ... c=3&lng=cz
Tady byste si to nastavení otestovali dokonale.
Tohle jezdime strasne radi, paradni RZ, ale momentalne je to zaplavene ciklistama :( a vecer kotel srnek.
Nazkousime to na letisti a pak urco jednou zajedem.

Jezdis nekdy do Zlina? Nebo okoli? Urco bych te rad poznal.

Re: Podvozek od Bilstein + jak resit nedotacivost

Napsal: 21.05.2011 10:13
od Tonda-B
Tak jo.
Napiš co a jak jste natestovali.

Teď už jezdím do Zlína jen když se jede Barum Rallye.
To spím buď u známého ve Fryštáku nebo v hotelu Moskva (to abych z pokoje viděl na startovní rampu).
Ale na mně nic zajímavého není.
Měl by sis radši prohlédnout chrám sv.Víta nebo tak něco.
To je na rozdíl ode mne zajímavost a pamětihodnost.

Re: Podvozek od Bilstein

Napsal: 22.05.2011 00:05
od Bob Wolf
djhell píše:na B16 mam 35% slevu, a vychazi to docela rorumne. Takze nastaveni tech B16 by mohlo vypadat napr takto? Vepredu tvrdost 7 a v zadu 5 (pricemz 9 nejmekci a 0 nejdvrsi) ? + tvrdsi stabilizatory a auto by tedy melo byt teoreticky min nedotacive a melo by zatackou projet rychleji. Je tak?

Jeste k tomu samosvoru. Bylo mi receno, ze samosvor neni az takovy med. Udajne (bez samosvoru) v zatacce, kdy te volant v podstate vedl zatackou (volant tahne do vnitrku zatacky). U samosvoru to udajne funguje presne naopak, volant te tahne ven ze zatacky. Je na tom neco pravdy?
Po 2 měsících testování nastavení podvozku mám na Bilsteinu B16 typ PSS9 nastavenou vpředu tuhost 4 a vzadu 3. Auto sedí v zatáčkách jako přibité a přirozená nedotáčivost předokolky se eliminovala na minimum. Toto nastavení mám na denní ježdění- na okruh dám na předek tuhost 2 nebo 3 a dozadu 1.

Tento typ má 9 možných tvrdostí - 1 je nejtvrdší a 9 komfortní, do města - nicméně i pokud dáš na obě nápravy tuhost 9, budeš i tak o cca 30% tvrdší než u továrních tlumičů - poznáš to hned jak ty, tak i ESP, které ti bude přibrždovat při průjezdech zatáčkami vnější přední kolo.

Mám už hodně dalších praktických poznatků, pokud budeš mít zájem, napiš mi tel na SZ a můžu ti říct více...

Re: Podvozek od Bilstein + jak resit nedotacivost

Napsal: 22.05.2011 13:22
od moskito
Aaaa... tak tohle je debata, do které se velice rád zapojím také! :mrgreen:
Co se týče nedotáčivosti STčka, tak mě to taky celkem štve, ale není to nic neřešitelného... Stačí mít peníze. :D
Já osobně hustím pneumatiky vpředu na 2,5 (můžeš i 2,6 když jezdíš vysoké rychlosti) a vzadu 2,3 (2,4).
Pokud zatím nechceš vyhazovat za štelovatelný podvozek a chceš se jen zbavit nedotáčivosti, tak nejlepším a osvědčeným řešením je dát dozadu silnější stabilizátor.
Přesně tento: http://pumabuild.com/pumacat/product_in ... ts_id=2207 a tady přímo výrobce: http://www.balancemotorsport.co.uk/products.asp
Jedná se o 24mm a máš dvě možná nastavení - tvrdší a měkčí. Za 150 Liber je to pecka! :palec_nahoru:
Já už na něj šetřím... Možná ho dokážu sehnat levněji s klubovou slevou. :wink:
Jediná jeho nevýhoda je to, že zadek pak má např. za mokra ještě větší tendenci cestovat, ale to už se opravdu bavíme o jízdě na limitu a tak asi za mokra nepojedeš.

No a potom je zde sice dražší, ale za to ještě účinější řešení... :twisted:
Vykašlat se na stabilizátor a předražený Bilstein s "pouhými 9ti nastaveními" a koupit tuhle nádheru: http://www.bc-racing.co.uk/coilovers-series-br/
Štelovák od BC racing: serie BR - 30 nastavení tuhosti tlumičů, štelovatelné odklony, a můžeš si je objednat i s měkčími (nebo tvrdšími) pružinami!
Také se u nich dají nastavit pružiny na váhách, jak o tom píše Tonda, takže máš přesnou distribuci hmotnosti.
Výška vozu se šteluje uchycením celého tlumiče, takže snížením nedochází ke zkrácení chodu tlumičů.
Pro ST jsou za 699Liber (http://www.bc-racing.co.uk/c-bce06/ford-focus-mkii-04/), takže bezkonkurenční cena. Kvalita perfektní! A hlavně přístup k zákazníkovi neskutečně profesionální!
Angláni je maj odzkoušený a fungujou parádně! Mít ty prachy, tak už je mám na autě!
Osobně bych teda asi šel do 6kg/4kg pružin místo 7/5...
Jo a poštovné do Čech je 35Liber, takže směšný! :perfect:

No a pro okruhový šílence je tu serie ER - http://www.bc-racing.co.uk/coilovers-series-er/ :cooler: