Stránka 2 z 9
Re: Geometrie
Napsal: 17.11.2009 21:48
od richisan
jasne, ak mas foto, hod to sem

Re: Geometrie
Napsal: 17.11.2009 21:58
od stand
No jasné, že se ptáš!!
Re: Geometrie
Napsal: 18.11.2009 14:00
od BobTDCi
Takže asi nasledovné:
- nešli rozobrať spodné spoje dolného priečneho/plechového/ ramienka ani na jednej strane - skrutka zahrdzavela s kovovou trubkou silenbloku a vyskrutkovávaním rozťahovala plechový domček - nechcel som riskovať jeho poškodenie a tak sa na oboch stranách rezala(veľkým rezným kotúčom veľkou flexou). Jedna strana - hlavička slrutky bola tým pádom out a druhá strana - trčiaci závit skrutky - privariť inú maticu M12 a pokúšať sa dostať ju von - ale skrutka sa odkrúcala - tak zostalo už iba odvŕtanie na pravej strane a potom prebehnutie závitníkom. Na ľavej strane to po privarení matice šlo - asi na 6x po opakovanom vstrekovaní lubrikantu.
Tiež nešli rozobrať najspodnejšie spoje - uloženie dolného priečneho ramena nápravy - to, ktorým sa nastavuje zbiehavosť zadných kolies.
Je dobré objednať si vo Forde origo skrutky, lebo žiaľ tie čo tam sú až na dve výnimky mali zhrdzavený driek - akosi priskoro keďže ide o presne 4ročné auto, ale čo narobíme!
Re: Geometrie
Napsal: 18.11.2009 14:09
od BobTDCi
....potom silentbloky horného ramienka - "trubka" a nakoniec ešte silentblok pozdĺžneho ramena zadnej nápravy Ľ+P.
Re: Geometrie
Napsal: 18.11.2009 14:10
od stand
No čoveče když to vidim jak je to rezavé po 4letech, to je hnus.
Ja mam auto taky 4roční, ale z Valencie, takže dole rezavé nebylo, snad sem to zachránil nástřikem spodku, tenhle pohled na rezavý spodek nesnáším, zažil jsem to u Astry ale ta byla takhle rezavá po 8mi letech..
Re: Geometrie
Napsal: 18.11.2009 14:16
od killerhammer
ja davam geometriu pravidelne 1-2x rocne (jar, jesen)
podla mna cim tazsie auto, cim nizsi profil pneu, a cim viacej prejdes po nasich rozdrbanych cestach, tym viac si geometriu rozhadzes
davam na geometriu aj ked mam dobre pneu a necitim problem v riadeni
Re: Geometrie
Napsal: 18.11.2009 14:26
od BobTDCi
Re: Geometrie
Napsal: 18.11.2009 15:09
od richisan
Bobe ty si menil vlastne secky silentbloky?
No ked si to robil aj ty, tak to vam nezavidim...
Mne menili v lete len zadne jeden par, ostatne su v pohode a to mam o dva roky starsi focus nez ty a mame dve auta ale garaz ani jednu, takze poveternostne podmienky robia svoje.
Na geo chodim raz rocne, vacsinou po zime, tentokrat som bol s focusom asi 3-4krat pre neschopnost niektorých servisov, ktore som "vyskusal"+po eibachu+po vymene silentlokov vzadu. Na amatersku s vodovahou uz nikdy, tam som bol prvy a posledny krat.

Re: Geometrie
Napsal: 18.11.2009 19:09
od BobTDCi
No úplne všetky nie - nemenil som tie čo sú v tom spodnom priečnom ramene (Ľ+P) - jeden /silentblok/ je kotvenie v pozdĺžnom ramene vzadu a druhý bod/silentblok/ je v uložení nápravnice s excentrom - skrutkou s excentrickou hlavou, ktorej natáčaním sa nastavuje zbiehavosť zadných kolies. Oba nemenené silentbloky sú zalisované v tom priečnom spodnom ramene zadnej nápravy v ktorom je i spodná miska pružiny.
Re: Geometrie
Napsal: 18.11.2009 19:15
od BobTDCi
richisan píše:Bobe ty si menil vlastne secky silentbloky?
No ked si to robil aj ty, tak to vam nezavidim...
Mne menili v lete len zadne jeden par, ostatne su v pohode a to mam o dva roky starsi focus nez ty a mame dve auta ale garaz ani jednu, takze poveternostne podmienky robia svoje.
Na geo chodim raz rocne, vacsinou po zime, tentokrat som bol s focusom asi 3-4krat pre neschopnost niektorých servisov, ktore som "vyskusal"+po eibachu+po vymene silentlokov vzadu. Na amatersku s vodovahou uz nikdy, tam som bol prvy a posledny krat.

Nerozumiem celkom - po inštalácii Eibachov - si mal problémy silentblokmi? Klepot-buchot?
Jazdné vlastnosti?
Čo sa týka mňa - ber to tak, že 90% majiteľov by toto neriešilo - kamaráti sa vždy smejú, že najlepšie je kupovať auto odo mňa...

Re: Geometrie
Napsal: 18.11.2009 19:32
od BobTDCi
A predná náprava:
- napokon sme zistili, že ten problematický "rozžutý" silentblok už nemal ani olejovú náplň - oni sú hydraulické.
Keďže som čítal o tom ako šli ťažko dolu tuším Dav-ovi, tak sme skúsili s majzlom, ale keď nešiel dolu z čapu - po troch ranách prišla k slovu flexa - prerezať plechový plášť, potom gumenú výplň a potom opatrne narezať plechové púzdro a na konci - kam až čap ramena nedosiahne ho rozrezať celkom.
Potom rana širokým majzlíkom a roztvorí ho to a zopár ťukancami kladiva je čap ramena už obnažený...
Re: Geometrie
Napsal: 18.11.2009 20:00
od BobTDCi
Pri nalisovávaní je potrebné dať pozor na krehké - neviem ako to nazvať - segmenty na oboch krajoch púzdra silentblokov - ich funkciou je asi po počiatočnej mäkkšej charakteristike tlmiaceho účinku prudko zvýšiť jeho tuhosť pri väčšej deformácii - a ich dotyku a prítlaku na gumu po obvode. Tiež samozrejme zamedzovať vydúvaniu gumených stien silentblokov pri tlaku na ich hydraulické náplne - teda tiež udržaniu charakteristiky tlmenia.
Ak uštedríte úder tomuto segmentu - kupujete nový silentblok - a ak nie tak už nebude tak pevný akým byť mal...
Re: Geometrie
Napsal: 18.11.2009 20:11
od BobTDCi
Takže ostáva už iba scan geometrie - ale to sa mi už dnes nechce - tak nabudúce...
Re: Geometrie
Napsal: 18.11.2009 22:52
od richisan
Re: Geometrie
Napsal: 19.11.2009 08:06
od DalinCK
Bobe, skvela fotodokumentace a poradna pakarna (vidis, ze jsem s temi velkymi silenbloky nekecal ...). Rekni mi, jak se pocitove ted zlepsily jizdni vlastnosti? Je to sakra znat?