Stránka 10 z 16

Re: Extrémní úpravy motorů

Napsal: 19.05.2008 07:54
od stigi
intercooler je mezichladic stlaceneho vzduchu - pri vyssich plnicich tlacich ti dojde vlivem tlakovani k ohrati stlaceneho vzduchu a tim se i zvysi teplota smesi, coz snizi ucinnost, proto intercooler.

Re: Extrémní úpravy motorů

Napsal: 25.05.2008 17:03
od Litvajs
Mám takovej technickej dotaz... Jakej rozměr intercooleru je nejvhodnější pro montáž? Má tu někdo zkušenost? A ještě další věc, je možný nějaký větší turbo, například z jiného modelu a lepší trysky s větším rozptylem? Jedná se mi o naftovou verzi... Dík moc za postřehy!

Re: Extrémní úpravy motorů

Napsal: 25.05.2008 18:20
od deekay
kamarad ma na escortu 1.8TD turbo z Octavky s variabilni geometrii lopatek a cerpadlo z naky Audiny :) takze neco s tim udelat urcite pujde :)

Re: Extrémní úpravy motorů

Napsal: 25.05.2008 18:25
od pbjun
Myslim ze nejjednodussi bude chip... mozna i cenove to vyjde nejlip :)

Re: Extrémní úpravy motorů

Napsal: 25.05.2008 18:41
od deekay
Podle podpisu vypada ze uz to ma ciple od BitPoweru :)

Re: Extrémní úpravy motorů

Napsal: 25.05.2008 18:51
od Litvajs
Jasný, to souhlasím... ale nejde o to čipnout auto, ale pohrát si s tím trochu víc... jasně, je to o penězích, ale všechno jde :) Já jsem se taky bavil s týpkem, kterej si hrál s Escem, ale popisoval mi rozdíly, jaký jsou ve Focusu TDDi a Escu... a že to prej neni tak jednoduchý... Koukal jsem po zahraničníh webech, ale tam jsou především úpravy ST nebo RS v benzínu...

Re: Extrémní úpravy motorů

Napsal: 25.05.2008 18:51
od pbjun
Njn jenze nepise kolik to melo a kolik to ma ted.... Taky prvni co bych asi udelal by byl repas vstrikovacu... Pak bych to nechal zmerit a pak bych resil jestli je dobre este nejaky vykon pridavat... preci jen ty motory jsou delane s rezervou cc 20% vykonu takze o tech 20% by to melo byt zcela bezpecne....

Re: Extrémní úpravy motorů

Napsal: 25.05.2008 19:14
od Litvajs
jasně, 20% je bezpečnejch, to je když to dobře půjde, tak čip... s těma tryskama máš pravdu, že by to první chtělo repas, proto se ptám, jestli je možnost rovnou nějakech lepších... normálně bych o tom asi nepřemejšlel, ale už ho nemám moc na normální ježdění, takže bych nějakou úpravu i zvažoval... mrzí mě, že ten motor na to ale asi moc nemá... ne, že by to nezvládl, ale že neni moc možností...

Re: Extrémní úpravy motorů

Napsal: 25.05.2008 19:53
od pbjun
No hele a co se na to vykaslat a vyhodit ten motor a sehnat 2,0TDCI? Kdyz uz to chces mit v nafte... Na tom pak udelat chip a mas vykonu ze se Ti o tom nezdalo :D

Re: Extrémní úpravy motorů

Napsal: 25.05.2008 20:36
od Litvajs
No, jenže to bude chtít i převodovku... takže nejlíp z nějaké bouračky, aby to člověk zaplatil, ale jak by to bylo s výměnou motoru, protože to je motor z FOFOII předpokládám... no, když už takhle na to, tak klidně motor od VW... no, nevim, jak by to šlo.. a ještě taková otázečka, jak by to bylo s přepsáním v TP? je to vůbec možný? No ikdyž ono to je asi jedno... No kdyby to bylo na mě, tak klidně beznín 2.0T z FOFO RS, ale neni moc k sehnání v kompletu... Neni to sranda s motorem... :(

Re: Extrémní úpravy motorů

Napsal: 25.05.2008 21:09
od pbjun
Pokud menis motor za silnejisi tak zapomen za zapis do tp :D a to nepocitam ze se do stareho fofo nikdy nemontoval :D Ale myslim si ze z bouracky ktera byla trefena na zadek by to byla pohoda... Rikal si ze vsechno jde, tak pokud do toho fakt chces vrtat tak bych do toho sel touto cestou... hele, je to novsi motor, vyssi vykon, spotreba bude cca stejna a pojistka taky protoze papiry budou 1,8 :D

Re: Extrémní úpravy motorů

Napsal: 25.05.2008 21:19
od deekay
Jen tak mimochodem, Ford povoluje, pokud je motor v ramci jedne rady, vymenu motoru s rozdilem obsahu o jeden stupen - tzn pokud mate 1.8 muzete si prestavet na 1.6 nebo 2.0, povoleni od forda stoji 4000Kc, ale asi nepovoli vymenu za jiny typ motoru, nicmene zkuste se zeptat:
Ford Homologace
Hodonínská 415
141 00 Praha 4

E-mail: ford@spzservis.cz
Tel: 241 402 968
Fax: 241 402 969

Úřední hodiny:
Pondělí: 9-12; 15-17
Středa: 9-12; 15-17
Pátek: 9-12

K výměně karoserie a motoru je potřeba dodat:

- Kopii českého TP

- Kopii německého TP nebo kupní smlouvy

- Žádost (volnou formou), kde musí být uvedeny oba typy motorů

- Kopii ústřižku o zaplacení – 4000,- Kč

(platba se provádí složenkou typu C na adresu: Ford homologace, Hodonínská 415, Praha 4, 14100)



VÝMĚNA KAROSERIE:

Musí se jednat o stejný typ karoserie (3dv. a 5dv. lze zaměnit, 4dv. za 4dv., kombi za kombi)

Musí se jednat o karoserie ze stejné modelové řady. Nelze zaměnit starý typ za nový a naopak.



VÝMĚNA MOTORU:

Povolujeme záměnu motorů se stejným obsahem (1,6 za 1,6)

Povolujeme snížení obsahu o jednu třídu (1,6 za 1,4)

Povolujeme zvýšení obsahu o jednu třídu (1,6 za 1,8)

Změnu paliva nepovolujeme.

Re: Extrémní úpravy motorů

Napsal: 25.05.2008 21:31
od Litvajs
To je zajímavý... zkusím se informovat... Dík :) a teď ještě koukám... vidím nabídky na 2.0TDCi, ale je to samý mondeo... to byl stejný motor?

Re: Extrémní úpravy motorů

Napsal: 25.05.2008 21:33
od pbjun
To zvyseni z 1,6 na 1,8 me zacina zajimat :) nevedel sem ze je to tak jednoduche :) Jinak k veci, motor je z jine modelove rady.... 2,0TDCi se stare fofa nedelaly :(

Re: Extrémní úpravy motorů

Napsal: 25.05.2008 21:34
od deekay
pbjun: No blbe je, ze my mame uplne jiny motor nez je 1.8 a 2.0 (maji spolecne maximalne tak jmeno :D), takze zalezi jestli to povoli a pak zalezi jak moc komplikovana bude prestavba a jestli by se to vubec vyplatilo.