Stránka 10 z 12

Re: Fiesta 2008

Napsal: 15.10.2010 08:26
od karolkopictures
už sa neviem dočkať :hhura:

Re: Fiesta 2008

Napsal: 17.02.2011 12:58
od Marťas

Re: Fiesta 2008

Napsal: 17.02.2011 18:27
od MK2
Krasavec, to jo, ale radši bych ten dvoulitr z minulé generace než tady tu vrtačku (ti-vct) :D

Když bude RSko s 1,6 Turbo tak to bude teprv ono 8)

Re: Fiesta 2008

Napsal: 01.04.2011 14:23
od No Name
Ford Fiesta ST 2012: nové ´eSTéčko´ již příští rok
31.3.2011 autoforum.cz str. 0 Bleskovky
Petr Miler Ford
Už se zdálo, že Ford na ST verzi Fiesty zanevře, opak ale nakonec má být pravdou. Již příští rok se prý dočkáme nové Fiesty ST s výkonem až 180 koní.

Renault Clio RS, Volkswagen Polo GTI nebo i naše Škoda Fabia RS se tak mezi dalšími mohou těšit na nového konkurenta. Osud Fiesty ST byl sice dlouho nejistý, nakonec se ale Ford rozhodl vdechnout tomuto modelu život i v jeho současné generaci. Důvod je přitom jednoduchý - ostrá Fiesta dostala rázem smysl v momentě, kdy se pravidelně prezentuje na kolbištích světových rallye coby současný Ford pro seriál WRC.

Pohon novinky obstará motor 1,6 EcoBoost s nejvýše 180 koňmi výkonu, čímž se srovná s většinou své konkurence. Poháněna budou samozřejmě přední kola a to přes šestistupňovou manuální převodovku s krátkými převody. Dynamika vozu je zatím pochopitelně neznámou, konkurenční dvousetkoňové Clio ale zrychlí na stovku za 6,9 sekundy a Ford by se tomuto číslu i přes nižší maximální výkon chtěl vyrovnat.

Pokud se již nové Fiesty ST nemůžete dočkat (ta předchozí je ceněna pro svou mrštnost a hravost), musíte být ještě trpěliví. Vůz by se měl dostat na trh až v průběhu příštího roku v rámci omlazení celé modelové řady Fiesta. Je ale možné, že se Ford nakonec rozhodne jinak a Fiestu ST uvede s ohledem na existenci Fiesty WRC na trh ještě dříve.

Re: Fiesta 2008

Napsal: 01.04.2011 19:00
od MK2
To bude asi moje další auto, pokud nepříde ještě silnější Fiesta RS :P
Protože nový Focus 3 se mi nelíbí, to Fiestu mnohem radeji. A navíc když teď závodí ve WRC 8)

Takto jsem si to představoval... jednašestka turbo a šestikvalt :cooler: Lehčí než Focus, to bude pěkně pelášit :bravo22:

Re: Fiesta 2008

Napsal: 06.06.2011 10:22
od No Name
Právě u mě předchozí Fiesta ST s dvoulitrovou atmosférou stoupla v ceně... :roll: :roll: :roll:

Ford 1,0 EcoBoost: tři válce, jedno turbo
Fordu není downisizing cizí již nějaký ten pátek, a tak nepřekvapí, že jeho nejnovějším motorem je malé nedochůdče. Má jen tři válce a jeden litr, zato přeplňování turbodmychadlem.

Ford v posledních letech kráčí s davem a odepisuje jeden větší benzinový motor za druhým. Z perspektivních šestiválců kdysi udělal pětiválcová, později dokonce čtyřválcová turba. Dvoulitr a jedna-osmičky musely ustoupit přeplňované šestnáctistovce EcoBoost a i menší atmosférické motory o objemu 1,4 nebo 1,6 litru to dnes podle všeho mají spočítané. Automobilka totiž oznámila, že dokončila vývoj již dříve avizovaného litrového EcoBoostu.

Motor vyvinutý v technologickém centru Fordu v britském Duntonu se bude vyznačovat pouze litrovým objemem a použitím trojice válců. Chybět nebude ani přímý vstřik paliva do válců a dvojité, nezávislé proměnné časování ventilů Ti-VCT. Modrý ovál se tak vydal podobnou cestou jako Fiat se svým TwinAirem, jen to zatím nedotáhl tak daleko. Přesnější specifikace v tuto chvíli neznáme, viceprezident Fordu pro vývoj produktů Derrick Kuzak ale popsal jeho možnosti obvyklou formulkou: “Nový tříválec bude disponovat výkonem a točivým momentem stejným nebo větším jaký běžně nabízejí atmosféricky plněné motory s objemem 1,6 litru, nabídne ale nižší spotřebu paliva a nižší emise CO2.”

Škoda, že automobilky vždy tvrdí jen to, co motor získal navíc, o leccos totiž také při downsizingu přichází. V tomto případě bude vzhledem k eliminaci jednoho z válců kroků vzad hned několik. Ale když šijete podle bruselských šablon, reptat se nesluší.

Na další parametry nového motoru si musíme počkat, automobilka jej podrobně představí až na autosalonu ve Frankfurtu. Vzhledem k naznačenému ale můžeme očekávat výkon okolo 110 koní a nasazení motorů ve všech menších modelech značky. Jisté je, že se objeví pod kapotou modelů Ka a Fiesta, vlastní bude též chystanému Fordu B-Max. Zda jej “schytá” i Focus zatím není jisté, ale nedivili bychom se, kdyby se tak stalo.

Krom stručného představení nového motoru se Ford pochlubil i tím, že pracuje na nové osmistupňové automatické převodovce, kterou vyvíjí plně ve vlastní režii. O té nevíme už vůbec nic krom toho, že prý nabídne vůbec nejlepší reakce a hladkost změny převodů mezi převodovkami podobného typu. Na to jsme zvědavi...

Motor 1,0 EcoBoost se jistě objeví pod kapotou malého MPV B-Max

Re: Fiesta 2008

Napsal: 10.06.2011 07:17
od No Name
Malé změny pro MY2012...

Re: Fiesta 2008

Napsal: 10.06.2011 07:29
od No Name
Tady je ta prezentace, bohužel jsem to musel rozdělit...

Re: Fiesta 2008

Napsal: 21.06.2011 07:12
od gappak
Spy Shots: Ford Fiesta ST drops some clothing on the Nürburgring

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Re: Fiesta 2008

Napsal: 21.06.2011 11:33
od Takeshi
jsem zvědavej jak to vykutí u fordu :palec_nahoru:
o víkendu jsem řídil korzu OPC,a kdybych z časopisu nevěděl že to má turbo tak při jízdě bych to nepoznal,linearní zátah,žádná výbušnost,dnešní auta jsou nuda
všechno je navržený tak aby to mohl řídit naprostej jouda :dih:

Re: Fiesta 2008

Napsal: 07.07.2011 17:36
od MK2
Chtěl bych mít taky tak vyladěný motor na 134 koní 8)

:arrow: Fiesta Sport Special Edition

Jinak teda nebrat a počkat na 1,6 EcoBoost :ble2:

Re: Fiesta 2008

Napsal: 30.07.2011 09:55
od kasi

Re: Fiesta 2008

Napsal: 22.08.2011 10:32
od kasi
Fiesta sedan 8O :o :nixw:

Re: Fiesta 2008

Napsal: 23.08.2011 16:21
od MK2
No fuj teda :roll: :roll:

Ale ty černé světlomety by se tady někomu jistě hodili 8)

Re: Fiesta 2008

Napsal: 14.09.2011 06:34
od MK2
Takže STčko nekupuju, je to teda hnus stejně jako nový Focus ST :palec_dolu: :palec_dolu: :palec_dolu: Jediné co je na tom autě zajímavé je motor 1,6 Turbo, ale to jen do té doby než prozradí cenu :dih:

Dávám tomu ještě malinkou naději v podobě RS :nixw: