ford focus ST - úprava motoru

Vše o motorech ST a RS
Moderátor:foki
Odpovědět
Uživatelský avatar
Bob Wolf
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 609
Registrován: 20.07.2009 00:05
Bydliště: Praha

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od Bob Wolf » 31.07.2009 13:59

killerhammer píše:eibach pro kit su progresivne struny, nie su az tak tvrde a pritom velmi odstrania naklananie auta v zakrute :idea:
tie wolf neviem ake su, ale uzi si ich :mrgreen:

Jednoznačně dobrá volba, pružiny Wolf mají též progresivní účinek jako EIBACHy, autíčko je nyní nižší o cca 2,5 cm, ale v běžném provozu to nevadí (mám tím teď na mysli např. parkování u obrubníků na velkých parkovištích před OC typu Kaufland či Tesco - alespoň tady u nás, v Praze jsou tam tyto obrubníky vesměs do výše cca 8 až 10 cm, takže se dá s autíčkem nacouvat až k obrubníku bez problémů zadkem - potom je mezi vrchem obrubníku a spodkem zadního nárazníku ještě rezerva cca 8 cm, ale dá se i najet až nadoraz předkem - zde to mám např. já tip-top - spodní hrana předního spojleru je potom tak cca 1,5 cm od vršku obrubníku, ale nic neurvu :wink: )

Na "tvrdost" auta nemají pružiny vliv - je to po výměně pružin teď "pouze" o lepším držení vozu v zatáčkách a celkově nižším těžišti vozu - na "tvrdost" jízdy mají vliv především tlumiče, které jsem nechal původní, "Made in ST". :P ... takže i teď mám plomby v zubech stále na svém místě :mrgreen:
Focus II. ST - r.v. 2006, úprava Wolf Racing (340 PS,545 Nm), Bilstein B16 Gewindefahrwerk PSS9, AP Racing (kotouče 362 mm, 6 pístků) - desky Raybestos směs ST31, samosvorný diferenciál Quaife, výfuk MILLTEK turbo back, Semi Slick TOYO R888

Uživatelský avatar
Bob Wolf
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 609
Registrován: 20.07.2009 00:05
Bydliště: Praha

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od Bob Wolf » 31.07.2009 14:00

Tesna píše:Díky za tip ... kouknul jsem se a cena je fakt dost dobrá.

Pak jsem se kouknul na burzu, PX jde nahoru, takže je to už v košíku .. koupil jsem to zde
http://www.wolf-concept.cz/

Cena 5200 Kč i s dopravou.

Takže v tom zase lítám a moja mě zabije .... a zůstane jí po mě super kára ....
:wink:

Gratuluji k výběru, užij si je, uvidíš, že nebudeš litovat :P

Někdy se třeba potkáme a můžeme si vyměnit zkušenosti :roll:
Focus II. ST - r.v. 2006, úprava Wolf Racing (340 PS,545 Nm), Bilstein B16 Gewindefahrwerk PSS9, AP Racing (kotouče 362 mm, 6 pístků) - desky Raybestos směs ST31, samosvorný diferenciál Quaife, výfuk MILLTEK turbo back, Semi Slick TOYO R888

Uživatelský avatar
richisan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1534
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od richisan » 31.07.2009 14:08

Bob Wolf píše:takže se dá s autíčkem nacouvat až k obrubníku bez problémů zadkem - potom je mezi vrchem obrubníku a spodkem zadního nárazníku ještě rezerva cca 8 cm, ale dá se i najet až nadoraz předkem - zde to mám např. já tip-top - spodní hrana předního spojleru je potom tak cca 1,5 cm od vršku obrubníku, ale nic neurvu :wink: )
Tak toto mne nehrozi, vzadu by som zlomil spojler a vpredu urval to, co tam je :mrgreen:

Uživatelský avatar
Tesna
.
.
Příspěvky: 100
Registrován: 26.05.2009 16:52
Bydliště: ValMez

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od Tesna » 31.07.2009 14:10

Bob Wolf píše:Gratuluji k výběru, užij si je, uvidíš, že nebudeš litovat :P

Někdy se třeba potkáme a můžeme si vyměnit zkušenosti :roll:
No až to na auto všechno naroubuju, tak se určitě podělím o dojmy!

Uživatelský avatar
Bob Wolf
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 609
Registrován: 20.07.2009 00:05
Bydliště: Praha

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od Bob Wolf » 31.07.2009 20:53

Tesna píše:
Bob Wolf píše:Gratuluji k výběru, užij si je, uvidíš, že nebudeš litovat :P

Někdy se třeba potkáme a můžeme si vyměnit zkušenosti :roll:
No až to na auto všechno naroubuju, tak se určitě podělím o dojmy!

Jasně, jenom prosím nezapomeň na nejdůležitější věc po montáži - kontrolu a opětné znovunastavení geometrie všech 4 kol !!! :idea:

Po montáži kratších pružin se ta geometrie trošku hne a i já dostal od Wolfa, po výměně pružin - v kupě dokladů a certifikátů k doplňkům a novým věcem i dvoustránkový protokol z měření a nastavování geometrie kol - tak si na to dohlédni :wink:
Focus II. ST - r.v. 2006, úprava Wolf Racing (340 PS,545 Nm), Bilstein B16 Gewindefahrwerk PSS9, AP Racing (kotouče 362 mm, 6 pístků) - desky Raybestos směs ST31, samosvorný diferenciál Quaife, výfuk MILLTEK turbo back, Semi Slick TOYO R888

Uživatelský avatar
Macmiro
.
.
Příspěvky: 492
Registrován: 30.03.2009 19:44
Bydliště: Praha - Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od Macmiro » 02.08.2009 19:28

Tesna píše:Zdravím všechny! Před nedávnem jsem po 6 spokojených letech vyměnil OI 1.8T 110kW (Motordesign 148kW/295Nm, 0-100 7,4s) za doufám několik dalších minimálně stejně spokojených let s STčkem.

A po přečtení této diskuze jsem ihned zaměřil pozornost na KoisRacing, kde už mám objednaný Bluefin Stage 1. Sice jsem to nečekal tak rychle, ale koně mi "došly" po pár týdnech ježdění.
No kolik tě to vyšlo, zrovna zítra du na servisní prohlídku po 40 000km a hned poté chci také objednat. Uvažuji zda přímo z Anglie a nebo právě zde.
FOCUS ST 2.5 Duratec 225 HP, 3 door, blue, Dreamscience mapy - Mod C, Dreamscience sání, kompletní 3" výfuk (downpipe Magnex + sportcat Cobra + catback Bluflame), podložky Eibach Pro-Spacer 15mm, pružiny Eibach Pro Kit Springs 25 mm.

Uživatelský avatar
Macmiro
.
.
Příspěvky: 492
Registrován: 30.03.2009 19:44
Bydliště: Praha - Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od Macmiro » 02.08.2009 19:31

Jo a borci, dotaz. U řidiče v prostoru pod volantem na levé straně (zhruba v úrovni kolene řidiče) jsem naleznul otvor cca 2cm v průměru a když se do něj sáhne, je tam nějákej spínač s docela tuhou pružinou na smáčknutí? Máte to tam také?
FOCUS ST 2.5 Duratec 225 HP, 3 door, blue, Dreamscience mapy - Mod C, Dreamscience sání, kompletní 3" výfuk (downpipe Magnex + sportcat Cobra + catback Bluflame), podložky Eibach Pro-Spacer 15mm, pružiny Eibach Pro Kit Springs 25 mm.

Uživatelský avatar
Tesna
.
.
Příspěvky: 100
Registrován: 26.05.2009 16:52
Bydliště: ValMez

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od Tesna » 02.08.2009 19:49

Macmiro píše:
Tesna píše:No kolik tě to vyšlo, zrovna zítra du na servisní prohlídku po 40 000km a hned poté chci také objednat. Uvažuji zda přímo z Anglie a nebo právě zde.

Ceníková cena 500 EUR. Anglii jsem neřešil, protože na Slováky to mám kousek, si pro to osobně zajedu a zrovna mi to tam nainstalují. Ono to totiž podle p. Koiše nezabere 3-5 minut, jak se všude píše, ale u STčka obvykle 1-2 hodiny. Prý se to liší auto od auta a "rekord" má dokonce 3 hodiny. Dělal jich osobně už přes 20. Víc budu vědět někdy za týden ....

Uživatelský avatar
Marťas
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9172
Registrován: 13.04.2008 12:50
Bydliště: Edinburgh / Havířov

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od Marťas » 02.08.2009 21:14

Napoprve to trva 1-2h, protoze musi nejdrive vytvorit kopii puvodni mapy do pristroje, pote mapu poslat do UK a pokud jsou tam rychli , tak behem chvile poslou nazpet upraveny soft, ktery pote opet stahnes z PC do pristroje a z neho do auta. Kdybys tam daval opet puvodni mapu, trva to par minut, stejne, jako kdyz tam tam davas upravenou podruhe a vice...
Treba konkretne u me : Nechal jsem tam auto, stihl jsem si vedle dat obed + birella a bylo hotovo :wink:
Obrázek
Byl : Focus ST2 - 213kW
Byl : Freelander 2 S - 118kW
Byl : Fiesta Mk7 - 60kW
Je : Vauxhall Corsa VXR - 141kW
Je : Suzuki SV650 - 55kW
Je : BMW 520D - 128kW


...uz nic nedovolene neprodavam :P

zirafak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8970
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od zirafak » 03.08.2009 07:21

Macmiro píše:Jo a borci, dotaz. U řidiče v prostoru pod volantem na levé straně (zhruba v úrovni kolene řidiče) jsem naleznul otvor cca 2cm v průměru a když se do něj sáhne, je tam nějákej spínač s docela tuhou pružinou na smáčknutí? Máte to tam také?
Maju to vsetky Focusy.Je to spinac odpojenia dodavky paliva v pripade nehody,bezpecnostny prvok

Uživatelský avatar
Macmiro
.
.
Příspěvky: 492
Registrován: 30.03.2009 19:44
Bydliště: Praha - Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od Macmiro » 03.08.2009 07:38

Tesna píše:
Macmiro píše:
Tesna píše:No kolik tě to vyšlo, zrovna zítra du na servisní prohlídku po 40 000km a hned poté chci také objednat. Uvažuji zda přímo z Anglie a nebo právě zde.

Ceníková cena 500 EUR. Anglii jsem neřešil, protože na Slováky to mám kousek, si pro to osobně zajedu a zrovna mi to tam nainstalují. Ono to totiž podle p. Koiše nezabere 3-5 minut, jak se všude píše, ale u STčka obvykle 1-2 hodiny. Prý se to liší auto od auta a "rekord" má dokonce 3 hodiny. Dělal jich osobně už přes 20. Víc budu vědět někdy za týden ....
Já teda asi dneska nebo zítra objednám a vyrazím tam taky :-)
FOCUS ST 2.5 Duratec 225 HP, 3 door, blue, Dreamscience mapy - Mod C, Dreamscience sání, kompletní 3" výfuk (downpipe Magnex + sportcat Cobra + catback Bluflame), podložky Eibach Pro-Spacer 15mm, pružiny Eibach Pro Kit Springs 25 mm.

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od killerhammer » 03.08.2009 08:17

super, a dajte sem uz niekto konecne graf z brzdy :idea: 8)
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

Uživatelský avatar
Marťas
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9172
Registrován: 13.04.2008 12:50
Bydliště: Edinburgh / Havířov

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od Marťas » 03.08.2009 15:28

Sezen nekde pobliz Ostravy KVALITNI brzdu a neni problem :wink:
Obrázek
Byl : Focus ST2 - 213kW
Byl : Freelander 2 S - 118kW
Byl : Fiesta Mk7 - 60kW
Je : Vauxhall Corsa VXR - 141kW
Je : Suzuki SV650 - 55kW
Je : BMW 520D - 128kW


...uz nic nedovolene neprodavam :P

Uživatelský avatar
Tesna
.
.
Příspěvky: 100
Registrován: 26.05.2009 16:52
Bydliště: ValMez

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od Tesna » 06.08.2009 22:52

Takže jak jsem slíbil, zde první dojmy po úpravách motoru.

Jako první jsem tam minulý týden vrazil sportovní vložku K&N. Zaznamenal jsem 2 změny. Zvuk motoru v interiéru lehce zhutněl. A motor při sundání nohy z plynu výrazně méně brzdí. Jiné případné rozdíly jako rychlejší náběh turba nebo (možná) lehce vyšší výkon jsou pod subjektivní rozlišovací schopnost.

Dnes jsem sjel do Bánovců pro Bluefin. Instalace trvala necelou hodinu. Dnes je již soft přímo na Focus, dříve tam byl soft na všechny 2.5T (Focus, Mondeo, Max), takže instalace je rychlejší. Musím pochválit pana Koiše. Vše nejprve věcně vysvětlil, mj. na základě vlastních zkušeností (používá ST se Stage 1 jako běžný i tréningový vůz) zodpověděl pár mých zvídavých dotazů, pak naistaloval a následně jsme absolvovali cca. 10 km zkušební jízdu, přičemž rozdíl byl poznat již na prvním startu z křižovatky.

Na cestě domů jsem samozřejmě testoval rozdíly a poznatky po prvních kilometrech jsou následující. Motor od nějakých 2000 ot. reaguje podstatně lépe, rychleji a citlivěji na plyn. Má mnohem sportovnější reakce a není tak "tupý" jako v sérii. Velmi výrazné zlepšení dynamiky je patrné od 2500 ot. výš, kde je zrychlení po úpravě na nějaký rychlostní stupeň srovnatelné se zrychlením na stupeň o jeden nižší před úpravou. Tam, kde mi ESP poblikávalo pod plným plynem na II. to dnes blikalo na na III. a při jízdě v zatáčkách do kopce bylo ještě na IV. cítit, že trakce je na hraně a kola nemají daleko do prokluzu. Zásadně se také změnil zvukový projev motoru, který zhrubnul a je výrazně hlubší. Zřejmě největší rozdíl je při odřazení, kdy se ty basy hrnou jak z motoru, tak z výfuku. Můj pocit, když jsem to hnal přes kopce u Trenčanek po volné okresce byl, že motor dohnal schopnosti podvozku a brzd a že auto teď působí na řidiče mnohem "kompaktněji".

Vše výše uvedené odpovídá mým očekáváním i zkušenostem po podobné úpravě Oktávky a vzhledem k ceně považuji tuto úpravu za naprosto bezkonkurenční. Za sebe doporučuji jak Bluefin, tak firmu Koiš.

Mj. jsem se ptal, jestli mají k dispozici graf od nich/Bluefinu upraveného Focuse,. Bohužel, zřejmě nikdo si to ještě změřit nenechal. Zkoušeli měřit jen Mondeo, ale to větráky na brzdě nebyly schopny uchladit, takže jim spadlo do nouzáku a výsledky nebyly relevantní.

Uživatelský avatar
Marťas
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9172
Registrován: 13.04.2008 12:50
Bydliště: Edinburgh / Havířov

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od Marťas » 06.08.2009 22:58

Pokud nesezeneme poradnou brzdu tady v okoli, tak jednou zajedeme (asi 3-4 ST :twisted:) na brzdu do Blavy (Profi-tuning), tam uz zkusenosti maji...
Obrázek
Byl : Focus ST2 - 213kW
Byl : Freelander 2 S - 118kW
Byl : Fiesta Mk7 - 60kW
Je : Vauxhall Corsa VXR - 141kW
Je : Suzuki SV650 - 55kW
Je : BMW 520D - 128kW


...uz nic nedovolene neprodavam :P

Odpovědět

Zpět na „Motory“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti