Re: Vaše nejvyšší rychlost s Fordem :)
Napsal: 07.04.2014 18:14
Ha--kde by jsi nabral """pár tisíc km
"""

Věříme, že zde najdete, co hledáte.
https://www.ford-focus.cz/forum/
:Dtak možná po generálcepetulak píše:Ha--kde by jsi nabral """pár tisíc km"""
Jo to se sice zivotnost snizi...ale o tak zanedbatelny pocet km ze se o tom ani nema cenu bavit... A porad je lepsi jezdit v otackach nez si vyklepat valce do ovalu podtacenimCimi píše:Sice nejsem inženýr z fordu ale logika mi říká že nejde ani tak o to že by se v určitém bodě motor zadřel nebo tak něco to je věc náhody, ale je třeba brát v úvahu že veškeré pohyblivé díly motoru jsou stavěné na určitý předpokládaný počet otáček za dobu své životnosti. Pokud tedy toto cyklování urychlíme tím že budeme dlouhodobě jezdit nad 5000 otáček je logické že se životnost toho a toho dílu nebo celého motoru snižuje. v souvislosti stím roste míra pravděpodobnosti že někde něco rupne nebo se zadře....U závodních aut se to dá pozorovat ve zrychleném záznamu kdy takový vůz po celou dobu jezdí téměř za hranicí limitů a vydrží pár tisíc kilometrů.OndraMT píše:Muzes byt v naprostem klidu, pokud vis ze mas motor technicky v poradku. Maixmalni vykon motoru 1,6 je v 6000otackach... na techto musi byt schopen dlouhodobeho provozu. Takze jizda nad 5 uplne v poho.
Není to tak jednoznačné, je tam více faktorů. ale ten hlavní je, že 16V Fordí motor je stavěn na provozní otáčky 4000 - 5000 ot/min, což v tomto rozsahu je posazen i největší krouťák. Motor točený v tomto rozsahu je méně zatížený, než dlábený na 2500 otáček, tam jsou prokazatelně větší tlaky na klice, kde jako první z motoru odchází šálky, vytláčí se olej z nich a je průser. při točení na vyšší točky je menší tlak a klika jde po olejovém filmu a neničí vystýlku šálků. Další faktor je ten , jak je otevřena škrtící klapka , která ovlivňuje plnění motoru. Tam se pak schází více faktorů, které motoru prospívají nebo ne. Záleží na tom jestli těch 5000 ot/min je točeno na čtvrt plynu, nebo s pedálem na podlaze.Cimi píše:Sice nejsem inženýr z fordu ale logika mi říká že nejde ani tak o to že by se v určitém bodě motor zadřel nebo tak něco to je věc náhody, ale je třeba brát v úvahu že veškeré pohyblivé díly motoru jsou stavěné na určitý předpokládaný počet otáček za dobu své životnosti. Pokud tedy toto cyklování urychlíme tím že budeme dlouhodobě jezdit nad 5000 otáček je logické že se životnost toho a toho dílu nebo celého motoru snižuje. v souvislosti stím roste míra pravděpodobnosti že někde něco rupne nebo se zadře....U závodních aut se to dá pozorovat ve zrychleném záznamu kdy takový vůz po celou dobu jezdí téměř za hranicí limitů a vydrží pár tisíc kilometrů.OndraMT píše:Muzes byt v naprostem klidu, pokud vis ze mas motor technicky v poradku. Maixmalni vykon motoru 1,6 je v 6000otackach... na techto musi byt schopen dlouhodobeho provozu. Takze jizda nad 5 uplne v poho.
jasný, s polohou klapky to souvisí, když na to nešlapu tak se dá jet i v obci na pětku (spíš na čtyrku -dlouhé převody) přikrmením bych mohl i podpálit ventil. těch 2000-2500 při cestovních rychlostech na pětku v ekonomickým stylu je optimálních. A je fakt že je znát jak se ECU ten styl zapamatuje, pak když člověk potřebuje nějaký rychlý manévr tak se 1.6 nechce. Ale když to proženu přes okresky tak se mu to líbí. Dokonce mi přijde že se mu líbí vyšší nadmořská výška což mi trochu nedává smysl.ballu píše:Není to tak jednoznačné, je tam více faktorů. ale ten hlavní je, že 16V Fordí motor je stavěn na provozní otáčky 4000 - 5000 ot/min, což v tomto rozsahu je posazen i největší krouťák. Motor točený v tomto rozsahu je méně zatížený, než dlábený na 2500 otáček, tam jsou prokazatelně větší tlaky na klice, kde jako první z motoru odchází šálky, vytláčí se olej z nich a je průser. při točení na vyšší točky je menší tlak a klika jde po olejovém filmu a neničí vystýlku šálků. Další faktor je ten , jak je otevřena škrtící klapka , která ovlivňuje plnění motoru. Tam se pak schází více faktorů, které motoru prospívají nebo ne. Záleží na tom jestli těch 5000 ot/min je točeno na čtvrt plynu, nebo s pedálem na podlaze.Cimi píše:Sice nejsem inženýr z fordu ale logika mi říká že nejde ani tak o to že by se v určitém bodě motor zadřel nebo tak něco to je věc náhody, ale je třeba brát v úvahu že veškeré pohyblivé díly motoru jsou stavěné na určitý předpokládaný počet otáček za dobu své životnosti. Pokud tedy toto cyklování urychlíme tím že budeme dlouhodobě jezdit nad 5000 otáček je logické že se životnost toho a toho dílu nebo celého motoru snižuje. v souvislosti stím roste míra pravděpodobnosti že někde něco rupne nebo se zadře....U závodních aut se to dá pozorovat ve zrychleném záznamu kdy takový vůz po celou dobu jezdí téměř za hranicí limitů a vydrží pár tisíc kilometrů.OndraMT píše:Muzes byt v naprostem klidu, pokud vis ze mas motor technicky v poradku. Maixmalni vykon motoru 1,6 je v 6000otackach... na techto musi byt schopen dlouhodobeho provozu. Takze jizda nad 5 uplne v poho.
Ja si tak budu jezdit dal...pekne to budu honit a zdimat z nej maximum... neplanuju ho mit do smrti. Max tak dva roky a pujde...takze nejake "snizeni" zivotnosti neresimfordavid píše:BorciJezděte normálně, po městě 50-60, mimo do 160 a nemusíte toto vůbec řešit
přesně na tohle jsem chtěl narazit svým předešlým přízpěvkem o snižování životnosti. Ale to je každýho věc. Záleží jestli má člověk odvahu nebo lépe řečenu tu drzost to auto pak někomu dál nabízet a tvrdit že mu nic neni. Bohužel většinou další majitel objeví ty důsledkyVáňa píše:Chudák další majitel...