Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13538
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Vy, zastancovia kuchania. Zaujima ma, ako by ste riesili sucasnu situaciu. Je tu kopu aut (chipnute, rozpadnute vraky, odstraneny filter, rozpadnuty motor), ktore smradia a dymia ako stare tatrovky. Akym sposobom chcete, aby sa to vyriesilo? Na vase auta nebudu platit normy, ale na ich ano? Ci ako?
- Slid
- Pokročilý
- Příspěvky: 858
- Registrován: 27.07.2011 16:33
- Bydliště: Praha / Semily
- Kontaktovat uživatele:
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
stano: ja si myslim, ze tohle se vyresit neda, mozna jen castejsi kontroly policie, posilani aut na premereni, kde treba v kazdem kraji by byla STK na spusob TUV ( komplet prohlidka vozu, bezpecnostnich prvku, emise, atd. ) treba statni s nepretrzitym online zaznamem, kde kazde auto co bylo poslano na zkusebnu bude mit svuj online zaznam, atd. Aby se zamezilo co nejvice podplaceni, dale vysoke pokuty pro soukrome STK kde by online zaznam mel take byt, odebirani licenci, proste na nas neplati nic jineho nez buzerace, ale slusny ridic se nema ceho bat. Tohle je hlavne v mentalite cechu, kdyz se nam neco posere, prvni vec je v hlave jak to obejit, Cesi dokazi vymyslet i nemozne. A to mluvim i za sebe, bohuzel 

Mondeo, 2.0 TDCi 85kW, combi, r.v. 12/2006, EURO 4 + DPF, Futura X, Webasto
- Nicco
- Zkušený
- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
To je uplne jednoduche, mesta maju problem s prachom a tento problem riesi filter DPF. Proste od urciteho roku sa tam montoval, tak tam ma byt.
Casto sa hnevame na EU, ktora tie filtre zaviedla, tak tu mam taky priklad, ako by sa to riesilo na nasej urovni bez EU:
Brno 2011:
Prachové filtry pro autobusy? Brno je nechce
http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/ ... echce.html
Brno 2014:
"Město prý problém řeší. „Zabýváme se tím dlouhodobě. V současné době zpracováváme studii, na základě které chceme navrhovat změny. Také například ve spolupráci s dopravním podnikem řešíme nákup nových autobusů, které by životnímu prostředí tolik neškodily, nebo plánujeme další výsadbu zeleně," řekl vedoucí odboru životního prostředí z brněnského magistrátu Martin Vaněček."
A tak je to aj s nasim meranim emisii.
Casto sa hnevame na EU, ktora tie filtre zaviedla, tak tu mam taky priklad, ako by sa to riesilo na nasej urovni bez EU:
Brno 2011:
Prachové filtry pro autobusy? Brno je nechce
http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/ ... echce.html
Brno 2014:
"Město prý problém řeší. „Zabýváme se tím dlouhodobě. V současné době zpracováváme studii, na základě které chceme navrhovat změny. Také například ve spolupráci s dopravním podnikem řešíme nákup nových autobusů, které by životnímu prostředí tolik neškodily, nebo plánujeme další výsadbu zeleně," řekl vedoucí odboru životního prostředí z brněnského magistrátu Martin Vaněček."
A tak je to aj s nasim meranim emisii.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 836
- Registrován: 01.08.2008 20:07
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
To je poněkud zjednodušeno - já jezdím MHD ale když potřebuju něco vyřídit tak beru auto. Člověk co musí ráno vzít děti do školy a odpoledne nakoupit se s MHD moc nechytá. Ta představa že rozvoj MHD sníží množství aut ve městě není úplně reálná.Slid píše:Jedine reseni je pokud opet mluvime o centrech mest, je proste z efetkivnit MHD, proc lidi jezdi autem do centra? Protoze se jim to stale vyplati, nez MHD. A je to stale dokola, zachytna parkoviste, zvyhodneni MHD at lidi radeji voli tento dopravni prostredek, nebo i cyklostezky.
- Slid
- Pokročilý
- Příspěvky: 858
- Registrován: 27.07.2011 16:33
- Bydliště: Praha / Semily
- Kontaktovat uživatele:
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
PeS: bral jsem spise velka mesta Praha / Brno, atd. kde tam je hlavni problem
Pracujes v centru? Deti chodi do centra? Nakupujes v centru? A bydlis na okraji mesta, jedna se o Prahu Brno, priklad byl pro tyto mesta ne pro mesto co ma 10tis obyvatel.
Kdyz to vemu podle sebe, tak do prace do centra jezdim tramvaji, z bytu v praci jsem tramvaji za 15minut. Kdyz pojedu autem ve spicce pojedu to 30minut a 15minut budu saskovat s parkovanim mam 45minut fuc. Auto beru, kdyz jedu na nakup, nejedu nakupovat do centra, ale v okoli v kazde mestske casti urcite je nekolik nakupnich a obchodnich center. Vyuzivam MHD, ale znam spoustu lidi co jezdi autem, radeji 20minut jsou v aute a popojizdi nez 5minut metrem. Je to pohodlnejsi. Toto jsem resil, protoze lidi co takto jezdi je proste spousta. Dalsi co bydli mimo prahu, proc nenechaji auto na okraji Prahy a nevlezou do metra ale jedou co centra stale autem, protoze je to pohodlnejsi pro ne. Proto muj priklad MHD byl, aby jim nabidla neco navic a byla vyhodnejsi.
Nevim co myslis tim vyridit a co se tyce deti, tak je to individualni, malej pujde do skolky teprve, takze jezdit bude semnou
Pracujes v centru? Deti chodi do centra? Nakupujes v centru? A bydlis na okraji mesta, jedna se o Prahu Brno, priklad byl pro tyto mesta ne pro mesto co ma 10tis obyvatel.
Kdyz to vemu podle sebe, tak do prace do centra jezdim tramvaji, z bytu v praci jsem tramvaji za 15minut. Kdyz pojedu autem ve spicce pojedu to 30minut a 15minut budu saskovat s parkovanim mam 45minut fuc. Auto beru, kdyz jedu na nakup, nejedu nakupovat do centra, ale v okoli v kazde mestske casti urcite je nekolik nakupnich a obchodnich center. Vyuzivam MHD, ale znam spoustu lidi co jezdi autem, radeji 20minut jsou v aute a popojizdi nez 5minut metrem. Je to pohodlnejsi. Toto jsem resil, protoze lidi co takto jezdi je proste spousta. Dalsi co bydli mimo prahu, proc nenechaji auto na okraji Prahy a nevlezou do metra ale jedou co centra stale autem, protoze je to pohodlnejsi pro ne. Proto muj priklad MHD byl, aby jim nabidla neco navic a byla vyhodnejsi.
Nevim co myslis tim vyridit a co se tyce deti, tak je to individualni, malej pujde do skolky teprve, takze jezdit bude semnou

Mondeo, 2.0 TDCi 85kW, combi, r.v. 12/2006, EURO 4 + DPF, Futura X, Webasto
- Slid
- Pokročilý
- Příspěvky: 858
- Registrován: 27.07.2011 16:33
- Bydliště: Praha / Semily
- Kontaktovat uživatele:
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Nicco píše:To je uplne jednoduche, mesta maju problem s prachom a tento problem riesi filter DPF. Proste od urciteho roku sa tam montoval, tak tam ma byt.
Casto sa hnevame na EU, ktora tie filtre zaviedla, tak tu mam taky priklad, ako by sa to riesilo na nasej urovni bez EU:
Brno 2011:
Prachové filtry pro autobusy? Brno je nechce
http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/ ... echce.html
Brno 2014:
"Město prý problém řeší. „Zabýváme se tím dlouhodobě. V současné době zpracováváme studii, na základě které chceme navrhovat změny. Také například ve spolupráci s dopravním podnikem řešíme nákup nových autobusů, které by životnímu prostředí tolik neškodily, nebo plánujeme další výsadbu zeleně," řekl vedoucí odboru životního prostředí z brněnského magistrátu Martin Vaněček."
A tak je to aj s nasim meranim emisii.
Nicco: to je furt dokola co rikas..........

jeste si zapomnel ale opsat, toto coz je dost zasadni
" Zastupitelé svoje rozhodnutí obhajují tím, že projekt nepovažují za dostatečně výhodný, a to i přesto, že město mělo doplatit pouze čtrnáct milionů korun. Zbytek by se zaplatil ze švýcarských fondů. „Filtry zachytí několik málo kilo popílku. Efekt takového opatření považuji za mizivý a není třeba na něj vyhazovat peníze,“ uvedl například náměstek brněnského primátora Ladislav Macek. Dalším argumentem byl fakt, že městský vozový park patří k nejmladším v republice.
Filtry podle mluvčí brněnského dopravního podniku Lindy Škrancové v současné době potřebuje asi sto padesát autobusů. Některé z nich však budou jezdit po silnici už jen dva nebo tři roky. „Autobusy pravidelně obnovujeme. Ročně bychom jich měli koupit osmadvacet, abychom splnili normu. Loni se nám to podařilo. Ty nové mají filtry už zabudované,“ uvedla Škrancová. "
Takze do 5ti let je upgrade autobusu po celem Brne.
Mondeo, 2.0 TDCi 85kW, combi, r.v. 12/2006, EURO 4 + DPF, Futura X, Webasto
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19256
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
chtel bych te videt v MHD , dve deti za ruce , v zubech igelitka s nakupem , cim si stipnes listek ? 
a pro slida a vitu :
co by jsi delal kdyby ti treba odesel synchron na nejake rychlosti ? to by jsi tu prevodovku vykuchal a jezdil bez nej ?
nebo kdyby ti odesly zadni desky ? tak by jsi zadni brzdy odpojil
prosim o odpoved

a pro slida a vitu :
co by jsi delal kdyby ti treba odesel synchron na nejake rychlosti ? to by jsi tu prevodovku vykuchal a jezdil bez nej ?
nebo kdyby ti odesly zadni desky ? tak by jsi zadni brzdy odpojil
prosim o odpoved
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
- Slid
- Pokročilý
- Příspěvky: 858
- Registrován: 27.07.2011 16:33
- Bydliště: Praha / Semily
- Kontaktovat uživatele:
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
foki: precti si jeste jednou co jsem psal, asi si nepochopil co jsem psal, nebo ja to pisu blbe...
Ja se v zadnem pripade nezastavam lidi co kuchaji katy dpf atd. a jsem v zasade proti tomu, neni to spravne, vime to snad vsichni. Sam vykuchane nic nemam. Ale nahlizim na emisni problematiku jako na celek a nevinnim jednotlivce, ale koukam na celkovy problem, ktery je potreba nutne resit, o to mi slo.
Reagoval jsem na problem ve velkych mestech, jak si myslim, slo by uvolnit.
1. minimalizovat prujezdy centrem hlavnich tahu, cili obchvaty
2. z efektivnit mhd a mit co nejvetsi pokryti
3. vice zachytnych parkovist ( ZDARMA + sleva na MHD )
4. prujezd a vjezd do center mest pouze s normou Euro 4,
5. mit nastroje na mereni NOx STK, policie
atd. dalo by se pokracovat.
Dve deti, igelitku, stipat listek, nemuzu odpovedet. Mam jen jedno dite a litacku, takze jedno dite + jednu igelitku a pres rameno tasku s ntb stale jeste zvladam.
Vice muzu rici casem
Co bych delal kdyby mi odesel synchron atd..... No pokusim se sehnat funkcni prevodovku a vymenim ji, novou ve Fordu kupovat nebudu. Pokud reagujes na DPF, tak pokud se mi zanese, kdy nepujde ani nucena regenerace, necham ho vycistit, uspesnot cisteni ja velika.
Ja se v zadnem pripade nezastavam lidi co kuchaji katy dpf atd. a jsem v zasade proti tomu, neni to spravne, vime to snad vsichni. Sam vykuchane nic nemam. Ale nahlizim na emisni problematiku jako na celek a nevinnim jednotlivce, ale koukam na celkovy problem, ktery je potreba nutne resit, o to mi slo.
Reagoval jsem na problem ve velkych mestech, jak si myslim, slo by uvolnit.
1. minimalizovat prujezdy centrem hlavnich tahu, cili obchvaty
2. z efektivnit mhd a mit co nejvetsi pokryti
3. vice zachytnych parkovist ( ZDARMA + sleva na MHD )
4. prujezd a vjezd do center mest pouze s normou Euro 4,
5. mit nastroje na mereni NOx STK, policie
atd. dalo by se pokracovat.
Dve deti, igelitku, stipat listek, nemuzu odpovedet. Mam jen jedno dite a litacku, takze jedno dite + jednu igelitku a pres rameno tasku s ntb stale jeste zvladam.


Co bych delal kdyby mi odesel synchron atd..... No pokusim se sehnat funkcni prevodovku a vymenim ji, novou ve Fordu kupovat nebudu. Pokud reagujes na DPF, tak pokud se mi zanese, kdy nepujde ani nucena regenerace, necham ho vycistit, uspesnot cisteni ja velika.

Mondeo, 2.0 TDCi 85kW, combi, r.v. 12/2006, EURO 4 + DPF, Futura X, Webasto
- mikki
- Pokročilý
- Příspěvky: 921
- Registrován: 10.01.2012 09:07
- Bydliště: Praha 10, Karlovy Vary.
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
takže to zkusím jinak a odpovím ti
1.minimalizovat prujezdy centrem hlavnich tahu, cili obchvaty -tohle je na desítky let a stejně to nepůjde všude
2.z efektivnit mhd a mit co nejvetsi pokryti-jak to uděláš když jízda na nákup je rychlejší a levnější autem??
3.vice zachytnych parkovist ( ZDARMA + sleva na MHD )-krádeže na parkovištích je u nás problém všude
4.prujezd a vjezd do center mest pouze s normou Euro 4,-jestliže náš stát vytvoří desítky vyjímek tak to ztrácí smysl
5.mit nastroje na mereni NOx STK, policie-stát prostředky má ale nemá na to koule to hlídat,každý víme jak probíhají STK všude po republice
1.minimalizovat prujezdy centrem hlavnich tahu, cili obchvaty -tohle je na desítky let a stejně to nepůjde všude
2.z efektivnit mhd a mit co nejvetsi pokryti-jak to uděláš když jízda na nákup je rychlejší a levnější autem??
3.vice zachytnych parkovist ( ZDARMA + sleva na MHD )-krádeže na parkovištích je u nás problém všude
4.prujezd a vjezd do center mest pouze s normou Euro 4,-jestliže náš stát vytvoří desítky vyjímek tak to ztrácí smysl
5.mit nastroje na mereni NOx STK, policie-stát prostředky má ale nemá na to koule to hlídat,každý víme jak probíhají STK všude po republice
Ford S-max 2016 Titanium 2.0 132kw
Ford Focus kombi 2005 II Ghia 2,0 107 kW prodáno
Byl Ford Focus kombi 1,8 16v 1999
Byl Ford Escort kombi 1,8 16v 1996 ghia
Byl Ford Escort kombi 1,4 1993
Ford Focus kombi 2005 II Ghia 2,0 107 kW prodáno
Byl Ford Focus kombi 1,8 16v 1999
Byl Ford Escort kombi 1,8 16v 1996 ghia
Byl Ford Escort kombi 1,4 1993
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13538
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Podla toho, co citam sa ti, co kuchali, a aj odporcovia zhodnu na jednom:
Treba sprisnit kontroly a dodrzovat pravidla. Normy a pravidla maju platit pre vsetkych, celoplosne a rovnako.
A presne to tu cely cas opakujem. Nech sa to kontroluje poriadne. A ak na EK, pripadne namatkovej kontrole na ulici, bude mat vyssie hodnoty, tak zobrat papiere. BODKA. Ziadne uplatky za vybavenie EK.
Treba sprisnit kontroly a dodrzovat pravidla. Normy a pravidla maju platit pre vsetkych, celoplosne a rovnako.
A presne to tu cely cas opakujem. Nech sa to kontroluje poriadne. A ak na EK, pripadne namatkovej kontrole na ulici, bude mat vyssie hodnoty, tak zobrat papiere. BODKA. Ziadne uplatky za vybavenie EK.
- smoula
- Test driver
- Příspěvky: 4355
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Nevím kam to dá, tak to dám se
http://www.autoforum.cz/technika/renaul ... na-sestky/
Konečně pořádný motor. Něco pro V12
http://www.autoforum.cz/technika/renaul ... na-sestky/
Konečně pořádný motor. Něco pro V12

-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13538
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Turba, rovno dve. To budu "lacne" opravy


Ten Carbon maju uz aj vo vypise technologiiDalší třecí ztráty redukuje Renault úpravou vaček DLC (Diamond Like Carbon).

- smoula
- Test driver
- Příspěvky: 4355
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Ten motor sa mi paci. bral by som ho hned. Ale ako novy a jazdit do konca zaruky, potom predat. Presne tak, ako EcoChrusta 1.0 namontovaneho v comkolvek tazsom, ako Fiesta.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- Nicco
- Zkušený
- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
http://www.autohit.cz/reportaze/40189-e ... o-na-emise
To by neboli Francuzi, keby nezvolili zase najvacsie komplikacie:
"Automobilky se však k tomuto problému postavily různě. Některé preferují jednodušší řešení (např. Mercedes-Benz nebo BMW) a hrdlo pro doplnění AdBlue je snadno přístupné: nachází se hned vedle víčka palivové nádrže. Těžkopádnější postup zvolili u Citroënu: močovinu budete dolívat ze speciálních lahviček (pouze jejich hrdlo pasuje na nádržku), které si musíte zakoupit jako náhradní díl."
To by neboli Francuzi, keby nezvolili zase najvacsie komplikacie:
"Automobilky se však k tomuto problému postavily různě. Některé preferují jednodušší řešení (např. Mercedes-Benz nebo BMW) a hrdlo pro doplnění AdBlue je snadno přístupné: nachází se hned vedle víčka palivové nádrže. Těžkopádnější postup zvolili u Citroënu: močovinu budete dolívat ze speciálních lahviček (pouze jejich hrdlo pasuje na nádržku), které si musíte zakoupit jako náhradní díl."
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host