Pánové - nevím jak vám, ale mně se zdá, že smrad z klimy není způsoben pylovým filtrem, ale výparníkem klimy.
důvody:
1. pokud nějaký vzduch prochází ventilátorem a není spuštěna vnitřní cirkulace, pak VŽDY prochází pylovým filtrem - a nezáleží, zda je puštěna klima nebo není.
- Z toho vyplývá, že by to mělo smrdět vždy, když je pylový filtr na odpis.
2. Pachu z klimy se dá předcházet správným používáním klimy.
- Ze systému, kterým klima funguje je jasné, že pokud je zapnutá, je na výparníku výrazně nižší teplota, než je okolí. Což by normálně vedlo k orosení výparníku. Protože ale je výparní "ofukován" - k rosení nedochází. ---ovšem jen do té doby, pokud je ofukován.
Takže pachu se dá (ne stoprocentně, ale z větší části) předcházet tím, že pokud to jde, tak klimu vypnu cca 10 min. před koncem jízdy, aby se výparník dostal na teplotu okolí ještě v době, kdy je ofukován.
- pokud to neuděláte - zkondenzuje se Vám po zastavení auta(ventilátoru) na výparníku vlhkost a to je vhodná půda pro mikroorganismy a plísně. Pak nepomůže ani super filtr. Pokud tohle děláte často - po zapnutí klimy se vyvalí z výdechů (logicky) pach.
Pylový filtr v tomto hraje "JEN" tu úlohu, že pokud je hodně staý a ucpaný - nejste schopni ofukovat klimu dostatečným proudem vzduchu a výparník vysušit.
Tohle je můj názor a zkušenost.
Pokud nesouhlasíte - jen do mne.
