Stránka 9 z 20

Re: Svíčky

Napsal: 07.09.2015 15:15
od patex
Mne menili v máji a čo som pozeral tak sú 1mm ,Motor 1.6.TI-VCT

Re: Svíčky

Napsal: 08.09.2015 06:02
od George V.
Takže to shrneme - odtrh je daný konstrukcí svíčky a jeho velikost stanovuje výrobce svíčky, čili je naprosto nezávislý na objemu motoru.

Re: Svíčky

Napsal: 08.09.2015 07:13
od pkadecka
Jaká svíčka bude v motoru, o tom snad rozhoduje výrobce auta. Když ford v roce 1998 určil, že pro focusy 1,4/1,6 to bude svíčka A s odtrhem 1,3mm a pro 1,8/2,0 to bude svíčka B s odtrhem 1,0, tak se toho všichni drželi, jak dělníci ve Ford Werke, tak autoservisy, tak většina majitelů aut, co si svíčky měnili sami. Tj. dávali tam buď tu správnou fordí svíčku nebo nějaký odpovídající ekvivalent.

To, že Ford o 15 let později zredukoval náhradní díly a prohlásil, že od teďka budou všecky motory dostávat stejné svíčky, je věc druhá. Nebo že to u 1,6 ti-vct jako hotfix při cukání změnil typ svíčky na tu s odtrhem 1,0.

Někdo pro Forda šije svíčky, resp. Ford si jejich svíčky vybral a nechává si na ně tisknout svoje logo. Ostatní výrobci pak buď měli v sortimentu svíčku stejných parametrů nebo ji začali vyrábět. A drží se jak konstrukce, tak odtrhu. Fakt bych se divil, kdyby třeba Brisk prohlásil, že ve Fordu je banda idiotů a vybral pro focuse svíčku třeba z favorita, že tam bude taky fungovat. Nebo si vymyslel nějakou svoji svíčku s vlastním odtrhem třeba 0,5 nebo 2,0mm.

Re: Svíčky

Napsal: 08.09.2015 07:43
od George V.
No ono ještě abychom nemíchali jablka s hruškami; 1.8 a 2.0 ve Focusu I je jiný motor (v podstatě se jedná o Zetec z Escorta), tam svíčky (platinové) s odtrhem 1.0mm patří - pokud by někdo hledal náhradu, řešil bych to jako pro Escorta. U Focusu II jsou 1.8 a 2.0 jiné motory, které budou koncepčně spíše podobné 1.6. Ta 1.6 je stejná jak ve FF I, tak ve FF II.

P.S. Pro Escorta (16v motory) je dnes Fordem doporučena také svíčka AYFS 22CB, pro FF II 1.8 a 2.0 dokonce AGFS 22F13J.

Re: Svíčky

Napsal: 08.09.2015 08:10
od pkadecka
JJ, předtím jsem psal o mk1, snad je to jasné z mého podpisu a z toho roku 1998 (= přišel na svět focus mk1).

Eyquem v online konfigurátoru vůbec focuse II nemá. NGK jo (Focus '04) a má tam tyhle svíčky:

1.4/1.6/1.6ti-vct TR5B-13 (13 = odtrh 1,3mm)
1.8/2.0 TR6AP-13 (opět odtrh 1,3mm a to P v znázvu bude platina)
(pro zajímavost, pro focus ST 2,5 tam má PLFR6A s odtrhem 0,8mm)

Re: Svíčky

Napsal: 08.09.2015 08:26
od George V.
No já teď studuji katalog NGK, který tady v tématu někdo postnul pár stránek zpátky, a tam je pro FF II do r. 2007 pro 1.4 a 1.6 TR5A-10, stejně tak i pro FF I stejných motorizací...

Docela by mne zajímalo, jestli by nešlo použít i PTR5A-10 (platinové = vyšší životnost). U Escorta se používaly (originál) stejné pro všechny motorizace 16v, podle NGK TR5A-10 pro 1.6, pro 1.8 PTR5A-10...

Re: Svíčky

Napsal: 08.09.2015 08:49
od pkadecka
V katalogu NGK 2015 je to takhle:

Focus II 04-07: 1.4 i 1.6 PTR5A-10
Focus II 07-11: 1.4 PTR5A-10, 1.6 PTR5B-13 --> stejný motor 1.6, jiná svíčka
Focus III 11-: 1.6 ti-vct PTR5B-13

PTR5B-13 vypadlo i z toho online konfigurátoru.

Jinak platinové svíčky se dávají do větších motorů, tj. 1,8/2,0, zřejmě protože vyšší výkon, vyšší teploty, jiný kompresní poměr...

Re: Svíčky

Napsal: 08.09.2015 09:13
od stano.
Male objemy, ekonomicke, mensia spotreba, lacnejsie diely. U velkych objemov naopak. Vid napriklad nahradne diely 1.6/2.0/2.2 TDCi.

Re: Svíčky

Napsal: 11.09.2015 11:07
od pkadecka
Pro focus MK1 se teď prodávají svíčky Ford 1493001 = 1088847 = CYFS-12VN4. (Prověřili mi to i podle VIN mojeho auta a tohle je jediná svíčka, kterou lze volit pro můj vůz, tj. 1.6 mk1.) V některých eshopech se pod kódem 1493001 uvádí ještě typ AYFS 22CB, ta CYFS-12VN4 by měla být novější náhrada. Patří do motorů 1.4/1.6/1.8 (možná i do 2.0). Jaký to má z výroby odtrh, to nevím (nikde se to neuvádí), ale předpokládal bych 1,0, když to patří i do motoru 1.8.

Re: Svíčky

Napsal: 11.09.2015 12:28
od Fuzzy_Stone
Tak trošku off topic, spíš zkušenost.

Jezdím Focuse viz. podpis. Po ránu, cca první 2 minuty, pocukávání při jízdě do kopce, opravdu vynechávání, humpl. Zároveň i při ohřátém motoru jsem cítil neplynulý chod při zrychlování. Do toho se mi přidušoval motor při přechodu z neutrálu dokud se škrtící klapka alespoň dvakrát třikrát nerozhýbala.

Takže jsem nechal vyčistit klapku, dal jsem nové svíčky v autorizovaném servisu. Jedna ze 4 starých byla víceméně posmrti....

Výsledek je fantastickej. To co jsem považoval při chodu motoru za špatné zajetí - neochota přelézat pásmo otáček cca 2800 až 3000 - je pryč. Žádné cukání ani po ránu se studeným motorem, plynulá reakce na plyn z neutrálových otáček bez přidušování... Zkrátka radost se teď svézt.

"A přitom taková blbost" by se chtělo říct :)

Re: Svíčky

Napsal: 11.09.2015 15:30
od croc
Zdarec,
Omlouvám se jestli se to tu už řešilo ale chci se zeptat vybírám teď svíčky na můj 2.0i. Chci poze originál nic jiného, našel jsem si dva obchody jeden udává výrobce: FORD druhej výrobce: MOTORCRAFT. Stejná cena, je mezi tím nějakej rozdíl ?

Díky

Re: Svíčky

Napsal: 11.09.2015 15:37
od miki21
Motorkraft je název všech origo dílů... ovšem je to jen krabice a obal, sám nic nevyrábí.

Re: Svíčky

Napsal: 11.09.2015 21:38
od stano.
Maju to obchodne podelene. Nahradne diely a druhovyroba su Motorcraft.

Re: Svíčky

Napsal: 11.09.2015 22:30
od croc
Aha takže jestli to dobře chápu tak náhradní díly jsou ford a druhovýroba je motorcraft ? :)

Re: Svíčky

Napsal: 11.09.2015 22:59
od stano.
Nie. Ford diely idu len na vyrobnu linku, hotove auta su Ford. Potom diely pre servis a do obchodov su Motorcraft.