GO motoru Duratec HE
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2713
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: GO motoru Duratec HE
U š octavia r.v. 1962 je ovzdušnění karteru taky vyvedeno do sání a pochybuju,že v tý době to bylo kvůli emisím....
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
- Yeshterr
- Test driver
- Příspěvky: 3774
- Registrován: 11.04.2011 08:37
- Bydliště: Já su z Práglu
Re: GO motoru Duratec HE
Spodní nebo horní?

Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2713
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: GO motoru Duratec HE
Z víka ventilů. Spodek snad nemusí a taky není ovzdušněnej zvlášť,jsou to přece spojený nádoby.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
- Yeshterr
- Test driver
- Příspěvky: 3774
- Registrován: 11.04.2011 08:37
- Bydliště: Já su z Práglu
Re: GO motoru Duratec HE
Mě se právě jedná pouze o to spodní.
Tady je celkem pěkně popsáno, kdy a proč se začalo odvětrání klikové skříně používat a kdy bylo zjištěno, že tímto systémem vybavený motor je vůči životnímu prostředí ohleduplnější (rok 1952).
Google to překládá sice komicky, nicméně fakta tam jsou. Nerad se odkazuji na wikipedii, neboť jsou tam dost často bludy, avšak relevantnější informace jsem nenašel a pokud jsou, rád si je prostuduju.
http://en.wikipedia.org/wiki/Crankcase_ ... ion_system
Tady je celkem pěkně popsáno, kdy a proč se začalo odvětrání klikové skříně používat a kdy bylo zjištěno, že tímto systémem vybavený motor je vůči životnímu prostředí ohleduplnější (rok 1952).
Google to překládá sice komicky, nicméně fakta tam jsou. Nerad se odkazuji na wikipedii, neboť jsou tam dost často bludy, avšak relevantnější informace jsem nenašel a pokud jsou, rád si je prostuduju.
http://en.wikipedia.org/wiki/Crankcase_ ... ion_system

Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2713
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: GO motoru Duratec HE
No,já to psal spíš kvůli tomu,protože si myslím,že v určitým provozním režimu kdy je v sání velký podtlak (třeba při brzdění motorem) může v klikový skříni vznikat podtlak a pokud ovzdušnení vyvedeš ven,tak ti bude motor nasávat nefiltrovaný vzduch a tím se zvýší opotřebení motoru. Týká se to samo jen benzinů,starší diesly mají ovzdušnění bežně řešený trubkou pod motor,taky ale u nich nevzniká podtlak v sání.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
- Yeshterr
- Test driver
- Příspěvky: 3774
- Registrován: 11.04.2011 08:37
- Bydliště: Já su z Práglu
Re: GO motoru Duratec HE
Dnešní PCV ventily jsou proti tomuto jevu konstruovány tak, aby zároveň fungovaly jako zpětné ventily a nenasávaly vlhkost z atmosféry. To jsem si i osobně vyzkoušel, neboj, taky mě to napadlo a nechtěl jsem nic opomenout....
EDIT: Napsal jsem to blbě...jsou konstruovány tak, aby si v případě podtlaku necucly ze sání za klapkou. To já jsem si to převedl na vzdušnou vlhkost z atmosféry, když mám hadici odpojenou, sory
Takto "omezen" se motor v případě podtlaku zřejmě nadechne skrz vratný mazací kanál nahoru nad palici k vačkám
trubkou horního odvětrání
před klapkou z airboxu. Toť moje vize, ono moc možností není, resp. jiná mě nenapadá.
EDIT: Napsal jsem to blbě...jsou konstruovány tak, aby si v případě podtlaku necucly ze sání za klapkou. To já jsem si to převedl na vzdušnou vlhkost z atmosféry, když mám hadici odpojenou, sory

Takto "omezen" se motor v případě podtlaku zřejmě nadechne skrz vratný mazací kanál nahoru nad palici k vačkám



Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS
- MH30
- Nováček
- Příspěvky: 130
- Registrován: 04.03.2010 12:58
- Bydliště: Frydek-Mistek
Re: GO motoru Duratec HE
Ahoj, Ještěre, co tvoje pokusy s Bishops, dekarbonizace motoru a snižování spotřeby oleje? Máš už nějaké výsledky? Pokud jsi to někde psal a jen jsem to nenašel, hoď prosím link. Díky.
- Yeshterr
- Test driver
- Příspěvky: 3774
- Registrován: 11.04.2011 08:37
- Bydliště: Já su z Práglu
Re: GO motoru Duratec HE
Jasan, je to na předchozí stránce, když začneš číst tady
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 87#p823087
a dočteš to až sem, tak uvidíš, jak se to vyvíjí a co momentálně zkouším s odvětráním klikovky.
Což je sice zásah, který dost smázne jakékoliv výsledky druhé aplikace receptury 560, nicméně na té první jsem si ověřil, že to má něco do sebe.

a dočteš to až sem, tak uvidíš, jak se to vyvíjí a co momentálně zkouším s odvětráním klikovky.
Což je sice zásah, který dost smázne jakékoliv výsledky druhé aplikace receptury 560, nicméně na té první jsem si ověřil, že to má něco do sebe.

Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS
-
- Nováček
- Příspěvky: 11
- Registrován: 24.10.2011 07:47
Re: GO motoru Duratec HE
Chtěl bych se zeptat ohledně GO motoru Duratec HE 2.0 CJBA. Zdůvodu špatného startování za studena a "cvakání (jakoby špatně seřízené ventily)" motoru za tepla jsem dnes s bratrancem (automechanikem) meřil tlaky motoru. Za studena tlaky v rozmezí 9-10 a za tepla tlaky v rozmezí 7-7,5 na všech válcích. Vždycky sem si myslel, že zahřátím dojde ke snížení vůlí a zvýšením tlaků, bohužel u mě to je opačně. Zatím to vypadá, že v dohledné době mě čeká sundání hlavy a pak se uvidí co dál. Vzhledem k nájezdu téměř 290000 km a navíc už 5 let na LPG má nárok, předchozí majitel Flash lube neměl, to jsem tam dal při koupi před cca 10000 km.
A proto se chci zeptat, máte zkušenosti s nějakým servisem /motorárnou v okolí Pardubic? Zatím jsem koukal jen na http://www.ahra.cz/, tak mne zajímají vaše zkušenosti. Do GO motoru se mi moc nechce, ale vzhledem k šanci sehnat nepoškozený a perspektivní motor mne nejspíš nemine.
Jinak poznamenám, že do teď krom cvakání problémy s motorem žádné nebyly a i to cvakání nebylo nijak zvlát slyšiltelné, za studena bezprostředně po nastartování není slyšet žádné.A ani teď neberemoc oleje, připližně 1-2 dcl oleje na 1000 km, dle stylu jízdy což vzhledem k nájezdu beru jako velmi dobrý výsledek. Případně sem prosím napište kde jste kupovali díly (zdvihátka, ventily, rozvodovou sadu, tesnění ) a za jaké ceny. Všem děkuji za ochotu a za zkušenosti.
A proto se chci zeptat, máte zkušenosti s nějakým servisem /motorárnou v okolí Pardubic? Zatím jsem koukal jen na http://www.ahra.cz/, tak mne zajímají vaše zkušenosti. Do GO motoru se mi moc nechce, ale vzhledem k šanci sehnat nepoškozený a perspektivní motor mne nejspíš nemine.
Jinak poznamenám, že do teď krom cvakání problémy s motorem žádné nebyly a i to cvakání nebylo nijak zvlát slyšiltelné, za studena bezprostředně po nastartování není slyšet žádné.A ani teď neberemoc oleje, připližně 1-2 dcl oleje na 1000 km, dle stylu jízdy což vzhledem k nájezdu beru jako velmi dobrý výsledek. Případně sem prosím napište kde jste kupovali díly (zdvihátka, ventily, rozvodovou sadu, tesnění ) a za jaké ceny. Všem děkuji za ochotu a za zkušenosti.
Mondeo 2001 Black Panter 2.0 107 kW LPG MAGIC 2
- Yeshterr
- Test driver
- Příspěvky: 3774
- Registrován: 11.04.2011 08:37
- Bydliště: Já su z Práglu
Re: GO motoru Duratec HE
V okolí Pardubic nikoho bohužel neznám, nicméně dobré reference/vědí, co dělají a dobře se s nimi jedná po telefonu/dobré ceny mají zde http://www.brusirna-pokorny.cz/, je to sice na severu od Prahy, nicméně kdybys někoho nesehnal tam u Vás, tak by se asi vyplatiloto tam hlavu odvést. Jestli je v háji jen hlava.
Jinak ten pokles tlaků za tepla je dán právě ventilovými vůlemi. Pokud má motor malou nebo dokonce žádnou vůli za studena, tak po ohřátí motoru vlivem tepelné roztažnosti materiálu se "natáhnou" dříky ventilů (více výfukové, proto mají předepsanou větší vůli) a po natočení vačkového hřídele, kdy by měly v normální situaci uzavírat, prostě nedovřou. Proto za tepla ještě spadne komprese. U motoru, který má např. přilepené kompresní kroužky, se (jak jsi psal) po ohřátí pístu více vytěsní válec (zmenší s vůle) a motor má větší kompresi.
Z toho důvodu bych to také u Tebe viděl na problém s ventilovými vůlemi.
Jinak ten pokles tlaků za tepla je dán právě ventilovými vůlemi. Pokud má motor malou nebo dokonce žádnou vůli za studena, tak po ohřátí motoru vlivem tepelné roztažnosti materiálu se "natáhnou" dříky ventilů (více výfukové, proto mají předepsanou větší vůli) a po natočení vačkového hřídele, kdy by měly v normální situaci uzavírat, prostě nedovřou. Proto za tepla ještě spadne komprese. U motoru, který má např. přilepené kompresní kroužky, se (jak jsi psal) po ohřátí pístu více vytěsní válec (zmenší s vůle) a motor má větší kompresi.
Z toho důvodu bych to také u Tebe viděl na problém s ventilovými vůlemi.

Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS
-
- Nováček
- Příspěvky: 11
- Registrován: 24.10.2011 07:47
Re: GO motoru Duratec HE
Díky moc za bleskovou odpověď. Snad to bude jen hlava. Jen mě zajímá kde sehnat rozvodovou sadu? Při 290000 už by to možná chtělo výměnu. Na internetu u nás je to jak hledání v kupce sena, jedinou sadu sem našel na ebay v anglii a cena 115 liber mi nepřijde tak hrozná, ale neposílají do CZ. A už sem napsal pár prodejcům na ebay, co prodávají i Tesnění pod hlavu, tak sem zvědav co odpoví, nejraději bych objednaj vše co budu potřebovat najednou kvůli poštovnému.
Mondeo 2001 Black Panter 2.0 107 kW LPG MAGIC 2
- Yeshterr
- Test driver
- Příspěvky: 3774
- Registrován: 11.04.2011 08:37
- Bydliště: Já su z Práglu
Re: GO motoru Duratec HE
Zkus mrknout do Elit.cz, jsou ceklem zásobení, mají např. i pístní kroužky do Duratecu, což autokelly. a podobné nemají...

Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: GO motoru Duratec HE
Moc tě nepotěším, ale hlavou to dle napsaných poznatků stoprocentně nebude.Martin762@seznam.cz píše:Díky moc za bleskovou odpověď. Snad to bude jen hlava. Jen mě zajímá kde sehnat rozvodovou sadu? Při 290000 už by to možná chtělo výměnu. Na internetu u nás je to jak hledání v kupce sena, jedinou sadu sem našel na ebay v anglii a cena 115 liber mi nepřijde tak hrozná, ale neposílají do CZ. A už sem napsal pár prodejcům na ebay, co prodávají i Tesnění pod hlavu, tak sem zvědav co odpoví, nejraději bych objednaj vše co budu potřebovat najednou kvůli poštovnému.


BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
- Nováček
- Příspěvky: 11
- Registrován: 24.10.2011 07:47
Re: GO motoru Duratec HE
Díky za poznatky a opravdu jsi mne nepotěšil, no uvidí se po rozebrání. Kde přesně bude vidět nejlépe poškození pístů /kruhů? Abych si po rozebrání motoru udělal obrázek o stavu motoru? Případně na co se ještě zaměřit? Ono když nebude poškozená stěna válce a honování, tak asi na motoru po počátečním sundání hlavy moc nevykoumám.Ale nerad bych sháněl jiný motor, protože to by mohlo být z bláta do louže.
Mondeo 2001 Black Panter 2.0 107 kW LPG MAGIC 2
- Yeshterr
- Test driver
- Příspěvky: 3774
- Registrován: 11.04.2011 08:37
- Bydliště: Já su z Práglu
Re: GO motoru Duratec HE
A už jste měřili ventilové vůle? Abyste zbytečně nerozebírali motor a neměl jen podpálené ventily.. kolik Ti to chlastá oleje? jestli je motor přidřenej, tak budou zapečený všechnny kruhy a bude to chlastat olej. A výkonově taky nic moc. Hulí to na volnoběh z trubičky měrky oleje, když jí vytáhneš?

Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů