ford focus ST - úprava motoru
- Tesna
- .
- Příspěvky: 100
- Registrován: 26.05.2009 16:52
- Bydliště: ValMez
Re: ford focus ST - úprava motoru
Zdravím všechny! Před nedávnem jsem po 6 spokojených letech vyměnil OI 1.8T 110kW (Motordesign 148kW/295Nm, 0-100 7,4s) za doufám několik dalších minimálně stejně spokojených let s STčkem.
A po přečtení této diskuze jsem ihned zaměřil pozornost na KoisRacing, kde už mám objednaný Bluefin Stage 1. Sice jsem to nečekal tak rychle, ale koně mi "došly" po pár týdnech ježdění.
A po přečtení této diskuze jsem ihned zaměřil pozornost na KoisRacing, kde už mám objednaný Bluefin Stage 1. Sice jsem to nečekal tak rychle, ale koně mi "došly" po pár týdnech ježdění.
- killerhammer
- Test driver
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
Re: ford focus ST - úprava motoru
mohol by si napisat aj nieco k porovnaniu aut? som cital, ze ta O1 1.8T mala zufale jazdne vlastnosti 

- Tesna
- .
- Příspěvky: 100
- Registrován: 26.05.2009 16:52
- Bydliště: ValMez
Re: ford focus ST - úprava motoru
Tak to je bohužel pravda. Okta, ať je jakkoliv vyladěná, je pořád jen rychlý sedan/kombík, který je naprosto super na delší štreky (měl jsem tempomat a 1200 km za den bylo v pohodě), ale na zatáčkovité okresky nic moc. Hned po koupi jsem si udělal asi v 90-ce na rovince losí test a měl jsem co dělat, abych auto udžel na cestě. Takže okamžitě jsem tam hodil sportovní tlumiče HP a snížil to, jak to vpředu jen šlo.Jízdní vlastnosti velmi výrazně zlepšily, ale pořád to stejně nebylo ono - holt ty velké převisy.
Na druhou stranu, motor na svou dobu a kategorii špička. Tichý, kultivovaný a s vynikající spotřebou. V základu trochu nevýrazný (totálně plochý krouťák), ale 2x upravovaný software od Motordesignu to poslal o úplně někam jinam. Problémem bylo ale to, že podvozek, brzdy a hlavně spojka na to nebyly stavěné (spojka 40% nárůst krouťáku odnesla). Co mi nikdo nechce věřit, tak při denním dojíždění do práce (26 km město/okreska) to žralo při 200 PS průměrně 7,2 litru a na delších štrekách mimo dálnici klidně i o půl litru míň. Rakousko v zimě po dálnici to dalo při tempomatu na 140 za 7,5 .... takovým spotřebám se teď s STčkem zdaleka neblížím....
Nevýdou byl jen 5st. manuál, s dlouhými převody, kdy sice bylo možné točit II. do 115 a III. do 165, ale na úkor dynamiky. V tom je ST úplně někde jinde - kratší převodovka a vyšší krouťák.
Jinak v době, kdy Okta měla něco okolo 180-185 PS jsem se poměřil v regulérní honičce s Mondeem ST 220 a v rychlostech 50 - 170 km/h (víc jsme na okresce neměli kde) nám to jelo naprosto stejně, jen Okta na těch HPčkách evidentně lépe seděla.
Na druhou stranu, motor na svou dobu a kategorii špička. Tichý, kultivovaný a s vynikající spotřebou. V základu trochu nevýrazný (totálně plochý krouťák), ale 2x upravovaný software od Motordesignu to poslal o úplně někam jinam. Problémem bylo ale to, že podvozek, brzdy a hlavně spojka na to nebyly stavěné (spojka 40% nárůst krouťáku odnesla). Co mi nikdo nechce věřit, tak při denním dojíždění do práce (26 km město/okreska) to žralo při 200 PS průměrně 7,2 litru a na delších štrekách mimo dálnici klidně i o půl litru míň. Rakousko v zimě po dálnici to dalo při tempomatu na 140 za 7,5 .... takovým spotřebám se teď s STčkem zdaleka neblížím....

Jinak v době, kdy Okta měla něco okolo 180-185 PS jsem se poměřil v regulérní honičce s Mondeem ST 220 a v rychlostech 50 - 170 km/h (víc jsme na okresce neměli kde) nám to jelo naprosto stejně, jen Okta na těch HPčkách evidentně lépe seděla.
- Marťas
- Test driver
- Příspěvky: 9172
- Registrován: 13.04.2008 12:50
- Bydliště: Edinburgh / Havířov
Re: ford focus ST - úprava motoru
Gratuluji....vitej v klubu
. Bluefinu nebudes litovat
, bohuzel je to jako droga.....jednou zacnes a urcite neskoncis u Stage 1
. Az bude nejaky srazek v okoli Ovy, doufam, ze z Valmezu dorazis taky 






Byl : Focus ST2 - 213kW
Byl : Freelander 2 S - 118kW
Byl : Fiesta Mk7 - 60kW
Je : Vauxhall Corsa VXR - 141kW
Je : Suzuki SV650 - 55kW
Je : BMW 520D - 128kW
...uz nic nedovolene neprodavam

- killerhammer
- Test driver
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
Re: ford focus ST - úprava motoru
mondeo je tazke autoTesna píše:Jinak v době, kdy Okta měla něco okolo 180-185 PS jsem se poměřil v regulérní honičce s Mondeem ST 220 a v rychlostech 50 - 170 km/h (víc jsme na okresce neměli kde) nám to jelo naprosto stejně, jen Okta na těch HPčkách evidentně lépe seděla.
teba moze tesit fakt, ze mas v ST este o malicko pruznejsi motor ako mondeo ST220 ale pritom takych 200kg menej

- killerhammer
- Test driver
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
Re: ford focus ST - úprava motoru
chalani, droga sem, droga tamMarťas píše:Gratuluji....vitej v klubu. Bluefinu nebudes litovat
, bohuzel je to jako droga.....jednou zacnes a urcite neskoncis u Stage 1
![]()
. Az bude nejaky srazek v okoli Ovy, doufam, ze z Valmezu dorazis taky
dajte sem uz konecne graf z brzdy...

...lebo si to dam sam cipnut o odmeram

- killerhammer
- Test driver
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
Re: ford focus ST - úprava motoru
toto iste ta caka na STcku, eibach pro kitTesna píše:Takže okamžitě jsem tam hodil sportovní tlumiče HP a snížil to, jak to vpředu jen šlo.Jízdní vlastnosti velmi výrazně zlepšily, ale pořád to stejně nebylo ono - holt ty velké převisy.


- Tesna
- .
- Příspěvky: 100
- Registrován: 26.05.2009 16:52
- Bydliště: ValMez
Re: ford focus ST - úprava motoru
Dík, rád někdy přijedu pokecat ....Marťas píše:Gratuluji....vitej v klubu. Bluefinu nebudes litovat
, bohuzel je to jako droga.....jednou zacnes a urcite neskoncis u Stage 1
![]()
. Az bude nejaky srazek v okoli Ovy, doufam, ze z Valmezu dorazis taky
Jo, jo, droga. Taky si už 10 let postupně říkám, že 100 PS (Felda 1.6) je dost, pak 200 (Okta) a teď není dost ani 225 .... Původně jsem chtěl s autem dělat něco až napřesrok, ale když jsem viděl parametry a hlavně za tu "směšnou" cenu, tak prostě nebylo co řešit. Filtr už je taky někde na cestě.
Samozřejmě by se mi líbila i nějaká vyšší úprava, ale tam už každý koník navíc vyjde pěkně draho

A to je přesně to, co mne na Bluefinu 1 zaujalo, má podobný charakter úpravy, jakou jsem měl na Oktě, tzn. razantní nárůst výkonu už někde okolo 2500 ot., což je podle mne při každodenním ježdění a předjíždění v běžném provoze mnohem využitelnější než vysoký max. výkon vyšších úprav, kterého ale dosahují ve vyšších otáčkách (protažením křivky výkonu, resp. pomalejším poklesem krouťáku). Ve středních otáčkách logicky takový zásadní rozdíl není.
A co se týká podvozku a tlumičů, tak tam mám zatím jen chválu a na limity jsem se ječtě nedostal. Podvozek je na rovince sice subjektivně o něco málo měkkčí / komfortnější než Okta na HP, ale v zatářkách je to 10:0 pro fokáč. Všude tak o 20 km/h rychleji ....
- killerhammer
- Test driver
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
Re: ford focus ST - úprava motoru
eibach struny nahodis na STcko za 300-350 eur a jazdne vlastnosti sa zlepsia neskutocne
porozmyslaj 


- Tesna
- .
- Příspěvky: 100
- Registrován: 26.05.2009 16:52
- Bydliště: ValMez
Re: ford focus ST - úprava motoru
Jo, jo, už jsem se díval ... cena u Renocar 6100 vč. DPH. To jde.
- richisan
- Zkušený
- Příspěvky: 1534
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: ford focus ST - úprava motoru
Presne tak, oktavka I mala este klasicku zadnu napravu, dvojkova oktavia ma uz zadnu napravu konstrukcne blizku focusu (obdoba ControlBlade), no "vdaka" jej previsom, golfackemu podvozku+ 4,5m kasni a kratkemu razvoru (o 5mm mensi ako FF) sa jazdnymi vlastnostami nechyta ani OII na FF1. Hovorim z vlastnej skusenosti, doma mame obe auta a platilo to aj na balonoch, ktore som mal predtym na focuse a bez strun.killerhammer píše:mohol by si napisat aj nieco k porovnaniu aut? som cital, ze ta O1 1.8T mala zufale jazdne vlastnosti
- Bob Wolf
- Pokročilý
- Příspěvky: 609
- Registrován: 20.07.2009 00:05
- Bydliště: Praha
Re: ford focus ST - úprava motoru
Tesna píše:Jo, jo, už jsem se díval ... cena u Renocar 6100 vč. DPH. To jde.
Zdravím
ohledně sportovnějších pružin na FF II. ST doporučuji mrknout na tento odkaz:
http://www.wolf-racing.de/produkte/590_ ... e=focus_st
na rubriku "Fahrwerksatze"
Cena za komplet 4 pružin Wolf je pěkných 178,- EUR, což při aktuálním dnešním kurzu 25,90 Kč/ 1 EUR (směnárna EXCHANGE v Praze) vychází velmi hezky - cca 4.600,- Kč.
Mám tyto pružiny čerstvě na svém 300 PS STčku a v zatáčkách se s tím dají dělat neuvěřitelné věci

Zlepšení jízdních vlastností je oproti původním sportovním pružinám, které Ford na STčko montuje, o cca + 40% výše....

Mají trošku jinou charakteristiku proti sportovním pružinám od EIBACHu, které si fandové úprav STček dávají nejčastěji...ale výsledný efekt je vyníkající

Focus II. ST - r.v. 2006, úprava Wolf Racing (340 PS,545 Nm), Bilstein B16 Gewindefahrwerk PSS9, AP Racing (kotouče 362 mm, 6 pístků) - desky Raybestos směs ST31, samosvorný diferenciál Quaife, výfuk MILLTEK turbo back, Semi Slick TOYO R888
- Tesna
- .
- Příspěvky: 100
- Registrován: 26.05.2009 16:52
- Bydliště: ValMez
Re: ford focus ST - úprava motoru
Díky za tip ... kouknul jsem se a cena je fakt dost dobrá.
Pak jsem se kouknul na burzu, PX jde nahoru, takže je to už v košíku .. koupil jsem to zde
http://www.wolf-concept.cz/
Cena 5200 Kč i s dopravou.
Takže v tom zase lítám a moja mě zabije .... a zůstane jí po mě super kára ....

Pak jsem se kouknul na burzu, PX jde nahoru, takže je to už v košíku .. koupil jsem to zde
http://www.wolf-concept.cz/
Cena 5200 Kč i s dopravou.
Takže v tom zase lítám a moja mě zabije .... a zůstane jí po mě super kára ....

- killerhammer
- Test driver
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
Re: ford focus ST - úprava motoru
eibach pro kit su progresivne struny, nie su az tak tvrde a pritom velmi odstrania naklananie auta v zakrute
tie wolf neviem ake su, ale uzi si ich

tie wolf neviem ake su, ale uzi si ich

- misoo
- Test driver
- Příspěvky: 14839
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: ford focus ST - úprava motoru
to by ma zaujimalo aky je rozdiel medzi tymi strunami, rychlo sem s recenziou !! 

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host