Jen pro ty, co mají DPF vykuchané
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ
Videl som technicak, kde bolo Euro IV + DPF. Jednalo sa o Mondeo Mk. III 2.0TDCI 85kW. Len s obrovskym stastim som sa nestal jeho majitel, rok a pol pred potencialnou kupou uz malo 160 tisic km...
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- Peters56
- Junior
- Příspěvky: 498
- Registrován: 10.08.2008 12:53
- Bydliště: Meziboří u Litvínova
- Kontaktovat uživatele:
Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ
Je možný, že u EURO 4 to psaný je protože některý auta ho mají a některý ne. EURO 5 tam už je povinně.
- Beeda
- Nováček
- Příspěvky: 15
- Registrován: 06.02.2013 08:12
Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ
Zdravím pánové a případně i dámy
. Před dvěma lety jsem koupil FOFO II 1,6 Tdci až posléze jsem zjístil že mám vykuchaný DPF rozsvítila se kontrolka motoru následovala cesta do servisu kontrola diagnostikou a zjíštění že mám vykuchané DPF ale není to ošetřené v RJ takže se ho motor snaži občas regenerovat ale jaksi nemá co regenerovat
. Ale abych se dostal k dotazu blíží se mi termín STK a stím i měření emisí myslím že po pročtění tématu bych stím měl projít, ale zajímá mě jestli na emisích kontrolují přítomnost DPF i diagnostikou ? Pak bych měl problém protože tam je stále uveden. Má někdo obdobnou zkušenost ?


FoFo II 2007 1,6 Tdci 80 kw, 5,2 l/100
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ
Pokial budu iba merat, pravdepodobne prejdes, teda za predpokladu, ze mas motor v 100% stave. Ked su ale vstrekovace opotrebovane, je mozne, ze neprejdes.
Ked sa ale technik pozrie pod auto a fyzicky skontroluje teleso DPF - ci nie je zvarane, popripade zhodi hadicky z cidla diferencneho tlaku a motor nepadne do nudzaku, mas smolu a letis s neporizenou. Preto odporucam nahodne vytratenie patstovky pod spojkovy pedal...
Ked sa ale technik pozrie pod auto a fyzicky skontroluje teleso DPF - ci nie je zvarane, popripade zhodi hadicky z cidla diferencneho tlaku a motor nepadne do nudzaku, mas smolu a letis s neporizenou. Preto odporucam nahodne vytratenie patstovky pod spojkovy pedal...
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- kiblik
- Pokročilý
- Příspěvky: 540
- Registrován: 01.05.2012 14:57
- Bydliště: CR
Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ
Projdes uplne bez problemu. Namerena hodnota bude neco jako 0.4-0.5 a tvuj limit je 1.1-1.3 nebo neco podobnyho. Nic jinyho ti na tom kontrolovat nebudou. Doporucuji ti ale vybrat si nejakou postarsi STK, kde nemaji nejmodernejsi vybavu. To byste se divili s cim se u nas jeste meri, treba s filtracnim papirem 
Nevim kde ste vzali to stema hadicema od cidla, ale me kdyz prestane fungovat diferencni cidlo, tak mam auto taky v nouzaku a to mam dpf vykuchany. Takze tady by ani teoreticky neuspeli.
A jestli mi bude chtit nekdo na technicke (dle predeslych prispevku) sahat do auta a delat stim nejaky hokus pokusy, odpojovanim hadicek,kabelu a kdovi ceho jeste, kdyz to mu ho...no rozumi, tak odeme dostane leda tak rakoskou pres prsty, nez na tom neco poku..vi. Takovy radoby odbornik z STK je memu autu asi tak stejne dobry, jako hladova kuna lesni zamotana v elektrickych kabelech pod kapotou s buzirkou v tlame.
To zas mohl vymyslet, leda tak nejakej kokot na ministerstvu, stejne jako, ze vsichni kdo si koupi starsi auto, budou muset jezdit na STK kazdej rok, aby je to asi donutilo jit a koupit si za tu druhou polovinu penez z vyplaty, o kterou je stat zatim neoskubal nejakou supermoderni ekologickou kraksnu, pricemz je stat oskube o dalsich nesmyslne ukradenych 20% DPH a po 5letech,120 000km a skonceni zaruky ten dotycnej chudak zjisti, ze ji bude lepsi prodat AAA, protoze kdyby ji mel dal udrzovat v ekologicky prijatelnem stavu, bude muset vysolit polovinu penez z ceny auta na vymeny vsech ekokurvitek.
No tak to me ku...va dostava do kolen...........

Nevim kde ste vzali to stema hadicema od cidla, ale me kdyz prestane fungovat diferencni cidlo, tak mam auto taky v nouzaku a to mam dpf vykuchany. Takze tady by ani teoreticky neuspeli.
A jestli mi bude chtit nekdo na technicke (dle predeslych prispevku) sahat do auta a delat stim nejaky hokus pokusy, odpojovanim hadicek,kabelu a kdovi ceho jeste, kdyz to mu ho...no rozumi, tak odeme dostane leda tak rakoskou pres prsty, nez na tom neco poku..vi. Takovy radoby odbornik z STK je memu autu asi tak stejne dobry, jako hladova kuna lesni zamotana v elektrickych kabelech pod kapotou s buzirkou v tlame.
To zas mohl vymyslet, leda tak nejakej kokot na ministerstvu, stejne jako, ze vsichni kdo si koupi starsi auto, budou muset jezdit na STK kazdej rok, aby je to asi donutilo jit a koupit si za tu druhou polovinu penez z vyplaty, o kterou je stat zatim neoskubal nejakou supermoderni ekologickou kraksnu, pricemz je stat oskube o dalsich nesmyslne ukradenych 20% DPH a po 5letech,120 000km a skonceni zaruky ten dotycnej chudak zjisti, ze ji bude lepsi prodat AAA, protoze kdyby ji mel dal udrzovat v ekologicky prijatelnem stavu, bude muset vysolit polovinu penez z ceny auta na vymeny vsech ekokurvitek.
No tak to me ku...va dostava do kolen...........
KIBLIK007
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba
Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba

Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ
uplne chapu. Uz jsem mel taky sto chuti napsat sem: http://ford-focus.cz/forum/viewtopic.ph ... start=5460
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19257
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ
byl jsem s jednim dpf na emisich , a namerili mi 0,05 a limit byl 0,51 + tolerance 0,5 . kdyz jsem se s technikem bavil tak mi rikal ze delali nejakou C5 a tam nameril 0,98 vedel ze tam neni neco v poradku nicmene tim ze se vesel do tolerance tak prosel . ale nemci pry uz takto tolerantni nejsou . jeste doplnim ze to auto melo cca 160t km a namerilo 0,05
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ
foki :
Ked ma funkcny DPF, inak to dopadnut nemohlo.
kiblik :
deFAP-y zrealizovane flashnutim RJ softwarom pochadzajucim z auta bez DPF cidlo diferencneho tlaku ignoruju.
Ked ma funkcny DPF, inak to dopadnut nemohlo.
kiblik :
deFAP-y zrealizovane flashnutim RJ softwarom pochadzajucim z auta bez DPF cidlo diferencneho tlaku ignoruju.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- kiblik
- Pokročilý
- Příspěvky: 540
- Registrován: 01.05.2012 14:57
- Bydliště: CR
Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ
Toz ja nevim jak vam ale me to bez nej nefunguje.....
KIBLIK007
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba
Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba

Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ
Mas to urobene tak, ako sa slusi a patri 

DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ
[attachment=-1]uploadfromtaptalk1397402061289.jpg[/attachment]
U mě to software pozná.
U mě to software pozná.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- Peters56
- Junior
- Příspěvky: 498
- Registrován: 10.08.2008 12:53
- Bydliště: Meziboří u Litvínova
- Kontaktovat uživatele:
Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ
Já tedy diesla nemám ale sleduji jaký je vývoj. Převzato z jiného webu

Jen jen otázkou času kdy legislativa majitele aut s odstraněným dpf filtrem semele a pak to bude finančně hodně bolet.
Jinak od ledna 2015 by se měl změnit způsob měření emisí u dieselů. V podstatě auto s odstraněným dpf filtrem nebude mít už šanci projít. Vše bude probíhat tak jako u STK tedy online. Vozidlo bude během měření napíchnuté přes diagnostickou zásuvku. Dnešní oblbovátka v řj vysílají signál který svědčí o dobré kondici filtru dpf a o dobrém stavu spalin. Problém je v tom že to dělají i v okamžiku kdy to nemůže být pravda-při vypnutém motoru. Právě to je důvod měření přes zásuvku automobilu. Zároveň připojení řj znemožní pokus o měření jiného auta protože VIN se bude načítat přímo z řj. Na emisích tedy budou jenom připojovat počítač a o ostatní se postará už příslušný SW.
Tady je ustanovení o zákazu činnosti technika a také kontrolní stk po provedení řádné stk. Je to vše s platností od 1.1.2015.
Citace:
239
ZÁKON
ze dne 3. července 2013,
kterým se mění zákon č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích
V § 82 se za odstavec 2 vkládá nový odstavec 3, který zní:
˙(3) Zjistí-li osoba pověřená výkonem státního odborného dozoru závažné porušení povinností kontrolním technikem, nebo pokud by porušení povinnosti mohlo vést k ohrožení bezpečnosti silničního provozu nebo života a zdraví člověka, zakáže v řízení na místě tomuto kontrolnímu technikovi činnost a zákaz činnosti neprodleně oznámí provozovateli příslušné stanice technické kontroly a ministerstvu. Ministerstvo tuto skutečnost zaznamená do informačního systému stanic technické kontroly a do 30 dnů od obdržení oznámení zahájí řízení o odnětí profesního osvědčení kontrolního technika. Zákaz činnosti uložený podle věty první trvá do doby nabytí právní moci rozhodnutí vydaného v řízení o odnětí profesního osvědčení kontrolního technika nebo do uplynutí lhůty podle věty druhé, nebylo-li takové řízení zahájeno.
V § 82 odstavec 5 zní:
˙(5) Osoba pověřená výkonem státního odborného dozoru může bezprostředně po provedení technické prohlídky nebo měření emisí vyzvat fyzickou osobu, která vozidlo k technické prohlídce nebo měření emisí přistavila, aby na dobu nezbytně nutnou přistavila zkontrolované vozidlo k opakované částečné nebo celkové technické prohlídce nebo k měření emisí, pokud má důvodné pochybnosti o dodržení stanoveného rozsahu a postupu provádění technických prohlídek nebo měření emisí nebo o tom, že vozidlo je technicky způsobilé k provozu na pozemních komunikacích. Fyzická osoba, která vozidlo k technické prohlídce nebo měření emisí přistavila, je povinna na základě výzvy osoby pověřené státním dozorem přistavit silniční vozidlo k opakované technické prohlídce nebo k měření emisí. Bezprostředně opakovanou technickou prohlídku nebo měření emisí provede bezplatně kontrolní technik nebo mechanik pod dozorem osoby pověřené výkonem státního odborného dozoru.
A tohle je taky masakr pro techniky STK a ME
Citace:
§ 83
Přestupky
(1) Fyzická osoba se dopustí přestupku tím, že
m) v rozporu s § 60 odst. 1 provádí technické prohlídky silničních vozidel bez profesního osvědčení kontrolního technika,
n) jako kontrolní technik v rozporu s § 61a odst. 1 písm. a) neprovede technickou prohlídku ve stanoveném rozsahu, způsobem a v souladu s technickými podmínkami pro hodnocení výsledku technických prohlídek,
o) jako kontrolní technik v rozporu s § 61a odst. 1 písm. b) nevyznačí zjištěné závady a jejich hodnocení stupněm závad do záznamníku závad,
p) jako kontrolní technik v rozporu § 61a odst. 1 písm. b) nevloží údaje o výsledku technické prohlídky do informačního systému stanic technické kontroly nebo nepředá dokumentaci osobě určené provozovatelem stanice technické kontroly,
q) jako kontrolní technik v rozporu s § 61a odst. 2 neoznámí skutečnosti týkající se výkonu funkce kontrolního technika,
r) jako mechanik v rozporu s § 67a písm. a) nepostupuje stanoveným způsobem nebo ve stanoveném rozsahu při měření emisí nebo při vyznačování měření emisí,
s) jako mechanik v rozporu s § 67a písm. b) neoznámí skutečnosti týkající se výkonu funkce mechanika nebo jejich změny, nebo
t) v rozporu s § 69 odst. 1 provádí měření emisí silničních vozidel bez profesního osvědčení mechanika.
(2) Za přestupek podle odstavce 1 písm. l) lze uložit pokutu do 5 000 000 Kč a za přestupek podle odstavce 1 písm. a) až k) a m) až t) lze uložit pokutu do 50 000 Kč. V blokovém řízení lze za přestupky podle odstavce 1 písm. b) a i) uložit pokutu do 5 000 Kč. Ostatní přestupky nelze projednat v blokovém řízení.
-
- Nováček
- Příspěvky: 38
- Registrován: 08.04.2014 20:48
Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ
ono to je vsetko pekne ale ked sa nad tym zamyslim tak ked bude splnat danu normu euro(4) aj bez dpf tak predsa nemoze byt problem
ved auta ktore maju napr. E4 nemoze EU len tak zacat merat tak aby splnali vyssiu E5 normu, samozrejme pre tych co ju uz maju to bude problem pretoze tie naozaj tu normu bez dpf nesplnia
ved auta ktore maju napr. E4 nemoze EU len tak zacat merat tak aby splnali vyssiu E5 normu, samozrejme pre tych co ju uz maju to bude problem pretoze tie naozaj tu normu bez dpf nesplnia
M3 1.6MZ-CD(TDCI) 80kw rv.2007
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ
Tu sa nejedna o splnanie EURO IV normy, ale o podlezenie hodnot dymivosti v technickom preukaze. Takze ked mas diesel Euro IV vybaven s DPF, limit dymivosti by mal byt nejakych 0.05. A do tohto sa po vykuchani nedostanes. Je ale otazne, kto s DPF ma v technicaku prave takyto limit.
A este jedna vec - STK/EK nie je len o merani emisii ci o stave auta, ale aj o tom, ci vyhovuje homologizacii. A ked sikovny technik pride na vykuchany DPF (pretoze aj cvicena opica uz vie, ze DPF nedymi viac ako 0.1, takze ked mas voz s DPF a dymi 0.1 - 1.1, je jasne, ze DPF je bud nefunkcny - dovod na vyrazenie z EK je pofiderny, alebo vykuchany - dovod na vyrazenie z EK je jasny a nespochybnitelny), moze Ta vyrazit aj ked sa do emisneho limitu vojdes, dovodom moze byt neautorizovany zasah do emisneho systemu s nasledkom straty homologizacie. Takyto neautorizovany zasah je inak aj zaslepenie EGR.
A este jedna vec - STK/EK nie je len o merani emisii ci o stave auta, ale aj o tom, ci vyhovuje homologizacii. A ked sikovny technik pride na vykuchany DPF (pretoze aj cvicena opica uz vie, ze DPF nedymi viac ako 0.1, takze ked mas voz s DPF a dymi 0.1 - 1.1, je jasne, ze DPF je bud nefunkcny - dovod na vyrazenie z EK je pofiderny, alebo vykuchany - dovod na vyrazenie z EK je jasny a nespochybnitelny), moze Ta vyrazit aj ked sa do emisneho limitu vojdes, dovodom moze byt neautorizovany zasah do emisneho systemu s nasledkom straty homologizacie. Takyto neautorizovany zasah je inak aj zaslepenie EGR.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Nováček
- Příspěvky: 38
- Registrován: 08.04.2014 20:48
Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ
lenze v TP nieje uvedeny limit dymivosti, napr. ja tam mam napisane dymivost ES/EHK a nemam pri tom ziadne cislo, castice:0.001g.km-1 a kor. sucinitel absorbcie: 0,600m-1
na stk myslim problem nebude pretoze ak by clovek nepresiel na jednej tak pojde do inej stk kede prejde a oni pridu o kseft... co dnes chce malo firiem
na stk myslim problem nebude pretoze ak by clovek nepresiel na jednej tak pojde do inej stk kede prejde a oni pridu o kseft... co dnes chce malo firiem
M3 1.6MZ-CD(TDCI) 80kw rv.2007
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti