Jen pro ty, co mají DPF vykuchané

Odpovědět
Uživatelský avatar
kiblik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 540
Registrován: 01.05.2012 14:57
Bydliště: CR

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Příspěvek od kiblik » 03.03.2014 10:43

rh1980 píše:Dnes ráno jsem úspěšně absolvoval STK + ME. Přikládám ofocený protokol s výsledkama. Liška by měl ze mě radost :D

Hm, mam hodne podobna cisla z STK,takze jak se ukazuju, kdyz je motor v jakštakš dobrem stavu projde naftak EU4 emisema v CR bez vetsich potizi. Problem muze nastat jedine az pojede do DE a zastavi ho POLIZEI, ktera v ramci bezne silnicni kontroly hledaji dokonce i stopy po odstraneni nebo neschvalene manipulaci s DPF.

Pak uz nasleduje jenom odtah vozidla na policejni parkoviste, pokuta, zaplaceni taxi a hotelu, opetovna montaz DPF v nemeckem FORDU, nova emisni zkouska, protokol pro simira, uhrazeni parkovneho na policejni zachytce a AUFWIEDERSEHEN (a to vsechno v měně EURO).

:hah:
KIBLIK007
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba :D
Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km

Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Příspěvek od Nicco » 03.03.2014 10:59

kiblik píše: Pak uz nasleduje jenom odtah vozidla na policejni parkoviste, pokuta, zaplaceni taxi a hotelu, opetovna montaz DPF v nemeckem FORDU, nova emisni zkouska, protokol pro simira, uhrazeni parkovneho na policejni zachytce a AUFWIEDERSEHEN (a to vsechno v měně EURO).
:hah:
Milujem Nemecko :perfect:
Tak asi pred rokom boli problemy s castymi kontrolami CZ aut v Nemecku, ale ako sa ukazuje CS clovek je na uplne inej mentalnej urovni nez Nemec a pomoze iba dlhy bic a kratky dvor.
Naposledy upravil(a) Nicco dne 03.03.2014 11:03, celkem upraveno 1 x.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

Uživatelský avatar
kiblik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 540
Registrován: 01.05.2012 14:57
Bydliště: CR

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Příspěvek od kiblik » 03.03.2014 11:01

Nova zkusenost s DPF na Fordu:

C-MAX 2009 1.6TDCi 130 000km (koupeno pri 60 000km), stale regeneruje, stoupa spotreba, pribyva nafta v oleji, trasy kazdy den 2x 30km(D)+20km(M-okruh)

diagnostika a nahrani nejnovejsiho softwaru, nepomohlo
vymeneno cidlo rozdilu tlaku na DPF, nepomohlo
provedena staticka regenerace, nepomohlo
vymenen olej, znovu pribyva
(cena zatim cca 6000Kc) FORD BOSPOR MB
dalsi postup: vymena DPF (repas 12 000Kc + prace) vs. chemicke cisteni (5000Kc + prace)

No vypalti se to 1.6TDCi ???!!!??? Tak me pripadne ze asi ne........ :dih:
KIBLIK007
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba :D
Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km

Uživatelský avatar
kiblik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 540
Registrován: 01.05.2012 14:57
Bydliště: CR

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Příspěvek od kiblik » 03.03.2014 11:33

A jeste jedna zkusenost s DPF:

Opel Insignia 2.0CDTI 118kw 2010, DPF bez aditiva, 180 000km (pri koupi 165 000km)

problemy s dfp = NIC, na aute vse puvodni vcetne DPF, olej nepribyva, regenerace probihaji velmi zridka
opravy: jen nove rozvody a 1 zhavici svicka!!!

jak to v tom opelu dokazali ??? :shocked:
KIBLIK007
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba :D
Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Příspěvek od vita_k » 03.03.2014 11:37

jeste, ze do dojclandu nejezdim. Ale stejne jsem slysel jen hrozby a neznam nikoho, komu by se to stalo. Me za cely zivot policajti zastavovali jen jednou a to na slovensku se Skoda 100, asi 12 let zpatky :)

Nicco: tyjo, co tu zase delas, mas benzin, ale nejvic te zajima v cem jezdi ostatni. Jestli milujes Reich, tak se tam prestehuj a dej pokoj. Co ty na to?
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
mikki
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 921
Registrován: 10.01.2012 09:07
Bydliště: Praha 10, Karlovy Vary.

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Příspěvek od mikki » 03.03.2014 12:03

Tak kolegovi z práce se stalo něco podobnýho ale s motorkou. Jeli 3 chlapi na výlet v létě do Itálie a v Rakousku je zastavila policie ,museli jet za nima na stk a změřili jim DB jejich motorek a každý to měl za cca 360€ a stím že bud zaplatí na místě nebo motorky si nechají odvézt odtahovkou domů a nesmí pokračovat v jízdě. Tak zaplatili ale museli se stejně otočit domů.
Ford S-max 2016 Titanium 2.0 132kw
Ford Focus kombi 2005 II Ghia 2,0 107 kW prodáno
Byl Ford Focus kombi 1,8 16v 1999
Byl Ford Escort kombi 1,8 16v 1996 ghia
Byl Ford Escort kombi 1,4 1993

Uživatelský avatar
Giggo
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1215
Registrován: 06.02.2011 09:43
Bydliště: Praha

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Příspěvek od Giggo » 05.03.2014 13:24

kiblik píše:
rh1980 píše:Dnes ráno jsem úspěšně absolvoval STK + ME. Přikládám ofocený protokol s výsledkama. Liška by měl ze mě radost :D

Hm, mam hodne podobna cisla z STK,takze jak se ukazuju, kdyz je motor v jakštakš dobrem stavu projde naftak EU4 emisema v CR bez vetsich potizi. Problem muze nastat jedine az pojede do DE a zastavi ho POLIZEI, ktera v ramci bezne silnicni kontroly hledaji dokonce i stopy po odstraneni nebo neschvalene manipulaci s DPF.

Pak uz nasleduje jenom odtah vozidla na policejni parkoviste, pokuta, zaplaceni taxi a hotelu, opetovna montaz DPF v nemeckem FORDU, nova emisni zkouska, protokol pro simira, uhrazeni parkovneho na policejni zachytce a AUFWIEDERSEHEN (a to vsechno v měně EURO).

:hah:
Todle by me zajimalo, jak na tom skutecne pravo v nemecku je.
Prece mi nemuze do auta namontovat neco bez myho souhlasu? To by mi mohli menit pneu, pridat ESP, ... :)
Mondik IV. 2011 2.0 TDCi 120kW
dříve FoFo II. 2006 1.6 TDCi 80kW@106kW

Uživatelský avatar
filhou
Junior
Junior
Příspěvky: 321
Registrován: 24.03.2013 11:52
Bydliště: Praha je velká, okoli ještě větší

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Příspěvek od filhou » 05.03.2014 18:51

Pořád lepší, než aby ti auto bez DPF sešrotovali.... :mrgreen:

Uživatelský avatar
Peters56
Junior
Junior
Příspěvky: 498
Registrován: 10.08.2008 12:53
Bydliště: Meziboří u Litvínova
Kontaktovat uživatele:

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Příspěvek od Peters56 » 05.03.2014 19:45

Giggo píše: Todle by me zajimalo, jak na tom skutecne pravo v nemecku je.
Prece mi nemuze do auta namontovat neco bez myho souhlasu? To by mi mohli menit pneu, pridat ESP, ... :)
Pokud je vozidlo schváleno a homologováno pro provoz s DPF filtrem a není tam, tak oni jen uvádí vozidlo do schváleného technického stavu.
Převzato z jiného fóra
Motorové vozidlo z hlediska měření emisí nevyhovuje, jestliže na jeho technickém stavu byly zjištěny závady mající vliv na zhoršení emisního chování vozidla nebo kontrolované parametry se nenacházejí ve stanovených mezích. Takže když vykucháš DPF máš neúplný výfukový systém. A to je závada mající vliv na zhoršení emisního chování vozidla. Jde o zásah do emisního systému, který je součástí celkové homologace vozidla a tímto zasahuješ do práva výrobce a maříš jeho povinnost vyrábět a dodávat na trh vozidla ve shodě s původním schválením.
Co neubrzdíš, to neukecáš Ford C-Max 1.8 16V 2008 Šedá AVALON GALERIE-heslo Peters56

Jenyk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 129
Registrován: 19.08.2012 16:45

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Příspěvek od Jenyk » 07.03.2014 19:53

vita_k píše:ale nejvic te zajima v cem jezdi ostatni
Protože nám to perete do plic. Co ty na to?

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Příspěvek od vita_k » 07.03.2014 22:33

Říká někdo kdo ma v6 2.5? Spotřeba 100 na 100 tj. výsměch ekologii;)
Toto není tema pro nicca ale ty jsi řádově mimo vsechna měřítka;)
Držte se tématu.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Příspěvek od vita_k » 07.03.2014 22:36

Kadylak 1km=50 mých vc pevných částic. A to ještě šetřím
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
Peters56
Junior
Junior
Příspěvky: 498
Registrován: 10.08.2008 12:53
Bydliště: Meziboří u Litvínova
Kontaktovat uživatele:

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Příspěvek od Peters56 » 09.03.2014 11:02

Převzato z jiného fora :D
Díky za vlídné přivítání ;-) na jiných fórech když se zmíním o nějakém možném technickém problému ohledně aut okamžitě jsem napadán jako nepřítel automobilistů :-)
V roce 2013 jsem se zůčastnil školení emisních techniků které bylo zaměřeno právě na DPF filtry, takže vám sem zkopíruji nějaké postřehy a texty tak jak byli prezentovány na školení.
Snad to bude k užitku. ;-)


Ochránci přírody co filtry částic čistí avšak zároveň i vytloukají, tvrdí na svých webech jednou to a pak zas pravý opak. Vyhoví tím všem. Aby toho nebylo málo, prodávají se nefunkční filtry a do toho ještě vodičkáři s opičími kapkami slibují, že chemie nastříkaná do filtru a opičí kapky do nádrže je zbaví navždy problémů s ucpáváním filtrů částic.

Jeden a ten samý subjekt na té samé adrese tvrdí: Citace: "Někteří si ale filtr nechávají záměrně demontovat a vlastně si tím pod sebou řežou onu pověstnou větev." a pak zase citace z jeho druhého webu: "Také chcete trvale vyřešit problém s DPF?Objednejte si jeho odstranění nyní!" Dokonce to řekl i do televize. Tak si vyberte.

"Emisní stanice to nepoznají, oni to nemají jak poznat" zaznělo v reportáži od sektretářky firmy FAP OFF (firmy, která se jmenuje přímo "FILTR VEN").

To je jeden velký OMYL!!! Školicí středisko už od začátku zahájení školení školí, jak rozpoznávat odstraněné filtry a zatím jsme nenarazili na tak sofistikovaně odstraněný filtr částic, abychom to neodhalili. Ono to totiž při měření emisí není možné neodhalit, protože když je filtr funkční, kouří vozidlo maximálně do hodnot 0,03 m-1, kdežto když tam není, je hodnota minimálně 10x vyšší. Kdyby si zákazníci FAP OFF stoupli u jejich právníků do řady, aby nahlásili klamání zákazníka a podvod, musel by FAP OFF do týdne zkrachovat na zaplacení pokut a narovnání všech aut do původního stavu. A že jich bylo.

Aktivity na různých webech mají ale hned několik vad na kráse:

* Nikde není zmínka o jiném tématu, proč se filtr zanáší, než o jízdě ve městě
* Nikde nezmiňuje, že jeho nabídka na vytloukání filtrů částic je protizákonná a vozidlu zaniká platnost OTP
* Vytloukáním filtrů částic přivádí majitele vozidel do problematické situace
* Všude jen píše, že jsou všichni jeho zákazníci s vyčištěním spokojeni, dává na vyčištění záruku 3 roky, ale asi přehlédl, že ucpaný filtr je VŽDYCKY jenom následek nějakého nestandardního chování motoru, takže záruka je fiktivní, irelevantní a prázdné heslo.
* Nikde se nehovoří o tom, že až Vám na takové vozidlo se zelenou plaketou na čelním skle přijdou v zahraničí, třeba v emsiní zóně, tak Vám dají pokutu až do výše 800 EUR a auto mohou i zabavit jako předmět doličný při pokusu o podvod.

Emisní technici v zahraničí, RUČÍ ZA SVÉ KONÁNÍ OSOBNÍM MAJETKEM. V tom je trochu rozdíl od našich emisních techniků. Shodou okolností jsme zjistili, že většina školících středisek pro diagnostiku a opravy v ČR se školí právě v tématech o filtrech částic nedostatečně! Jsou pak na našem školení emisních techniků doslova překvapeni, že jsou povinni vozidla s odstraněným filtrem částic vyřadit z provozu. V našem školícím středisku prezentujeme hned několik metod a postupů, jak lze odstraněný nebo dokonce jen puklý filtr dle několika různých indicií 100% rozpoznat a prokazatelně dokázat, že byl filtr částic protizákonně odstraněn, nebo že jeho účinnost je velmi nízká díky prasklinám z použitých neodborných čištění či všelikými "vodičkami" a "opičími kapkami" (chemické roztoky, parní čistič, vysokotlaké vodní čištění).

*Kde je tedy pravda?
Popravdě řečeno, část vozidel nepotřebuje samotný filtr ani vyčistit ani vyměnit. Pokud není z většiny svého objemu zanesen nespalitelným materiálem nebo popraskaný. Pokud je vozidlo v pořádku, umí si spalitelné saze vypálit vždycky samo. Potřebuje k tomu jen vysokou teplotu ve výfuku, asi tak 700°C. Tuhle teplotu dosáhne jedině s funkčním oxidačním katalyzátorem. Ten při styku s nespálenou naftou začne oxidovat tyto nespálené uhlovodíky a zvýší teplotu od 200-300°C výše, a tuhle teplotu ve filtru a za ním nepřežije žádná saze, ale jenom popílek.

*Jak je to s chemickými roztoky slibujícími "čisté filtry"?
Chemické roztoky fungují zcela jinak, než propagují jejich prodejci. "Vodičky" by se měly použít jen pro uvolnění zcela sazemi ucpaného filtru, aby se snížil objem sazí na úroveň, která dovolí "regeneraci". Pak je potřeba jen dohlédnout, aby regenerace bylá účinná a motor a jeho systém řízení aby byly také v pořádku. Kámen úrazu je, že "vodičky" mnoho uživatelů "uspěchá" a s mokrým filtrem provede jízdu. Není divu, že tito zákazníci mohou být po tomto úkonu spokojení, ale mnozí z nich již účinný filtr právě tímto úkonem ztratili. Pokud totiž není zcela vyschlý, většinou jeho těleso popuká a puklinami pronikají saze a nezůstávají ve filtru. Pozná se to na sazemi "začernalém" výfuku a na řádově 5x až 10x vyšší kouřivosti (ca k = 0,3 - 0,7m-1) než je homologační hodnota (ca k = 0,01 m-1). Dalším problémem jsou stočené kilometry u koupených ojetých automobilů. Zákazník se nestačí divit, že ho zlobí filtr částic, vysoká spotřeba nebo dokonce přibývající hladina oleje v motoru. Většinou je to tím, že jeho oxidační katalyzátor má už tolik najeto, že ztratil svou oxidační účinnost a ve výfuku nekonvertuje uhlovodíky a tím samozřejmě ani nevyrábí teplo, které je tak důležité pro správnou funkci filtru částic.

*Jak je to s levnými filtry částic?
Je pravdou, že se jejich cena mnoho neliší od vráceného opotřebeného katalyzátoru, ono popravdě řečeno na takto ultralevných filtrech s integrovaným oxidačním katalyzátorem není platiny víc než na tom opotřebeném vráceném šrotu a to je právě kámen úrazu. Takový ultralevný katalyticky povrstvený filtr částic bude fungovat chvíli a to "možná". Potom jeho teploty začnou klesat a jsme tam kde jsme byli, protože nastanou opakovaně problémy s jeho zanášením.

*Jak je to s čištěním filtrů?
Zda filtr funguje po vyčištění jak má, si lze snadno zkontrolovat. Při první servisní regenraci musí teplota za oxidačním katalyzátorem vystoupat o ca 200°C výše než je teplota před ním. Výfuk musí být za provozu zcela prostý sazí. Odpor ve výfuku nesmí vytvářet při volnoběhu vyšší tlak než ca 0 - 7 hPa (mbar), jinak je ve výfuku ještě mnoho zbytků materiálu, který se z filtru nedostal. Za funkčnost oxidační vrstvy ten, kdo filry čistí, neručí. Je tedy doporučeníhodné fuknčnost oxidačního katalyzátoru zkontrolovat před odesláním filtru na čištění, pokud je toto možné.

*Co to znamená, profesionálně odstraněný filtr?
Už jsme se s tím mnohokrát setkali. Vozidlo jede v nouzovém režimu, přijede do servisu a v paměti závad najdete "ŽÁDNÁ CHYBA V PAMĚTI". To je tedy profi zásah, když flashování řídící jednotky napáchá takové "deaktivace" chybových hlášení, že se nelze dopátrat hodnot, které by byly k opravě vozidla, které vlastně vůbec nepatří na silnici, potřeba.


Je třeba počítat s tím že příští rok se přitvrdí ještě více a to na základě tlaku němců a zejména rakušáků na plnění emisních limitů. ČR je oproti německu v této legislativě dost pozadu a to dohánění bude hodně bolet a to zejména finančně.;.)
Co neubrzdíš, to neukecáš Ford C-Max 1.8 16V 2008 Šedá AVALON GALERIE-heslo Peters56

patro16
Nováček
Nováček
Příspěvky: 38
Registrován: 08.04.2014 20:48

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Příspěvek od patro16 » 09.04.2014 11:08

zdravim,

chcem sa spytat tych co maju alebo mali dpf/fap na 1.6tdci 80kw mate ho zapisany aj vo velkom technicaku?
pretoze ja tam mam napisany iba kat a ze plni E4 ale o fap/dpf ani zmienky
M3 1.6MZ-CD(TDCI) 80kw rv.2007

Uživatelský avatar
Peters56
Junior
Junior
Příspěvky: 498
Registrován: 10.08.2008 12:53
Bydliště: Meziboří u Litvínova
Kontaktovat uživatele:

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Příspěvek od Peters56 » 09.04.2014 11:27

Do velkýho TP se to nepíše, EURO 4 některé vozy dpf filtr už měli a některé ne, EURO 5 už dpf filtr mají všechny. Na autě se to dá zjistit na štítku kde je součinitel absorbce.

Převzato z jiného fora
Jinak rozdíl co se týká emisí je mezi E4 a E5 dost velký

Pevné částice g/km
Euro 4: 0,025
Euro 5: 0,005

Euro 4 se dalo plnit bez DPF. Proto do tý doby některá vozidla DPF měly a některá ne. Euro 5 se bez DPF splnit nedá. Euro 5 bez DPF prostě neni Euro 5. A Euro 4 homologovaný s DPF bez DPF taky nemůže jezdit. Každý, kdo si nechá odstranit DPF, by měl vědět, že provozovat takové vozidlo je protizákonné. Při vyjmutí DPF se sice přeprogramuje řídící jednotka vozidla tak, aby si „myslela“, že v autě DPF je, nicméně při pečlivější kontrole na STK toto bez problémů odhalí. Již vizuální kontrola při pohledu na kouřící výfuk auta, který má údajně emisní statut EURO 5, přinejmenším naznačí, že tu není něco v pořádku. V současnosti STK disponují (a pokud ne, budou k tomu brzy zákonem donuceni) dostatečnými diagnostickými nástroji, které odhalí odstraněný DPF během 3 minut. Následky takového odhalení se majiteli auta prodraží!

Emisní kontrola nemá být jen vložení sondy do výfuku a změření emisí. Správná emisní kontrola má určitý postup. Před vlastním měřením by měla následovat prohlídka zda části a příslušentví vozidla, které ovlivňují tvorbu škodlivých emisích jsou nepoškozené a bez zjevných vad a funkční. Takže správně bez DPF neprojdete. Ale to je v ČR jen teorie. U nás se dělají emise jen na oko. V ČR projde na emisích i benzínový motor s odstraněným katalyzátorem. :-( Kdyby se kontroly dělaly, tak jak mají, tak vám žádný přehraný soft nepomůže.
Zákoná záruka je 2 roky první STK se provádí 4 roky po registraci vozidla. Můžeš mít i delší záruku ale ta je podmíněna pravidelnými prohlídkami které si platíš. A pokud si odstraníš filtr dpf v záruce tak ta tímto končí protože to je zásah do konstrukce vozidla a vozidlo se tím stává nezpůsobilé pro provoz. Jen negramot by si snad nechal něco takového udělat na autě když je v záruce. :-) Zásah do filtru se dá zjistit jednoduše (i pokud kupujeme ojetýho nafťáka) stačí odpojit senzor diferenčních tlaků. Když se po nastartování nerozsvítí kontrolka závady motoru, byl software řídicí jednotky upraven pro odstranění filtru. Pokud má auto na štítku uveden součinitel absorpce 0,5, jde o vůz s filtrem.
Co neubrzdíš, to neukecáš Ford C-Max 1.8 16V 2008 Šedá AVALON GALERIE-heslo Peters56

Odpovědět

Zpět na „DPF a vše okolo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti