Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Odpovědět
Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od pkadecka » 11.02.2014 16:39

Tady je poměrně vyčerpávající článek: http://www.autorevue.cz/emisni-limity-n ... rovnejsi_2

Emise CO2 je jenom jiné vyjádření spotřeby. V ideálním případě by produkt spalování benzínu nebo nafty byly jen H2O a CO2. CO2 není nijak extra škodlivý plyn. Vzniká i při dýchání a spalování dřeva nebo uhlí (nebo obecně všeho, v čem je uhlík).
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od vita_k » 11.02.2014 17:53

CO2 se pry podili na globalnim oteplovani.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

PeS
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 836
Registrován: 01.08.2008 20:07

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od PeS » 12.02.2014 08:54

zdenek34 píše:CO, pro které má benzín dvojnásobný limit a CO2, který se pro změnu neměří vůbec :irre:
Co máš pořád s CO2 ? CO2 je výsledkem práce spalovacího motoru, pokud vyrábí CO2 tak pracuje dobře.
Proč by se měl limitovat a jak by se limitoval ?

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od vita_k » 12.02.2014 09:16

http://svetmotoru.auto.cz/clanek/servis ... blizi.html

tady o tom neco je. Ja na to nazor nemam a to jsem o tom slysel/cetl uz hodne. Mozne je, ze se co2 ma taky resit a tam myslim disly vedou. Ale tady je hon na pevne castice, ze...
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od pkadecka » 12.02.2014 09:30

Snížení emisí CO2 se dá udělat snížením spotřeby. Což u hotovýho motoru jde třeba uškrcením výkonu.

Ke globálnímu oteplování: není úplně jisté, jestli za to může činnost člověka, potažmo jeho produkce CO2. A jestli zrovna osobní automobily jsou největší producenti CO2, ve srovnání s továrnama a elektrárnama.

Je taky možné, že na globální oteplování má člověk jenom nepatrný vliv a je to přirozený proces změny klimatu planety. A například sopky jsou taky poměrně slušní producenti skleníkových plynů (nejen CO2).

http://veda-technika.blogspot.cz/2008/0 ... klima.html
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od Nicco » 18.02.2014 21:08

Udalosti dnes na CT1 :
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 ... 1000100218
od 37:33. Taky pristroj by mali mat na STK.

Vysledky merani:
http://www.detizeme.cz/ochranaovzdusi/? ... i-a-zdravi
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19256
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od foki » 19.02.2014 06:14

vita_k píše: Ale tady je hon na pevne castice, ze...
hon neni ale az bude nekdo z tvých blizkých umirat na rakovinu , tak se muzes poplacat na ramenou ze jsi prispel malým dílkem i ty . pak si to musis srovnat sam u sebe ve svedomi .

vim ze reknes ze to dela kazdy druhy a ze projes emisema (na PČ neprojdes , projdes jen diky tomu ze se nemeri ) , a ze ty to nezachranis , ale kdyby byli lidi zodpovední tak by vypadalo jinak a bylo by dle statistik o 6000lidí více a to asi stoji nad zamyslenim ne ?
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od vita_k » 19.02.2014 07:47

jj, svedomi ciste: jezdim dost MHD (autobusy v brne nejsou euro 5, tomu verte), neco na kole, beham na lyzich a beham na nohach;), nase bytovka topi CZT (ale radej bych pri tech cenach za GJ tepla topil uhlim v byte v kamnech). Moje pevnocasticova stopa je treba oproti tobe foki zrejme uplne minimalni :) Jestli budou pribuzni umirat na raka, tak budu vic blamovat kuraky, kteri si to neodpusti na zastavkach a jinych verejnych mistech. Ti me stvou daleko vic nez kdyz si nekdo "pseudozvysi" emise na aute. Vcera jsem videl peugeota 308 s HDI bez dpf a za nim dym jak z nakladaku (spatne nejen pevne castice, ale daleko horsi NOx a podobne). toto si myslim, ze neni dobre daleko vic nez pripad kuchacu s motorem v dobrem stavu.

Je fakt, ze pokud by to bylo masivne provadeno 90 % lidi jako ja, je to spis na zamysleni automobilek, co delaj spatne, ze to lidem stoji za to. Neviditelna ruka trhu by zasahla driv nebo pozdej a neco by se vymyslelo, treba znova a lepe.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

sandokan
Nováček
Nováček
Příspěvky: 68
Registrován: 23.02.2012 13:00

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od sandokan » 19.02.2014 08:37

myslim ze problem je inde a to v nasej mentalite a dusevnej urovni
pokial je vykuchanie financne zrovnatelne s vymenou za novy kus z druhovyroby resp. profesionalne vycisteny ako to hlavne pouzivaju nemci, tak tu nikdy nemecko ani svajciarsko nebude pokial tu bude niekto kuchat...preco asi to nerobia nemci ci svajciari ?
dovod je jasny, pise o nom zrozumitelne aj Foki aj mnohi dalsi ktori si nemyslia ze zacat robit spravne veci maju ti druhi...a na bicykli jazdime viaceri aj behame aj lyzujeme a nekuchame aj preto ze nam nie je jedno co pri sportovych aktivitach dychame my a nase deti

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od vita_k » 19.02.2014 10:14

s tou dusevni urovni to bude taky pravda. Kdyz uplne jednoducha fakta vetsina zde nedokaze zpracovat a utvorit si nejaky nazor.

me se nelibi, ze to opravdu vetsina z vas neberete z globalu, prehlizite argumenty a jen se drzite toho, ze nekdo "nesplnuje" nejake preudospecifikace dane vyrobcem. To ze to delaj napr. chiptuningari, to je vam nekde u zadni casti tela. To ze lidi jezdi s cihlou na plynu a radove zvysuji emise (napr oproti mne) to je taky podle vas nedulezite.

muj motor je mozna na tom stejne nebo i lepe jako 1.8 tdci bez dpf euro IV. Jen tam hraje asi faktor "po celou dobu zivotnosti", ze to muj motor nemusi zvladnout. Ale jen diky dpf na muj motor jsou prisnejsi limity, kdyz "je" vybaven filtrem. Pokud bych mel RADOVE emise horsi nez euro IV, tak se ve me svedomi hyba, ale dost pravdepodobne "jsem" v euro IV a pokud ne, tak o jednotky procent. Ne RADOVE.

ztratil jsem trpelivost a odhlasuju se z tohoto tematu.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od Nicco » 19.02.2014 10:17

Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

Uživatelský avatar
Slid
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 858
Registrován: 27.07.2011 16:33
Bydliště: Praha / Semily
Kontaktovat uživatele:

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od Slid » 19.02.2014 10:48

Ja nechapu, proc se resi stale auta s euro 4 nebo euro 5 s nebo bez dpf pokud jsou kuchnute a kouka se na ne jak na zlocince, pritom to jsou jeste relativne mlada auta. Podivejte se jak stary je vozovy park v CR / SR a jak v nemecku, kazdy prumerny cech jak ma stare auto, hmm. Na ulici jezdi podstatne horsi auta, nez lyncovani nekoho s kuchnutym dpf. :roll:
Co se tyce mereni v centrech velkych mest, tak je snad jasne, ze ta koncentrace tam bude nad mormu, vzdyt ten kdo stavel tyto ulice nepocital s takovym poctem aut. At jsou poradne a funkcne udelane obchvaty, vyhnane z centra auta co nesplnuji min euro 4, zachytna parkoviste, funkcni mhd a hned se bude vsem krasne v centrech dychat, na to neni potreba ani Dansky expert :roll:
Me prijde ze si kazdy z toho bere jen to co se mu hodi. :irre:
Mondeo, 2.0 TDCi 85kW, combi, r.v. 12/2006, EURO 4 + DPF, Futura X, Webasto

Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od Nicco » 19.02.2014 11:40

Uz som to pisal. Pretoze kedysi mal naftovy motor jeden clovek z 1000, tak to nikto neriesil. Dnes je ich 75% (s nakladnymi) a museli sa zacat riesit doteraz prehliadane emisie. Tak sa povedalo, ze odteraz uz bez filtra nie, takze kto odstranuje filter sa zase vracia niekde na zaciatok EU1, ale pri takej koncentracii naftovych aut v meste je to nieco uplne ine, nez pred 20timi rokmi. Tak preto sa na takych pozera ako na zlocincov.
Co so starymi autami? Nechat ich tak dozit alebo ako v Nemecku ich nepustit do mestskej zony, ak nemaju EU4, ale zase su tu vodici, ktori maju EU4/5, ale iba s filtrom, ten ale odstrania a do zony maju stale pristup. Tak ako inak ich potom nazvat? A odvolavaju sa, ze stare auta filter nemali. OK, tak nech nechodia do mesta, tak ako tam nemozu stare naftaky.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19256
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od foki » 19.02.2014 12:22

vita_k píše: me se nelibi, ze to opravdu vetsina z vas neberete z globalu, prehlizite argumenty a jen se drzite toho, ze nekdo "nesplnuje" nejake preudospecifikace dane vyrobcem.
muzu jeden padny argument ze vykuchani DPF je spravne ? myslis ze vyrobce si ty normy vycucava z prstu , aby jen na emisich mohly prudit majitele aut a aby prodal novy filtr ? ano jak tu nekdo napsal je to v moralce a tim take tim jak jsem jiz nekde psal , ze plno lidi si koupi odjetej strep za par korun , jedno z prvnich veci co odejde je filtr a vzhledem k tomu ze mnohdy jsou to auta na uver nebo za vsechny uspory , tak je pro ne financni smrt koupit dil novy . ( co by jsi delal kdyby ti treba odesel synchron na nejake rychlosti ? to by jsi tu prevodovku vykuchal a jezdil bez nej ? nebo kdyby ti odesly zadni desky ? tak by jsi zadni brzdy odpojil , protoze ted na to neni ? neberu cenu dilu ale princip - v obou pripadech ale nic neznecistujes , takze by to byl jen tvuj problem a tvoje bezpecnost ) .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
Slid
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 858
Registrován: 27.07.2011 16:33
Bydliště: Praha / Semily
Kontaktovat uživatele:

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od Slid » 19.02.2014 12:44

Nicco: Ale ty porad jen mluvis o filtru, stale dokola to same. To ze nekdo ho odstrani, je az dusledek, je to spatne ano, nelibi se mi to ano, mam ho na aute mam.

Preci nejdrive se musi resit cely problem sevsim vsudy a ne jednotlivce, to znecisteni tady je a bude.

Jak muzes nechat dozit stara auta? Myslis, ze tim ze nechas umrit 15let stare auto, tak dotycny majitel okamzite poleti a koupi si funglofku nebo rok dva stare? Omyl koupi si zase minimalne 10let stare auto..... Tohle je i ekonomicky problem populace. Ted bude urcite argument " ano, ale uz bude mit Euro 4 " hmm a za 15 let bude uz Euro 4 urcite spatne a budeme tu min Euro 8 " takze zase nesplni.

Jedine reseni je pokud opet mluvime o centrech mest, je proste z efetkivnit MHD, proc lidi jezdi autem do centra? Protoze se jim to stale vyplati, nez MHD. A je to stale dokola, zachytna parkoviste, zvyhodneni MHD at lidi radeji voli tento dopravni prostredek, nebo i cyklostezky.
A pokud chteji zamezit prujezdy, chce to obchvaty a pokud opravdu je potreba jezdit do centra tak jsem pro auta co splnuji danou Euro normu a je to. A pokdu v CR bude uz zakon a nastroje na mereni tak at pak je tu policie co premeruje jednotlivce co ( kuchaji ), ale zatim tu nic takoveho neni. ( v nemecku by kuchac co jel do zony dostal 1000 euro pokutu jen by to vrzlo )

Takze nejdrive mi vychazi zmenit legislativu, atd. atd. atd. Nez hysterciky kricet na cloveka co kucha dpf a vidi pouze a jen tohle.... Promin, ale prijde mi to jak kdyz jsem na prednasce ekologickeho aktivisty, co vidi jen tu svoji vec. Ted je to strasne " IN " tak to hned berou i media a vlastne se zjistuje jak je to u nas spatne a zase jak strasne jsme po zadu od zapadu. Takze misto toho, aby se zacalo resit nahore u nasich poslancu, mame tu Danskeho ekologa co lita s merakem po Brne a Praze a nevim kde jeste a je prekvapen jak tu muzeme zit.
Mondeo, 2.0 TDCi 85kW, combi, r.v. 12/2006, EURO 4 + DPF, Futura X, Webasto

Odpovědět

Zpět na „DPF a vše okolo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů