
Smrad zle spáleného paliva aj po zahriatí
-
- Nováček
- Příspěvky: 100
- Registrován: 01.07.2013 20:30
- Bydliště: Humenne
Re: Smrad zle spáleného paliva aj po zahriatí
Ako sa nastavuje spalovanie,aby to spalovalo tak ako ma?Myslim bohatost zmesi ci co to je 

FOFO II PO FL/1,6 16V/TREND X/TANGO RED MET/Hatchback

https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 95&t=37784

https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 95&t=37784
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13538
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Smrad zle spáleného paliva aj po zahriatí
Bohatost nastavuje RJ motora, na zaklade udajov z cidiel. Ale ked zle odpaluje sviecka, nezhori vsetok benzin (vynecha zapal), tak nespaleny benzin vyhadze do vyfuku.
Este jeden katastroficky scenar - podpalene/prepalene ventily. To sa da zistit zmeranim tlakov vo valcoch.
Este jeden katastroficky scenar - podpalene/prepalene ventily. To sa da zistit zmeranim tlakov vo valcoch.
-
- Nováček
- Příspěvky: 100
- Registrován: 01.07.2013 20:30
- Bydliště: Humenne
Re: Smrad zle spáleného paliva aj po zahriatí
Moze byt ze po 18000 su sviecky death?A ventily,no ty mi davas
Kazdopadne to sam nezistim.Ale aspon viem,na co sa mam pytat 


FOFO II PO FL/1,6 16V/TREND X/TANGO RED MET/Hatchback

https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 95&t=37784

https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 95&t=37784
-
- Nováček
- Příspěvky: 44
- Registrován: 22.09.2013 11:07
Re: Smrad zle spáleného paliva aj po zahriatí
Momentálne som na služobke, no behom 2 dní to snaď stihnem skontrolovať aj ja. Ešte jeden postreh, pri nižšej teplote motora a potom aj dlhšej záťaži mi na treťom rychlostnom stupni pri otáčkach cca 2200/min z motora počuť také jemné klepanie. Na dialnici zas pri cca 120km/h a 3100 - 3200 otáčkach počujem od motora pískanie. V tomto fóre som sa teraz dočítal, že pod potrubím sprdu motora vie praskať nejaká hadička. Nemôže to pískať a ovplyvňovať emisie? Cukať mi to vôbec necuká, tá spotreba oleja je čo si pamatam naposledy, no, možno je ešte trošku vyššia. aká je optimálna spotreba oleja (inak kolko oleja zmizne, to zalezi aj od toho, kolko jazdim po dialniciach - kdesi som čítal, že si to vie pri vyšších otáčkach prisávať olej pri ventyloch). Keď sa dostanerm k autu, skúsim spraviť test čo si napísal, a tiež skontrolovať tú hadičku a sviečky. Na sviečky pasuje klasika sviečkový klúč ako aj na favo? Mám pre istotu kúpiť náhradné? Inak čo sa emisnej týka, robil ju ešte predajca, mna čaká až v novembri, takže neviem ako to prebiehalo. Ešte jedna otázka, mohlo by moju situáciu nejak ovplyvňovať zanesenie čidla váhy vzduchu, alebo nemôže sa nejako zaniesť a zle merať lambda sonda?
Ford Focus Combi Mk1 1.6 FYDA r.v 2000
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13538
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Smrad zle spáleného paliva aj po zahriatí
Klepanie by bolo treba pocut. Piskanie je len pri urcitej rychlosti alebo otackach? Pri vyssej rychlosti/otackach prestane?
Ta hadicka je podtlakova. Kvoli nej to piskat nebude. Ale odporucam skontrolovat a popripade vymenit.
Svieckovy kluc pasuje. Objednavat neviem ci treba, zalezi kolko km maju nablikane. A v akom stave budu.
Mozes skusit odpojit vahu a najazdit par kilometrov, ci to prestane dymit. Potom pripojit a odpojit lambdu. Co to spravi. Obe naraz neodpajat.
Ono by nebolo zle diagnostikou vycitat adaptacie. Ci nie su uplne mimo.
Ta hadicka je podtlakova. Kvoli nej to piskat nebude. Ale odporucam skontrolovat a popripade vymenit.
Svieckovy kluc pasuje. Objednavat neviem ci treba, zalezi kolko km maju nablikane. A v akom stave budu.
Mozes skusit odpojit vahu a najazdit par kilometrov, ci to prestane dymit. Potom pripojit a odpojit lambdu. Co to spravi. Obe naraz neodpajat.
Ono by nebolo zle diagnostikou vycitat adaptacie. Ci nie su uplne mimo.
-
- Nováček
- Příspěvky: 44
- Registrován: 22.09.2013 11:07
Re: Smrad zle spáleného paliva aj po zahriatí
Tak som dnes po ceste do práce vyskúšal ten test škubania na 4tom rýchlostnom stupni. Od 40Km/h (velmi nízke otáčky), až po 4000ot/min auto tahalo bez škubnutia. to klepanie sa prejavuje ked je motor studený, alebo už komplet prehriaty po dlhej ceste. Je to také prkotanie, pripomína mi to zlahka zvuk diesel motora. (ak chceš , môžem to skusiť nahrať na audio, avšak neviem či je mobil schopný až tak detailne zaznamenať ruchy v aute). To pískanie si uvedomujem len na dialnici - zaradená 5tka a otáčky okolo 3100. Zmenou otáčok sa ten zvuk mení, takže ho potom nepočuť , lebo to je už potom velmi vysoká frekvencia. Myslím, že som skúšal za jazdy vyradiť, a vtedy ten zvuk prestal. Pri jazde na nižších rýchlostných stupnoch si zatial ale pri rovnakých otáčkach nepamätám, žeby som ho počul. Dnes večer budem mat konečne možnosť aspoň pozrieť tú hadičku. ku sviečkam sa dostanem asi až v sobotu:/ Neviem, kolko maju nablikane. nemenil som ich, auto mam rok a stvrt, a najazdil som cca 26 000 Km. Je to dovoz z talianska, myslím, že okrem výmeny všetkých filtrov(mimo palivový, ten mám ešte furt v krabičke) a oleja, tam kupujuci nemenil nič. ešte detail k tomu testu lambdy a váhy - mne to dymí len za chladna, čo je asi normálne(ako som sa dopočul).. zlý je asi len ten smrad. Vyskúšam chvílu jazdiť s odpojenou váhou a lambdou, uvidíme, či sa to zmení. budem pri odpojení týchto snímačov pociťovať nejakú zvýšenú lenivosť motora? Ešte jedna otázka. mám známeho, ktorý má diagnostiku Autocom. viem, že je to len všeobecná oiagnostika cez OBD2. Dajú sa tie adaptácie vyčítať aj v nej? (prípadne, čo presne parameter "adaptácie" znamená? - ešte nikdy som to nepočul)
Ford Focus Combi Mk1 1.6 FYDA r.v 2000
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13538
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Smrad zle spáleného paliva aj po zahriatí
To piskanie: skontroluj mnozstvo oleja v prevodovke. Mal by byt cca 3mm pod napustacim srobom alebo spinacom spiatocky. Mas 1.6, nie?
Sviecky pri 26t km by mali byt OK. Mozes ich skontrolovat, pripadne preverit odtrh. Na 1.6 je 1.3mm. Kedze auto neskace, cievka by mala byt OK. Tie sviecky ale predsalen skontroluj, kedze hladame riesenie problemu.
Odpojit snimace staci na jeden-dva starty a naslednu jazdu. Netreba (a hlavne s odpojenou lambdou) by sa nemalo nabehat stovky km. Prave zmenu smradu, dynamiky a chodu motora si vsimaj, potom rozpis co a ako
Sviecky pri 26t km by mali byt OK. Mozes ich skontrolovat, pripadne preverit odtrh. Na 1.6 je 1.3mm. Kedze auto neskace, cievka by mala byt OK. Tie sviecky ale predsalen skontroluj, kedze hladame riesenie problemu.
Odpojit snimace staci na jeden-dva starty a naslednu jazdu. Netreba (a hlavne s odpojenou lambdou) by sa nemalo nabehat stovky km. Prave zmenu smradu, dynamiky a chodu motora si vsimaj, potom rozpis co a ako

- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Smrad zle spáleného paliva aj po zahriatí
stano-když už mluvíš o té hadíčce, tak není tlaková ani podtlaková.
vždy záleží, zda je ventilek"kulička" zavřenej a nebo otevřenej.
jediná podtlaková na motoru je na posilovač.

vždy záleží, zda je ventilek"kulička" zavřenej a nebo otevřenej.

jediná podtlaková na motoru je na posilovač.

FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Smrad zle spáleného paliva aj po zahriatí
Že, by pod spínačem zpátečky/ 3mm/-stano. píše:To piskanie: skontroluj mnozstvo oleja v prevodovke. Mal by byt cca 3mm pod napustacim srobom alebo spinacom spiatocky. Mas 1.6, nie?
Sviecky pri 26t km by mali byt OK. Mozes ich skontrolovat, pripadne preverit odtrh. Na 1.6 je 1.3mm. Kedze auto neskace, cievka by mala byt OK. Tie sviecky ale predsalen skontroluj, kedze hladame riesenie problemu.
Odpojit snimace staci na jeden-dva starty a naslednu jazdu. Netreba (a hlavne s odpojenou lambdou) by sa nemalo nabehat stovky km. Prave zmenu smradu, dynamiky a chodu motora si vsimaj, potom rozpis co a ako

FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13538
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Smrad zle spáleného paliva aj po zahriatí
Hej, ale vacsinou ta hadicka byva splostena, podtlakom 
A preco nie 3mm pod spinacom spiatocky? Je v rovnakej vyske ako srob, nie?

A preco nie 3mm pod spinacom spiatocky? Je v rovnakej vyske ako srob, nie?
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13538
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Smrad zle spáleného paliva aj po zahriatí
Tak sa ospravedlnujem. 3mm pod napustacim srobom 
Dam si vycentrovat oci

Dam si vycentrovat oci

-
- Nováček
- Příspěvky: 44
- Registrován: 22.09.2013 11:07
Re: Smrad zle spáleného paliva aj po zahriatí
Dnes na cestu z práce som si odpojil váhu vzduchu.. výsledok - volnobeh, nula bodov.. motor sa snažil regulovať neuregulovatelne, a po par zakolisaniach skapal. smrad po jazde bol rovnaký, možno trochu väčší. Motor kolísal s otáčkami.
Tak mi to nedalo, a po príchode domov som sa v aute chvílu rýpal. Zistenia: Podtlaková hadička ktorá býva prederavená vyzerá ok.. až moc novo, asi ju tam už niekto niekedy menil.. Z chladiacej kvapaliny mi ubudlo. Myslím, že som to pred zimou dolieval do max, a teraz je to tesne nad polovicou rozmedzia min/max. Olej je čistý(samozrejme čierny, ale nieje z neho emulzia). Po odšrobovaní krytu sviečok a odpojení káblov som si všimol, že konce káblov sú akoby boli niečim zaliate - niečo medzi bielou, žltou a hrdzavou farbou (sviečky boli tak isto na izolátoroch zafarbené). Všimol som si, že v jednej tretine tej priehlbiny v ktorej su sviečky a všetko okolo je spoj...(pokial sa nepletiem, je to krytka vieka ventylov spojena s hlavou motora?) a na tomto spoji som videl lesknúť sa olej (a mastné stekance dolu ku sviečkam). Nemýlim sa, ked poviem, že ku sviečkam zhra tečie po trochách olej, a tam sa odparuje? Treba v pod tým viekom ventylov vymeniť tesnenie?
Dalej som odšroboval všetky sviečky (našťastie.. aj ked 1 a 4 sa štorcovali). Zospodu boli uplne čierne, a pri čistení táto čiernota normálne odskakovala (dala sa odškriabnuť.... žeby karbón ?). Pokiaľ sa nemýlim, čierna na sviečkach znamená, že motoru sa už dlhšiu dobu moc dobre nespaluje? Pomeral som vzduchovú medzeru na sviečkach, a mali presne 1.3mm. Tak som milé sviečky našroboval späť (dúfam , že neni smrtelná chyba, keď ma nenapadlo, že mám závity namazať vazelinou).
Zo zistení o olejizhora sviečok, a ubudnutí kvapaliny som trochu znechutený. Existujú nejaké slova nádeje a útechy, alebo to vyzerá, že musím vymeniť tesnenie pod hlavou,a tesnenie pod viekom motora? A to už ani nevravím o tom, že vprobléme so smradom som sa nepohol ani o kúsok. V prevodovke som olej ešte nekontroloval, na to bude treba pekný slnečný deň, aby som mohol vliezť pod auto.. alebo je ten kontrolný šrob dostupný nikde zhora? (keďže to má byť výška hladiny oleja v prevodovke, počítam , že zas niekde ukrutne dole to nebude)
Tak mi to nedalo, a po príchode domov som sa v aute chvílu rýpal. Zistenia: Podtlaková hadička ktorá býva prederavená vyzerá ok.. až moc novo, asi ju tam už niekto niekedy menil.. Z chladiacej kvapaliny mi ubudlo. Myslím, že som to pred zimou dolieval do max, a teraz je to tesne nad polovicou rozmedzia min/max. Olej je čistý(samozrejme čierny, ale nieje z neho emulzia). Po odšrobovaní krytu sviečok a odpojení káblov som si všimol, že konce káblov sú akoby boli niečim zaliate - niečo medzi bielou, žltou a hrdzavou farbou (sviečky boli tak isto na izolátoroch zafarbené). Všimol som si, že v jednej tretine tej priehlbiny v ktorej su sviečky a všetko okolo je spoj...(pokial sa nepletiem, je to krytka vieka ventylov spojena s hlavou motora?) a na tomto spoji som videl lesknúť sa olej (a mastné stekance dolu ku sviečkam). Nemýlim sa, ked poviem, že ku sviečkam zhra tečie po trochách olej, a tam sa odparuje? Treba v pod tým viekom ventylov vymeniť tesnenie?
Dalej som odšroboval všetky sviečky (našťastie.. aj ked 1 a 4 sa štorcovali). Zospodu boli uplne čierne, a pri čistení táto čiernota normálne odskakovala (dala sa odškriabnuť.... žeby karbón ?). Pokiaľ sa nemýlim, čierna na sviečkach znamená, že motoru sa už dlhšiu dobu moc dobre nespaluje? Pomeral som vzduchovú medzeru na sviečkach, a mali presne 1.3mm. Tak som milé sviečky našroboval späť (dúfam , že neni smrtelná chyba, keď ma nenapadlo, že mám závity namazať vazelinou).
Zo zistení o olejizhora sviečok, a ubudnutí kvapaliny som trochu znechutený. Existujú nejaké slova nádeje a útechy, alebo to vyzerá, že musím vymeniť tesnenie pod hlavou,a tesnenie pod viekom motora? A to už ani nevravím o tom, že vprobléme so smradom som sa nepohol ani o kúsok. V prevodovke som olej ešte nekontroloval, na to bude treba pekný slnečný deň, aby som mohol vliezť pod auto.. alebo je ten kontrolný šrob dostupný nikde zhora? (keďže to má byť výška hladiny oleja v prevodovke, počítam , že zas niekde ukrutne dole to nebude)

Ford Focus Combi Mk1 1.6 FYDA r.v 2000
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13538
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Smrad zle spáleného paliva aj po zahriatí
Z chladiacej kvapaliny mi ubudlo.
V oleji nebude. Ale podla toho, co pises, mozno tecie k svieckam. Sviecky neboli utopene?
Po odšrobovaní krytu sviečok a odpojení káblov som si všimol, že konce káblov sú akoby boli niečim zaliate - niečo medzi bielou, žltou a hrdzavou farbou (sviečky boli tak isto na izolátoroch zafarbené). Všimol som si, že v jednej tretine tej priehlbiny v ktorej su sviečky a všetko okolo je spoj...(pokial sa nepletiem, je to krytka vieka ventylov spojena s hlavou motora?) a na tomto spoji som videl lesknúť sa olej (a mastné stekance dolu ku sviečkam). Nemýlim sa, ked poviem, že ku sviečkam zhra tečie po trochách olej, a tam sa odparuje? Treba v pod tým viekom ventylov vymeniť tesnenie?
Olej tam tiect moze, ale len tak sa nevypari
Veko skus este jemne pritiahnut a ak ani to nepomoze, tak asi nove tesnenie. 1.4 a 1.6 pouzivaju gumu, ktora casom dost zatvrdne.
Dalej som odšroboval všetky sviečky (našťastie.. aj ked 1 a 4 sa štorcovali). Zospodu boli uplne čierne, a pri čistení táto čiernota normálne odskakovala (dala sa odškriabnuť.... žeby karbón ?). Pokiaľ sa nemýlim, čierna na sviečkach znamená, že motoru sa už dlhšiu dobu moc dobre nespaluje? Pomeral som vzduchovú medzeru na sviečkach, a mali presne 1.3mm. Tak som milé sviečky našroboval späť (dúfam , že neni smrtelná chyba, keď ma nenapadlo, že mám závity namazať vazelinou).
Namazat nie je treba, len nedotahovat prilis silno! Trosku ciernoty nevadi, privela je zle. Mozno zle odpaluju kvoli oleju/vode pod svieckami a na konci kablov (a mozno to aj preto smrdi). Kable a biele izolatory sviecok musia byt ciste a suche. Inak tadial tecie prud a iskra nie je tak silna a kvalitna. Takisto, sviecky musia mat okolo seba sucho.
Zo zistení o olejizhora sviečok, a ubudnutí kvapaliny som trochu znechutený. Existujú nejaké slova nádeje a útechy, alebo to vyzerá, že musím vymeniť tesnenie pod hlavou,a tesnenie pod viekom motora?
Tesnenie pod hlavou asi menit nemusis. Taky maly ubytom moze byt aj okolo hadic. Napriklad na chladici a voda sa aj rovno odparuje po kvapkach. Pripadne ti tecie okolo mrazovych zatok v hlave, preto tam mas aj taky sajrajt okolo sviecok.
A to už ani nevravím o tom, že vprobléme so smradom som sa nepohol ani o kúsok. V prevodovke som olej ešte nekontroloval, na to bude treba pekný slnečný deň, aby som mohol vliezť pod auto.. alebo je ten kontrolný šrob dostupný nikde zhora? (keďže to má byť výška hladiny oleja v prevodovke, počítam , že zas niekde ukrutne dole to nebude)
Musis si lahnut pred auto. Srob je pod tym plastovym krytom spredu prevodovky.
V oleji nebude. Ale podla toho, co pises, mozno tecie k svieckam. Sviecky neboli utopene?
Po odšrobovaní krytu sviečok a odpojení káblov som si všimol, že konce káblov sú akoby boli niečim zaliate - niečo medzi bielou, žltou a hrdzavou farbou (sviečky boli tak isto na izolátoroch zafarbené). Všimol som si, že v jednej tretine tej priehlbiny v ktorej su sviečky a všetko okolo je spoj...(pokial sa nepletiem, je to krytka vieka ventylov spojena s hlavou motora?) a na tomto spoji som videl lesknúť sa olej (a mastné stekance dolu ku sviečkam). Nemýlim sa, ked poviem, že ku sviečkam zhra tečie po trochách olej, a tam sa odparuje? Treba v pod tým viekom ventylov vymeniť tesnenie?
Olej tam tiect moze, ale len tak sa nevypari

Dalej som odšroboval všetky sviečky (našťastie.. aj ked 1 a 4 sa štorcovali). Zospodu boli uplne čierne, a pri čistení táto čiernota normálne odskakovala (dala sa odškriabnuť.... žeby karbón ?). Pokiaľ sa nemýlim, čierna na sviečkach znamená, že motoru sa už dlhšiu dobu moc dobre nespaluje? Pomeral som vzduchovú medzeru na sviečkach, a mali presne 1.3mm. Tak som milé sviečky našroboval späť (dúfam , že neni smrtelná chyba, keď ma nenapadlo, že mám závity namazať vazelinou).
Namazat nie je treba, len nedotahovat prilis silno! Trosku ciernoty nevadi, privela je zle. Mozno zle odpaluju kvoli oleju/vode pod svieckami a na konci kablov (a mozno to aj preto smrdi). Kable a biele izolatory sviecok musia byt ciste a suche. Inak tadial tecie prud a iskra nie je tak silna a kvalitna. Takisto, sviecky musia mat okolo seba sucho.
Zo zistení o olejizhora sviečok, a ubudnutí kvapaliny som trochu znechutený. Existujú nejaké slova nádeje a útechy, alebo to vyzerá, že musím vymeniť tesnenie pod hlavou,a tesnenie pod viekom motora?
Tesnenie pod hlavou asi menit nemusis. Taky maly ubytom moze byt aj okolo hadic. Napriklad na chladici a voda sa aj rovno odparuje po kvapkach. Pripadne ti tecie okolo mrazovych zatok v hlave, preto tam mas aj taky sajrajt okolo sviecok.
A to už ani nevravím o tom, že vprobléme so smradom som sa nepohol ani o kúsok. V prevodovke som olej ešte nekontroloval, na to bude treba pekný slnečný deň, aby som mohol vliezť pod auto.. alebo je ten kontrolný šrob dostupný nikde zhora? (keďže to má byť výška hladiny oleja v prevodovke, počítam , že zas niekde ukrutne dole to nebude)

Musis si lahnut pred auto. Srob je pod tym plastovym krytom spredu prevodovky.
-
- Nováček
- Příspěvky: 44
- Registrován: 22.09.2013 11:07
Re: Smrad zle spáleného paliva aj po zahriatí
Tie sviečky podla toho (vodneho kamena alebo ako to nazvat) co bolo na nich boli potopene/zaspinene cca 1CM. (do tej istej je vidieť tú odparenú kvapalinu aj na fajkách). Takže tie divné asi najviac zašpinené štuple medzi 1 - 2 a 3 - 4 sviečkou sú protimrazové? Bolo by ich treba vymenit? totiž keď som to rozobral, tak sice bolo vtej štrbine špinavo asi po doparenej vode, steny boli len trochu zamastené od vieka ventylov. to že to bol olej som odhadoval podla mastných stien, a nevedel som si vysvetlit skadial by sa tam voda zobrala. Po ničom, čo môže skratovať neustále nebolo ale ani stopy. Nemalo by to teda nesmradit v prípade sucha? Na sviečkových izolátoroch inak neboli stopy po iskrení. Ok, to veko skúsim dotiahnuť. Sviečky som doťahoval rukou tým sviečkovým klúčom v tvate T, tak snad to nebude dotiahnute tak moc ze to nepovolim. S tym tesnenim pod hlavou si ma potesil, dúfam, že v blýzkej dobe nebudem musieť dávať dole hlavu motora:) Dnes ráno, keď som štartoval auto trochu dymilo, no bolo to trochu. Dúfal som , že aj smrad skončí keď sa motor ohreje.. po príjazde do práce (dnes som absolvoval 70 km po dialnici) som si v garáži všimol , že zas "rozvoniavam" :/ ak sa mi podarí , skúsim po ceste domov na kúsok odpojiť tú lambda sondu, som zvedavý ako sa to bude chovať. ešte jeden poznatok.. keď som včera odpojil snímač váhy vzduchu, aj tak mi dtc neukazovalo žiadne chyby na budíkoch.. je to normálne? Ešte som včera premýšlal o senzore teploty hlavy...doma mám jeden, ktorý z toho vraj vymontovali, že bol zlý, než mi to predávali... tento čo tam mám vyzerá však trochu polsky (ten povodny mi vratili v krabičke od polského). ako by som lahko otestoval, v akom stave je ten povodny? existuje nejaká tabulka odporu pri teplotách tohoto snímača?
Ford Focus Combi Mk1 1.6 FYDA r.v 2000
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 0 hostů