FFIII 1.0 ecoboost 125k

Odpovědět
C4R3W
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 662
Registrován: 06.04.2011 14:49
Bydliště: Praha

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Příspěvek od C4R3W » 15.04.2014 00:12

Tak... Zacina tu byt nuda, toz to ozivime :)

O vikendu jsem prezul na letni (na kolech Design je to auto fakt nadherny:) a ritil se po D1 domu. A prislo mi, ze se tomu nechce. Normalne jsem zvyklej drzet cestovni rychlost 160-170, kopce brat na 6ku a pokles rychlosti nastane maximalne v opravdu prudkych stoupanich nebo pri frontalnim utoku fabiatika (obvykle v sedanu); ted mi prislo, ze ma problem udrzet 160ku i v mirnejch kopcich. Nedalo mi to, vecer jsem ho vzal na projizdku a jen tak se zkusil dohrabat na papirovou maximalku - a moc to neslo a to ani z kopce.

Zacal jsem premejslet, co muze bejt spatne, a vzpomnel si, ze minulej tejden mi to nekolikrat divne startovalo (o 1-2 vteriny dyl, ale chytil vzdycky). To by mohlo poukazovat na spatnej benzin (tankovano na Benzine v HK, vyjeto skoro do mrte a tesne pred inkriminovanou jizdou plna nadrz u Lukoilu v Pelhrimove). Jenze jeste tak 2 tydny predtim jsem si pri kontrole oleje vsimnul na hadici vedouci od turba k hlave rozprsklyho oleje u cehosi, co vypada jako rezonator - dotahnul jsem tu kovovou pasku, v sobotu na to upozornil v servisu a dostalo se mi odpovedi, ze dotazenim by se problem mel vyresit.

Teoreticky se nabizi vysvetleni, ze problem je psychickyho razu - prezul jsem, letnaky maji o trochu vetsi obvod (cca 4cm), tudiz se zpresnil tachometr. Nicmene 4cm jsou 2% (205/55/R16 = 198.5 cm obvod, 215/55/R16 = 202 cm obvod) - v realu to znamena, ze na zimacich ukazovala GPSka pri tachometrovych 160ti 153 km/h, na letnacich 157 km/h - a myslim, ze ty 4 km/h rozdilu takovej efekt neudelaj.

A ted co dal :D Neresit, vyjezdit nadrz (uz ji moc nezbyva), natankovat lepsi benzin a pozorovat? Zacit panikarit, koupit diagnostiku a zkontrolovat plnici tlak turba? Zamirit na brzdu a nechat zmerit vykon? Usoudit, ze jsem magor a zvyknul jsem si od nej moc cekat? Pokud ano, proc sel drive pocitove lip a co ten olej na hadici? :D

V nizsich rychlostech mi prijde chovani normalni, otazkou je, jestli mam skutecne na dalnici nerealny ocekavani, nebo se pripadnej pokles vykonu projevi hlavne ve vysokejch rychlostech, kde se to prece jen musi prat s vyrazne vyssim odporem vzduchu...
Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2

Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi

Uživatelský avatar
unicorn
Nováček
Nováček
Příspěvky: 103
Registrován: 30.05.2009 16:56
Bydliště: Kosice

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Příspěvek od unicorn » 15.04.2014 07:45

mozno to je kombinacia viacerych faktorov. nemas nahodou pred vymenou oleja? a predtym si dal papierovu maximalku bez problemov?
Fofo MK3 2014, 1.0 Eco 92kW Obrázek
Ex: FoFo MK1 2002, 1.8 TDCi 74kW

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13551
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Příspěvek od stano. » 15.04.2014 07:54

V nizsich rychlostiach 10-15% rozdiel vykonu nespoznas. Ak sa to zhorsuje postupne, podla mna ti kludne unikne pozornosti aj 30%. Pri nizsich rychlostiach tolko motor netocis a nezenies ho k limitu. Na dialnici a pri maximalke je to samozrejme naopak.

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24812
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Příspěvek od ZaQik » 15.04.2014 09:01

nefoukal moc vitr?
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

C4R3W
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 662
Registrován: 06.04.2011 14:49
Bydliště: Praha

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Příspěvek od C4R3W » 15.04.2014 11:16

Mam 5 tkm po vymene oleje, predtim sel i za papirovou maximalku - s vic promerujicim tachometrem, ale ted se mu nechce ani na ni...

Zaqik: To me napadlo taky, jenze jsem to projizdel ruzne vice smerama :)

Stano: Souhlas - 30% bych asi poznal, ale par procent, ktery by ve finale chybely v litem boji proti odporu vzduchu ve vyssich rychlostech do nejakych 120-130km/h asi clovek jen tak nepozna. I kdyz mu v nizsich rychlostech slapnu na krk, tak se mi nezda, ze by ztratil chut do zivota, pocitove lenivet zacina az za dalnicnich maximem.

Uvidime, zatim zkusim dojezdit tuhle nadrz, hodit tam Vervu 100, jeste kouknu pod kapotu a pujdu po trubkach od turba. Nejcernejsi scenar, co me napada, je zaneseni karbonem, na coz primovstrikovy motory trpej, ale vsichni tvrdi, ze EB se to netyka a navic pri takovym problemu by asi zlenivel i v nizsich rychlostech...
Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2

Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13551
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Příspěvek od stano. » 15.04.2014 11:23

Kolko mas najazdene? 30t km? A evidentne ho prehanas z casu na cas. Zakarbonovanie nepredpokladam.

C4R3W
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 662
Registrován: 06.04.2011 14:49
Bydliště: Praha

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Příspěvek od C4R3W » 15.04.2014 11:45

27tkm, jizdni styly stridam - po Praze jezdim svizne, ale v klidu, nicmene na dalnici ho nesetrim a radne ho prohanim ;-) Ano, je to asi nepravdepodobny... Nektery motory na to trpej i pri prohaneni (1.6 THP od Peugeotu budiz toho prikladem), ale EB by s tim problem mit nemely...
Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2

Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi

C4R3W
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 662
Registrován: 06.04.2011 14:49
Bydliště: Praha

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Příspěvek od C4R3W » 15.04.2014 18:41

Napad... Mozna zacnu vymenou vzduchovyho filtru, je totiz podle ETISu predepsana az po 3 letech nebo 60tkm, coz mi prijde trochu moc... Stejne tak to bylo i na moji FF2 1.6, ale co jsem prosel archiv faktur, tak mi ho menili v intervalu 1 rok/20tkm...
Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2

Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi

PapoS
Junior
Junior
Příspěvky: 470
Registrován: 07.02.2013 20:04

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Příspěvek od PapoS » 15.04.2014 21:59

Podla mna problem bude niekde medzi vymenou gum a psychikou :) Dnes som menil ja som zvedavy ci zajtra aj mne nepojde slabsie :)
Ford Focus III hatchback 1,6 ecoboost 110kw

C4R3W
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 662
Registrován: 06.04.2011 14:49
Bydliště: Praha

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Příspěvek od C4R3W » 15.04.2014 23:00

Jojo, 1.6ka ti urcite nepojede :D

Ale ted vazne: Co si myslite o vymene vzduchovyho filtru po 60tkm nebo 3 letech? Mne to prijde jako trosku cunarna, zrejme ustupek fleetovejm zakaznikum, aby se srazily predpokladany naklady na servis. Ja zil vzdycky v tom, ze max. rok nebo 20tkm a u vsech aut jsem to tak delal...
Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2

Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi

Uživatelský avatar
djdekl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4039
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Příspěvek od djdekl » 16.04.2014 06:14

Menim s olejem 12-15tkm

Uživatelský avatar
Anduril
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5099
Registrován: 07.11.2009 16:56
Bydliště: Ostrava

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Příspěvek od Anduril » 16.04.2014 07:22

Nemyslím, ze to bude filtrem...to by musel byt za... jak jetel, aby to mělo až takový vliv, a to asi po necelych 30k nebude.
Já jsem měnil po 40k, na ostravsku, a žádný vliv to nemělo. Ted mám KN a po 10k je filtr čistý.
Je: Ford Focus IV Active X 1.5 EcoBoost 110kW Metallic (galerie)
Byl: Ford Focus III Titanium 1.6 EcoBoost 134kW Colorado (galerie)
Byl: Ford Focus II Trend X 1.6 74kW Avalon (galerie)

C4R3W
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 662
Registrován: 06.04.2011 14:49
Bydliště: Praha

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Příspěvek od C4R3W » 16.04.2014 09:32

premejslim nahlas: Jenze taky mas trochu jinej vykon, takze drobnej pokles se u tebe pocitove moc projevit nemusi, ale u trihrnku v situaci, kdy se ve vysoky rychlosti pere s odporem vzduchu, uz vliv mit muze...

Nevadi, v patek jsem objednanej na vymenu, tim rozhodne nic nezkazim. Pozadam je, aby zkontrolovali vedeni kolem turba, natankuju lepsi benzin a uvidime :)
Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2

Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi

Uživatelský avatar
Anduril
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5099
Registrován: 07.11.2009 16:56
Bydliště: Ostrava

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Příspěvek od Anduril » 16.04.2014 09:34

Sorry, nemluvil jsem o svem nynejsim aute, ale o FF2 1.6 74kW :) Na soucasnem jsem tolik jeste nenajel. KNko jsem mel pak i na FF2.
Myslim si, ze to bude castecne psychologicky a fyzikalni efekt sirokych pneu a nebo pak teda neco horsiho. Ale tak vsechno je mozne :)
Je: Ford Focus IV Active X 1.5 EcoBoost 110kW Metallic (galerie)
Byl: Ford Focus III Titanium 1.6 EcoBoost 134kW Colorado (galerie)
Byl: Ford Focus II Trend X 1.6 74kW Avalon (galerie)

Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Příspěvek od Nicco » 16.04.2014 09:58

Ja ked som vymenil filter po nejakych 50tisic km, tak to islo lepsie do otacok asi nad 3500. Ale trvalo to tak mozno 5000km a uz je to zase pri starom. A ked som si kedysi davno dal na auto 16" Alu a isiel to projet, tak do ~15% kopca to nemalo tah, akoby som tahal obytny prives. Musel som podradit az na 3ku. Zastavil som, a pozeral, ci mi niekde nesuchaju nove hliniky. Niekto by si to mozno nevsimol, ale ja som v aute kazdy den. Chcel som auto predat, ale nakoniec som predal tie kolesa a dal tam 15" plechy a bolo z toho ine auto. Minimalne mozem povedat, ze to nejazdi o velmi horsie, nez lahsia Fabia 1.2TSI77kw. Predtym to jazdilo trochu lepsie, nez FabiaII 1.4MPI, ktoru sme mali predtym a tam bolo tiez treba podradit do prudsieho kopca o 2 stupne s tym rozdielom, ze ani tak nezrychlovala, ale aspon urzala rychlost 80-90kmh :?
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2011 - 2018“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů