EGR - zaslepení
- hihi
- Zkušený
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Zaslepení EGR u 1,6TDCi 80kw
Pasivní = saze se samy o sobě průběžně spalují, protože filtr je hned za motorem (imho aditivum Eolys není třeba - DPF-C). Kdo má filtr pod autem, tam je tenhle proces nesmysl, tam se imho děje a má smysl až aktivní regenerace (a té pomáhá aditivum = DPF-A). No a když už ta pasivní nestíhá, spustí se aktivní (+sahara +spotřeba na volnoběh skoro dva litry za hodinu). Cokoliv mnou uvedené je bez záruky. Nucená regenerace je servisní záležitost (minimálně s domácí diagnostikou) a protože trvá dlouho a kolem všech těch rozpálených věcí je hromada oleje, tak se doporučuje ho vyměnit (kdo to neudělá, bude dřív měnit turbo, protože olej karbonizuje). Takhle jsem to celé pochopil já. Za zásadní považuji fakt nemyslet si, že, co je na mém autě, platí pro všechna...
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Už to motate všechno dohromady. U mého auta je třeba eolys i když mám DPF za motorem
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- Komi
- Junior
- Příspěvky: 414
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: Zaslepení EGR u 1,6TDCi 80kw
jj je to tu taka zmes poulicna....
ja tu pisem oficialne udaje z prirucky Fordu pre system PSA s aditivom, o ktorom tu diskutujeme mnohi majitelia Focus II, pre Slidov suchy system v Mondeu su niektore veci naozaj ine, z toho vyplyva rozpor o pasivnej reg ze zacina pri 350stupnoch - mozno to funguje u systemov so vzacnymi kovmi ktore by mohli znizit potrebnu teplotu (nap. u BMW) ale v nasich PSA systemoch s keramikou treba vyssie teploty:
1. potvrduju to aj udaje Forda ktore suvisia so zakladnymi chemickymi principmi spalovania uhlika:
Oxidace uhlíkových částic funguje ovšem teprve při teplotě výfukových plynů nad asi 550 °C.
Použitím katalytického aditiva do paliva (cer) může však být teplota spalování snížena až na 450°C.
2. potvrdili mi to moje merania ked mi reg nastala po 25km dialnicnej jazdy pri teplote nad 350 -kde by sa uz zrejme mala uz uskutocnovat nejaka pasivna reg - skutocne nie, 350 je malo, a to mam filter hned za motorom, u 2 litra kde je vzdialenost vacsia a tym teplota plynov mensia to musi byt vyraznejsie
hihi uvazuje celkom logicky z precitanych informacii - jedine co nesedi je to, na co upozornuje Vita -aditiv treba aj pre motor s filtrom hned za motorom, jeho hlavny prinos je prakticky pri regeneracii v meste, kde dokaze znizit teplotu oxidacie uhlika na 450, cim zlepsuje ucinnost reg pri mestskom cykle kde sa dosahuje mensia teplota ako mimo mesta, aj preto nemusime mat kontrolku reg ako niektore systemy napr. u koncernu a jazdit povinne kilometre 80kmh a podobne komplikacie - radove pred 10 rokmi bol tento PSA system skutocne spica,
zaslepenie EGR skutocne znizuje teplotu v mestskom cykle, vtedy je vyhodna indikacia reg aby sa jazdou na nizsie prevodove stupne lahsie dosiahla potrebna teplota
ja tu pisem oficialne udaje z prirucky Fordu pre system PSA s aditivom, o ktorom tu diskutujeme mnohi majitelia Focus II, pre Slidov suchy system v Mondeu su niektore veci naozaj ine, z toho vyplyva rozpor o pasivnej reg ze zacina pri 350stupnoch - mozno to funguje u systemov so vzacnymi kovmi ktore by mohli znizit potrebnu teplotu (nap. u BMW) ale v nasich PSA systemoch s keramikou treba vyssie teploty:
1. potvrduju to aj udaje Forda ktore suvisia so zakladnymi chemickymi principmi spalovania uhlika:
Oxidace uhlíkových částic funguje ovšem teprve při teplotě výfukových plynů nad asi 550 °C.
Použitím katalytického aditiva do paliva (cer) může však být teplota spalování snížena až na 450°C.
2. potvrdili mi to moje merania ked mi reg nastala po 25km dialnicnej jazdy pri teplote nad 350 -kde by sa uz zrejme mala uz uskutocnovat nejaka pasivna reg - skutocne nie, 350 je malo, a to mam filter hned za motorom, u 2 litra kde je vzdialenost vacsia a tym teplota plynov mensia to musi byt vyraznejsie
hihi uvazuje celkom logicky z precitanych informacii - jedine co nesedi je to, na co upozornuje Vita -aditiv treba aj pre motor s filtrom hned za motorom, jeho hlavny prinos je prakticky pri regeneracii v meste, kde dokaze znizit teplotu oxidacie uhlika na 450, cim zlepsuje ucinnost reg pri mestskom cykle kde sa dosahuje mensia teplota ako mimo mesta, aj preto nemusime mat kontrolku reg ako niektore systemy napr. u koncernu a jazdit povinne kilometre 80kmh a podobne komplikacie - radove pred 10 rokmi bol tento PSA system skutocne spica,
zaslepenie EGR skutocne znizuje teplotu v mestskom cykle, vtedy je vyhodna indikacia reg aby sa jazdou na nizsie prevodove stupne lahsie dosiahla potrebna teplota
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009
- Slid
- Pokročilý
- Příspěvky: 858
- Registrován: 27.07.2011 16:33
- Bydliště: Praha / Semily
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zaslepení EGR u 1,6TDCi 80kw
Komi ja vim ze jsem Vam dotohodle tematu najel spise OT, protoze se mne to netyka, omlouvam se, neslo mi vubec o dohadovani, myslel jsem, ze focus to ma stejne, ale pak mi doslo, ze focus je vzdy modelove napred oproti mondeu. Slo mi spise o to, ze pokud nekdo laboruje s Egrem a jeho zaslepenim, at nezapomina proc tam je a na dalsi komponenty v aute, ktere muzou mit na nej navaznost 

Mondeo, 2.0 TDCi 85kW, combi, r.v. 12/2006, EURO 4 + DPF, Futura X, Webasto
- Komi
- Junior
- Příspěvky: 414
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: Zaslepení EGR u 1,6TDCi 80kw
jj plne s tebou suhlasim, napr. zaslepenie moze priniest tomu kto jazdi hodne mesto skorsie zanesenie DPF - cize viac skody ako uzitku - to treba jasne povedat (hlavne pokial nesleduje regeneracie)
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009
- hihi
- Zkušený
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Zaslepení EGR u 1,6TDCi 80kw
"hihi uvazuje celkom logicky z precitanych informacii - jedine co nesedi je to, na co upozornuje Vita -aditiv treba aj pre motor s filtrom hned za motorom"
Já aditiva nemám, protože "můj" systém už ho nepotřebuje. Proč nevím, zbytek jsem skutečně pouze dedukoval. Ale jak opět vidno, co focus, to originál. Odhaduji, že jsou na něm tři systémy (čtyři, pokud má i vlastní vstřikovače paliva do výfuku). A každý "známe" ten svůj
.
Já aditiva nemám, protože "můj" systém už ho nepotřebuje. Proč nevím, zbytek jsem skutečně pouze dedukoval. Ale jak opět vidno, co focus, to originál. Odhaduji, že jsou na něm tři systémy (čtyři, pokud má i vlastní vstřikovače paliva do výfuku). A každý "známe" ten svůj

FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19256
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re:
prosim foto , dikvita_k píše:i když mám DPF za motorem
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
To je spíše špatně pochopeno: hned za motorem z hlediska vzdálenosti cesty spalin. Tzn. DPF by měl být žhavejsi než když je filtr hodně vzdalen od motoru. Stačí se chladit
A i tak potřeba aditiva u 1.6
A i tak potřeba aditiva u 1.6
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19256
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zaslepení EGR u 1,6TDCi 80kw
uz jsem si rikal 

Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 21.04.2013 13:19
Re: Zaslepení EGR u 1,6TDCi 80kw
Někde jsem četl, že vývod spalin některých korejských dieselových motorů (Kia nebo Hyundai) je přímo dozadu a tedy nejsou spaliny tak chlazeny jako u našeho Focuse, kde to jde dopředu. Tzn. že regenerace probíhá rychleji a snáze...
Focus II 03/2010, 1.6TDCi, 80kw, Euro5 uz bez DPF
před tím Daihatsu Applause 1993, 1.6 77kw
ještě dříve Wartburg 353W 1978, 1.0 37kw
před tím Daihatsu Applause 1993, 1.6 77kw
ještě dříve Wartburg 353W 1978, 1.0 37kw
- djcraty
- Junior
- Příspěvky: 294
- Registrován: 25.08.2013 21:41
- Bydliště: Most
Re: Zaslepení EGR u 1,6TDCi 80kw
Někdo z Mostu a okolí, kdo by mi pomohl zaslepit egr ventil? Už jenom to, že musím shodit stěřače.. tak se bojím toho, že už je zpět nenahodim.
Ford Focus 2 2006 - 1.6 TDCi: EGR ON, DPF OFF, DECAT, úprava SW, Hybrid turbo (1,5 Bar)
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 95&t=39649

https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 95&t=39649
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Ale no tak, to dáš 

Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 18.02.2013 13:38
Re: Zaslepení EGR u 1,6TDCi 80kw
Zdravím -máte někdo zkušenosti se zaslepením EGR ventilu u 1.6.TDCI 66kw r.v.2007 ?
Na netu jsem našel tuhle firmu http://www.egr-ventil.cz/ a píšou, že je potřeba nejenom mechanicky,ale i soft v řídící jednotce.
Díky za info
Na netu jsem našel tuhle firmu http://www.egr-ventil.cz/ a píšou, že je potřeba nejenom mechanicky,ale i soft v řídící jednotce.
Díky za info
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8450
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Zaslepení EGR u 1,6TDCi 66kw+80kw
Není nutný nic SW řešit. Pakliže ti teda nehlásí PC žádnou chybu a vše funguje jak má.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
-
- Nováček
- Příspěvky: 13
- Registrován: 25.04.2011 11:55
Re: Zaslepení EGR u 1,6TDCi 66kw+80kw
Zdar chlapci,
mam taký problém, robil som to zaslepenie ale pri mojej šikovnosti som skrivil tú sponu a nejde mi zacvaknuť, tak som ju tam nedal. Myslíte že veľký problém?
Druhá vec je že ten egr ked som po nom klepkal prstom tak čudne bzučal, ako keby tam bolo niečo odlomené, pružina alebo niečo také? Vadí to, či to tak robí od nova?
Tretia vec, zaslepoval som pre chybu motora zapísanú v RJ, išlo o niečo s EGR, teda som to zaslepil, chybu dal zmazať a zdá sa mi že zatiaľ ok.
Čo vy na to? DIk
mam taký problém, robil som to zaslepenie ale pri mojej šikovnosti som skrivil tú sponu a nejde mi zacvaknuť, tak som ju tam nedal. Myslíte že veľký problém?
Druhá vec je že ten egr ked som po nom klepkal prstom tak čudne bzučal, ako keby tam bolo niečo odlomené, pružina alebo niečo také? Vadí to, či to tak robí od nova?
Tretia vec, zaslepoval som pre chybu motora zapísanú v RJ, išlo o niečo s EGR, teda som to zaslepil, chybu dal zmazať a zdá sa mi že zatiaľ ok.
Čo vy na to? DIk
je:Ford Focus Kombi 2007, 1.6 TDCi 66kW
bol: Ford Focus Kombi 2000, 1.8 TDDi Endura 66kW
bol: Ford Focus Kombi 2000, 1.8 TDDi Endura 66kW
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti