EGR - zaslepení

Odpovědět
Uživatelský avatar
hihi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1017
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Zaslepení EGR u 1,6TDCi 80kw

Příspěvek od hihi » 07.04.2014 23:58

Pasivní = saze se samy o sobě průběžně spalují, protože filtr je hned za motorem (imho aditivum Eolys není třeba - DPF-C). Kdo má filtr pod autem, tam je tenhle proces nesmysl, tam se imho děje a má smysl až aktivní regenerace (a té pomáhá aditivum = DPF-A). No a když už ta pasivní nestíhá, spustí se aktivní (+sahara +spotřeba na volnoběh skoro dva litry za hodinu). Cokoliv mnou uvedené je bez záruky. Nucená regenerace je servisní záležitost (minimálně s domácí diagnostikou) a protože trvá dlouho a kolem všech těch rozpálených věcí je hromada oleje, tak se doporučuje ho vyměnit (kdo to neudělá, bude dřív měnit turbo, protože olej karbonizuje). Takhle jsem to celé pochopil já. Za zásadní považuji fakt nemyslet si, že, co je na mém autě, platí pro všechna...
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Příspěvek od vita_k » 08.04.2014 06:42

Už to motate všechno dohromady. U mého auta je třeba eolys i když mám DPF za motorem
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
Komi
Junior
Junior
Příspěvky: 414
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Zaslepení EGR u 1,6TDCi 80kw

Příspěvek od Komi » 08.04.2014 07:59

jj je to tu taka zmes poulicna....
ja tu pisem oficialne udaje z prirucky Fordu pre system PSA s aditivom, o ktorom tu diskutujeme mnohi majitelia Focus II, pre Slidov suchy system v Mondeu su niektore veci naozaj ine, z toho vyplyva rozpor o pasivnej reg ze zacina pri 350stupnoch - mozno to funguje u systemov so vzacnymi kovmi ktore by mohli znizit potrebnu teplotu (nap. u BMW) ale v nasich PSA systemoch s keramikou treba vyssie teploty:
1. potvrduju to aj udaje Forda ktore suvisia so zakladnymi chemickymi principmi spalovania uhlika:
Oxidace uhlíkových částic funguje ovšem teprve při teplotě výfukových plynů nad asi 550 °C.
Použitím katalytického aditiva do paliva (cer) může však být teplota spalování snížena až na 450°C.
2. potvrdili mi to moje merania ked mi reg nastala po 25km dialnicnej jazdy pri teplote nad 350 -kde by sa uz zrejme mala uz uskutocnovat nejaka pasivna reg - skutocne nie, 350 je malo, a to mam filter hned za motorom, u 2 litra kde je vzdialenost vacsia a tym teplota plynov mensia to musi byt vyraznejsie
hihi uvazuje celkom logicky z precitanych informacii - jedine co nesedi je to, na co upozornuje Vita -aditiv treba aj pre motor s filtrom hned za motorom, jeho hlavny prinos je prakticky pri regeneracii v meste, kde dokaze znizit teplotu oxidacie uhlika na 450, cim zlepsuje ucinnost reg pri mestskom cykle kde sa dosahuje mensia teplota ako mimo mesta, aj preto nemusime mat kontrolku reg ako niektore systemy napr. u koncernu a jazdit povinne kilometre 80kmh a podobne komplikacie - radove pred 10 rokmi bol tento PSA system skutocne spica,
zaslepenie EGR skutocne znizuje teplotu v mestskom cykle, vtedy je vyhodna indikacia reg aby sa jazdou na nizsie prevodove stupne lahsie dosiahla potrebna teplota
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009

Uživatelský avatar
Slid
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 858
Registrován: 27.07.2011 16:33
Bydliště: Praha / Semily
Kontaktovat uživatele:

Re: Zaslepení EGR u 1,6TDCi 80kw

Příspěvek od Slid » 08.04.2014 08:16

Komi ja vim ze jsem Vam dotohodle tematu najel spise OT, protoze se mne to netyka, omlouvam se, neslo mi vubec o dohadovani, myslel jsem, ze focus to ma stejne, ale pak mi doslo, ze focus je vzdy modelove napred oproti mondeu. Slo mi spise o to, ze pokud nekdo laboruje s Egrem a jeho zaslepenim, at nezapomina proc tam je a na dalsi komponenty v aute, ktere muzou mit na nej navaznost :wink:
Mondeo, 2.0 TDCi 85kW, combi, r.v. 12/2006, EURO 4 + DPF, Futura X, Webasto

Uživatelský avatar
Komi
Junior
Junior
Příspěvky: 414
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Zaslepení EGR u 1,6TDCi 80kw

Příspěvek od Komi » 08.04.2014 10:19

jj plne s tebou suhlasim, napr. zaslepenie moze priniest tomu kto jazdi hodne mesto skorsie zanesenie DPF - cize viac skody ako uzitku - to treba jasne povedat (hlavne pokial nesleduje regeneracie)
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009

Uživatelský avatar
hihi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1017
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Zaslepení EGR u 1,6TDCi 80kw

Příspěvek od hihi » 10.04.2014 22:44

"hihi uvazuje celkom logicky z precitanych informacii - jedine co nesedi je to, na co upozornuje Vita -aditiv treba aj pre motor s filtrom hned za motorom"

Já aditiva nemám, protože "můj" systém už ho nepotřebuje. Proč nevím, zbytek jsem skutečně pouze dedukoval. Ale jak opět vidno, co focus, to originál. Odhaduji, že jsou na něm tři systémy (čtyři, pokud má i vlastní vstřikovače paliva do výfuku). A každý "známe" ten svůj :-).
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19256
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re:

Příspěvek od foki » 10.04.2014 23:07

vita_k píše:i když mám DPF za motorem
prosim foto , dik
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Příspěvek od vita_k » 11.04.2014 00:04

To je spíše špatně pochopeno: hned za motorem z hlediska vzdálenosti cesty spalin. Tzn. DPF by měl být žhavejsi než když je filtr hodně vzdalen od motoru. Stačí se chladit
A i tak potřeba aditiva u 1.6
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19256
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Zaslepení EGR u 1,6TDCi 80kw

Příspěvek od foki » 11.04.2014 07:49

uz jsem si rikal :mrgreen:
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Mancistrus
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 21.04.2013 13:19

Re: Zaslepení EGR u 1,6TDCi 80kw

Příspěvek od Mancistrus » 03.05.2014 08:25

Někde jsem četl, že vývod spalin některých korejských dieselových motorů (Kia nebo Hyundai) je přímo dozadu a tedy nejsou spaliny tak chlazeny jako u našeho Focuse, kde to jde dopředu. Tzn. že regenerace probíhá rychleji a snáze...
Focus II 03/2010, 1.6TDCi, 80kw, Euro5 uz bez DPF
před tím Daihatsu Applause 1993, 1.6 77kw
ještě dříve Wartburg 353W 1978, 1.0 37kw

Uživatelský avatar
djcraty
Junior
Junior
Příspěvky: 294
Registrován: 25.08.2013 21:41
Bydliště: Most

Re: Zaslepení EGR u 1,6TDCi 80kw

Příspěvek od djcraty » 04.05.2014 22:28

Někdo z Mostu a okolí, kdo by mi pomohl zaslepit egr ventil? Už jenom to, že musím shodit stěřače.. tak se bojím toho, že už je zpět nenahodim.
Ford Focus 2 2006 - 1.6 TDCi: EGR ON, DPF OFF, DECAT, úprava SW, Hybrid turbo (1,5 Bar)
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 95&t=39649
Obrázek

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Příspěvek od vita_k » 05.05.2014 10:32

Ale no tak, to dáš :-)
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

czjawa
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 18.02.2013 13:38

Re: Zaslepení EGR u 1,6TDCi 80kw

Příspěvek od czjawa » 16.07.2014 08:49

Zdravím -máte někdo zkušenosti se zaslepením EGR ventilu u 1.6.TDCI 66kw r.v.2007 ?
Na netu jsem našel tuhle firmu http://www.egr-ventil.cz/ a píšou, že je potřeba nejenom mechanicky,ale i soft v řídící jednotce.
Díky za info

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8450
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: Zaslepení EGR u 1,6TDCi 66kw+80kw

Příspěvek od lucky.jack » 16.07.2014 09:04

Není nutný nic SW řešit. Pakliže ti teda nehlásí PC žádnou chybu a vše funguje jak má.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

smooo3
Nováček
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 25.04.2011 11:55

Re: Zaslepení EGR u 1,6TDCi 66kw+80kw

Příspěvek od smooo3 » 01.08.2014 11:13

Zdar chlapci,

mam taký problém, robil som to zaslepenie ale pri mojej šikovnosti som skrivil tú sponu a nejde mi zacvaknuť, tak som ju tam nedal. Myslíte že veľký problém?

Druhá vec je že ten egr ked som po nom klepkal prstom tak čudne bzučal, ako keby tam bolo niečo odlomené, pružina alebo niečo také? Vadí to, či to tak robí od nova?

Tretia vec, zaslepoval som pre chybu motora zapísanú v RJ, išlo o niečo s EGR, teda som to zaslepil, chybu dal zmazať a zdá sa mi že zatiaľ ok.

Čo vy na to? DIk
je:Ford Focus Kombi 2007, 1.6 TDCi 66kW
bol: Ford Focus Kombi 2000, 1.8 TDDi Endura 66kW

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti