Problém s otáčkami

Odpovědět
kolša
Nováček
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 18.11.2010 17:28

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od kolša » 07.02.2014 00:28

Tak i já se přidám se svým problémem.
Motor měl nepravidelný chod za studena po nastartování. Měl tendenci chcípnout. Jelikož jsem od koupě neměnil svíčky (cca 60000km LPG), tak jsem je vyměnil (orginál z forda). Vyměnil jsem i kabely a baterku ( tu jsem měl už v předchozím autě cca celkem 9 let ).
Od té doby:
nedrží volnoběh vůbec za studena. Po ujetí cca 10 km je vše relativně v pohodě (nechcípá, ale volnoběžné otáčky občas dost kolísají až do rozsvícení kontrolky baterky).
pokud nastartuju studený motor, tak musím trochu s plynem a chytne až na 4-5 otočení. Pak pomalu otáčky klesnou až to chcípne. Další start je možný až po cca 10s, jinak motor jen točí a nechytne. Motor nemá výkon, občas nereaguje na plynový pedál (za studena po vyjetí)
diagnostika na displeji hlásí chybu D262, diagnostika na PC nic neukázala, volnoběžný ventil vyčištěn, hadičky podtlaku vypadají OK, vlnovec na výfuku je loni vyměněný, klapka čistá. Když odpojím váhu vzduchu, jsou starty o mrňousek lepší.
Když se motor sám přepne na plyn a není ještě plně ohřátý (po cca 2 km v 0 stupních) tak volnoběh nedrží ani na plyn. jinak mám pocit, že to začalo i trošku víc žrát olej.
Já si na to relativně zvyknu, ale autem jezdí i manželka a .....:)

edit: dneska jsem přidal víc plyn, motor šel do otáček a najednou se vypnul plyn a nešel nahodit. dojel jsem na benzín, šel nakoupit. po nastartování pořád nechtěl přepnout na plyn. Plyn potřebuje k zapnutí 2 podmínky. Motor 30 stupňů a 1600 otáček. Obě podmínky byli splněny (na budíkách) a přesto se plyn nezapnul, odjez od obchodu, lehký zhoupnutí na retarderu a plyn naskočil....... :wallbash: :wallbash:

edit: plyn vyřešen: bylo špatné čidlo teploty v reduktoru. proběhla výměna. chyba D262 už nesvítí.
stále však přetrvává problém se starty a výkonem. Auto jde ve středu do nemocnice na rozborku. podle zvuku to vypadá že jeden ventil podfukuje.

P.S. musel jsem dát opět nové svíčky. V servisu co dělali plyn mi je zničili. Když pod mým dozorem vyndal svíčky v druhém servisu, tak zjistil, že jsou na všech popraskané porcelány - ale dokažte jim že to udělali tam a ne já :dih:

edit:
27.2.14 takže další servis a tam to vypadá, že tomu ten človíček rozumí. Věděl na diagnostice na co se podívat. Motor má na volnoběh 30% zatížení, to prý je hodně. Nechal jsem mu to tam přes noc. za studena nenaměřil prý vůbec žádný tlaky, za tepla už jo. takže sundávají hlavu :( víc budu vědět v pondělí.

edit
4.3. 14 - motor stále není rozebrán - nikomu se do toho nechce.Změřili tlak oleje. Tlak je 6 barů. Prý má být tak jeden. další poznatky zítra. :irre:
Naposledy upravil(a) kolša dne 04.03.2014 20:16, celkem upraveno 3 x.
ford focus hatchback 2003, 1,8 benzín + LPG, Black panther, GHIA
tuning: koupeno v AAA :)

Uživatelský avatar
Specík
Nováček
Nováček
Příspěvky: 135
Registrován: 03.12.2013 22:36
Bydliště: Šumavsko

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od Specík » 12.02.2014 19:21

Prosím prosím, co by ještě mohl dělat vysoký volnoběh při jízdě na neutrál (pouze ohřátý motor) drží 2000.
Občas to funguje normálně, ale stačí vypnout/zapnout motor a točí a točí.
Vyměněno: ventil volnoběhu, váha vzduchu, čidlo polohy klapky, hadice odvětrávání + ventil klikové hřídele, čidlo rychlosti, svíčky + kebeláž. Vše přetěsněno, hadice ok, lambdy ok, čidlo teploty válců podle diag. taky ok.
Diagnostika nic neukáže :(
Už fakt nevím :irre: :irre:

Díky za odpověď!
Focus II 2.0 16V 107kw Titanium+
Mazda Tribute 2.3 110kw

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13541
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od stano. » 12.02.2014 19:32

Kedy presne dviha otacky? Pri stani, po nastartovani, pri jazde po vyradeni?

Uživatelský avatar
Specík
Nováček
Nováček
Příspěvky: 135
Registrován: 03.12.2013 22:36
Bydliště: Šumavsko

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od Specík » 12.02.2014 19:43

Při jízdě pokud vyřadím do neutrálu tak si drží cca 2000 někdy i víc - takže dojíždím do křižovatky s vytočeným motorem, po zastavení zafunguje čidlo rychlosti a klesnou do normálu.
Je divný že se to chová někdy normálně - pak zastavím, chcípnu nastartuju a dělá to znovu.

FOFO 2001 1.6 16V kod motoru:FYDB
Focus II 2.0 16V 107kw Titanium+
Mazda Tribute 2.3 110kw

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13541
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od stano. » 12.02.2014 19:54

Je to s najvacsou pravdepodobnostou snimc polohy skrtiacej klapky alebo podtlaky. Snimac si dal pravdepodobne z ineho auta z vrakoviska, nie?
Jednoduchy test: odpoj ten snimac a jazdi. Zo zaciatku to pojde divne za plynom a pri plnom to nebude az tak tahat. To nevadi. Jazdi a sleduj, ci to bude robit stale.

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od petulak » 12.02.2014 20:13

stano--že by snímač klapky???
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
Specík
Nováček
Nováček
Příspěvky: 135
Registrován: 03.12.2013 22:36
Bydliště: Šumavsko

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od Specík » 12.02.2014 20:17

Všechny díly jsou nové (tedy i čidlo klapky), podtlaky jsou v pořádku, je to už celkem na bednu :irre: jedině že by to přisávalo pod sáním (pod beranama) ale to se mi nezdá, zkoušel jsem to všechno prostříkávat i sprejem na úniky a nic :(
Focus II 2.0 16V 107kw Titanium+
Mazda Tribute 2.3 110kw

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13541
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od stano. » 13.02.2014 07:04

petulak píše:stano--že by snímač klapky???
Ved o nom pisem... Ci sa ti to nezda?

Vravim, skus ho odpojit. Co to zacne robit.

feyn.man
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 17.02.2014 21:55

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od feyn.man » 17.02.2014 22:14

Specík píše:Všechny díly jsou nové (tedy i čidlo klapky), podtlaky jsou v pořádku, je to už celkem na bednu :irre: jedině že by to přisávalo pod sáním (pod beranama) ale to se mi nezdá, zkoušel jsem to všechno prostříkávat i sprejem na úniky a nic :(
Kolik to ma najeto a kdy se menil palivovy filtr ?

Uživatelský avatar
Specík
Nováček
Nováček
Příspěvky: 135
Registrován: 03.12.2013 22:36
Bydliště: Šumavsko

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od Specík » 17.02.2014 22:21

140tis, palivový vyměněn taky - na ten jsem zapomněl :) je to záhada
Focus II 2.0 16V 107kw Titanium+
Mazda Tribute 2.3 110kw

feyn.man
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 17.02.2014 21:55

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od feyn.man » 17.02.2014 22:27

Specík píše:140tis, palivový vyměněn taky - na ten jsem zapomněl :) je to záhada
Koukam :) Kdyz otevres kapotu a koukas vlevo nahoru je tam pripevneny solenoidovy ventil (vede do nej napajeni 2 draty) z neho vede jedna trubicka dolu a dozadu k nadrzi, druha pres vrsek motoru do boku skrtici klapky. odpoj obe hadice ze solenoidu a zkus ho profouknout, nemelo by to jit. Potom zapni klicek a zkus ho profouknout znovu, melo by to jit :)
Je to prisavani vzduchu do nadrze. Kdyz nefunguje a zustava zavreny v nadrzi se dela podtlak a kdyz uz tam mas pod pulku mohlo by se to taky projevit.

Mel jsem take problem s otackama a chystam se sepsat elaborat jak jsem to vyresil. Kazdopadne system paliva, podtlaku a veci okolo je pomerne citlivy a hodne veci se ovlivnuje navzajem :) Kazdopadne to vypada, ze jsem to u sebe vyresil a motor bezi jak vino. klep klep klep

Uživatelský avatar
Specík
Nováček
Nováček
Příspěvky: 135
Registrován: 03.12.2013 22:36
Bydliště: Šumavsko

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od Specík » 18.02.2014 17:33

Díky za pomoc - ale ventil je funkční, profouknout jde tedy až po nastartování - nejspíš se otevře až podtlakem co jde tou tenoučkou hadicí od klapky (po odpojení nejde). Zkoušel jsem i plnou nádrž, otevřené víčko. Jezdit bez odpojený klapky, funkční je to pouze s odpojeným ventilem volnoběhu to padá jedna báseň, ale zase volnoběh takovej že je ten motor na pokraji chcípnutí.
Vyzkoušel jsem i další novej ventil voloběhu a čidlo polohy klapky, odpojit odvětrávání klikovky (samozřejmě ucpat u sání).

Akorát jsem to jel projet, všechno v pohodě - jen do doby kdy vypnu zapnu motor, pak drží 2000. Po vychladnutí zase funkční klidně 100km dokud nechcípnu motor :irre:
Jedu na ccca 3000 otáček, vyřadím - otáčkoměr hned padá k ccca 900 a pak zase vyskočí na 2000.
Nerozumím tomu, servis taky neporadí. :nixw:
Focus II 2.0 16V 107kw Titanium+
Mazda Tribute 2.3 110kw

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13541
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od stano. » 18.02.2014 19:41

Ak odpojis volnobezny, musi to skapat. Aky to mas rocnik?
Vyzera tak, ze to odniekadial prisava vzduch, preto to mas tak vysoko.

feyn.man
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 17.02.2014 21:55

Re: Problém s otáčkami

Příspěvek od feyn.man » 18.02.2014 19:43

To je neprijemny. Jeste jeden clovek psal, ze mu pomohl update firmwaru ridici jednotky, jestli to tak muzu rict. Zkus se na to poptat, bohuzel ti neporadim ani nereknu blizsi veci - nikdy jsem to neresil.

EDIT:
Jeste jedna dulezita vec - psal si ze na diagnostice to nic nevyhazovalo, presto se musim zeptat - nebyla tam hlaska / varovani ze je chuda smes ?

Knobis
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 30.12.2013 17:32

spotřeba, otáčky, chcípá....bezmoc vztek zoufalství

Příspěvek od Knobis » 11.03.2014 20:09

Ahoj, potřebuju pomoc odborníků. mám FF I 1.8 před FL, koupil sem ho se svítící kontrolkou motoru s tím že to je váha vzduchu....nebyla, ale už jsem měl novou, diagnostika ukázala lambdu tak nová lambda VDO, termostat měněn za kus z vrakoviště ale funkční, ale teď k problémům:
spotřeba dlouhodobě 9,4l/100km
kontrolka motoru svítí pořád
nedrží volnoběh na studeno padá tak až se rozsvěcí dobíjení
když se ohřeje tak otáčky skáčou mezi 1500 a 3000 (což děsí chodce na přechodu)
prosím o radu.
děkuju


Sloučeno. lucky.jack

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host