Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
ale toto jsem uz cetl x krat. A co jako? Toto je obecne znama informace.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- Nicco
- Zkušený
- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Uplne postaci poriesit tych, co odstranili DPF a EGR. Ostatne z toho zoznamu ma marginalne dopady a nijako sa neprieci aktualnej legislative. Myslim,ze by sme mali respektovat aspon to, co plati dnes a potom sa mozeme bavit o buducnosti.vita_k píše:mohli bychom udelat takovy hon na carodejnice - jak budem mit seznam, tak rozhodnem, co s nimi:
- ti co si nechaji udelat chiptuning - zvyseni vykonu - urcite uz nesplnuji puvodni limity emisi. To se prece musi resit.
- ti co si nechaji dat sportovni vzduchovy filtr - zvysuje se vykon - zvysi se emise.
- ti co zaslepuji egr - zvysuji se emise NOx.
- ti co si nechali odstranit DPF - co se stane vime.
- ti co maji benzina protoze produkuju vic CO2 nez disl.
- ti co chovaji dobytek (kravy, prasata, kone, ovce). Zvysuji sklenikovy efekt.
- ti co doma pali uhli, dvevo a plyn. CO2 a jine veci.
kdyz to vezmete kolem a kolem 66kW verze je euro IV. Moje bez dpf verze je uz ted euro III a to jeste na hnane s euro IV.
Snad ty nove benzinaky a disly pokroci dale s metodou filtrovani a uz nebude duvod hledat zpusoby jak se toho zbavit. ja bych byl docela rad.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13538
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Tak neviem naco tu vytahujete porovnavanie emisii CO, CO2, NOx a prepocitavanie na spotrebu.
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
kde jsi prisel na to, ze tu resime jen jestli je to legalni nebo nelegalni...
koukni na nadpis fora. Podle me tam neni nazev: "je odstraneni dpf legalni nebo ne?"
edit: pardon, jestli tykani vadi. Kdyztak sem prestanu (zbytecne) prispivat.
koukni na nadpis fora. Podle me tam neni nazev: "je odstraneni dpf legalni nebo ne?"
edit: pardon, jestli tykani vadi. Kdyztak sem prestanu (zbytecne) prispivat.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- zdenek34
- Junior
- Příspěvky: 218
- Registrován: 14.03.2010 16:27
- Bydliště: Jeseník
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
No poslední příspěvek a už tady končím. Je fakt zajímavé, jak tady benzíňáci řeší emise dieselů po jakékoliv úpravě ve výfukové soustavě. Ale, když se někdo ozve kvůli CO, CO2, na které je horší benzín, na to neslyší a je vše v pořádku. Nikdo už neřeší, jestli mají funkční katalyzátory, protože ty mají taky omezenou životnost. Škodí benzíny i diesely, kdo víc, to je diskutabilní. Já mám diesel 1.8 TDCi 92 kW r.v. 2009 bez DPF, plním Euro IV, jezdím v průměru za 6 l/100 km a jsem spokojený. Moc bych za to nedal, že právě spotřeba u nafťáků je trnem v oku majitelů benzínových aut, ale nedokážou to říct na rovinu, a proto to berou obklikou přes DPF, EGR, náklady na servis atd. Je mi jasné, že to tady teď slíznu, ale je to jen můj názor a ten mi nikdo nevezme. A vlastně mi to je i jedno 

-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13538
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
vita: K tebe sa nema zmysel vyjadrovat. Uz to otacas na tykanie/vykanie...
zdenek: Pravidla maju platit pre kazdeho. Takze ak EK sa ma robit normalne aj na diesel, aj na benzin. A ked aj ten benzin neprejde EK, tak bud opravit (vymena katu) alebo odobrat papiere.
P.S: Se**m ti na spotrebu. Kupim si vedome benzin a teraz budem zavidiet spotrebu naftakom. Mas ty divne uvahy...
zdenek: Pravidla maju platit pre kazdeho. Takze ak EK sa ma robit normalne aj na diesel, aj na benzin. A ked aj ten benzin neprejde EK, tak bud opravit (vymena katu) alebo odobrat papiere.
P.S: Se**m ti na spotrebu. Kupim si vedome benzin a teraz budem zavidiet spotrebu naftakom. Mas ty divne uvahy...
- zdenek34
- Junior
- Příspěvky: 218
- Registrován: 14.03.2010 16:27
- Bydliště: Jeseník
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Omlouvám se za OT, ale nemůžu si odpustit jednu poznámku.
Stano, když už jsme u dodržování pravidel, tak pokud máte u Vás v SK stejné pravidla jako u nás, tak by jsi měl vzít svůj techničák a odevzdat ho. Světla pro denní svícení nesmí být k sobě blíže než 600 mm a Ty je máš odhadem tak 450 mm
Stano, když už jsme u dodržování pravidel, tak pokud máte u Vás v SK stejné pravidla jako u nás, tak by jsi měl vzít svůj techničák a odevzdat ho. Světla pro denní svícení nesmí být k sobě blíže než 600 mm a Ty je máš odhadem tak 450 mm

- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
To zas bude po tomto příspěvku kydu 

Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13472
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Mám v autě jiný typ motoru, než tam podle techničáku patří. Musím jít zítra odevzdat papíry a chodit pěšky?... nasrat

Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Ja si pripadam jak trubka, ze to ještě čtu.
Taky asi vratim řidičák kvůli tomu, že jsem zřejmě vyčerpal body např za rychlost, i když me nikdo neměřil.takto tu funguje logika místních ekoteroristu:)
Taky asi vratim řidičák kvůli tomu, že jsem zřejmě vyčerpal body např za rychlost, i když me nikdo neměřil.takto tu funguje logika místních ekoteroristu:)
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13538
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Ked to spominas. V tomto nie je slovenska vyhlaska jednoznacna. Pise sa, ze okraje svietidiel nesmia byt blizsie ako 600mm. Nepisu, ci vonkajsie alebo vnutorne
A vnutorne mam 530mm, ak si dobre pamatam. Ten obrazok sem nemusis davat, kedze nie je sucastou vyhlasky, ale niekto ho nakreslil ako pomocku. Tiez vo vyhlaske nie je jednoznacne, ci vzdialenost od okraja vozidla je myslena od boku karoserie alebo spatnych zrkadiel. Pred nedavnom este tam bol nesulad, ci denne mozu alebo nemozu svietit s obrysovkami. Raz boli pisane stretavacie a raz obrysove.
Vybuchajme si katalyzatory, filtre, serme na zapecene kruzky a spalovanie oleja, kazdy pneu ako sa mu zapaci ... ved dame 30€ na EK a mozme takto jazdit vsetci. Koncim tuto debatu. Nema zmysel dalej pisat.

Vybuchajme si katalyzatory, filtre, serme na zapecene kruzky a spalovanie oleja, kazdy pneu ako sa mu zapaci ... ved dame 30€ na EK a mozme takto jazdit vsetci. Koncim tuto debatu. Nema zmysel dalej pisat.
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
V naší republice se vyhazují peníze za různé kraviny. Ale aby stanice ME byly vybaveny takovou měřicí metodou, aby změřili počet pevných částic, je nesmysl? Já se ptám, nevím, nejsem v oboru měření škodlivin.foki píše:jenze zde se pevne castice nemeri cili nelze zjistit jestli DPF tam je nebo neni .Eidž píše:
Jestli s vykuchaným DPF splní emisní normu,
.
Ale jak můžou vydat plaketu? Jen podle papírů????
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Souhlas.Slid píše:....
Dokud v CR se nezmeni emisni legislativa, tak DPF bude vzdy oblibene pouze mimo vuz.
Nesouhlas.Zacne se plaketama do mest.
Už jsem to zde psal. Emisní zóny ve městech jsou jen byrokracie a způsob, jak získat další prachy pro nic za nic. V německu, kde to provozují, si to chválí. Vybírají dost éček.


Města nejsou pod poklopem, aby to mělo význam. Co je platné, že do centra nevjedete, když k centru přijedete.

A pokud by to stát/EU myslel fakt vážně, tak proč nejsou dotace na přestavby CNG? Proč není kvóta (tolik populární způsob regulace v EU) na počet vozidel splňující CO2 normu?
Naše STK není schopné ani zkontrolovat blbou montáž DRL světel, což je věc měření délky, jak pak chtít po ME něco sofistikovanějšího...





Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
V ČR je definovaná vzdálenost od obrysu vozidla a min. vzdálenost mezi světly. Je to logické - světlo musí být někde v zóně okraje vozidla, dát dvě lampičky na středový znak by bylo hezké, ale auto není motorka.stano. píše:Ked to spominas. V tomto nie je slovenska vyhlaska jednoznacna. Pise sa, ze okraje svietidiel nesmia byt blizsie ako 600mm. Nepisu, ci vonkajsie alebo vnutorneA vnutorne mam 530mm, ak si dobre pamatam. Ten obrazok sem nemusis davat, kedze nie je sucastou vyhlasky, ale niekto ho nakreslil ako pomocku. Tiez vo vyhlaske nie je jednoznacne, ci vzdialenost od okraja vozidla je myslena od boku karoserie alebo spatnych zrkadiel. Pred nedavnom este tam bol nesulad, ci denne mozu alebo nemozu svietit s obrysovkami. Raz boli pisane stretavacie a raz obrysove.
Vybuchajme si katalyzatory, filtre, serme na zapecene kruzky a spalovanie oleja, kazdy pneu ako sa mu zapaci ... ved dame 30€ na EK a mozme takto jazdit vsetci. Koncim tuto debatu. Nema zmysel dalej pisat.

Plus tedy min. výška nad vozovkou.
Na FFI co jsem to měřil, tak je to přesně, jak má FFI světla. Pokud je DRL pod světly, vychází vzdálenost od okraje a vychází vzdálenost mezi.
Montáž do mřížky, je jak moc daleko od okraje, tak moc blízko mezi sebou.
A opět, když takto osvětlené auto vidíte z dálky, dostáváte mylný pocit užšího vozu. Což je matoucí.
Osvětluje se obrys, ne středová osa vozu.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19256
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
to vita a zdenek : vim ze touto osvetou se stejne nic nezmeni ale presto se zeptam
1/je vozidlo s vykuchanym DPF zpusobile pro provoz ?
2/ vita kdyz uz mas vykuchano , tak jsi si byl zmenit emisni normu v TP. aby splnovala stav vozidla ? stejne jako si jiní chodi zapisovat kola ?
3/ pokud jsi neudelal 2 , z jakeho duvodu ?
1/je vozidlo s vykuchanym DPF zpusobile pro provoz ?
2/ vita kdyz uz mas vykuchano , tak jsi si byl zmenit emisni normu v TP. aby splnovala stav vozidla ? stejne jako si jiní chodi zapisovat kola ?
3/ pokud jsi neudelal 2 , z jakeho duvodu ?
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů