Koupe FF2
- spark187
- Nováček
- Příspěvky: 181
- Registrován: 19.04.2013 15:35
Re: FOFO 1,6 TDCI 66kW nebo 80kW
To bychom mohli pořád polemizovat, ale můj názor je takový, že to není tak katastrofální jak tu někteří členové pořád dokola omílají. Vládne tady moc militantní postoj vůči 1,6 TDCI DPF 80kw. Ps. Většina poruch je spojena se špatnou údržbou
Ford focus II 10/2008 po FL 1.6 TDCi 81kW 110HP +DPF
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19257
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: FOFO 1,6 TDCI 66kW nebo 80kW
a ty jsi to kupoval teda nove , kdyz se o to staras spravne , spravny olej , filtry , doplňovani eolys , dochlazovani turba , postupne ohrivani motoru , plynule rozjezdy , atd atd ?spark187 píše: Většina poruch je spojena se špatnou údržbou
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
- spark187
- Nováček
- Příspěvky: 181
- Registrován: 19.04.2013 15:35
Re: FOFO 1,6 TDCI 66kW nebo 80kW
Ano skoro nové. A přesně to co píšeš dělám měním olej 1ročně a dávám jen ford formula F 5W30. Za studena nevytáčím víc jak 2000 otáček,jinak dochlazuju čekám 2 min než motor vypnu. A na dálnici to nehrotím k maximální rychlosti,takže rychlost někde kolem 145 km/h. Samozřejmě 1 ročně dělám všechny filtry. A jak říkám neměl sem za 3 roky městského provozu žádný problém. Když jsem po přečtení tady na Fóru vymontoval EGR ventil tak to byla zbytečná práce, byl naprosto čistý. Ani se nedivím že se lidem auta kazí co tady kolikrát čtu jak se experimentuje s oleji a pak na silnici vidím co s těma autama lidi kolikrát vyvádí (myslím styl jízdy).
Naposledy upravil(a) spark187 dne 12.01.2014 17:29, celkem upraveno 1 x.
Ford focus II 10/2008 po FL 1.6 TDCi 81kW 110HP +DPF
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19257
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: FOFO 1,6 TDCI 66kW nebo 80kW
a kolik ze mas najeto ?
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
- spark187
- Nováček
- Příspěvky: 181
- Registrován: 19.04.2013 15:35
Re: FOFO 1,6 TDCI 66kW nebo 80kW
Auto sem kupoval rok starý a mělo 50 000km já sem najel cca. 43 000km
Ford focus II 10/2008 po FL 1.6 TDCi 81kW 110HP +DPF
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19257
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: FOFO 1,6 TDCI 66kW nebo 80kW
spark187 píše:Ano skoro nové. A přesně to co píšeš dělám měním olej 1ročně a dávám jen ford formula F 5W30. Za studena nevytáčím víc jak 2000 otáček,jinak dochlazuju čekám 2 min než motor vypnu. A na dálnici to nehrotím k maximální rychlosti,takže rychlost někde kolem 145 km/h. Samozřejmě 1 ročně dělám všechny filtry. A jak říkám neměl sem za 3 roky městského provozu žádný problém. Když jsem po přečtení tady na Fóru vymontoval EGR ventil tak to byla zbytečná práce, byl naprosto čistý. Ani se nedivím že se lidem auta kazí co tady kolikrát čtu jak se experimentuje s oleji a pak na silnici vidím co s těma autama lidi kolikrát vyvádí (myslím styl jízdy).
to mas pravdu , zaslepky , kuchani , oleje , atd to tomu moc nepomaha
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
- spark187
- Nováček
- Příspěvky: 181
- Registrován: 19.04.2013 15:35
Re: FOFO 1,6 TDCI 66kW nebo 80kW
Zkrátka trochu vycházím s toho, že inženýři ve Fordu potažmo PSA nejsou idioti co naschvál dávají vše špatně počínaje olejem do motoru. A vymontovat si DPF považuju za prasárnu.
Ford focus II 10/2008 po FL 1.6 TDCi 81kW 110HP +DPF
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: FOFO 1,6 TDCI 66kW nebo 80kW
Strasne ma vytacaju taketo kydy mudrcov, ktori maju zanovne auto s par tisic km a vypisuju, ze nemaju ziadne problemy.
Prave ten Tebou pouzivany olej je zdroj vsetkych problemov. Opat sa budem opakovat - 1.6HDI extremne prehrieva olej a to preto, ze ho ma velmi malo a vsetko horuce - teda turbo, kat aj DPF je umiestneny pred motorom. Vysledny efekt - 50 km po dialnici rychlostou 145 - 150 pri okolitej teplote 10 stupnov dokaze vyhnat olej na 125 - 130 stupnov. Tieto teploty olej 5W-30 A1/B1 bez optimalizacie pre DPF - cize C2/C3 bez straty vlastnosti mazacieho filmu nezvlada. Takze pokracuj a po 150 tisic bude v motore viac karbonu ako oleja a z motora hromada srotu. Uz to tu pisala spusta odbornikov, mne sa teploty podarilo aj odmerat, nie sice na Forde (pretoze konstrukteri v ramci setrenia vynechali cidlo teploty oleja) ale na Peugeote s rovnakym motorom, ale bez DPF. Keby to malo DPF, tak je olej zohriaty minimalne o 5, skor o 10 stupnov viac.
Bohuzial, s 1.6HDI sa inzinieri PSA ukazali, aki su super odbornici - chybny layout motora, prilis pruzna hlava sposobujuca uvolnovanie a nasledne podfukovannie vstrekovacov, mizerne vyriesene vedenie mazacej trubky turba, atd. atd. atd. A na zaver jedna otazka :
Preco s 2.0 TDCI DPF nie je tolko problemov ? A ver tomu, ze s tymto motorom sa tak pomaly, ako jazdis Ty skoro ani jazdit neda
A este jedna posledna poznamka - olej Ford Formula F splna ACEA specifikacie A1/B1 a Ford ho predpisuje do motorov s DPF, do ktorych by vo vseobecnosti mali ist vyhradne low SAPS oleje. To su tie s C1/C2/C3/C4 specifikaciou. Predpisuje teda Ford spravny olej ? Ja (a nielen ja) tvrdim, ze nie. Dalej low SAPS oleje obsahuju prisady, ktore oleju znizuju alkalicku rezervu a teda aj odolnost voci vzniku koroziitvornych cinitelov. Napriek tomu je predpisany standardny vymenny interval 20k km, pricom by sa patril maximalne tak 10k km.
Pises, ze si s autom nemal ziadny problem - tak naco tie hratky s EGR ?
Prave ten Tebou pouzivany olej je zdroj vsetkych problemov. Opat sa budem opakovat - 1.6HDI extremne prehrieva olej a to preto, ze ho ma velmi malo a vsetko horuce - teda turbo, kat aj DPF je umiestneny pred motorom. Vysledny efekt - 50 km po dialnici rychlostou 145 - 150 pri okolitej teplote 10 stupnov dokaze vyhnat olej na 125 - 130 stupnov. Tieto teploty olej 5W-30 A1/B1 bez optimalizacie pre DPF - cize C2/C3 bez straty vlastnosti mazacieho filmu nezvlada. Takze pokracuj a po 150 tisic bude v motore viac karbonu ako oleja a z motora hromada srotu. Uz to tu pisala spusta odbornikov, mne sa teploty podarilo aj odmerat, nie sice na Forde (pretoze konstrukteri v ramci setrenia vynechali cidlo teploty oleja) ale na Peugeote s rovnakym motorom, ale bez DPF. Keby to malo DPF, tak je olej zohriaty minimalne o 5, skor o 10 stupnov viac.
Bohuzial, s 1.6HDI sa inzinieri PSA ukazali, aki su super odbornici - chybny layout motora, prilis pruzna hlava sposobujuca uvolnovanie a nasledne podfukovannie vstrekovacov, mizerne vyriesene vedenie mazacej trubky turba, atd. atd. atd. A na zaver jedna otazka :
Preco s 2.0 TDCI DPF nie je tolko problemov ? A ver tomu, ze s tymto motorom sa tak pomaly, ako jazdis Ty skoro ani jazdit neda

A este jedna posledna poznamka - olej Ford Formula F splna ACEA specifikacie A1/B1 a Ford ho predpisuje do motorov s DPF, do ktorych by vo vseobecnosti mali ist vyhradne low SAPS oleje. To su tie s C1/C2/C3/C4 specifikaciou. Predpisuje teda Ford spravny olej ? Ja (a nielen ja) tvrdim, ze nie. Dalej low SAPS oleje obsahuju prisady, ktore oleju znizuju alkalicku rezervu a teda aj odolnost voci vzniku koroziitvornych cinitelov. Napriek tomu je predpisany standardny vymenny interval 20k km, pricom by sa patril maximalne tak 10k km.
Pises, ze si s autom nemal ziadny problem - tak naco tie hratky s EGR ?
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- Wolodyjowsski
- Zkušený
- Příspěvky: 1258
- Registrován: 29.10.2010 20:15
- Kontaktovat uživatele:
Re: FOFO 1,6 TDCI 66kW nebo 80kW
Bazary jsou plné 1,6tek TDCI, nikdo to nechce...pochopitelně. Olejový problém je podobný jak u Fobie HTP (chraňbůh srovnávat
) - málo oleje, přehřívání, rychlá degradace...
Po cca 100 000 km nestačí olej vyměnit (byť zatepla) ale chce to minimálně pokaždé proplach, je tam obrovské množství karbonu. Zda je vhodné užití oleje (byť "originálního") výkonové klasifikace A1/B1 s viskozitou 5W30 je rovněž k zamyšlení - viděl jsem i autorizáky, které dávaly standartně i v záruce 5W40 vyšší výkonové klasifikace právě z důvodu vysokého tepelného zatížení oleje...
Podle mě se může docela prodražit.
Ale pokud je jediným kritériem "jízda do Chorvatska s rakví na střeše a spotřebou 4,567 l/100 km při kalbě po dálnici 150-160 km/h", pak už neumím více reagovat

Po cca 100 000 km nestačí olej vyměnit (byť zatepla) ale chce to minimálně pokaždé proplach, je tam obrovské množství karbonu. Zda je vhodné užití oleje (byť "originálního") výkonové klasifikace A1/B1 s viskozitou 5W30 je rovněž k zamyšlení - viděl jsem i autorizáky, které dávaly standartně i v záruce 5W40 vyšší výkonové klasifikace právě z důvodu vysokého tepelného zatížení oleje...
Podle mě se může docela prodražit.
Ale pokud je jediným kritériem "jízda do Chorvatska s rakví na střeše a spotřebou 4,567 l/100 km při kalbě po dálnici 150-160 km/h", pak už neumím více reagovat

- spark187
- Nováček
- Příspěvky: 181
- Registrován: 19.04.2013 15:35
Re: FOFO 1,6 TDCI 66kW nebo 80kW
Hrátky s EGR jen proto že sem si bohužel nechal zlbnout hlavu (mudrcem) tady na fóru který tvrdil že v městském provozu bude EGR naprosto zanesen. Promin, ale psát že s dvoulitrem tdci se skoro nedá jezdit 145km/h mi přijde jako pubertální výlev. A pokud máš takový odborný znalosti co se týče diesel motorů, tak předpokládám že snad děláš přímo u vývojeV12 píše:Pises, ze si s autom nemal ziadny problem - tak naco tie hratky s EGR ?


Naposledy upravil(a) spark187 dne 12.01.2014 19:24, celkem upraveno 1 x.
Ford focus II 10/2008 po FL 1.6 TDCi 81kW 110HP +DPF
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: FOFO 1,6 TDCI 66kW nebo 80kW
Nie, vo vyvoji nepracujem a ani tam nehodlam pracovat. Pretoze by som tazko znasal fakt, ze vymyslim nieco fakt dobre, ale vedenie to zmetie zo stola ako prilis drahe so slovami, ze motor (napr. 1.6 HDI
) ma vydrzat do zaruky (pre co ine je sitko mazania turba na tak nedostupnom mieste ???) a potom nech si zakaznik kupi nove auto.
Nejake tie vedomosti mam z vlastnych skusenosti, podstatne viac ale z okolia a internetu.
Ad to Tvoje EGR - naco rypes do niecoho, co nevykazuje ziadne chyby ?
A co myslis, preco su bazare plne 1.6 HDI pod kapotami kadecoho a nikto to nechce ? Keby bol ten motor super (ako koncernovy 1.9TDI), tak tam nie su ani den...

Nejake tie vedomosti mam z vlastnych skusenosti, podstatne viac ale z okolia a internetu.
Ad to Tvoje EGR - naco rypes do niecoho, co nevykazuje ziadne chyby ?
A co myslis, preco su bazare plne 1.6 HDI pod kapotami kadecoho a nikto to nechce ? Keby bol ten motor super (ako koncernovy 1.9TDI), tak tam nie su ani den...
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- spark187
- Nováček
- Příspěvky: 181
- Registrován: 19.04.2013 15:35
Re: FOFO 1,6 TDCI 66kW nebo 80kW
Ale já neřeším že tam jsou to není můj problém já mám auto v pořádku neřeším plný bazary (mimo jiné je tam hromada i jiných aut). A podíval sem se na egr jen z toho důvodu že mi tu jeden (odborník) tvrdil že bude 100% zanesen a další omáčka k tomu. A navíc velká část lidí co zde na fóru je tak má nebo měla s autem v minulosti problém ať už s drobností nebo třeba s turbem proto se tu o tom dočítáme kdo má auto v cajku tak nic neřeší jezdí, a nějaký fórum ho nezajímá. Kolik 1,6TDCI se procentuelně pokazí v rozmezí 100 000 až 150 000. Kde na to máš nějakou studii nebo statistiku ať mají tyhle tvrzení váhu.V12 píše:Nie, vo vyvoji nepracujem a ani tam nehodlam pracovat. Pretoze by som tazko znasal fakt, ze vymyslim nieco fakt dobre, ale vedenie to zmetie zo stola ako prilis drahe so slovami, ze motor (napr. 1.6 HDI) ma vydrzat do zaruky a potom nech si zakaznik kupi nove auto.
Nejake tie vedomosti mam z vlastnych skusenosti, podstatne viac ale z okolia a internetu.
Ad to Tvoje EGR - naco rypes do niecoho, co nevykazuje ziadne chyby ?
A co myslis, preco su bazare plne 1.6 HDI pod kapotami kadecoho a nikto to nechce ? Keby bol ten motor super (ako koncernovy 1.9TDI), tak tam nie su ani den...
Ford focus II 10/2008 po FL 1.6 TDCi 81kW 110HP +DPF
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: FOFO 1,6 TDCI 66kW nebo 80kW
Hladaj a najdes. Staci, ked sa pojdes previest s tymi bazarovymi 1.6HDI - 50% z nich ma hukajuce turbo - teda na pokraji smrti. Vsetky problemy 1.6HDI zacinaju obvykle po 150 tisic km. Podfuknute vstrekovace riesili 5 zo 6 mojich znamych. Ten siesty, ktory to neriesil ma 66kW motor, ktory sa javi ako spolahlivejsi. Atd. atd. atd. Ak chces ziskat nejake informacie,obehni si zopar servisov a to, co budes pocuvat na 1.6HDI 80kW FAP po 150k km Ti navodi hodne zle sny.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- spark187
- Nováček
- Příspěvky: 181
- Registrován: 19.04.2013 15:35
Re: FOFO 1,6 TDCI 66kW nebo 80kW
Máš pravdu v tom že DPF je problém, na druhou stranu pro 1,6 TDCI stojí díl nákých 8500kč což není nic šílenýho oproti DPF u jiných aut.
Ford focus II 10/2008 po FL 1.6 TDCi 81kW 110HP +DPF
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2713
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: FOFO 1,6 TDCI 66kW nebo 80kW
K degradaci oleje a hromadění karbonu konstruktéři taky přispěly konstrukcí olejový vany, hlavně provedením výpustnýho šroubu. Je neuvěřitelný, že někdo dokáže pustit do výroby motor ve kterým po vypuštění oleje zbyde část nejznečištěnýho oleje na dně vany....
Vana naštěstí jde po sundání upravit tak, aby olej vytekl všechen.....

Vana naštěstí jde po sundání upravit tak, aby olej vytekl všechen.....
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host