FFIII 1.0 ecoboost 125k

Odpovědět
Uživatelský avatar
pcjoe
Nováček
Nováček
Příspěvky: 70
Registrován: 10.04.2013 21:43
Bydliště: Praha 5

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Příspěvek od pcjoe » 17.10.2013 20:33

peter964 píše:takže páni haleluja :huraa:
dočkal som sa. mesiac presne na deň od objednávky som si prevzal nového Focusa 1.0 eb 125ps. je to už tretí deň, mám najazdené 150 km, 100% mesto (BA) a spotreba 7,1 L.
trochu moje nadšenie trochu schladil fatálny problém viac v tomto vlákne. mal niekto z vás podobný problém?
Super, další auto bez motoru :-). Gratuluji a samé šťastně najeté kilometry. Užij si to a budu rád za každou zkušenost, o kterou se s námi podělíš.
Focus Combi MKIII Titanium, 1.0 ecoboost (125k)
Obrázek

Uživatelský avatar
lionzion
Nováček
Nováček
Příspěvky: 54
Registrován: 11.04.2011 11:27

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Příspěvek od lionzion » 21.10.2013 12:04

Ahoj všem, tohle témá jsem si celý s chutí přečetl a dneska si jdu pro nového Focuse s tímto motorem. Už se hoooodně těším až si ho pořádně projedu. Zatím jsem absolvoval předváděcí jízdu s tímto motorem asi 30 km a byl jsem dost spokojenej. Ve všech ohledech mě pozitivně překvapil a atmosféru 1,6 jsem od té chvíle z výběru vyloučil. Silnější ecoboost 1,6 jsem si nevybral kvůli tomu, že 125k mi přišlo dostatečný a beru taky ohled že 1.0l má o něco nižší spotřebu což je pro mě podstatné. Z převáděcí jízdy mě nejvíc překvapil výkon a odhlučnění, teď jezdím s Fiestou s 1,6 (100k) a je to obrovský rozdíl (i když ta Fiesta je taky supr svezení ale už to je pro rodinu malé a staré auto). Nečekal jsem, že na relativně velké auto bude ta dynamika tak výrazná (Fiesta s 1,6l a 100k má hmotnost pod 1 tunu). Taky mi přišli supr detaily jako zakrytování vnitřních rámů dveří plastem, takže zevnitř kromě zrcátek nepozám jakou má karoserie barvu. No a jízdní vlastnosti Focuse jsou úžasný, k tomu snad není co dodat.

Měl jsem ještě ve výběru Škodu Rapid Spaceback a jel jsem ten samý den s 1.2 TSI (77kW). Aníž jsem to plánoval tak mě potom napadlo ještě mrknout na Focus s ecoboostem a ten rozdíl byl výrazný. Větší dynamika, o třídu lepší jízdní vlastnosti, špičkový posez za volantem a celkově dojem dospělejšího a robustnějšího auta. Rapid není špatný pro někoho kdo chce auto na převoz z bodu A do B, jízda v něm je kultivovaná a příjemná ale nudná. Focus mi přišel jako auto pro řidiče co si jízdu chtějí vychutnat a užít. Průjezd zatáčkou je výrazně jistější - líbí se mi jak se dá číst co podvozek posílá do volantu. Jen ten kufr má Focus hatchback menší, holt daň za špičkovou zadní nápravu ale to pro mne není těžké odpustit, jízdní vlastnosti a radost z jízdy jsou pro mne důležitější. Takže jsem si trochu připlatil a šel jsem do Focuse. Vůbec bych to nečekal, protože když ukázali tuhle verzi v roce 2011 moc se mi nelíbila, ty trojúhleníky vepředu a zadní světla mi přišli jako krok zpět. Dneska už se na to dívám jinak a ten dizajn se mi začal líbit. Není to nuda. Jsem zvědavý na spotřebu ale z různých diskuzí jsem vytušil, že když si člověk odpustí dynamickou jízdu tak se dá jezdit do 6l.

Pokud by vás to zajímalo tak sem pak napíšu dojmy.
Ford Focus MK3 - Trend - Ecoboost 1.0 125k
https://moje.auto.cz/ironlionzion/focus.html

Uživatelský avatar
Miri
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2836
Registrován: 11.03.2010 16:47
Bydliště: PRAHA / Kladno

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Příspěvek od Miri » 21.10.2013 12:29

lionzion: tak gratulace. Napsal jsi to velmi pěkně. Určitě si založ galérku a o příspěvky myslím nebude nouze.

Uživatelský avatar
pcjoe
Nováček
Nováček
Příspěvky: 70
Registrován: 10.04.2013 21:43
Bydliště: Praha 5

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Příspěvek od pcjoe » 21.10.2013 12:48

lionzion:
Ahoj, gratuluji k novému autu a přeji samé šťastné kilometry. Taky hodně zábavy s autem. Je vidět, že se na to moc těšíš :-). Ten litr není žádný závodník, podvozek by snesl o mnoho více. Ale na příjemné svezení se můžeš těšit. Taky jsme absolvovali jízdy s různyma značkama a musím říct,že ani vychvalovaný Golf nás tolik nepřesvědčil jako Focus. Kolikrát je to ale dost subjektivní.

Já jsem určitě na nové dojmy a zkušenosti zvědavý, takže se těším na nové příspěvky.
Focus Combi MKIII Titanium, 1.0 ecoboost (125k)
Obrázek

C4R3W
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 662
Registrován: 06.04.2011 14:49
Bydliště: Praha

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Příspěvek od C4R3W » 21.10.2013 13:56

lionzion píše: Měl jsem ještě ve výběru Škodu Rapid Spaceback a jel jsem ten samý den s 1.2 TSI (77kW). Aníž jsem to plánoval tak mě potom napadlo ještě mrknout na Focus s ecoboostem a ten rozdíl byl výrazný. Větší dynamika, o třídu lepší jízdní vlastnosti, špičkový posez za volantem a celkově dojem dospělejšího a robustnějšího auta.
Gratuluju a uzivej novy auto:) Ale ta spotreba do 6l mi prijde utopicka - prihod pullitrik a je to realnejsi (mne se dari okresky jezdit za 6.5, ale je pravda, ze svizne a s kombikem)... :) Kazdopadne jsem rad, ze nekdo mel moznost primyho srovnani s 1.2 TSI 77 kW - napsal bys k tomu pripadne vic? Docela me to zajima :)
Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2

Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi

Uživatelský avatar
lionzion
Nováček
Nováček
Příspěvky: 54
Registrován: 11.04.2011 11:27

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Příspěvek od lionzion » 22.10.2013 08:57

Ahojte, děkuji za přivítání. Včera jsem absolvoval prvních 150 km. Vyzkoušel jsem krátkodobě většinu režimů město, okresky i dálnice. Tady jsou moje dojmy (pokusím se držet tématu motoru ať neodbíhám k autu jako celek (které je mimochodem naprosto famózní :nazdravi: jezdil jsem poslední dobou celkem dlouho Octávií TDi 2.0 (výborná spotřeba na výkon motoru ale mdlé jízdní vlastnosti a hrubý chod - vybrace, hluk), Peugeot 508 HDi 2.0 (perfektní na dálnici, plavná a komfortní jízda, špičkové odhlučnění, pocit výkonu, kultivovaný vzhled a chod všeho uvnitř, moc rád jsem s tím jezdil ale na dynamickou jízdu a zatáčky to není ideální auto, už je těžší) a Mercedes R 330 CDi (trochu mimo kategorii ale bez přehánění a s trochou nadsázky zvuk 3 hrnku ve Focusu mi nejvíc připomínál tento skvělý 6 válec :) tak mohu srovnat (v závorce jsem se snažil vypíchnout co souvisí s Focusem).

První co mě na motoru zaujalo je výkon a kroutící moment. Nečekal jsem takovou pružnost a zrychlení. Když sešlápnu plyn na podlahu (snažil jsem se s nezajetým motorem krotit a točil jsem jen občas do 4500-5000 ot.) tak mám na tváři úsměv :mrgreen: Naprosto dostatečná dynamika pro rodinné auto. Už z principu malého motoru nečekám trhání asfaltu ale tohle je prostě víc než jsem čekal a než potřebuji.

Po těch pár kilometrech je ještě brzo na závěry ale nabyl jsem pocitu, že to auto má 2 režimy provozu - klidná jízda na kochačku a pak sportovní mód. Když se jede klidně a řadí se kolem 2000 otáček, motor téměř není slyšet, v kabině je pohoda, spotřeba nízká, podvozek komfortní. Po dálnici jsem měl příjemný pocit že na 6. stupeň při 130 km/h jsou otáčky 2800 a je slyšet téměř jen pneu a proudění vzduchu. 6. stupeň překvapivě drží rychlost i ve stoupáních a na rovince přiměřeně umí zrychlovat. Což je další plus jízdy, byl jsem z 1.6 ve Fiestě zvyklý mnohem častěji řadit a většinou jsem držel otáčky mezi 3000-4000 kvůli kroutícímu momentu takže si zvykám na úplně nový režim, kdy se dá využít širší spektrum krouťáku. Je to takový "poloautomat" na pohodovou jízdu :palec_nahoru:

Druhý mód je překvapení - když se motor vytočí tak se auto změní na úplně jiné a dá se jezdit dost dynamicky, zrychlení na 2. stupeň téměř na 100km a pak 3. stupeň je zážitek. I ten krátkodobý boost +30 nm na 30 sekund nebo kolik je znát. Je to příjemný detail. Moc oceňuji přenos krouťáku při záběru v zatáčce, u celkem silné malé Fiesty jsem při přidání plynu v zatáčce cítil jak odlehčené kolo mírně prokluzuje, tady tento jev pozoruji mnohem míň, podvozek je prostě úplně jinde. Při řažení pod vysokými otáčkami pozoruji zvláštní jev, kterému jsem ještě nepřišel na kloub. Při přeřazení je cíti škubnutí. Nekde jsem o tom četl, že se jedná o vliv setrvačníku a že je potřeba před přeřazením nechat spadnou otáčky sundáním nohy z plynu asi půl sekundy před řqazením. Ještě se na tohle musím zaměřit, je to nezvyk. Asi s tím souvisí i to, že auto téměř nebrzdí s motorem. Při klesání jsem měl občas pocit, že auto bez plynu zkopce zrychluje i se zařazeným stupněm. Mnohem častěji jsem dobržďoval brzdami než jsem zvyklý.

Co se týká zvuku, auto je tak dobře odhlučněné, že mi občas chyběla informace o otáčkách a zařazeném stupni, byl jsem vždy zvyklý tohle číst ze zvuku, ve Focusu jsem musel častěji koukat na otáčkoměr. Občas jsem nevěděl jestli tam je 3, 4, 5 stupeň. Je to nezvyk. Pomohlo by kdyby byl aktuální stupeň na displeji. Zvuk motoru má CHARAKTER. Čekal jsem, že tříválec nízkého objemu bude zvukem připomínat vysavač anebo bude mít charakter "šumítka". Jenže on zní jako šestiválec, dobře poloviční šestiválec abych krotil nadšení :twisted: Všimla si toho i manželka, je to hodně úsměvné ale zvuk je jadrný, hlubší a melodický. Další zábava :hhura: Když se byla projet manželka tak zvenku to má basovější zvuk takže v tomto ohledu velká spokojenost.

Spotřebu 8l zatím nehodnotím, je to syrový motor, nové pneu a moc s lehkou nohou jsem zatím nejezdil. Čeká mě pár delších cest ze Zlína do Prahy a do Itálie takže pak napíšu poznatky. Ale hezky se dívalo na aktuální spotřebu, když se jede do 100 km/h udržovací rychlostí po okreskách a spotřeba se drží kolem 5l. Uvidíme.

Srovnání s 1.2 TSI 77kw, se kterým jsem jel s Rapidem Spaceback asi 40 km na předváděčce. Je to malý nájezd ale moje dojmy byli takové, že ta 1.2 je výkonem utlumenější, mnohem míň jde do otáček a není cítit takový zátah jak s Ecoboostem. Přišlo mi to jako ideální cestovní motor s dostatečným výkonem a pohodovým chodem. Pohodovým chodem myslím to, že 4 válec vyluzuje při vytáčení mnohem uhlazenější zvuk. Ecoboost je takový malý rváč, prostě se ozve při šlápnutí na plyn, typický 3 válcový zvuk je jadrný, hlubší, rapavý. TSi je proti tomu jemnější, "šumivější". Osobně mi je blíž "sportovec" Ecoboost (pocit polovičního šestiválce :cooler: ale myslím, že pro někoho může být projev 4 válce příjemnější. V normálním režimu jízdy však v jemnosti, vibracích a kultivovanosti není rozdíl, oba motory jsou výborné. Rapid je však úplně jinde jako auto. Focus je větší, jízdní vlastnosti a pocit za volantem je sportovnější - řidič sedí nízko a "splyne" s autem, v Rapidu se prostě sedí "na autě" a jede se z bodu A do B. Rozdíl je cítít v koncernové převodovce v Rapidu (a kterou dobře znám i z Oktávky) oproti Fordu. Focus řadí dobře nemám výhrady ale koncernová převodovka je prostě přesnější a razení jemnější. Postřehne to asi jen někdo s citem, laikovi je to jedno ale já tam prostě u Fordu trochu tu gumovost cítím.

Takže shrnuto a podtrženo - jsem z motoru i auta nadšený. Motor se chová jako malý nafťák, který umí jet ekonomicky a klidně v nižších otáčkách s dostatečným krouťákem k dispozici ale přitom je to benzín s tichým chodem bez vibrací a schopností zábavné jízdy ve vyšších otáčkách. Vychutnávám si, že výběr dopadl dobře a moc se těším na delší projížďku.

Obrázek
Ford Focus MK3 - Trend - Ecoboost 1.0 125k
https://moje.auto.cz/ironlionzion/focus.html

C4R3W
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 662
Registrován: 06.04.2011 14:49
Bydliště: Praha

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Příspěvek od C4R3W » 22.10.2013 10:00

Dobra recenze:) Jen v rychlosti dva komentare:

1) S plnym plynem jeste pockej, nez bude mit najeto tak 1000km, je to pro motor lepsi (klidne ho po zahrati vytacej, ale spis s lehci nohou). Pri zajizdeni me to stalo taky dost premahani ;-)

2) Co se tyce toho razeni, je to kombinace motoru s minimalnima odporama a preplnovani. Kdyz v cca stejnou chvili sundas nohu z plynu a vyslapnes spojku, jdou otacky dolu az za moment a navic pomalu - setrvacnost motoru a turba. Jediny, co na to pomaha, je radit pomalejc a, jak pises, sundat nohu z plynu cca o 0.5s driv. Mimochodem, vsimni si, ze pri pomalejsim razeni ti elektronika podrzi otacky presne tam, kam zapadne vyssi stupen - da se s tim jezdit neuveritelne jemne :)
Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2

Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi

Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Příspěvek od Nicco » 22.10.2013 11:43

A nezere to olej, ked to ma minimalne odpory - predpokladam, ze vacsiu medzeru medzi valcom a blokom - a riedky olej 0W-30?
Mne prislo, ze kym prelezie cez 2000ot, tak sa mu velmi nechce, potom uz to jede, ale i zere, ale inak je to super, tiche, pruzne, 6st prevodovka, nizke otacky na dialnici a 3 valce by som tomu urcite netipoval.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

Uživatelský avatar
Anduril
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5099
Registrován: 07.11.2009 16:56
Bydliště: Ostrava

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Příspěvek od Anduril » 22.10.2013 11:53

Pekny, takovy stejne cerveny bracha toho meho :mrgreen:
Nicco: Olej je 5W20 nebo 5W30 ne? :)
Je: Ford Focus IV Active X 1.5 EcoBoost 110kW Metallic (galerie)
Byl: Ford Focus III Titanium 1.6 EcoBoost 134kW Colorado (galerie)
Byl: Ford Focus II Trend X 1.6 74kW Avalon (galerie)

C4R3W
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 662
Registrován: 06.04.2011 14:49
Bydliště: Praha

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Příspěvek od C4R3W » 22.10.2013 12:24

Predepsana je 5W-20. Nektery auta maj na prvnich 10.000 km 5W-30 jako zajizdeci, byl to i muj pripad; nekteri dealeri to tak delaji, jini davaji od zacatku 5W-20 a je v tom desnej bordel :D

O mezere nevim, ale jednim z prikladu minimalizace odporu je, ze narozdil od vetsiny trivalcu nema vyvazovaci hridel a resi se to nevyvazenym setrvacnikem
Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2

Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13547
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Příspěvek od stano. » 22.10.2013 13:05

lionzion píše:Nekde jsem o tom četl, že se jedná o vliv setrvačníku a že je potřeba před přeřazením nechat spadnou otáčky sundáním nohy z plynu asi půl sekundy před řqazením. Ještě se na tohle musím zaměřit, je to nezvyk. Asi s tím souvisí i to, že auto téměř nebrzdí s motorem. Při klesání jsem měl občas pocit, že auto bez plynu zkopce zrychluje i se zařazeným stupněm. Mnohem častěji jsem dobržďoval brzdami než jsem zvyklý.
Nerob srandu. To si kupou noveho auta vobec nepomozem? :dih: Co robili vo Forde 14 rokov?

Uživatelský avatar
pcjoe
Nováček
Nováček
Příspěvky: 70
Registrován: 10.04.2013 21:43
Bydliště: Praha 5

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Příspěvek od pcjoe » 22.10.2013 13:14

stano. píše:
lionzion píše:Nekde jsem o tom četl, že se jedná o vliv setrvačníku a že je potřeba před přeřazením nechat spadnou otáčky sundáním nohy z plynu asi půl sekundy před řqazením. Ještě se na tohle musím zaměřit, je to nezvyk. Asi s tím souvisí i to, že auto téměř nebrzdí s motorem. Při klesání jsem měl občas pocit, že auto bez plynu zkopce zrychluje i se zařazeným stupněm. Mnohem častěji jsem dobržďoval brzdami než jsem zvyklý.
Nerob srandu. To si kupou noveho auta vobec nepomozem? :dih: Co robili vo Forde 14 rokov?
Ten litrový motor opravdu nebrzdí. Můžeš tam nasázet skoro jakou chceš rychlost a on v podstatě jenom zvýší, resp.sníží otáčky. To samozřejmě trochu přeháním, trošku ten motor brzdí. Ve srovnání s mojí předcházející 2.2 v naftě je to diametrálně jiné chování při brzdění motorem. Daleko více používám brzdový pedál.
Na druhou stranu to nevnímám jako nějaké omezení. Jenom jsem se naučil dříve sundavat nohu z plynu.
Focus Combi MKIII Titanium, 1.0 ecoboost (125k)
Obrázek

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Příspěvek od enjoy » 22.10.2013 13:15

Stano.
Co konkrétně máš na mysli?
Já třeba po třičtvrtě roce co mám Mondeo, tak dodnes se neumím spolehlivě rozjet bez zhoupnutí a přeřazení taky často nejde bez cuknutí. S dieselem by to bylo něco úplně jiného, ale ty benzíny jsou strašně citlivé.
Mimochodem ale žiju a moc mě to nerozčiluje :mrgreen:
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13547
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Příspěvek od stano. » 22.10.2013 13:39

Ja viem radit ako automat. Nie je to absolutne citit. Naucil som sa casom. Mna len stve to, ze to nebrzdi motorom (co je choroba aj starych focusov. treba mat aspon dvojku, aspon 3000ot a spravnu teplotu, inak nebrzdi). A to davanie nohy z plynu 0.5s pred preradenim, lebo inak povyskocia otacky ma strasne serie. Uz som kvoli tomu prevrtal skoro cele auto. Zabil kopu casu a penazi. Aby som kupil nove auto za 20 tisic s tym, ze toto bude jeho vlastnost od vyroby... :wallbash:

Uživatelský avatar
Anduril
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5099
Registrován: 07.11.2009 16:56
Bydliště: Ostrava

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Příspěvek od Anduril » 22.10.2013 13:41

1.6 ecoboost taky nebrzdi motorem tolik jako 1.6ka duratec ve FF2. Ale je to dobre na jizdu zdarma - daleko to dojede za 0.0l/100km :)
Je: Ford Focus IV Active X 1.5 EcoBoost 110kW Metallic (galerie)
Byl: Ford Focus III Titanium 1.6 EcoBoost 134kW Colorado (galerie)
Byl: Ford Focus II Trend X 1.6 74kW Avalon (galerie)

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2011 - 2018“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti