Turbo (turbodmychadlo) - všechno sem

Odpovědět
Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Turbo ?

Příspěvek od V12 » 09.12.2011 18:48

Hadica turbo -> IC alebo IC -> motor. Ozaj, co mas vlastne pod kapotou ?
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

roberto 2
Nováček
Nováček
Příspěvky: 26
Registrován: 04.11.2011 11:28

Re: Turbo ?

Příspěvek od roberto 2 » 09.12.2011 18:56

Ahoj mám 1,6 tdci 80 kw hadice na 100 % ne to by nebyl kov zvuk ne ?
V12 píše:Hadica turbo -> IC alebo IC -> motor. Ozaj, co mas vlastne pod kapotou ?

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Turbo ?

Příspěvek od V12 » 09.12.2011 19:04

Ale moze - je natrhnuta a volna - moze mlatit o nejaky plech ci nosnik karoserie.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13492
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Turbo ?

Příspěvek od miki21 » 09.12.2011 19:27

Tak tohle téma si říká minimálně o sloučení,pokud to nepříjde přímo zamknout. :!: :?:

http://www.ford-focus.cz/forum/search.p ... %5B%5D=196

http://www.ford-focus.cz/forum/search.p ... %5B%5D=196
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

roberto 2
Nováček
Nováček
Příspěvky: 26
Registrován: 04.11.2011 11:28

Re: Turbo ?

Příspěvek od roberto 2 » 10.12.2011 18:56

Asi ano .. Jínak závada je dle servismana turbo .. Mám koupit nové , nebo zkusit repas ?
miki21 píše:Tak tohle téma si říká minimálně o sloučení,pokud to nepříjde přímo zamknout. :!: :?:

http://www.ford-focus.cz/forum/search.p ... %5B%5D=196

http://www.ford-focus.cz/forum/search.p ... %5B%5D=196

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Turbo ?

Příspěvek od V12 » 11.12.2011 11:18

Mne mechanik a pretekar v jednej osobe povedal toto :
Ak si to auto chces nechat a v pokoji jazdit, kup nove, repasy za vela nestoja. Ak to ale chces predat, daj repas, zatlc to a zbav sa toho. Volil som nove, 30k km bez problemov, klop klop klop.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

roberto 2
Nováček
Nováček
Příspěvky: 26
Registrován: 04.11.2011 11:28

Re: Turbo ?

Příspěvek od roberto 2 » 13.12.2011 20:16

dám repas , risknu to . Jediný co už vím je to že s moderním dieslem se oproti benzínu nic neušetří .. po 180 000 km už jen měníš a prachy lítaj to co se ušetřilo na spotřebě vyházíš později na opravách . To u benzínu neznám ....

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Turbo ?

Příspěvek od vita_k » 13.12.2011 22:30

zkus se dovedet o druhu poruchy turba co nejvic, jestli to spatne mazalo kvuli karbonu, tak se ti zadre i ten repas. Hledej na foru, ty informace tu jsou a muze ti to usetrit nemale penize
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Turbo ?

Příspěvek od V12 » 14.12.2011 08:00

roberto 2 píše:... Jediný co už vím je to že s moderním dieslem se oproti benzínu nic neušetří .. po 180 000 km už jen měníš a prachy lítaj to co se ušetřilo na spotřebě vyházíš později na opravách . To u benzínu neznám ....
Dalsi kuric v naftovych kachliach, ktory pochopil... U niekoho je ta hranica 150k km (koniec zaruky, ako inak), u ineho sa to moze natiahnut az na 200k. Preto ked kupit jazdeny diesel, tak s maximalne 100k km v reale. Do 150k to na 99% vydrzi bez financne narocnej opravy, po vzniku prveho vacsieho problemu a jeho co najlacnejsom vyrieseni sa toho treba ihned zbavit. Ked sa moderny diesel zacne srat, je koniec. Pruser je ale to, ze pomaly nie je co kupit - prakticky vsetky novsie diesle maju problematicku vec menom FAP a benzinaky bud nie su, alebo su ale v zalostnom stave, resp. vybave / motorizacii.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Quickie
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 7239
Registrován: 10.03.2008 21:18
Bydliště: Revúca, Trnava

Re: Turbo ?

Příspěvek od Quickie » 14.12.2011 09:30

len tu zase nezačnite rozoberat problemy s turbom.. je tu toho dosť.. :nunu:
necham temu odomknutu, nech tu moze potom roberto napísať ako pochodil..

roberto 2
Nováček
Nováček
Příspěvky: 26
Registrován: 04.11.2011 11:28

Re: Turbo ?

Příspěvek od roberto 2 » 14.12.2011 18:22

Ahojte
Prvotní informace je , že turbo prostě při 182 tis. km dožilo ...Firma co mi dělá repas poví asi více . Divně na mě ale pusobilo , proč přívod oleje a přechody v přírubě byli dost zakarbonované jako kdyby bylo T špatne chlazené a olej se v něm přepaloval ... Výměny ale po 10 tis.a taková bída v trubkách , nechápu ...
vita_k píše:zkus se dovedet o druhu poruchy turba co nejvic, jestli to spatne mazalo kvuli karbonu, tak se ti zadre i ten repas. Hledej na foru, ty informace tu jsou a muze ti to usetrit nemale penize

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Turbo ?

Příspěvek od V12 » 14.12.2011 19:05

Ked aj vymenis olej po 10k km, to este stacit nemusi. Hlavne ked sa do toho leje nevhodny olej. Nechal by som ten motor dekarbonovat, vymenil by som este trubky a hadice na olej, sitko zo skrutky von. 1, 2 krat vymen olej v skratenom intervale a hlavne - pouzivaj minimalne 5W-40 A3/B3.

Turba takmer vzdy umru na problem s mazanim, tak ho maz poriadne, hlavne ked tam davas repas. A nezabudol by som este na mazaciu skusku turba :
- demontuj vystupnu olejovu hadicu turba z bloku motora a strc ju do aspon litrovej nadoby
- nalej olej az po hornu rysku, nic sa nestane, ked ho bude aj o trochu viac
- natoc motor a nechaj ho bezat na volnobeh presne minutu
- po tomto case musi byt v nadobe minimalne 300 ml oleja

Ak je tam oleja menej, treba opat poriadne popreplachovat motor, ak to nepomoze, tak vymenit olejove cerpadlo. Proste to musi mazat tak, ako sa slusi a patri.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

roberto 2
Nováček
Nováček
Příspěvky: 26
Registrován: 04.11.2011 11:28

Re: Turbo ?

Příspěvek od roberto 2 » 14.12.2011 19:29

auto mám v servisu ale všechno s mechanikem proberu ..Nerad bych zadřel nové .. Olej ale byl vždy specifikace pro focuse 5 / 30 . Nevím kde se stala chyba ..

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Turbo ?

Příspěvek od V12 » 14.12.2011 20:37

roberto 2 píše:Olej ale byl vždy specifikace pro focuse 5 / 30
Prave toto je chyba. Do motora, ktory zohrieva olej na 120 - 130 stupnov jednoducho xW-30 ist NEMOZE, pretoze pri tych teplotach karbonizuje. Ak sa chces svojmu motoru zavdacit, daj mu 5W-50. Minimum je 5W-40.

Vyrobca motora PSA predpisuje 5W-40, Ford ale 5W-30, do zaruky to vydrzi, co je po nej, to uz vyrobcu nezaujima. A vzdy sa to da zvalit na vela inych faktorov.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

roberto 2
Nováček
Nováček
Příspěvky: 26
Registrován: 04.11.2011 11:28

Re: Turbo ?

Příspěvek od roberto 2 » 14.12.2011 21:46

No tak to bys mě naštval , myslel jsem že motor dostává co podle výrobce má ...))) Asi už s Fordama na naftu končím ..
V12 píše:
roberto 2 píše:Olej ale byl vždy specifikace pro focuse 5 / 30
Prave toto je chyba. Do motora, ktory zohrieva olej na 120 - 130 stupnov jednoducho xW-30 ist NEMOZE, pretoze pri tych teplotach karbonizuje. Ak sa chces svojmu motoru zavdacit, daj mu 5W-50. Minimum je 5W-40.

Vyrobca motora PSA predpisuje 5W-40, Ford ale 5W-30, do zaruky to vydrzi, co je po nej, to uz vyrobcu nezaujima. A vzdy sa to da zvalit na vela inych faktorov.

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Semrush [Bot] a 0 hostů