Engine malfunction

Odpovědět
Uživatelský avatar
milanivs
Junior
Junior
Příspěvky: 232
Registrován: 10.04.2011 09:43
Bydliště: Košice - Dargovských hrdinov

Engine malfunction

Příspěvek od milanivs » 15.05.2011 13:41

Včera mi palubák vyhodil hlášku ENGINE MALFUNCTION. Nerozsvietila sa žiadna kontrolka motora, len palubák hodil túto hlášku na asi dve sekundy.
Stalo sa to keď som cúval a v nádrži som mal paliva už asi len na 50km. Neviete niekto čo to malo znamenať? Auto je nové, má najazdené 6700km, a priznám sa, dosť ma to vyľakalo.
Ford Focus II Wagon Generation X- 1,6TDCi 80kW - Black Panther (d.v.: 16.12.2010)

https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &sk=t&sd=a

Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Anduril
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5099
Registrován: 07.11.2009 16:56
Bydliště: Ostrava

Re: ENGINE MALFUNCTION ... :(

Příspěvek od Anduril » 15.05.2011 13:51

To muze byt vice veci. Jestli te to trapi, tak si zajed do servisu. Napichnou to na daignostiku a pokud tam nejaka chyba byla, tak ji nejspise uvidi. Kdyz to mas nove (tedy predpokladam v zaruce), tak neni co resit.
Je: Ford Focus IV Active X 1.5 EcoBoost 110kW Metallic (galerie)
Byl: Ford Focus III Titanium 1.6 EcoBoost 134kW Colorado (galerie)
Byl: Ford Focus II Trend X 1.6 74kW Avalon (galerie)

Uživatelský avatar
Milinko
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1699
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: ENGINE MALFUNCTION ... :(

Příspěvek od Milinko » 15.05.2011 13:57

tak tak, jedině diagnostika odhalí příčinu. A jestli je to v záruce tak není o čem....
Ford Mondeo 1.6 Ecoboost 118kW - Enterprise - White Frozen Gallery
Byl: Ford Focus II, Eibach Pro-Spacer & Pro-KIT, Machine silver Gallery

Uživatelský avatar
spanel
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 915
Registrován: 02.09.2009 17:32

Re: ENGINE MALFUNCTION ... :(

Příspěvek od spanel » 15.05.2011 16:21

Palivo na 50 km???? To je tak 3 litry! Je hloupost vyjíždět nádrž na tak "sucho". Může se stát, že při tak malém množství paliva si čerpadlo přicucne vzduch a nedělá to dobře ani benzíňákům, ani nafťákům. Na 100% to nasálo vzduch. Existuje doporučení, kterého by se měli řidiči držet, že nádrž se tankuje doplna, do prvního vypnutí pistole a vždy co nejdříve, jak se rozsvítí "hladové" oko.
Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White

Uživatelský avatar
milanivs
Junior
Junior
Příspěvky: 232
Registrován: 10.04.2011 09:43
Bydliště: Košice - Dargovských hrdinov

Re: ENGINE MALFUNCTION ... :(

Příspěvek od milanivs » 15.05.2011 19:54

Veď to, stále tankujem doplna, a teraz to tiez bolo tesne pred príchodom na pumpu. Aj ja som rozmýšľal či to nechytlo vzduch, ale aj tak pre istotu skocim na diagnostiku.
Ford Focus II Wagon Generation X- 1,6TDCi 80kW - Black Panther (d.v.: 16.12.2010)

https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &sk=t&sd=a

Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
milanivs
Junior
Junior
Příspěvky: 232
Registrován: 10.04.2011 09:43
Bydliště: Košice - Dargovských hrdinov

Re: ENGINE MALFUNCTION ... :(

Příspěvek od milanivs » 16.05.2011 11:21

No takže záhada hlášky na Engine Malfunction na palubáku je vyriešená. Nedalo mi to a dnes som šiel do Ford Szilcar Košice na diagnostiku.
Najprv preberací technik hovoril, že to bude asi len náhodná chyba, ale potom vzal auto do vnútra, napichol na počítač a ten vypísal poruchu
"vadný brzdový spínač".
Tak mi ho objednajú a v záruke vymenia.

Zároveň sme sa dohodli, že mi spojazdnia aj denné svietenie na mojom čertovi. Sa čudujem, že v súčasnosti to už výrobcovia nemontujú štandardne.
Ale po tom, čo som minule zaplatil pokutu za nezapnuté svetlá cez deň, oželiem tých 40€ čo odo mňa chcú Forďáci. Radšej im ako policajtom platiť.
Ford Focus II Wagon Generation X- 1,6TDCi 80kW - Black Panther (d.v.: 16.12.2010)

https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &sk=t&sd=a

Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
misoo
Test driver
Test driver
Příspěvky: 14839
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava SR
Kontaktovat uživatele:

Re: ENGINE MALFUNCTION ... :(

Příspěvek od misoo » 16.05.2011 11:33

:palec_nahoru: :palec_nahoru:

Uživatelský avatar
spanel
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 915
Registrován: 02.09.2009 17:32

Re: ENGINE MALFUNCTION ... :(

Příspěvek od spanel » 16.05.2011 14:50

No, osobně se domnívám, že hláška ENGINE MALFUNCTION nemá s brzdovým spínačem nic společného. Pouze se jedná o souběh náhod.
Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White

Uživatelský avatar
milanivs
Junior
Junior
Příspěvky: 232
Registrován: 10.04.2011 09:43
Bydliště: Košice - Dargovských hrdinov

Re: ENGINE MALFUNCTION ... :(

Příspěvek od milanivs » 16.05.2011 15:30

Mne to tiež prišlo divné, ale technik tvrdil čo tvrdil.

Možno ide o to, že vozidlo má ABS, ESP a kade čo iné a bohvie ako navzájom všetky prvky vlastne súvisia, aj keď možno na prvý pohľad nesúvisia. Hm.. nechám sa prekvapiť.
Ford Focus II Wagon Generation X- 1,6TDCi 80kW - Black Panther (d.v.: 16.12.2010)

https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &sk=t&sd=a

Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
milanivs
Junior
Junior
Příspěvky: 232
Registrován: 10.04.2011 09:43
Bydliště: Košice - Dargovských hrdinov

Re: ENGINE MALFUNCTION ... :(

Příspěvek od milanivs » 08.06.2011 22:20

o tak včera som bol na výmene toho brzdového snímača. Snímač je vymenený a verím, že sa už s autom nič nestane. Na otázku, aký má ten spínač súvis s danou hláškou mi bolo vysvetlené, že riadiaca jednotka potrebuje signál s neho kôli ABS, ESP, Tempomatu a neviem ešte kôli čomu ďalšiemu. Zároveň mi povedali že pod hláškou ENGINE MALFUNCTION sa skrýva mnoho rôznych chýb. Palubák vypíše len to, ale diagnostika povie presne čo nefunguje.

Zároveň som požiadal mechanika či by mi nevedel spojazdniť denné svietenie, lebo po minulej pokute, radšej investujem do auta a nie policajtom. Povedal, že OK, asi po pol hodine mi doniesli auto a servisák vraví, že je to opravené, ďakuje a môžem ísť. Myslel som, že na denné svietenie sa zabudlo, ale po mojom dotaze odpovedal, že je to sfunkčnené, že stačilo urobiť nejaké nastavenie v softvéri. A neopýtal za to ani cent, len mi s úsmevom zaprial veľa šťastných kilometrov.

Týmto sa chcem poďakovať servisu Ford Szilcar v Košiciach za ich prístup. Len dúfam, že im to aj naďalej vydrží.
Ford Focus II Wagon Generation X- 1,6TDCi 80kW - Black Panther (d.v.: 16.12.2010)

https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &sk=t&sd=a

Obrázek Obrázek

dwain
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 17.12.2011 16:26

2008 1.8 TDCi 115hp ENGINE MALFUNCTION - update!!!

Příspěvek od dwain » 17.12.2011 16:51

Tak bohužel, kontrolkou to neskončilo, po týdnu ježdění po Rakousku to začalo při přidávání plynu výrazně černě čoudit. Od motoru se ozývá při sešlápnutí plynu dříve neozývající se zvuk, takový nepříjemný jakoby hodně zesílené odfouknutí turba a nejvíce je to slyšet, když dá člověk hlavu k chladiči. Oranžová kontrolka motoru, která mi během jízdy minulý týden jen problikla, nyní svítí nepřetržitě ihned po nastartování. Pročetl jsem zdejší diskuze, nevím tedy, zda může jít o EGR ventil, únik oleje do trubek turba nebo je celé turbo na odchodu? Pokud s tím do Čech vůbec dojedu, asi rovnou na diagnostiku, že? Nebo vás ještě něco napadá? Nějaká trubka třeba prasklá? Co mám ještě zkusit abych vyloučil drahou opravu? ... každopádně mně nenapadlo, že budu něco takového řešit při tomto nájezdu... je mi z toho blivno, když si vybavím tu fakturu za nové auto, ani ne tři a čtvrt roku starou...


Ahoj Fordisti,

mám problém. FF 09/2008 Hatchback 1.8 TDCi 115 koní, 134.000 km najeto, vždy servisován v autorizovaném servise 2008-9 Ford Motol Beni, 2010-11 Ford Valoušek. Poslední návštěva 120.000 km na plánované servisní prohlídce, bez žádných problémů. V pondělí jsem před cestou do hor měnil slabou baterii (sám), originál vyměněn za Vartu Silver se stejnými hodnotami, resp. podle Auto Kelly tabulek. Nejsem si však úplně jistý, zda to vůbec s problémem souvisí...

A teď k věci... Při úterní cestě se mi cestou po rakouské dálnici z ničeho nic při akceleraci rozsvítila kontrolka ENGINE MALFUNCTION. Ta zmizí jedině po vypnutí motoru a novém startu. Při větší akceleraci, zkoušel jsem vícekrát, ale není to vždy stejné, se tak stane při přesáhnutí 2.5 až 3 tisíc otáček. Na volnoběh se tak však nestane, i když točím 4k otáček. Ničím jiným, než zvukovým signálem a kontrolkou se to neprojevuje, motor táhne zdá se zcela normálně, žádné zvuky nebo pazvuky. V jednu chvíli jsem měl pocit, že problikla i oranžová ikona motoru, ale nyní nic. Nevím zda to souvisí s výměnou baterky, ale po výměně jsem najel ca. 400 km v různých režimech včetně prudší akcelerace a rychlosti ca. 170 na dálnici... nijak se však neprojevovalo. Kontakty od baterky jsem zkontroloval a vše se zdá ok. Jediné, co mně k věci ještě napadá, je že se mi stává, že ca. při ca. 1800 otáčkách motor mírně jakoby cuká... ale to je v podstatě od nového vozu, v servisu tvrdili, že je to normální a i jsem se to tu dočetl tuším někde v diskuzi, že je to u 1.8 TDCi běžné...

Pokud by někdo věděl co s tím, prosím napište. V nejhorším případě holt do Fordu na diagnostiku, ale jak je znám, bude to drahé a z komárů se tam rádi dělají velbloudi.
Naposledy upravil(a) dwain dne 21.12.2011 21:19, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19256
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: 2008 1.8 TDCi 115hp ENGINE MALFUNCTION

Příspěvek od foki » 17.12.2011 18:03

kazdopadne diagnostika a bud je to plneni turba nebo vedeni vzduchu u turba , bych si typnul
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

noe
Nováček
Nováček
Příspěvky: 24
Registrován: 12.05.2009 22:54
Bydliště: Trnava

Re: 2008 1.8 TDCi 115hp ENGINE MALFUNCTION - update!!!

Příspěvek od noe » 13.01.2012 21:43

u mna rovnake prejavy. Problem bol v prasknutej hadici ku turbu. Po vymene hadice vsetko OK

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: 2008 1.8 TDCi 115hp ENGINE MALFUNCTION - update!!!

Příspěvek od V12 » 14.01.2012 14:06

Tiez si myslim, ze je to niekde medzi turbom a motorom. Eventualne by to mohlo byt pridrete ovladanie variabilu turba, takze tlaci viac alebo menej, nez treba. Na vadne svtrekovace je to este priskoro, hoci cert nikdy nespi...
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

dwain
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 17.12.2011 16:26

Re: 2008 1.8 TDCi 115hp ENGINE MALFUNCTION - update!!!

Příspěvek od dwain » 24.06.2012 02:19

UPDATE - problém vyřešen po návratu do ČR bez diagnostiky i čehokoliv dalšího. Jak bylo zmíněno - zvláštní zvuky zepředu - shlednutí technikem v ČR bylo rychlé a závěr ještě rychlejší: prasklý mezichladič, jak řekl, tak bylo. Po třech letech a třech měsících a najetých kilometrech sice nečekané, ale prý asi únava materiálu. Výměna ca. 4 tis. i s prací. Veškeré problémy tímto odstraněny. Nyní půl roku po výměně, stav 100% bez problémů....

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů