Příspěvek
od vladka1 » 05.12.2017 13:40
Právě že ujedeš velice snadno i s označením polohy. Ze servisu to je křivě proto, že se s tim nechtěj frcat, jen udělá šup šup a honem účtovat. Sklony vozovky atd. jsou jen výmluvy. Můžeš to reklamovat a vracet dokud nebude volant rovně tak jak má být. Postup v servisu je jasný - 1. zafixovat volant ve středové poloze, 2. nastavit sbíhavost resp. kola v přímém směru. Pokud to je správně tak je volant rovně. Pokud není, tak buď nastavili blbě, nebo rozhozená geometrie zadní nápravy ("zatáčí" a volantem se to musí vyrovnat), tohle v servisu nepozná, musí to projet venku. Nebo změřit kompletní geometrii včetně vzájemné polohy náprav...
Doma si laserem vytáhnu rovnoběřku od ráfku dál od auta, na lati změřim vzdálenost mezi levou a pravou stranou. Pokud je dopředu i dozadu stejná míra, tak jsou kola rovnoběžně = sbíhavost nula. Pro jiný úhel se musí trošku počítat, pro nulu stačí jen aby to bylo stejné. Zároveň měřim odstup laseru od zadního ráfku, zase aby pro L a P kolo byl stejný (aby sbíhavost byla souměrně s volantem rovně, tj. přední kola v přímém směru)
A pozor na pootočení při dotáhnutí kontramatky... A i tak s řídicí tyčí pohneš o pár stupňů a sbíhavost se pohne víc než by se čekalo...
2 Jemar - ta tyč je dost nepřesná, vytáhnout laserem míru je výrazně přesnější. Nic nepřenášíš a nekopíruješ, ale měří se přímo hodnota sbíhavosti. Aneb dvě rovnoběžky (sbíhavost nula) - vzdálenost je ve všech místech stejná a je jedno jak jsou ty rovnoběřky daleko od sebe...
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm