ford focus ST - úprava motoru
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19256
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: ford focus ST - úprava motoru
tam to neni jen o uprave motoru ale jde i o ramena , prevodovku , nasledne treba kridlo ktere pomaha ve vyssich rychlostech , a dalsi aerodynamicke a esteticke prvky ktere delaji RS jedinecne(nepocitam treba sedacky kvuli vedeni ) . pokud takhle nadupes ST tak stale mas sice 300PS focuse ale opticky je to bezny focus
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
-
- Test driver
- Příspěvky: 8970
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: ford focus ST - úprava motoru
Presne tak.Niekto tu nonstop povazuje RS za vyhonene ST.Druhy sa snazi nadupat a vyspikovat ST,aby dosiahol parametre akoze vyhoneneho RS.Ono je to o uplne niecom inom hosi a porovnavate neporovnatelne.
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19256
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: ford focus ST - úprava motoru
ufff , vdaka brat , uz jsem myslel ze jsem zase neco posral kdyz jsem napadl STčkáře 

Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
- Bob Wolf
- Pokročilý
- Příspěvky: 609
- Registrován: 20.07.2009 00:05
- Bydliště: Praha
Re: ford focus ST - úprava motoru
Chlapi, vždyť ale nikdo RSka nepomlouvá ....
Vše, co se snažím říct a proč jsem tam dal i ten článek je jen a jen o tom, že STčko má super základ pro další úpravy, které mohou radikálně zvednout výkon i jízdní vlastnosti - a vše se současně dá realizovat za rozumné prachy. A to je podle mne na tomto fóru nezastupitelné - protože drtivá většina členů je dost mladých a svůj budget většinou nemají bezedný
A to je přece to hlavní kouzlo všeho, ne ?
A k té zmíněné nenápadnosti STček.... to kouzlo STčka je podle mne i v tom, že u jiných barev, než mám já (a svou "oranžádu" jsem "zdědil" po 1. majiteli, který si jí vybral) je STčko relativně nenápadný zástupce Focusů - aut "středního proudu", neprémiové značky, která je více než solidní, ale nikoho vyloženě nenaštve...
RSko je takové malé "komiksové" auto, super stroj bez konkurence v porovnání s ostatními aktuálně sériově vyráběnými "předokolkami", který obdivuji, ale podle mně na něj nacpali už moc plastů a výrazných spojlerů....a některé "výdechy" (např. na bocích) jsou dokonce "falešné" a nefunkční....ptám se tedy proč ???? ... takovéto superauto přece nemá důvod si na něco jen hrát....
Největší půvab - podle mně - má u sportovního auta nenápadný design, jakási "klidná síla" - v tom jsou například mistři v Německu - takové BMW Alpina B3 je zdálky v podstatě nenápadný sedan, ale jedná se o jednu z největších "bestií", které pod hlavičkou BMW (ve formě sedanů) vůbec jezdí

Vše, co se snažím říct a proč jsem tam dal i ten článek je jen a jen o tom, že STčko má super základ pro další úpravy, které mohou radikálně zvednout výkon i jízdní vlastnosti - a vše se současně dá realizovat za rozumné prachy. A to je podle mne na tomto fóru nezastupitelné - protože drtivá většina členů je dost mladých a svůj budget většinou nemají bezedný

A to je přece to hlavní kouzlo všeho, ne ?

A k té zmíněné nenápadnosti STček.... to kouzlo STčka je podle mne i v tom, že u jiných barev, než mám já (a svou "oranžádu" jsem "zdědil" po 1. majiteli, který si jí vybral) je STčko relativně nenápadný zástupce Focusů - aut "středního proudu", neprémiové značky, která je více než solidní, ale nikoho vyloženě nenaštve...
RSko je takové malé "komiksové" auto, super stroj bez konkurence v porovnání s ostatními aktuálně sériově vyráběnými "předokolkami", který obdivuji, ale podle mně na něj nacpali už moc plastů a výrazných spojlerů....a některé "výdechy" (např. na bocích) jsou dokonce "falešné" a nefunkční....ptám se tedy proč ???? ... takovéto superauto přece nemá důvod si na něco jen hrát....
Největší půvab - podle mně - má u sportovního auta nenápadný design, jakási "klidná síla" - v tom jsou například mistři v Německu - takové BMW Alpina B3 je zdálky v podstatě nenápadný sedan, ale jedná se o jednu z největších "bestií", které pod hlavičkou BMW (ve formě sedanů) vůbec jezdí

Focus II. ST - r.v. 2006, úprava Wolf Racing (340 PS,545 Nm), Bilstein B16 Gewindefahrwerk PSS9, AP Racing (kotouče 362 mm, 6 pístků) - desky Raybestos směs ST31, samosvorný diferenciál Quaife, výfuk MILLTEK turbo back, Semi Slick TOYO R888
- killerhammer
- Test driver
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
Re: ford focus ST - úprava motoru
chlapi ja tu v tejto diskusii zastupujem obe strany a zopakujem este svoj nazor
1. chapem bob wolfa co xce povedat, ano, focus ST mozes lahko upravit velmi blizko urovni focusu RS a vidno to na tom case na nurbigringu (rozdiel 4s)
za tie prachy RSko fakt niekomu nemusi stat
a hlavne mladym chalanom, co kupuju jazdene a nasledne upravuju, je STcko uplny ideal
2. chapem aj zirafaka s fokim, ze xcu RS, maju viacej penazi, priplatia si a dostanu za to od fordu max. zazitok
3. a nakoniec moj nazor je presne medzi 1,2. pre mna focus RS oproti ST je maly rozdiel a nestoji za to. na focuse RS boli urobene kompromisy (namiesto 4x4 len qualife, namiesto brzd brembo len seriovky z suvcka volvo xc90 atd atd
)
to auto respektujem ale nekupil by som ho za dnesnu cenu (myslim okolo 35-40k eur)

1. chapem bob wolfa co xce povedat, ano, focus ST mozes lahko upravit velmi blizko urovni focusu RS a vidno to na tom case na nurbigringu (rozdiel 4s)
za tie prachy RSko fakt niekomu nemusi stat
a hlavne mladym chalanom, co kupuju jazdene a nasledne upravuju, je STcko uplny ideal

2. chapem aj zirafaka s fokim, ze xcu RS, maju viacej penazi, priplatia si a dostanu za to od fordu max. zazitok



3. a nakoniec moj nazor je presne medzi 1,2. pre mna focus RS oproti ST je maly rozdiel a nestoji za to. na focuse RS boli urobene kompromisy (namiesto 4x4 len qualife, namiesto brzd brembo len seriovky z suvcka volvo xc90 atd atd

to auto respektujem ale nekupil by som ho za dnesnu cenu (myslim okolo 35-40k eur)
Naposledy upravil(a) killerhammer dne 22.02.2010 16:36, celkem upraveno 2 x.
-
- Test driver
- Příspěvky: 8970
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: ford focus ST - úprava motoru
Sme v peknej plnke bracho/len skoda,ze o tom nic neviem
/

- killerhammer
- Test driver
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
Re: ford focus ST - úprava motoru
mhm, ty si fakt jasny
to bolo myslene vo vyzname, ze chapem, ze su tu ludia co si priplatia za to RS (za imidz a za tu zabavu co dostanu)
a kedze si velky zastanca focusu RS, tak som ta tam do tej kategorie "obrazne" zaradil
ci ty by si si nekupil focus RS kebyze mas nan peniaze?
odpovedz
to bolo myslene vo vyzname, ze chapem, ze su tu ludia co si priplatia za to RS (za imidz a za tu zabavu co dostanu)
a kedze si velky zastanca focusu RS, tak som ta tam do tej kategorie "obrazne" zaradil
ci ty by si si nekupil focus RS kebyze mas nan peniaze?
odpovedz

- Marťas
- Test driver
- Příspěvky: 9172
- Registrován: 13.04.2008 12:50
- Bydliště: Edinburgh / Havířov
Re: ford focus ST - úprava motoru
Samozrejme, ze nejvetsi ulohu hraji penize
Kdyby mel nekdo k dispozici cca. 2.000.000kc, pochybuju, ze pujde do Forda pro nove RS
.
Kdo chce hot hatch, mel by vzit v uvahu jak ST, tak RS. Kdo ma ST, je pro nej zbytecne prechazet na RS....s tim souhlasim s KH.
A kdo se chysta na RS, mozna by mel nejaky cas pockat, nez bude nova generace ST (ci RS)
.....

Kdyby mel nekdo k dispozici cca. 2.000.000kc, pochybuju, ze pujde do Forda pro nove RS

Kdo chce hot hatch, mel by vzit v uvahu jak ST, tak RS. Kdo ma ST, je pro nej zbytecne prechazet na RS....s tim souhlasim s KH.
A kdo se chysta na RS, mozna by mel nejaky cas pockat, nez bude nova generace ST (ci RS)


Byl : Focus ST2 - 213kW
Byl : Freelander 2 S - 118kW
Byl : Fiesta Mk7 - 60kW
Je : Vauxhall Corsa VXR - 141kW
Je : Suzuki SV650 - 55kW
Je : BMW 520D - 128kW
...uz nic nedovolene neprodavam

- Tesna
- .
- Příspěvky: 100
- Registrován: 26.05.2009 16:52
- Bydliště: ValMez
Re: ford focus ST - úprava motoru
Přesně tak, je to hlavně o penězích. Pokud je někdo ochoten dát za nové RS ty peníze navíc proti ST, asi ví, proč to chce. Zda je to auto o tolik lepší je úplně bezpředmětné, protože pro toho, kdo to kupuje "to tam prostě je". I podle mne se jedná o naprosto nesrovnatelné auta, teda pokud ST není na stávající výkon težce předimenzované. ST je super svezení a když do toho člověk vrazí balík, tak to nebude jenom RS chaser, ale klidně RS killer ... a to jsme opět u financí, za podobný balík bude z RS Grippen pro chudé
Otázka to ale bude za pár let u ojetin, jak píše BW - koupit ST a vrazit tam, obvykle zcela nenávratně, 150-170 litrů? Nebo rovnou koupit (tipuju v průměru o 100-120tKč, z nichž člověk při prodeji zase něco zpátky dostane) dražší, stejně staré RS?
Před 7 lety jsem řešil podobný problém u Oktávky - koupit 1.8T nebo RS (obojí 3 roky jeté)? Tehdy to bylo jednoznačné, rozdíl v ceně byl okolo 120-140tKč (+40-50% navíc pro RS), úprava motoru dokonce na úroveň upravené (!) RS + přitvrzení podvozku stálo necelých 30. Auto jelo sice suprově, ale spojka a brzdy na to totálně neměly.
Řešit za pár let podobné dilema ST vs. RS, tak jdu v tomto konkrétním případě naopak do RS.

Otázka to ale bude za pár let u ojetin, jak píše BW - koupit ST a vrazit tam, obvykle zcela nenávratně, 150-170 litrů? Nebo rovnou koupit (tipuju v průměru o 100-120tKč, z nichž člověk při prodeji zase něco zpátky dostane) dražší, stejně staré RS?
Před 7 lety jsem řešil podobný problém u Oktávky - koupit 1.8T nebo RS (obojí 3 roky jeté)? Tehdy to bylo jednoznačné, rozdíl v ceně byl okolo 120-140tKč (+40-50% navíc pro RS), úprava motoru dokonce na úroveň upravené (!) RS + přitvrzení podvozku stálo necelých 30. Auto jelo sice suprově, ale spojka a brzdy na to totálně neměly.
Řešit za pár let podobné dilema ST vs. RS, tak jdu v tomto konkrétním případě naopak do RS.
-
- Test driver
- Příspěvky: 8970
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: ford focus ST - úprava motoru
pre upresnenie:zirafak píše:Sme v peknej plnke bracho/len skoda,ze o tom nic neviem/
Inak,keby to niektorym menej chapavym neprislo,tak moj bracho na fore je iba Foki


- killerhammer
- Test driver
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
Re: ford focus ST - úprava motoru
ja viem, ze si myslel fokiho
ale som si 100% isty, ze patris do skupiny ludi, ktori by si focus RS kupili
ja ta chapem
ale som si 100% isty, ze patris do skupiny ludi, ktori by si focus RS kupili
ja ta chapem

- foki
- Admin
- Příspěvky: 19256
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: ford focus ST - úprava motoru
nechci urazit STčkáře ale kdyz mam dat 500000 za ST a k tomu cca 150000 za upravu tak jsem na 650000 a kdyz si vezmu ze RS koupim kolem 30000e tak je tam rozdil cca 100-120t za mnohem vic nez muze ST nabidnout . to nepocitam treba brzdy ( nevim jestli na 300PS budou puvodni stacit ) , jak se bude chovat spojka atd atd . vim ze me zase ubijete argumentama ale ....
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
- teebee
- .
- Příspěvky: 365
- Registrován: 13.07.2009 15:00
- Bydliště: Praha
Re: ford focus ST - úprava motoru
foki, proti tomu cos napsal už snad argumenty (doufám) najít nejdou...
Nechtěl jsem se do tohohle vlákna původně už vůbec motat, protože se tady srovnává nesrovnatelné, ale svůj názor zveřejním. Zkusím se na to podívat z několika pohledů:
1) Pro toho, kdo už vlastní vyhoněný ST a cílem je pro něj jen nějaký číslo na papíře, opravdu nemá smysl ST prodávat a RS kupovat. Výhody a výjimečnost RS prostě neocení. Takových je, doufám, minimum.
2) Pro toho, kdo už vlastní vyhoněný ST a tuning je pro něj zábavou, nebude nikdy srovnání vyhoněnýho ST se standardním RS relevantní. Když prodá ST a koupí RS, tak to RS stejně požene výš a skončí zas v úplně jiných dimenzích.
3) Pro toho, kdo nemá žádný ST a má peníze na ST+úpravy, je RS jasná volba - cenový rozdíl minimální a přidaná hodnota značná (hlavně co týče poklesu hodnoty, ten bude minimální). Navíc má mnohem lepší základ pro pozdější vylepšování.
4) Pro toho, kdo nemá žádný ST a chce něco, co na Smyčce předjede standardní RS, nebude o vyhoněným ST vůbec uvažovat - FoFo ST/RS nejsou okruhový pily, ale auta pro zábavu na okreskách. Existuje hromada jiných aut, který jsou na okruhy mnohem vhodnější...
Nechtěl jsem se do tohohle vlákna původně už vůbec motat, protože se tady srovnává nesrovnatelné, ale svůj názor zveřejním. Zkusím se na to podívat z několika pohledů:
1) Pro toho, kdo už vlastní vyhoněný ST a cílem je pro něj jen nějaký číslo na papíře, opravdu nemá smysl ST prodávat a RS kupovat. Výhody a výjimečnost RS prostě neocení. Takových je, doufám, minimum.
2) Pro toho, kdo už vlastní vyhoněný ST a tuning je pro něj zábavou, nebude nikdy srovnání vyhoněnýho ST se standardním RS relevantní. Když prodá ST a koupí RS, tak to RS stejně požene výš a skončí zas v úplně jiných dimenzích.
3) Pro toho, kdo nemá žádný ST a má peníze na ST+úpravy, je RS jasná volba - cenový rozdíl minimální a přidaná hodnota značná (hlavně co týče poklesu hodnoty, ten bude minimální). Navíc má mnohem lepší základ pro pozdější vylepšování.
4) Pro toho, kdo nemá žádný ST a chce něco, co na Smyčce předjede standardní RS, nebude o vyhoněným ST vůbec uvažovat - FoFo ST/RS nejsou okruhový pily, ale auta pro zábavu na okreskách. Existuje hromada jiných aut, který jsou na okruhy mnohem vhodnější...
Ford Focus ST, 2007 pre-facelift, 5D, Sea grey


- killerhammer
- Test driver
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
Re: ford focus ST - úprava motoru
skoda, ze do RSa nedali poladeny T6 biturbo.
tam ten rozdiel oproti ST by bol podstatny
a nakup RSa by potom daval absolutne zmysel
bola by to doslova lahodka na kolesach (nad urovnou legendarneho golfu R32)
a vsetky debaty o ST vs RS by nemali zmysel
tam ten rozdiel oproti ST by bol podstatny
a nakup RSa by potom daval absolutne zmysel
bola by to doslova lahodka na kolesach (nad urovnou legendarneho golfu R32)

a vsetky debaty o ST vs RS by nemali zmysel

- teebee
- .
- Příspěvky: 365
- Registrován: 13.07.2009 15:00
- Bydliště: Praha
Re: ford focus ST - úprava motoru
Po osobní zkušenosti, kdy jsem měl možnost přesedat mezi vyhoněným ST a standardním RS, jsem si naprosto jistej: RS za ty peníze navíc určitě stojí 

Ford Focus ST, 2007 pre-facelift, 5D, Sea grey


Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host