ford focus ST - úprava motoru

Vše o motorech ST a RS
Moderátor:foki
Odpovědět
Uživatelský avatar
Bob Wolf
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 609
Registrován: 20.07.2009 00:05
Bydliště: Praha

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od Bob Wolf » 23.10.2009 20:12

Tesna píše:
Bob Wolf píše:
Ať už ti technici v Mercedesu měřili jak měřili - všimni si, že krouťák (měřený na pětku) jde trvale od cca 2.700 ot./min. až do 6.000 ot./min. trvale nahoru - a až tam začíná padat - prostě to turbo má svou účinnost, pokud se k intercooleru dostane tolik vzduchu, kolik tam má jít.....
Tohle je právě ta zásadní kravina, co naměřili. Turbobenzín se vyznačuje tím, že má plochou křivku krouťáku ve velmi širokém pásmu otáček, přičemž maximum je obvykle někde mezi 2500 - 3500 a pak pomalu klesá. U sériových motorů je ta křivka pak často totálně plochá s maxime 2000-5000 ot., čehož je dosažno elektronickým přiškrcením, stačí se kouknout prakticky na jakýkoliv současný sériový turbobenzín , ST nevyjímaje. A právě ladění softu, při kterém se využije potenciál motoru do plných tu křivku krouťáku nahrbí.

Navíc, průběh krouťáku na jednotlivé stupně je stejný, takže i měření by měla být velmi podobná co do průběhu křivek i hodnot.

Graf od Mercedesu doporučiji dál vůbec neřešit, zahodit nebo efektivně využít při velké potřebě :D

Máš pravdu v tom, že ten výsledek průběhu druhého měření je pravděpodobně atypický - to první, "primitivnější" měření mně ukázalo maximum krouťáku už v 2.974 ot./min. a potom to šlo až do cca 4.500 ot./min. pozvolna dolů - přesně jak píšeš (a potom to už padalo fest.....asi kvůli té nižší účinnosti intercooleru).

Také to první měření je mi současně sympatičtější "hladkou" křivkou krouťáku, bez výkyvů - u toho Mercedesu jim kola občas po válci proklouzla, tak tam jsou na křivce vidět ty "zuby"....

Těším se na tu MAHU 2000 u Auto Jarov za 14 dní - nechám to změřit na 5. i 6. rychlost a potom to kolektivně skoukneme - snad budeme moudřejší, statisticky 3 různá měření u jednoho auta v rozmezí 1 měsíce jsou už pro získání objektivního náhledu - myslím - dostatečná... :roll:
Focus II. ST - r.v. 2006, úprava Wolf Racing (340 PS,545 Nm), Bilstein B16 Gewindefahrwerk PSS9, AP Racing (kotouče 362 mm, 6 pístků) - desky Raybestos směs ST31, samosvorný diferenciál Quaife, výfuk MILLTEK turbo back, Semi Slick TOYO R888

Uživatelský avatar
brtniik
.
.
Příspěvky: 26
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Zruè n. S. a Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od brtniik » 03.11.2009 15:26

kdo by chtěl komplet věci věci od graham goode racing na ST II, tak muzu s doplatkem(kolik se domluvíme) vyměnit za origo veci jedná se o :

komplet výfuk: http://www.grahamgoode.com/website/part ... m=SSXFD042

Svody s katem: http://www.grahamgoode.com/website/part ... tem=GGF519

Sáni: http://www.grahamgoode.com/website/part ... tem=GGF512

Intercooler: http://www.grahamgoode.com/website/part ... tem=GGF527

+ přemapovaná řídící jednotka

původní cena všeho dohromady je zhruba 80k tak přemýšlejte.... (nelepší nabidka vyhrává)
FFII ST 2,5 T5 rv. 7/06,silver
byl:FFI 1,6 rv.99,aquamarine

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od killerhammer » 03.11.2009 15:42

a preco to davas dole? :wink:
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

Uživatelský avatar
brtniik
.
.
Příspěvky: 26
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Zruè n. S. a Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od brtniik » 03.11.2009 17:14

oprava a zimáky.....
FFII ST 2,5 T5 rv. 7/06,silver
byl:FFI 1,6 rv.99,aquamarine

Uživatelský avatar
Bob Wolf
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 609
Registrován: 20.07.2009 00:05
Bydliště: Praha

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od Bob Wolf » 03.11.2009 18:21

Bob Wolf píše:
Tesna píše:
Bob Wolf píše:
Ať už ti technici v Mercedesu měřili jak měřili - všimni si, že krouťák (měřený na pětku) jde trvale od cca 2.700 ot./min. až do 6.000 ot./min. trvale nahoru - a až tam začíná padat - prostě to turbo má svou účinnost, pokud se k intercooleru dostane tolik vzduchu, kolik tam má jít.....
Tohle je právě ta zásadní kravina, co naměřili. Turbobenzín se vyznačuje tím, že má plochou křivku krouťáku ve velmi širokém pásmu otáček, přičemž maximum je obvykle někde mezi 2500 - 3500 a pak pomalu klesá. U sériových motorů je ta křivka pak často totálně plochá s maxime 2000-5000 ot., čehož je dosažno elektronickým přiškrcením, stačí se kouknout prakticky na jakýkoliv současný sériový turbobenzín , ST nevyjímaje. A právě ladění softu, při kterém se využije potenciál motoru do plných tu křivku krouťáku nahrbí.

Navíc, průběh krouťáku na jednotlivé stupně je stejný, takže i měření by měla být velmi podobná co do průběhu křivek i hodnot.

Graf od Mercedesu doporučiji dál vůbec neřešit, zahodit nebo efektivně využít při velké potřebě :D

Máš pravdu v tom, že ten výsledek průběhu druhého měření je pravděpodobně atypický - to první, "primitivnější" měření mně ukázalo maximum krouťáku už v 2.974 ot./min. a potom to šlo až do cca 4.500 ot./min. pozvolna dolů - přesně jak píšeš (a potom to už padalo fest.....asi kvůli té nižší účinnosti intercooleru).

Také to první měření je mi současně sympatičtější "hladkou" křivkou krouťáku, bez výkyvů - u toho Mercedesu jim kola občas po válci proklouzla, tak tam jsou na křivce vidět ty "zuby"....

Těším se na tu MAHU 2000 u Auto Jarov za 14 dní - nechám to změřit na 5. i 6. rychlost a potom to kolektivně skoukneme - snad budeme moudřejší, statisticky 3 různá měření u jednoho auta v rozmezí 1 měsíce jsou už pro získání objektivního náhledu - myslím - dostatečná... :roll:

Ahoj, blbá zpráva pokud jde u mně o nejbližší ověřování maximálky (alespoň té v laboratorních podmínkách) - když jsem volal na Auto Jarov, abych se objednal na měření na brzdě, tak mi to vymluvili s tím, že zásadně nedoporučují u aut s vyšším výkonem měřit výkon pokud má auto zimní pneu.

Já už na zimní přezul, takže mám smůlu. Když jsem jim řekl parametry auta, tak mně sdělili pár praktických poznatků, jak takováto měření u sportovních aut (obutých do zimáků) už u nich dopadla - kusy prasklých gum lítaly po celé provozovně a na válcích se jim toho nalepilo tolik, že to pak čistili půl dne.

Ti konkrétní nešťastní majitelé (které sice obsluha brzdy předem varovala, ale oni to měření přesto riskli) prý pak jen smutně koukali, co jim na ráfkách zbylo (teda spíš co tam už nebylo)....

Takže měření musím posunout až na začátek dubna, kdy budu přezouvat zpět na letní gumy :cry:
Focus II. ST - r.v. 2006, úprava Wolf Racing (340 PS,545 Nm), Bilstein B16 Gewindefahrwerk PSS9, AP Racing (kotouče 362 mm, 6 pístků) - desky Raybestos směs ST31, samosvorný diferenciál Quaife, výfuk MILLTEK turbo back, Semi Slick TOYO R888

Uživatelský avatar
Jirbor
.
.
Příspěvky: 572
Registrován: 18.01.2010 19:35

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od Jirbor » 13.02.2010 10:26

Pro ty co umí německy info o úpravách ST http://benjy.110mb.com/tuning.html
(i když staršího data)
Ford Focus II 2.5T ST, 3 dv.,Electric Orange byl, je Golf GTI VII Performance Pack

Uživatelský avatar
Bob Wolf
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 609
Registrován: 20.07.2009 00:05
Bydliště: Praha

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od Bob Wolf » 20.02.2010 17:00

Nádherný článek z července 2009 - podzimní číslo časopisu REDLINE.

http://www.millteksport.com/media/images/press/30.pdf

Srovnání "standardního" Ford Focus ST a ST, upraveného na 290 PS (340 Nm krouťák).. Testováno na Nurburgringu. Testoval jak reportér, tak profesionální instruktor jízdy na Severní smyčce.

Instruktor dosáhl s upraveným STčkem nejlepšího času na kolo 8 min. 30 sec. Rozdíl oproti "standardnímu" ST (nejrychlejší kolo) - rychlejší o 21 sec.

Dosažený nejrychlejší čas 8:30 je rychlejší než rekord trati s Porsche Boxster S (8:32), Honda NSX (8:38) nebo Honda S2000 (8:39). 8O

Realizované úpravy na oranžovém STčku potvrzují v podstatě všechny názory a stanoviska, které razíme zde na fóru my - vlastníci upravovaných STček.

Motor - úprava Code Red (2. úroveň) + sportovní kit sání
Podvozek - sportovní pružiny KW Variant 3 britské firmy Profile Automotive
Brzdy - 4 pístkové AP Racing britské firmy Profile Automotive (330 mm)
Gumy - Toyo Proxes R888 (okruhové slicky schválené pro běžný provoz na silnici)
Výfuk - full turbo back MILLTEK (se sportovním catem)

Test potvrzuje všechny naše společné úvahy zde - základem všeho je větší výkon a kroutící moment, sportovní pružiny napomohly rychlejším průjezdům zatáček, performance - brzdy jsou hodnoceny jako účinnější ve vysokých rychlostech než brzdy standardní, gumy lépe udržely auto v zatáčkách a znatelně zlepšily trakci a výfuk zvedl výkon o 20 koní a urychlil nástup maxima kroutícího momentu.

A závěrem jen skromné zamyšlení - má - ve světle výsledků testu - cenu kupovat nový Ford Focus RS MKII za 967.700,- Kč :?: Jestli se nemýlím, mělo nové RSko při testech na Nordschiefe velmi podobný čas :mrgreen:

I při všech těch úpravách, jako má STčko ve článku, se nikdy nedostanete v konečném součtu na 967.700,- Kč jako u nového, 305 koňového RSka ...... a to je myslím velmi zajímavý podnět k zamyšlení....

Podle mne se výše citovanými úpravami "standardního" STčka skoro 100% smazává výhoda samosvorného diferenciálu a Revo-Knuckle zavěšení u RSka :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:



P.S.
Myslím, že Ford Focus RS MK II má na Nordschiefe nejlepší čas kolem 8 minut 26 sec. (sportovní redaktor a zkušební jezdec Horst von Saurma-Jeltsch).... tzn. je jen o 4 sec. rychlejší, než výše uvedené, upravené ST.... :P


Článek je to opravdu vyvedený a výsledky velmi poučné :P
Focus II. ST - r.v. 2006, úprava Wolf Racing (340 PS,545 Nm), Bilstein B16 Gewindefahrwerk PSS9, AP Racing (kotouče 362 mm, 6 pístků) - desky Raybestos směs ST31, samosvorný diferenciál Quaife, výfuk MILLTEK turbo back, Semi Slick TOYO R888

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od killerhammer » 20.02.2010 20:51

samozrejme o tomto hovorime viaceri
ST sa da za malo penazi upravit velmi velmi blizko k novemu focusu RS
je to hlavne preto, lebo na focuse RS sa pri vyvoji setrilo a nie je v nom oproti ST vela inovacie
isiel tu clanok, kde sef vyvojoveho teamu sam priznal, ze pri testovani sa skusal aj nahon 4x4, aj brzdy brembo ale upustilo sa od nich, lebo za prilis navysenu cenu priniesli len male zlepsenie vlastnosti :idea:

kazdopadne, ani upravene ST, aj ked sa priblizi k RSku, ho nedosiahne :idea:
myslim, ze cas focusu RS bol dosiahnuty na standartnych gumach (nie na slickoch) a to dost tomu STcku na okruhu pomohlo :!: RS by bolo na slickoch tiez este rychlejsie

je to na rozhodnuti kazdeho. ale myslim si, ze ked za nejake 2-3 roky klesne cena za jazdene RS na prijatelnu uroven, tak to bude na fore velky hit a vela ludi si to kupi :mrgreen:

je len malo aut na trhu, ktore boli postavene bez kompromisov a stavali sa aby boli co najrychlejsie na dany typ trate a focus RS urcite medzi ne nepatri
kazdopadne ale, focus RS, aj ked sa na nom urobilo hodne kompromisov, je velmi slusne auto v triede hot hatchov, a prakticky bez konkurencie (resp. na urovni ostrej imprezy wrx sti)
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

Uživatelský avatar
Bob Wolf
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 609
Registrován: 20.07.2009 00:05
Bydliště: Praha

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od Bob Wolf » 20.02.2010 21:09

kazdopadne, ani upravene ST, aj ked sa priblizi k RSku, ho nedosiahne :idea:
myslim, ze cas focusu RS bol dosiahnuty na standartnych gumach (nie na slickoch) a to dost tomu STcku na okruhu pomohlo :!: RS by bolo na slickoch tiez este rychlejsie



Rozdíl minus 4 sekundy na Nordschiefe, která má cca 22 km, je minimální a podle mně v podstatě stírá rozdíl mezi RS a tímto upraveným ST....

Na straně 33 předmětného článku je navíc mínění testovacího jezdce, že pokud by mělo upravené ST samosvorný diferenciál, byl by výsledný čas ještě lepší.... a na straně další o tomtéž vozu všechno vystihující věta : "...and is now the real Focus RS chaser".

Pokud takto renomovaný auto-moto-sportovní časopis, jako je britský Redline, nazve předmětný upravený Focus ST "skutečnou stíhačkou RSka", pak se domnívám, že např. po instalaci diferenciálu by tento vůz byl ještě rychlejší než RS.... a to na shodných gumách u obou aut :idea:

Základem článku jsou ale jeho první a následující kapitoly - a to odpověď na otázku, zda lze s relativně nízkými náklady upgradovat rychlé auto podstatným způsobem, tak, aby nešlo jen o kosmetické navýšení parametrů.... a výsledný rozdíl 21, resp. 50 vteřin oproti standardnímu ST na 1 kole Nordschife je opravdu hodně 8)

Pokud nyní někdo, kdo má volných cca 500.000,- Kč, pořídí slušně jeté ST (tak do cca 50.000 km) kolem 350.000,- Kč a všechny v článku citované úpravy si nechá následně na auto instalovat, bude sice dalších plus cca 170.000,- ..... nicméně i tak za celkem něco málo přes 500.000,- Kč dostane auto, které je v podstatě stejně rychlé na okruhu jako RSko za 967.700,- Kč..... takže bude cca na 53% absolutních nákladů - a to je rozhodně moc, moc zajímavá kalkulace :mrgreen:
Focus II. ST - r.v. 2006, úprava Wolf Racing (340 PS,545 Nm), Bilstein B16 Gewindefahrwerk PSS9, AP Racing (kotouče 362 mm, 6 pístků) - desky Raybestos směs ST31, samosvorný diferenciál Quaife, výfuk MILLTEK turbo back, Semi Slick TOYO R888

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od killerhammer » 20.02.2010 21:38

ano, ja tento nazor tiez akceptujem
pre mna ekonomicky focus RS nema vobec zmysel (mal by, ak by bolo 4x4, ak by malo brzdy brembo, nadupany motor atd atd aj keby isiel cenou vyssie)

na druhej strane ale chapem ludi co xcu RS (a nie upravene ST), lebo je to aj o imidzi :wink:

ja kebyze kupujem sportak, tak by som hladal auto postavene bez kompromisov, za primeranu cenu (netajim, ze moji idealni favoriti su dnes subaru impreza wrx sti alebo nissan gt-r) 8)
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

Uživatelský avatar
Marťas
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9172
Registrován: 13.04.2008 12:50
Bydliště: Edinburgh / Havířov

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od Marťas » 20.02.2010 23:22

Bob Wolf: Ceny ale srovnavas u ojeteho ST a noveho RS :!:
Naopak kdyby se poladilo nove ST (cca. 650.000kc) nebo koupilo RS s par tisici km (cca. 800.000kc), tak vyjde uplne stejne :D. Navic u RS mas zaruku na vsech 305 koni (a kovane vnitrnosti), ale u ST s vice nez 300 konma jsi bez zaruky a je treba pocitat s vetsi zatezi, nez na co je motor konstruovan...
ST tezi i z toho, ze je o 70kg lehci. Po pridani samosvoru se zase casto nicily poloosy...
Nedavno jsme to probirali s jednim ST-ckarem a dospeli jsme k nazoru, ze jako vlastnici ST bychom za RS nemenili, jelikoz to uz neni az tak velky skok, za ktery bychom museli vysolit dalsich cca. 400.000kc navic.
Treba takove WRX STi je zase jina liga s permanentni ctyrkolkou a ceny jsou velmi sympaticke (a navic se za dalsich cca. 50.000kc dostanes hrave na 400-420 koni :twisted:) - ale to je uz jine tema...
Obrázek
Byl : Focus ST2 - 213kW
Byl : Freelander 2 S - 118kW
Byl : Fiesta Mk7 - 60kW
Je : Vauxhall Corsa VXR - 141kW
Je : Suzuki SV650 - 55kW
Je : BMW 520D - 128kW


...uz nic nedovolene neprodavam :P

Uživatelský avatar
Tesna
.
.
Příspěvky: 100
Registrován: 26.05.2009 16:52
Bydliště: ValMez

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od Tesna » 21.02.2010 00:43

Problém je, že každé upravené ST je vlastně unikát, sice vyhoněný, ale vnitřnosti auta jsou dimenzované na sériový výkon. Takže i RS bude mít logicky vše dimezované na těch 305 koní. Auta můžou jet pak velmi podobně (otázka hlavně výkonu), ale u ST je vyšší riziko, že něco klekne. Takže při srovnatelné investici ST + úpravy nebo sériovka RS (beru stejně staré auto) to je pak jednoznačně pro RS.

Navíc RS doslova za pár šupů poladíš na 340-350 PS, za o něco víc (podobně jako vyšší úpravy u ST) na 380-390. A ceny jetých RS podobně jako teď u ST budou za 2-3 roky proti novým autům úplně někde jinde.

Uživatelský avatar
Marťas
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9172
Registrován: 13.04.2008 12:50
Bydliště: Edinburgh / Havířov

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od Marťas » 21.02.2010 01:35

Tesna píše:Navíc RS doslova za pár šupů poladíš na 340-350 PS, za o něco víc (podobně jako vyšší úpravy u ST) na 380-390.
...a zjistis, ze ti to pouze predni naprava stejne na cestu neprenese ani se samosvorem :?
Obrázek
Byl : Focus ST2 - 213kW
Byl : Freelander 2 S - 118kW
Byl : Fiesta Mk7 - 60kW
Je : Vauxhall Corsa VXR - 141kW
Je : Suzuki SV650 - 55kW
Je : BMW 520D - 128kW


...uz nic nedovolene neprodavam :P

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19256
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od foki » 21.02.2010 03:37

Tesna píše: A ceny jetých RS podobně jako teď u ST budou za 2-3 roky proti novým autům úplně někde jinde.

co to sleduju tak ceny RS 2003 a 2004 jsou velmi podobne ST 2005-2006 a je to asi jen diky tomu ze ST je seriovka a RS limitovana serie . a jestli je pravda ze vyroba RS skoncila , tak se z toho stane rarita ktera nemusi klesat tolik na cene jako si nekdo myslí . vzdyt pokud chces pekne esco cosworth ,. tak se v nemecku vysplha klidne i na 20000euro a to je 1995 .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
Bob Wolf
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 609
Registrován: 20.07.2009 00:05
Bydliště: Praha

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od Bob Wolf » 21.02.2010 10:48

Marťas píše:Bob Wolf: Ceny ale srovnavas u ojeteho ST a noveho RS :!:
Naopak kdyby se poladilo nove ST (cca. 650.000kc) nebo koupilo RS s par tisici km (cca. 800.000kc), tak vyjde uplne stejne :D. Navic u RS mas zaruku na vsech 305 koni (a kovane vnitrnosti), ale u ST s vice nez 300 konma jsi bez zaruky a je treba pocitat s vetsi zatezi, nez na co je motor konstruovan...
ST tezi i z toho, ze je o 70kg lehci. Po pridani samosvoru se zase casto nicily poloosy...
Nedavno jsme to probirali s jednim ST-ckarem a dospeli jsme k nazoru, ze jako vlastnici ST bychom za RS nemenili, jelikoz to uz neni az tak velky skok, za ktery bychom museli vysolit dalsich cca. 400.000kc navic.
Treba takove WRX STi je zase jina liga s permanentni ctyrkolkou a ceny jsou velmi sympaticke (a navic se za dalsich cca. 50.000kc dostanes hrave na 400-420 koni :twisted:) - ale to je uz jine tema...


Dnes jsem si udělal jen pro zajímavost bleskové srovnání cen na 3 největších německých a 1 švýcarském auto-moto-inzertním serveru, podíval jsem se na stejně "opotřebovaná" STa RS a porovnal ceny. "Opotřebovanost" jsem rozlišoval výhradně podle proběhu km (od 10.000 do 20.000 km) a nebral jsem do kalkulace bouraná auta ani celkovou dobu, po kterou auto fyzicky jezdí (datum uvedení do provozu vs. dnešní datum).

Z celkem cca 90ti STček, prodávaných nyní na těchto inzert-serverech v SRN (plus cca 45 ve Svýcarsku) jsem se u takto ojetých vozů dostal na střední, průměrnou hodnotu aktuální ceny 22.000,- EUR. Při aktuálním kurzu EUR/CZK tedy dělá průměrná cena takto "jetého" STčka v západní Evropě dnes kolem 565.000,- Kč. Jsou v tom průměru zahrnuty vozy, které šly do provozu v roce 2006, ale i na podzim 2009 (tam jde ale cena už k 27.000,- EUR).

U cca 27mi, aktuálně všemi prodávanými RS MK II. jsem se při užším výběru u stejně "kilometrově jetých" dostal na aktuální střední hodnotu 35.000,- EUR (899.500,- Kč). Hezké je, že z těchto, které jsem našel, byla cca 65% uvedena do provozu mezi 08/2009 a 12/2009. Našel jsem i 3 RSka s najetými max. 20.000 km těsně pod 30.000,- EUR, ale otázkou je, jak dlouho tato auta vydrží v nabídce.......

Pokud budu vycházet z těchto čísel, potom bych v případě, kdy si budu chtít "zrychlit" velmi slušně ojeté STčko ("jeté" do těch 20.000 km), dovezl nějaké za 550.000,- ze SRN a 150.000 bych tam dodal za úpravy, které jsou ve článku, budu na rovných 700.000,- Kč, což je stále ale o 200.000,- Kč méně, než u stejně "jetého" RSka. Není to sice zase o tolik, ale upřímně - najde dnes člověk 200 modrých Palackých jen tak na ulici :?: :?: :?:

Pravdou je, že pokud bude člověk upravené STčko vyloženě "trápit", je zde větší šance, že se něco pokazí - RSko má např. zesílenou hlavu a několik dalších odolnějších dílů. Osobně se na druhé straně domnívám, že by člověk musel s takovým STčkem chodit na okruh každý týden minimálně na půl dne, tam jezdit nadoraz a potom by se asi začaly objevovat problémy..... :?:

Při standardním používání upraveného ST (s občasným využitím výkonového potenciálu - např. při předjíždění, občas rychlejší přesun po dálnici nebo 2x ročně okruh) jsem ale 100% přesvědčený, že to auto nemůže ničím zásadně negativním překvapit. 8) Vždyť v UK ten motor ladí až ke 400 PS....... :!:
Focus II. ST - r.v. 2006, úprava Wolf Racing (340 PS,545 Nm), Bilstein B16 Gewindefahrwerk PSS9, AP Racing (kotouče 362 mm, 6 pístků) - desky Raybestos směs ST31, samosvorný diferenciál Quaife, výfuk MILLTEK turbo back, Semi Slick TOYO R888

Odpovědět

Zpět na „Motory“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti