http://auto.sme.sk/c/5193679/pohon-vset ... vsade.html
pohon 4x4...vyhoda nie vzdy a vsade
-
zirafak
- Test driver

- Příspěvky: 8970
- Registrován: 02.02.2008 03:18
pohon 4x4...vyhoda nie vzdy a vsade
Nieje to sice Ford,ale takyto vysledok a zhodnotenie na snehu ma vazne prekvapil
http://auto.sme.sk/c/5193679/pohon-vset ... vsade.html
http://auto.sme.sk/c/5193679/pohon-vset ... vsade.html
- vcedula
- .

- Příspěvky: 4065
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: pohon 4x4...vyhoda nie vzdy a vsade
vacsinou na SME davaju normalne clanky ale toto akoby napisal nejaky skolak co este len chodi na vodicak. Vybrali si obrovsku tazku kravu, s ktorou isli na slalom. Zo normalne nechapem. 1:12 vs 1:17 to je rozdiel skoro 10% a to je teda v motoristickom sporte riadny rozdiel. Co tym chceli dokazat, ze vedia auto dostat do smyku jedine rucnou brzdou a ze nevedia jazdit stvorkolkou ?
Fakt ze des...
Ked chceli nieco taketo porovnat, tak mali na tie iste gumy obut co ja viem Imprezu ProSportLine 2.0 (150 PS) a Focus 2.0 (145 PS). Podla mna kvalita podvozku na tej istej urovni a vaha skoro rovnaka. Potom sa mozme rozpravat o vyhodach ci nevyhodach aut 4x4 a s pohananou prednou napravou.
Fakt ze des...
Ked chceli nieco taketo porovnat, tak mali na tie iste gumy obut co ja viem Imprezu ProSportLine 2.0 (150 PS) a Focus 2.0 (145 PS). Podla mna kvalita podvozku na tej istej urovni a vaha skoro rovnaka. Potom sa mozme rozpravat o vyhodach ci nevyhodach aut 4x4 a s pohananou prednou napravou.
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
- madbugie
- Zkušený

- Příspěvky: 1637
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: SK - Trnava
Re: pohon 4x4...vyhoda nie vzdy a vsade
presne tak,...
vcedulo ono ani nevadí že je to velká krava, ale treba vedieť s 4x4 jazdiť... a tu je vidieť že ujo vie jazdiť s 2 kolkou... (alebo nebol zvyknutý na tú fyziku na snehu s 2t teliatkom...)
hned prvá zákruta (pokaždé) nedobrzdil pred zákrutou a potom ju nezvládal... krásne na videu vidno ako ešte za APEXom dobrzduje zákrutu !!! tam už má byť plyn na podlahe a ísť raketovo zo zákruty pod plným plynom von... atd.
ale aspoň na záver zaznela správna poznámka že v kopcoch nie je o čom...
včera som musel zaparkovať v takom strmejšom briežku v snehu... dostal som sa síce 2 metre dopredu ale potom už jednoducho predokolka sa nedokázala prekúsať vysokým snehom a tak som sa po pár pokusoch musel na to vykašlať a pomaly sa stočiť dole brehom...
vcedulo ono ani nevadí že je to velká krava, ale treba vedieť s 4x4 jazdiť... a tu je vidieť že ujo vie jazdiť s 2 kolkou... (alebo nebol zvyknutý na tú fyziku na snehu s 2t teliatkom...)
hned prvá zákruta (pokaždé) nedobrzdil pred zákrutou a potom ju nezvládal... krásne na videu vidno ako ešte za APEXom dobrzduje zákrutu !!! tam už má byť plyn na podlahe a ísť raketovo zo zákruty pod plným plynom von... atd.
ale aspoň na záver zaznela správna poznámka že v kopcoch nie je o čom...
včera som musel zaparkovať v takom strmejšom briežku v snehu... dostal som sa síce 2 metre dopredu ale potom už jednoducho predokolka sa nedokázala prekúsať vysokým snehom a tak som sa po pár pokusoch musel na to vykašlať a pomaly sa stočiť dole brehom...
------ ===== < as mad as possible > ===== ------
modrá je dobrá ale iba ako farba auta
+ 100 fordích koníkov


modrá je dobrá ale iba ako farba auta

- spigot
- Test driver

- Příspěvky: 2483
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava - SVK
Re: pohon 4x4...vyhoda nie vzdy a vsade
Lenze to by si potom porovnaval dve rozne auta , co by skreslovalo test (vela faktorov). Sice clanok nic moc, ale podla mna im islo prave o to, ze to bolo jedno auto, tie iste podmienky, ta ista trat a jediny rozdiel bol prave ten nahon.
-
zirafak
- Test driver

- Příspěvky: 8970
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: pohon 4x4...vyhoda nie vzdy a vsade
spigot pochopil.tu nejde o porovnavanie aut,ale o zistenie,ako sa sprava identicke auta s prednym nahonom a s pohonom vsetkych kolies.
- silverwolf
- Test driver

- Příspěvky: 5701
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re: pohon 4x4...vyhoda nie vzdy a vsade
To je už dávno všeobecně známý fakt, že auto s pohonem všech 4 kol je při smyku v podstatě neovladatelný - viz kvanta nehod Audi TT. Článek je dost amatérský, včetně úsměvného závěru. Kdo má čtyřkolu a nejezdí do terénu, tak je to spíš o rozbití huby nemluvě o dražším provozu. Na silnici je jasně lepší náhon na jednu nápravu. O terénu - tam je to snad jasný 
Ford Focus II, 1,6 Trend, Red Tango, r.v.2006.
Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník

Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník

- vcedula
- .

- Příspěvky: 4065
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: pohon 4x4...vyhoda nie vzdy a vsade
treba si uvedomit jednu vec: predokolky maju vacsinu vahy v predu, preto su nedotacave. Stvorkolky mavaju vahu dobre rozlozenu (zadny a stredovy diferencial). Stvorkolka s vypnutym zadnym nahonom je vyvazenejsia ako klasicka predokolka, tzn nie je az taka nedotacava. Akonahle by jazdil s klasickou predokolkou, tak nedotacavost by bola vyrazne vacsia.spigot píše:Lenze to by si potom porovnaval dve rozne auta , co by skreslovalo test (vela faktorov). Sice clanok nic moc, ale podla mna im islo prave o to, ze to bolo jedno auto, tie iste podmienky, ta ista trat a jediny rozdiel bol prave ten nahon.
Okrem toho (zasa si pomozem tym, co je podla mna jasnym pokazanim, co je kvalitne a co nie), rally, aj asfaltove, aj snehove, aj sotolinove, sa jazdi na stvorkolkach. Na asfalte dvojkolky vdaka ich nizsej hmotnosti su vyrovnanejsim superom pre stvorkolky. Ovsem na snehu a sotoline su stvorkolky daleko vpredu, jazdia uplne inu ligu. Len redaktor zo SME sa nas snazi presvedcit, ze je to mozno aj naopak...
silverwolf: nie som isty, ci vravis pravdu, podla mna je to len dalsie "jedna babka povedala". Stvorkolky su najlepsie ovladatelne auta (musis rozlisovat aj vahu) a specialne v smyku. Audi TT neviem aky ma pohon, ale tak sa mi zda ze Audi uz robi len Haldex-ove stredove spojky. To nie je 4x4, to je likvidator stabililty auta, pretoze sa zapina a vypina pocas jazdy, takze napriklad v smyku sa ti zrazu zapne zadny nahon a teba to vystreli von z cesty. Hovorme o pravych 4x4, ako ma napriklad Mitsubishi, Subaru (a to je asi tak vsetko z beznych osobnych aut) pripadne Land Rover, Toyota a rally specialy. Tu tahaju vsetky 4 kolesa neustale a prejazd zakruty v smyku je plne ovladatelny. Este aj instruktor na skole smyku ti povie, ze najlepsie ovladatelne auto je stvorkolka.
Suhlasim s madbugiem, jednoducho zacal brzdil prilis pomaly a neskoro pridaval plyn a tym bolo auto nedotacave. Okrem toho taka velka krabica nie je urcena na porovnavanie gripu na snehu, lebo vaha v tomto aute hra omnoho vacsiu ulohu ako prilnavost pneumatik ci naladenie podvozka.
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
- silverwolf
- Test driver

- Příspěvky: 5701
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re: pohon 4x4...vyhoda nie vzdy a vsade
No, já právě mluvil o klasické 4x4. Pro normálního řidiče, který má praktické zkušenosti jenom s předním nebo zadním náhonem, je smyk se 4x4 konečná. Prostě to nezvládne. Samozřejmě něco jiného je, když to má v ruce a vyzkoušené a ví jak reagovat, ale tak je to se vším. To zcela zjevně nevěděl ani ten řidič v testu: A ten by snad už měl být vyježděnej
Jsme stále u klasické 4x4 - pokud nemá mezinápravový diferenciál, tak má auto tendenci v zatáčkách jet rovně. Vlivem rozdílného otáčení jednotlivých náprav, přední náprava při 4x4 v zatáčkách má vždy tendenci jít do smyku
Ford Focus II, 1,6 Trend, Red Tango, r.v.2006.
Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník

Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník

- killerhammer
- Test driver

- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
Re: pohon 4x4...vyhoda nie vzdy a vsade
ja si myslim, ze najvacsi problem toho testu je vaha toho auta
4x4 v mensom aute je zazitok soferovat aj na snehu
4x4 v mensom aute je zazitok soferovat aj na snehu
- Marťas
- Test driver

- Příspěvky: 9172
- Registrován: 13.04.2008 12:50
- Bydliště: Edinburgh / Havířov
Re: pohon 4x4...vyhoda nie vzdy a vsade
Souhlasim, je tam i dobre videt, jak ho setrvacnost nepekne vynasi ven...killerhammer píše:ja si myslim, ze najvacsi problem toho testu je vaha toho auta![]()
4x4 v mensom aute je zazitok soferovat aj na snehu

Byl : Focus ST2 - 213kW
Byl : Freelander 2 S - 118kW
Byl : Fiesta Mk7 - 60kW
Je : Vauxhall Corsa VXR - 141kW
Je : Suzuki SV650 - 55kW
Je : BMW 520D - 128kW
...uz nic nedovolene neprodavam
- Damon
- Test driver

- Příspěvky: 10354
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: pohon 4x4...vyhoda nie vzdy a vsade
U nás se jezdíval závod mezi vesnicemi po silnici tak 4 né li 5té třídy upluhované nebo jen sníh. Byli tam auta s předním náhonem,nové pneu,Esp nebo ASR a stejně jim natrhnul prdel jeden chlápek ze starým mitsubishi,taková piksla ale 4x4 žádná elektronika.
Je: Ford Kuga 2,5T 200hp 2009 & Kawasaki Z1000SX
Byl: Ford C-max 1,8 16V 2004
.....Ford Focus combi 1,8 16V 1999
Byl: Ford C-max 1,8 16V 2004
.....Ford Focus combi 1,8 16V 1999
- madbugie
- Zkušený

- Příspěvky: 1637
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: SK - Trnava
Re: pohon 4x4...vyhoda nie vzdy a vsade
presne tak...
predokolka zadnú nápravu po zákrutách len ťahá za sebou a kým v prvej polovici zákruty sa správa nedotáčavo, čomu treba pomôcť ručnou brzdou, sa v druhej polovici správa pretáčavo a vlastne zadná náprava kladie odpor jazde vpred... (čiže prvé 2/3 zákruty sa vezie a 1/3 ide naplno)
u štvorkolky sa pretáčavý šmyk zámerne vyvolá ešte pred polovicou zákruty a ked má jazdec zvládnutý smer jazdy, tak ide stále na plný kotol a zadná náprava nekompromisne tlačí auto vpred kým predná udáva smer jazdy (čiže prvú 1/3 zatáča a zvyšné 2/3 ide na plný kotol...)
krásne je to vidieť na videách Kenyho Bloka a jeho Gymkhany... kde pri niektorých obchádzach prekážok doslova v prvej polovici zákruty auto ako keby cúvalo (ide zadkom napred) a potom zaberú obe nápravy a auto nekompromisne vystrelia dopredu... čo sa u predokolky alebo zadokolky proste nedá...
predokolka zadnú nápravu po zákrutách len ťahá za sebou a kým v prvej polovici zákruty sa správa nedotáčavo, čomu treba pomôcť ručnou brzdou, sa v druhej polovici správa pretáčavo a vlastne zadná náprava kladie odpor jazde vpred... (čiže prvé 2/3 zákruty sa vezie a 1/3 ide naplno)
u štvorkolky sa pretáčavý šmyk zámerne vyvolá ešte pred polovicou zákruty a ked má jazdec zvládnutý smer jazdy, tak ide stále na plný kotol a zadná náprava nekompromisne tlačí auto vpred kým predná udáva smer jazdy (čiže prvú 1/3 zatáča a zvyšné 2/3 ide na plný kotol...)
krásne je to vidieť na videách Kenyho Bloka a jeho Gymkhany... kde pri niektorých obchádzach prekážok doslova v prvej polovici zákruty auto ako keby cúvalo (ide zadkom napred) a potom zaberú obe nápravy a auto nekompromisne vystrelia dopredu... čo sa u predokolky alebo zadokolky proste nedá...
------ ===== < as mad as possible > ===== ------
modrá je dobrá ale iba ako farba auta
+ 100 fordích koníkov


modrá je dobrá ale iba ako farba auta

- vcedula
- .

- Příspěvky: 4065
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: pohon 4x4...vyhoda nie vzdy a vsade
tie zadokolky si nemal spominat, to sa tu este len rozbehne debata ....
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
- SilverGhost
- Junior

- Příspěvky: 269
- Registrován: 09.01.2009 14:34
- Bydliště: Upper Silesia
Re: pohon 4x4...vyhoda nie vzdy a vsade
No jasně, že se rozběhne !
Kdyby tam totiž do testu vzali ještě starou dobrou Škodu 130 RS s Johnem Hauglandem za volantem, tak by tu trať udělala za 0:55 a výsledek testu by podle logiky novinářů musel být, že pohon zadních kol je prostě nepřekonatelný a kupovat si čtyřkolku prostě nemá cenu

No a pak by se mohl postavit na start Hannu Mikkola s Fordem Escort RS1800 s pohonem předních kol, zajel by to za 0:35 a na to vysvětlení bych si rád počkal

Kdyby tam totiž do testu vzali ještě starou dobrou Škodu 130 RS s Johnem Hauglandem za volantem, tak by tu trať udělala za 0:55 a výsledek testu by podle logiky novinářů musel být, že pohon zadních kol je prostě nepřekonatelný a kupovat si čtyřkolku prostě nemá cenu
No a pak by se mohl postavit na start Hannu Mikkola s Fordem Escort RS1800 s pohonem předních kol, zajel by to za 0:35 a na to vysvětlení bych si rád počkal
- killerhammer
- Test driver

- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
Re: pohon 4x4...vyhoda nie vzdy a vsade
ked ten rasto chvala je celkom v pohode ale obcas trepne taku volovinu
vezme na test tazke SUVcko a potom z toho urobi nejaky vseobecny zaver o jazdnych vlastnostiach hnanych naprav
a pritom on sam je pretekar a jazdi na upravenej imprezze, cize teoreticky by mal mat ohromne vedomosti o autach a okolo nich
vezme na test tazke SUVcko a potom z toho urobi nejaky vseobecny zaver o jazdnych vlastnostiach hnanych naprav
a pritom on sam je pretekar a jazdi na upravenej imprezze, cize teoreticky by mal mat ohromne vedomosti o autach a okolo nich
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 5 hostů







