ford focus ST - úprava motoru

Vše o motorech ST a RS
Moderátor:foki
Odpovědět
Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od killerhammer » 06.08.2009 23:18

aj kois meria u profituningu co viem
jednoznacne to treba odmerat, lebo to je uz fakt cudne, ze to nikto nema na grafe :mrgreen:
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

Uživatelský avatar
bee
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1261
Registrován: 31.03.2008 11:28
Bydliště: F, DE
Kontaktovat uživatele:

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od bee » 07.08.2009 15:32

killerhammer píše:aj kois meria u profituningu co viem
jednoznacne to treba odmerat, lebo to je uz fakt cudne, ze to nikto nema na grafe :mrgreen:
to nikto nemate 30 evri na jedno meranie<

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od killerhammer » 07.08.2009 15:41

:mrgreen:
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

Uživatelský avatar
Marťas
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9172
Registrován: 13.04.2008 12:50
Bydliště: Edinburgh / Havířov

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od Marťas » 08.08.2009 15:09

bee píše:to nikto nemate 30 evri na jedno meranie<
....+ dasich cca. 100 na benzin do BA a hlavne cas :roll:
Obrázek
Byl : Focus ST2 - 213kW
Byl : Freelander 2 S - 118kW
Byl : Fiesta Mk7 - 60kW
Je : Vauxhall Corsa VXR - 141kW
Je : Suzuki SV650 - 55kW
Je : BMW 520D - 128kW


...uz nic nedovolene neprodavam :P

Uživatelský avatar
RedZero
Junior
Junior
Příspěvky: 421
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha, Prostějov

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od RedZero » 11.08.2009 20:16

Ještě bych doporučil napsat teebeemu at dá reference na Dreamscience co jsem to zkoumal a pročítal na netu tak to vypadá lépe, než bluefin a code red... hlavně nemusíte nikam jezdit :-D
Lenoch jménem Mondeo
Mini One 1.6 S-design ( malinko poupraveno :-D ) také už jinde ..
Ford Focus ST, 2.5 20V turbo, 3.dv, electric orange už jezdí jinde :-/
www.STdriveRS.cz

Uživatelský avatar
teebee
.
.
Příspěvky: 365
Registrován: 13.07.2009 15:00
Bydliště: Praha

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od teebee » 13.08.2009 15:41

Reference na Dreamscience můžu dát jen ty nejlepší 8) . Bluefin jsem tenkrát taky zvažoval, ale asi nejvíc mě přesvědčila možnost výběru mapy podle nálady u DS (ceny, obsluha a výkony jsou vždy de facto stejné). V žádným případě tady nechci rozpoutat flame typu "jedině DS", "jedině BF" :!: , ale přesně jak říká RedZero - když si trochu zmapujete internet, vyjde vám DS nejlíp (v Anglii je teď skóre u nově kupovaných handheldů DS vs. BF asi 80/20 8O ).

Nedávno jsem si dělal souhrnný grafy, kde jsem si informativně porovnával proklamovaný průběhy jednotlivých map - tak je sem hodím (data jsou přibližně odečítaná z oficiálních grafů po 500ot/min):
porovnání map - PS.pdf
(56.19 KiB) Staženo 259 x
porovnání map - Nm.pdf
(48.63 KiB) Staženo 265 x
V zásadě se dá říct, že koupí kterékoliv značky handheldu (bluefin/code:red/dreamscience) neuděláte chybu a jsou to ty nejlíp utracený peníze vzhledem k výsledku :idea: Jenom vás prosím: nevěřte tomu, že po nahrání mapy, bez IC a při N95 dosáhnete těch propagovaných hodnot...

N98 a víc je naprosto nezbytně nutnou podmínkou pro jejich dosažení. Zároveň berte na zřetel, že hodnoty jsou měřeny v Anglii, takže IC většinou nepotřebují (a proto tvrdí, že není podmínkou) - ale tady u nás se bez něj pro každodenní dosahování těch hodnot neobejdete (zároveň doporučuju aspoň K&N nebo Green panel filtr). Prostě si po nahrání mapy užívejte toho (hodně znatelného) navýšení výkonu a pružnosti, ale nebuďte zklamaní když vám na brzdě naměří "jen" 255-260PS :wink:

Motor v STčku se dá relativně levně bez nějakých náročnějších úprav (turbo, vačky, úprava hlavy) vyhnat až na 300PS a 450Nm, takže kdo bude chtít po mapování postupně pokračovat, tomu doporučuju tohle pořadí: 1. mapa, 2. IC, 3. sání, 4. turbo-back výfuk (ať už de-cat nebo sportcat) s tím, že 3. a 4. se dají prohodit 8) . Někde kolem 4. kroku doporučuju mít už ve skříni připravenou upgradovanou spojku (z RSa nebo S60R, příp. aftermarket) :mrgreen:
Ford Focus ST, 2007 pre-facelift, 5D, Sea grey
Obrázek

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od killerhammer » 13.08.2009 15:56

velmi pekne si to napisal, mam velmi podobne nazory
DS a vymena map je urcite velka vyhoda oproti ostatnym
upravy na nasavani treba urcite robit, co som cital fora, tak len touto upravou mozes dosiahnut +20k a zaroven mas perfektnu pripravu aby cip dostal z motora maximum 8)

code:red este ponuka v stage2 vymenu celeho turba za silnejsie :idea: potom aj ich udaj o krutiaku 500Nm moze byt naozaj realny :idea:
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

Uživatelský avatar
teebee
.
.
Příspěvky: 365
Registrován: 13.07.2009 15:00
Bydliště: Praha

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od teebee » 13.08.2009 17:12

killerhammer: jj, všiml jsem si, že názory máme hodně podobné :wink:
Ohledně toho sání máš pravdu - ze zkušenosti se dá těm +20PS na standardu uvěřit (ten standardní airbox je pro vzduch šílený bludiště).
Ad CR: jenom ať nemateme případné nezasvěcené - code:red nabízí větší turbo a krouťák 500+ až u stage3 , stage2 je to samé co mám na autě teď já (mapa, IC, CAIS) :wink:

Větší turbo by samozřejmě byl 5.krok, ale na můj vkus už je to moc velký zásah do motoru. Podle mě by se vyplatil jen při "balíčkovém" tuningu (např. CR Stage3), jako další postupný krok po všech předešlých mi přijde zbytečný. Ale to je jen můj názor...

Ještě jsem zapomněl napsat 0.krok :idea: : Ford v některých materiálech slibuje pro 2.5T motor navýšení výkonu +12PS u Mondea a +15PS u ST225 pri použití N98...
Ford Focus ST, 2007 pre-facelift, 5D, Sea grey
Obrázek

Uživatelský avatar
Marťas
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9172
Registrován: 13.04.2008 12:50
Bydliště: Edinburgh / Havířov

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od Marťas » 13.08.2009 17:53

Super srovnani a diky za grafy :wink: . Tak nejak jsem si myslel ze to bude. Akorat tech +20 hp ciste diky sani se mi zda moc. Jeste by me zajimaly rozdily mezi otevrenym sanim s hribkem co mas ty a airboxem treba od Code:Red/Wolf/GG.... krome zvuku, ten uz vim :twisted:. Nedostava se ti tam treba voda? A nespini se moc rychle?
Obrázek
Byl : Focus ST2 - 213kW
Byl : Freelander 2 S - 118kW
Byl : Fiesta Mk7 - 60kW
Je : Vauxhall Corsa VXR - 141kW
Je : Suzuki SV650 - 55kW
Je : BMW 520D - 128kW


...uz nic nedovolene neprodavam :P

Uživatelský avatar
teebee
.
.
Příspěvky: 365
Registrován: 13.07.2009 15:00
Bydliště: Praha

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od teebee » 14.08.2009 11:00

Marťas:Omlouvám se, nevyjádřil jsem se přesně (považuju N98 jako samozřejmost při jakékoliv debatě o +x hp). Sání+N95 ti dá na STčku tak 7-9k, sání+N98 dá těch 15-20k. Hlavně ti ale pomůže udržet plošší křivku kolem maxima výkonu (to je podle mě mnohem důležitější) :wink:

Ad rozdíly: Na trhu jsou zhruba tři typy sání pro ST:
1) K&N 57i GenII - nahrazuje část sání před MAFem, má plastové trubky, bavlněný hříbek volně v prostoru, jako jediný ponechává ECU v sacím traktu, trochu zvyšuje slyšitelnost projevu standardního DV, zjednodušuje výměnu olej. filtru
kn57I-2503.jpg
2) C:R/GGR/Wolf/raidhp/... - nahrazuje část sání mezi šnorchlem a MAFem, má silikonové trubky, bavlněný/pěnový hříbek schovaný v kovovém válci, ECU jde na náhradní místo za LP světlem, při výměně olej. filtru je nutná jeho částečná demontáž
crcais.jpg
3 DS - nahrazuje sání až k turbu, má kovové/silikonové trubky s cca. o 1,5cm větším průměrem, bavlněný hříbek volně v prostoru, ECU => náhradní místo za LP světlem, zjednodušuje výměnu olej. filtru, ruší většinu 90st. ohybů na sacím traktu, výrazně zvyšuje slyšitelnost standardního DV :twisted:
dscicais.jpg
Ad voda/špinění: Jestli máš na mysli možnost "utopení" motoru, musel bys projet vodou, která má hloubku dosahující minimálně do úrovně předních mlhovek (tou dobou už ti ale asi voda poteče i dveřma do interiéru :mrgreen: ). Špinění nejsem schopen posoudit - mám ho tam moc krátce. Ale (podle podmínek) je čištění doporučováno po 20-30kkm (já ho chci dělat 2x ročně bez ohledu na kilometry). Nemyslím, že se bude nějak extrémně špinit oproti běžnému filtru v airboxu - je docela dobře krytý (foto není moje):
Induction7.jpg
Ford Focus ST, 2007 pre-facelift, 5D, Sea grey
Obrázek

Uživatelský avatar
urban
.
.
Příspěvky: 26
Registrován: 13.09.2009 19:53
Bydliště: Banská Bystrica, Slovensko

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od urban » 25.09.2009 13:00

Ta druha varianta vyzera asi najlepsie...akurat sa mi nikde nepodarilo najst ceny pre vyrobcov Wolf a Raid HP, Code:red sice ma tento kit na webe ale nieje pri nom cena, na webe GGR stoji 400 libier. Viete niekto ceny od dalsich vyrobcov a teoreticky kde sa daju objednat? Ma tento druhy typ COI niekto na aute?

Dakujem za odpovede
Ford Focus ST '06 Black 3D... zatial stock :P
Obrázek

Uživatelský avatar
teebee
.
.
Příspěvky: 365
Registrován: 13.07.2009 15:00
Bydliště: Praha

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od teebee » 25.09.2009 13:37

urban: Sascha - European Parts
TeamTorquesteer
Pumabuild
atd....

Od všech jsem minimálně jednou něco objednával a jsou seriozní :wink:

btw, podle čeho jsi se rozhodl zrovna pro tenhle typ :?:
Ford Focus ST, 2007 pre-facelift, 5D, Sea grey
Obrázek

Uživatelský avatar
urban
.
.
Příspěvky: 26
Registrován: 13.09.2009 19:53
Bydliště: Banská Bystrica, Slovensko

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od urban » 25.09.2009 16:39

teebee:
Paci sa mi, ze to ostava viac menej uzavrete cize spinu a vodu by to nemalo nejak chytat. Navyse je fajn, ze to pouziva seriove naporove sanie.
Ty si zvolil inak. Preco?

Dik za tie weby... ako si k nim dosiel?Bezna googlovacka, alebo je to tu niekde na fore? Nieze by som bol lemra to tu hladat, ale ked uz pisem prispevok, tak ze sa opytam :)

Vdaka
Ford Focus ST '06 Black 3D... zatial stock :P
Obrázek

Uživatelský avatar
teebee
.
.
Příspěvky: 365
Registrován: 13.07.2009 15:00
Bydliště: Praha

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od teebee » 25.09.2009 23:44

European-parts mám dlouhodobě odzkoušeno, a je to můj dvorní dodavatel z kontinentální Evropy. Ty ostatní (a pár dalších) jsou z Anglie - přišel jsem na ně přes anglický st fórum :wink: ....

Jinak pro mě byl tím nejsilnějším argumentem zvuk - jak jsem to poprvý slyšel, nechtěl jsem nic jinýho :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Mrkni sem, sem anebo sem a možná pochopíš 8)

Ještě ke šnorchlu: podle mě bude právě ten asi omezovat průtok vzduchu, protože i na standardním airboxu je přídavnej nasávací "ventil" (takový cca. 2,5cm zamačkávací kolečko na spolujezdcově boku airboxu pod kolenem šnorchlu) :wink:
Ford Focus ST, 2007 pre-facelift, 5D, Sea grey
Obrázek

Uživatelský avatar
teebee
.
.
Příspěvky: 365
Registrován: 13.07.2009 15:00
Bydliště: Praha

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od teebee » 30.09.2009 23:20

Malý update ohledně špinění filtru u DS sání: takhle vypadá filtr po 8.000km (včetně jednoho dne na okruhu a jednoho měření výkonu na brzdě) - je naprosto v pohodě 8) :
filtr8000km.JPG
Ford Focus ST, 2007 pre-facelift, 5D, Sea grey
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Motory“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host