Znizovanie / znizovani hmotnosti

Muzika,spoilery,světla,podvozek.....
Uživatelský avatar
bee
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1261
Registrován: 31.03.2008 11:28
Bydliště: F, DE
Kontaktovat uživatele:

Re: Znizovanie / znizovani hmotnosti

Příspěvek od bee » 31.05.2009 18:56

Killer snivaj dalej :mrgreen:
Tu nejde o to.. chcel som len zosumarizovat mozne uspory na hmotnosti, kedze na nase slabe motory ma vplyv aj cca 50-100 kg
Neviem ako vy, ale ja citim ked som v aute sam a ked sme dvaja. teda nas obycajnych soferov s nasimi trapnymi autickami co maju menej ako 200 koni kazda zmena k lepsiemu potesi. A 50-80 kg usetriť je celkom realne myslim :idea: to je vsetko.
Vyzera to teda takto:
- dojazdove koleso von,
- zadne sedacky von (mozem kedykolvek dat s5),
- lahke sportove disky (4x nieco),
- malo paliva v nadrzi,
- lahšia bateria,
- karbonova kapota (do toho asi nikto z nas vrazat nebude :mrgreen: ),
to je asi tak vsetko co sa daa urobit a neznehodnotiti auto ako take, moze to hodit tak okolo 50-70 kilo, mozno aj o kusok viac, cize jedneho cloveka 8)
A dakujem Tjay-ovi za upozornenie na bateriu, kedze to je asi najvyraznejsia uspora a na tom spravnom mieste (a nie je to fin.nedostupne ako karbon alebo ojazdene GT-cko :mrgreen: ).
Rovnako aj vcedulovi (ale tu prednu urcite nevyberaj :!: chem sa na euroringu s tebou zviezt :mrgreen: ). 8)

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Znizovanie / znizovani hmotnosti

Příspěvek od vcedula » 31.05.2009 20:09

teraz som si uvedomil, ze mame nadrz na ostrekovace len 3 litre, teda tusim, som myslel ze je tam 5 litrov, co by bolo 5 kg na prednej naprave, co je dost. Ono sa to musi poskladat po par kg ale zmeni to jazdne vlastnosti. Kedze mam velky a tazky motor, tak kazde kilo na prednej naprave beriem ako cestu k lepsiemu.

S tou izolaciou pod prednou kapotou mate pravdu :oops: sorry, neviem preco som mal zafixovane, ze je to dost tazke. Je to blbost.

Baterka je tiez super napad. Mimochodom, taka nadrzka na vodu je tiez v priblizne takej istej pozicii a vymenou baterky usetris asi tolko vahy ako vybranim nadrzky na ostrekovace.

Ja som to zobral skor z toho pohladu, ze idem na okruh a chcem si to tam co najviac uzit. Kapotu teraz nevymenim :roll: to je jasne, ale vsetko ostatne co by sa dalo odtial dat prec by som pre vyskusanie chcel dat prec. Ved tam nechodim kazdy den...Ale vlastna vaha, to je to najlepsie odlahcenie :)

Ked som si to spocital (samozrejme ze len pre okruh, ked sa vratim, bude vsetko zasa spat), tak by som usteril vyse 50 kg vahy a keby som chcel dosiahnut taky isty pomer vykon/vaha, musel by som zvysit vykon o 10 koni. Podla mna to za to stoji.

A zaverom: baterka asi bude (uvidime, kolko stoji a aku ma vydrz), kapota mozno o par rokov a dieta bude tiez :)
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

zirafak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8970
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Znizovanie / znizovani hmotnosti

Příspěvek od zirafak » 31.05.2009 20:15

vsetkemu verim,az na tu tvoju osobnu dietu :mrgreen:

TripleJay
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4196
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Levice (SR)
Kontaktovat uživatele:

Re: Znizovanie / znizovani hmotnosti

Příspěvek od TripleJay » 31.05.2009 20:17

Ja si na pomer váha/vykon davam bacha uz od 15 rokov, kedze odvtedy som nenarastol ani nepribral 8) :mrgreen: :lol:

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Znizovanie / znizovani hmotnosti

Příspěvek od vcedula » 31.05.2009 20:18

este som chcel napisat jednu vec: znizovanie hmotnosti nema so zvysovanim vykonu nic spolocne. Hmotnost je nepriatelom kazdeho sportoveho auta. Takze ak od auta ocakavas sportove vlastnosti, mal by si ist hlavne po hmotnosti. Lebo zakrutu neprechadzas silou motora, ale schonostou auta skrotit odstredive sily. Mozes mat 225 PS auto, ale na okruhu (v technickej casti) ta spravi aj 125 PS auto (prirovnanie KH Mondeo vs Focus TiVCT)
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Uživatelský avatar
bee
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1261
Registrován: 31.03.2008 11:28
Bydliště: F, DE
Kontaktovat uživatele:

Re: Znizovanie / znizovani hmotnosti

Příspěvek od bee » 31.05.2009 20:22

vlado presne o tom to je :) na okruh nechodime kazdy vikend :idea:
vie niekto ake parametre ma nasa origo bateria ?
Naposledy upravil(a) bee dne 31.05.2009 20:23, celkem upraveno 1 x.

TripleJay
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4196
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Levice (SR)
Kontaktovat uživatele:

Re: Znizovanie / znizovani hmotnosti

Příspěvek od TripleJay » 31.05.2009 20:23

To je pravda... Minimalne v nasich "nizkych" rychlostiach to plati. Pri rychlom okruhu je velmi mala vaha uz myslim na obtiaz, uz je nevyhnutne mat vyriesenu aerodynamiku difuzormi na vytvaranie pritlaku, bo lahsie auto bude dost nestabilne...
Ale to uz kvakam o extremoch samozrejme :mrgreen:

Uživatelský avatar
bee
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1261
Registrován: 31.03.2008 11:28
Bydliště: F, DE
Kontaktovat uživatele:

Re: Znizovanie / znizovani hmotnosti

Příspěvek od bee » 31.05.2009 20:26

nizka vaha nemoze byt na obtiaz lebo pri akceleracii kazde kilo hra proti vykonu a navyse v zakrutach sa hmotnost nasobi "g-ckom" teda pretazenim, na to nezabudajte :wink:
OK, este niekto nejaky napad :idea: :?:

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Znizovanie / znizovani hmotnosti

Příspěvek od Anndy » 31.05.2009 22:39

bee:
no nejake kilo (neviem vsak kolko) asi usetris ak das dolu tapacirung dveri (vsetkych 5) plus B stlpiku. Nepojdu ti sice otvarat okna, ale to vydrzis a inak budu funkcne.
Tak isto (ak si nezabudol) zadne plato vyhodit
Ak chces- lahko ide vyhodit predny kastlik (su to 4, ci 6 skrutiek) a pol kila az kilo mas.
Mozno kryt motora plus deka na motor - nie vela, ale pol kila das dolu.
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
bee
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1261
Registrován: 31.03.2008 11:28
Bydliště: F, DE
Kontaktovat uživatele:

Re: Znizovanie / znizovani hmotnosti

Příspěvek od bee » 31.05.2009 23:11

Andy e-e, o tomto sa tu nebavime, to co pises je hard-core strip a to nikto nechce.
Zadne plato, najmä kombik, to ano, to ma zmysel, ale nie je to az taka velka vaha (dojazd koleso ma isto x-krat viac).
Ale kazdopadne vdaka za tip :wink:

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Znizovanie / znizovani hmotnosti

Příspěvek od Anndy » 31.05.2009 23:18

praveze to nie je nic hardcore :D da sa s tym jazdit (ziadne funkcne, ci bezpecnostne obmedzenie - az na stahovanie okien) a das to vsetko dole do hodiny :D. Ani sa nespotis :D.
Naspat to mas za rovnaku dobu :D.
Je to vyrazne jednoduchsie ako davat dolu sedadla... (ale asi aj menej usetris :D).
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: Znizovanie / znizovani hmotnosti

Příspěvek od killerhammer » 31.05.2009 23:22

vcedula píše:Takze ak od auta ocakavas sportove vlastnosti, mal by si ist hlavne po hmotnosti
po hmotnosti, po rozlozeni vahy a po tazisku

a presne pre to nema zmysel ist s kombikom na okruh :idea:
a ja preto nejdem :mrgreen:
na okruh treba okruhove auto 8)
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

Uživatelský avatar
bee
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1261
Registrován: 31.03.2008 11:28
Bydliště: F, DE
Kontaktovat uživatele:

Re: Znizovanie / znizovani hmotnosti

Příspěvek od bee » 31.05.2009 23:30

Co ty furt vyryvas :mrgreen:
Si pamätám sezónu ked okruhovu touring seriu (neviem uz kedy presne) viedli Volva KOMBIKY :twisted:

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: Znizovanie / znizovani hmotnosti

Příspěvek od killerhammer » 31.05.2009 23:39

ja nevyryvam
v kombiku sa proste na technickej trati necitim bezpecne :wink:
a k tej touring serii... preteka sa aj na kamionoch, aj na traktoroch 8)
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

Uživatelský avatar
bee
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1261
Registrován: 31.03.2008 11:28
Bydliště: F, DE
Kontaktovat uživatele:

Re: Znizovanie / znizovani hmotnosti

Příspěvek od bee » 01.06.2009 00:03

no vidis, a dost uz OT :D
ale predsa este jeden: jednu taku "staru sunku" mam v merku tuto: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1

Odpovědět

Zpět na „Focus - tuning 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti