1.8 - volnoběžné otáčky
-
- Nováček
- Příspěvky: 80
- Registrován: 30.03.2008 19:02
- Bydliště: Prostějov
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
No ono je potřeba si s tím pohrát,aby to bylo tak akorát je možné,že už ti odchází ten voln.ventil nebo čidlo na převodovce,já vyměnil oboje za nové a když to pořád drželo ty zvýšeny otáčky tak jsem přišel na to ladění toho voln.ventilu,nevím,ale mě to fachčí po naladění bezvadně,když je volnoběh hrůza tak musíš kousíček přidat samozřejmě si s tím hrát,když je motor zahřátej na provozní teplotu a nebo ještě zkusit odpojit baterku na 15 min.,zahřát motor a naladit,chce to trpělivost a výsledek stojí za to jinak já jsem z Prostějova,tak se mužem domluvit a se ti na to mrknu,když jsi z Přerova.
Ford focus 1,8i 11/2002 black panther.
- cr4sh3r87
- .
- Příspěvky: 559
- Registrován: 28.09.2008 14:21
- Bydliště: Přerov
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
To bych se mohl za tebou někdy stavit, ať porovnáme jak to máme nastavený. Já to nastavoval podle digitálního otáčkoměru na cca 710ot/m. Uvidím, třeba se to ještě zajede, pokud ne, restartnu řídící jednotku a pokud ani to ne, tak se stavím.
Je:Ford Mondeo ST220, 05', BLACK PANTHER-RECARO RED INFRA
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf
-
- Nováček
- Příspěvky: 80
- Registrován: 30.03.2008 19:02
- Bydliště: Prostějov
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Jo fajn,když tak mám čas tak v sobotu odpoledne,klidně by ses mohl svést v mym fofo abys si to vyzkoušel,že fakt nekecám,vono asi každy auto je originál taky je potřeba mít origo svíčky motorcraft,dobry káble atd.,mě ten motor na voln. točí podle dig. 700ot.rovných a je to v poho,ale taky nemusí každej budík měřit stejně jak říkám,každy auto je original.
Ford focus 1,8i 11/2002 black panther.
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 653
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Tak na tohle jsem zvědav, tohle doladění šroubkem zkusím taky. Označím a změřím si výchozí polohu šroubku, abych to byl schopen uvést do původního stavu. Snad to pomůže, volnoběžný ventil jsem nedávno měnil.
To jste mi dodali trochu optimismu, mně už ty debilní otáčky u tohodle auta pěkně se.ou od začátku. Když jedu jiným autem(klidně mým starým Escortem), tak se úplně rozplývám nad krásným padáním otáček.
Mám takovou povahu, že pokud mi něco zlobí na určitý věci(výrobku), třeba drobnost, ale nepříjemná, tak tu chybu prostě furt mám na očích a zaměřuju se na ní, pak to zastíní třeba jinak úplně pohodový vlastnosti. Bohužel.
To jste mi dodali trochu optimismu, mně už ty debilní otáčky u tohodle auta pěkně se.ou od začátku. Když jedu jiným autem(klidně mým starým Escortem), tak se úplně rozplývám nad krásným padáním otáček.
Mám takovou povahu, že pokud mi něco zlobí na určitý věci(výrobku), třeba drobnost, ale nepříjemná, tak tu chybu prostě furt mám na očích a zaměřuju se na ní, pak to zastíní třeba jinak úplně pohodový vlastnosti. Bohužel.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
- Honza HK
- Nováček
- Příspěvky: 13
- Registrován: 03.03.2009 21:48
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Prosím o nějaký jednoduchý foto, ted jsem koukal kde to asi může bejt a nenašel jsem to silikon kolečko.
Viděl jsem akorat dva bílý plastový valečky cca10x20mm na konci ozubený vedle sebe a to asi není ono.


1.8 16V Ghia
- NorMack
- Nováček
- Příspěvky: 48
- Registrován: 27.05.2009 23:33
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Take bych prosil o nejake foto. Musim na to o weekendu kouknout.
Koupil jsem si ted focuse a ma par much. Za studena blbe startuje (musim startovat s plynem) a vubec otacky na volnobeh jsou podivne. Nekdy se stane ze pri vyrazeni (cca nad 2500ot) zustanou viset a nebo stoupaji, pri dobrzdovani treba na krizovatce naopak klesaji hodne nizko, nekdy ma motor tendenci zdechnout. Za studena motor vubec rad chcipa, musim ho vzdy nechat ohrat. Kdyz nastartuji tak volnobeh jaks taks drzi, i kdyz nizko, ale jak treba jen proturuju plyn, tak potom jdou otacky tak nizko ze motor zdechne.
Je to trapeni...
Koupil jsem si ted focuse a ma par much. Za studena blbe startuje (musim startovat s plynem) a vubec otacky na volnobeh jsou podivne. Nekdy se stane ze pri vyrazeni (cca nad 2500ot) zustanou viset a nebo stoupaji, pri dobrzdovani treba na krizovatce naopak klesaji hodne nizko, nekdy ma motor tendenci zdechnout. Za studena motor vubec rad chcipa, musim ho vzdy nechat ohrat. Kdyz nastartuji tak volnobeh jaks taks drzi, i kdyz nizko, ale jak treba jen proturuju plyn, tak potom jdou otacky tak nizko ze motor zdechne.
Je to trapeni...

Ford Focus Combi 1.8 85kW+LPG Black pearl ->
Ford Mondeo Combi 2.0TDCi 96kW 2004, Gold spirit ->
Ford Mondeo Combi 2.2TDCi 114kW 2005, Black Panther
Ford Mondeo Combi 2.0TDCi 96kW 2004, Gold spirit ->
Ford Mondeo Combi 2.2TDCi 114kW 2005, Black Panther
-
- Nováček
- Příspěvky: 31
- Registrován: 12.05.2009 07:54
- Bydliště: Banska Bystrica
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
no tak som to spravil podla piratovho postupu a vyzera to byt ok..no zo zaciatku to robilo este vacsie blbosti po otoceni sroubu otacky najprv klesli no pri jazde skakali este vyssie..potom som odpojil baterku asi na 5 min o kusok som pootocil sroubom spat a je to uz v poriadku otacky padaju pekne dolu..akurat ked som znizil volnobech na tych 700/800 otacok tak sa mi potom pocas jazdy po par km sam upravil na tych 900 otacok..ak by sa nieco zmenilo napisem..a inak ja som to spravil bez toho aby som vyberal airbox da sa tam v pohode dostat so sraubovakom.
FORD FOCUS 2000 1.8 16V
-
- Nováček
- Příspěvky: 114
- Registrován: 29.05.2009 17:40
- Bydliště: Svitavy
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Nazdárek chlapy.Koukám že benzínovej fofo dělá stejnou lumpárnu co starej dobrej escort
.Bodejť by ne když je tam Zetec-spousta lidí říká zmetec.Základ je aby nepřisával falešnej vzduch.Potom ventyl odvětrávání klikovky a hadičky od něj,následuje škrtící klapka a nakonec volnoběžnej ventyl.Potom ještě snímáč otáček.Tohle vše jsem si já ověřil na escu.Ještě jsem zapoměl na čidlo teploty motoru.Většinou stačí vyčistit tech.benzínem klapku a ventyl.Prostříkat potom Wdéčkem a naházet zpět.To vše za odpojené baterky.Potom naučit jednotku nové provozní hodnoty ale někdo to ani nedělá.Trvá však dýl než se to srovná.Tak hodně štěstí a ať vám to jezdí.P.s.Nemá cenu jezdit do Ford servisu nebo jinam jelikož vám na to nic neporadí a platíte jak trubky za diagnostiku.

FF I kombi 1,8 Tdci 2003,85kw,šedá ghia v kůži,204tis km,5,3/100km
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 06.11.2008 09:31
volnoběžný ventil
zdravím fokusáky, dost sleduji vaše příspěvky ohledně volných otáček. Stejné problémy mám s mým fofíkem 1.8 16V. Nevíte někdo náhodou, kde se nachází ten volnoběžný ventil ?? Servis je drahej, tak si to chci vyměnit sám. Díky za vaše rady.
- NorMack
- Nováček
- Příspěvky: 48
- Registrován: 27.05.2009 23:33
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Nejste tu nekdo z Olomoucka kdo by byl ochotnej mi na to kouknout? Jsem asi levej, ale nebyl jsem schopen se k ventilu volnobeznych otacek dostat... z vrchu je tam (bohuzel i kvuli LPG kabelazi) temer nemozne se dostat, ze spodu k tomu pristup taky neni nic moc...nemam na to asi dost sikovne ruce. A ten uvedeny sroubek taky vubec nevidim...
Nejaka fotecka by se hodila 


Ford Focus Combi 1.8 85kW+LPG Black pearl ->
Ford Mondeo Combi 2.0TDCi 96kW 2004, Gold spirit ->
Ford Mondeo Combi 2.2TDCi 114kW 2005, Black Panther
Ford Mondeo Combi 2.0TDCi 96kW 2004, Gold spirit ->
Ford Mondeo Combi 2.2TDCi 114kW 2005, Black Panther
-
- Nováček
- Příspěvky: 114
- Registrován: 29.05.2009 17:40
- Bydliště: Svitavy
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Tak zrovna dnes jem držel v rukách ventyl na escorta a koukal na tu slavnou silikonovou záslepku.Tak když bude zítra čas blejsknu a dám sem.Jestli je ze zadu na parohách sání k motoru jako u escorta tak potěš záda.Já ho vyndal vždy jen od spodu ale jsou frajeři kteří to dokázali i z vrchu.
FF I kombi 1,8 Tdci 2003,85kw,šedá ghia v kůži,204tis km,5,3/100km
-
- Nováček
- Příspěvky: 114
- Registrován: 29.05.2009 17:40
- Bydliště: Svitavy
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Tak zrovna dnes jem držel v rukách ventyl na escorta a koukal na tu slavnou silikonovou záslepku.Tak když bude zítra čas blejsknu a dám sem.Jestli je ze zadu na parohách sání k motoru jako u escorta tak potěš záda.Já ho vyndal vždy jen od spodu ale jsou frajeři kteří to dokázali i z vrchu.Tady se koukni jak vypadá a hned to najdeš.http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=13442
FF I kombi 1,8 Tdci 2003,85kw,šedá ghia v kůži,204tis km,5,3/100km
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 653
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Moje zkušenosti s "doladěním" volnoběžného ventilu, podle zmíněného popisu:
- pro vyndání silikonové čepičky je opravdu lepší sundat airbox+hadici, vytáhnout konektor k ventilu. Pak je přístup v pohodě a je tam líp vidět. Ale asi by se to dalo i s nasazeným airboxem.
- odkryje se ten křížový šroub, tím se už dá otáčet šroubovákem s nasazeným airboxem a hadicí, místa dostatek na ruku se šroubovákem.
- utáhl jsem šroub o půl otáčky, volnoběh se trochu snížil, ale při přidání a puštění plynu otáčky padaly rychleji, nicméně se propadly hodně nízko(dost pod 500 ot.), motor se zaklepal, problikla kontrolka nabíjení, ale vždy to "ustál", otáčky zase vylezly na ten nižší volnoběh. Zkusil jsem utáhnout o 1 otáčku, ale už byly otáčky dost nízko(a propad ještě víc), tak jsem nechal půl otáčky. Zkusil jsem to projet, zmizelo držení otáček a pomalé padání při řazení, ale propad otáček když klesaly k volnoběhu zůstal.
- zkusil jsem tedy odpojit aku a naučit volnoběh, což se sice povedlo, ale řídící jednotka se tomu přizpůsobila a chování je teď prakticky stejné jako před úpravou(stejný volnoběh, držení otáček při řazení a pomalé padání).
Tedy se chci zeptat - mám zkusit utahovat šroub ještě dál a pokaždé naučit volnoběh, jestli pak někdy zmizí to pomalé padání a ostatní problémy?
- pro vyndání silikonové čepičky je opravdu lepší sundat airbox+hadici, vytáhnout konektor k ventilu. Pak je přístup v pohodě a je tam líp vidět. Ale asi by se to dalo i s nasazeným airboxem.
- odkryje se ten křížový šroub, tím se už dá otáčet šroubovákem s nasazeným airboxem a hadicí, místa dostatek na ruku se šroubovákem.
- utáhl jsem šroub o půl otáčky, volnoběh se trochu snížil, ale při přidání a puštění plynu otáčky padaly rychleji, nicméně se propadly hodně nízko(dost pod 500 ot.), motor se zaklepal, problikla kontrolka nabíjení, ale vždy to "ustál", otáčky zase vylezly na ten nižší volnoběh. Zkusil jsem utáhnout o 1 otáčku, ale už byly otáčky dost nízko(a propad ještě víc), tak jsem nechal půl otáčky. Zkusil jsem to projet, zmizelo držení otáček a pomalé padání při řazení, ale propad otáček když klesaly k volnoběhu zůstal.
- zkusil jsem tedy odpojit aku a naučit volnoběh, což se sice povedlo, ale řídící jednotka se tomu přizpůsobila a chování je teď prakticky stejné jako před úpravou(stejný volnoběh, držení otáček při řazení a pomalé padání).
Tedy se chci zeptat - mám zkusit utahovat šroub ještě dál a pokaždé naučit volnoběh, jestli pak někdy zmizí to pomalé padání a ostatní problémy?
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
- energizerr
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: 11.07.2009 18:36
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Studený Motor
Zdravím všechny forďáky.
Mám jeden velice velký problém se svým focusem(1.8L 85kW Ghia,99,BA+LPG)
Problém je od začátku co mám vozidlo při studeném startu motor naskočí uplně nádherně ale jen co se během cca 1-2 sec. srovnávájí otáčky motor chcípne,tohle se může opakovat až 3x,pak se ustálý a já mohu odjet ale stejně jízda není ok.Jakékoliv přidání plynu na volnoběh je ok ale při jízdě to vypadá jako by docházel benzín,ale benzínu je dost,tohle dělá zhruba do 2500 ot/min kde se to ztratí a auto vyrazí jako by se zbláznilo,připřeřazení se to opakuje dokud se auto neohřeje a nebo to nepřepne na plyn.Diagnostika nic neukáže,provozní hodnoty vypadají dobřeČistil jsem váhu vzduchu a vymazal adaptační hodnoty a ztratilo se to ale zrovna v této době jsem jezdil jen na benzín,po natankování LPG se tento jev vrátil,nevím jestly to s tím souvisí.Nechal bych zdiagnostikovat LPG systém ale je to německý stargas a ten tady nikdo v jihlavě a okolí neumí.Prosím prosím poraďte
Jsem velice zoufaly,ráno trvá třeba 10 min. než jsem schopen plnohodnotně odjet od baráku.
Mám jeden velice velký problém se svým focusem(1.8L 85kW Ghia,99,BA+LPG)
Problém je od začátku co mám vozidlo při studeném startu motor naskočí uplně nádherně ale jen co se během cca 1-2 sec. srovnávájí otáčky motor chcípne,tohle se může opakovat až 3x,pak se ustálý a já mohu odjet ale stejně jízda není ok.Jakékoliv přidání plynu na volnoběh je ok ale při jízdě to vypadá jako by docházel benzín,ale benzínu je dost,tohle dělá zhruba do 2500 ot/min kde se to ztratí a auto vyrazí jako by se zbláznilo,připřeřazení se to opakuje dokud se auto neohřeje a nebo to nepřepne na plyn.Diagnostika nic neukáže,provozní hodnoty vypadají dobřeČistil jsem váhu vzduchu a vymazal adaptační hodnoty a ztratilo se to ale zrovna v této době jsem jezdil jen na benzín,po natankování LPG se tento jev vrátil,nevím jestly to s tím souvisí.Nechal bych zdiagnostikovat LPG systém ale je to německý stargas a ten tady nikdo v jihlavě a okolí neumí.Prosím prosím poraďte
Jsem velice zoufaly,ráno trvá třeba 10 min. než jsem schopen plnohodnotně odjet od baráku.
Ford Focus 1.8i, 95kw, Ghia, 1999, BA+LPG, red peper, xenony
- energizerr
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: 11.07.2009 18:36
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Studený Motor
Ještě jsem ted zjistil,sice nevím co je tam za cidlo ale asi to bude snímač teploty chl.kapaliny.Nachází se svorkovnice vedle prvního vstříkovacího ventilu hnedka vedle omezovacího tlaku paliva.Když jsem se ty svorkovnice dotkl(lépe řečeno zatahal) začalo to hnedka dělat i v teplém stavu.a když to odpojím zapne se sahara.Tak by mě zajímalo co to je zač.
Časem dodám i foto.Aby to bylo jasné!
Časem dodám i foto.Aby to bylo jasné!
Ford Focus 1.8i, 95kw, Ghia, 1999, BA+LPG, red peper, xenony
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 1 host