řidičák na vozík za auto

Moderátor:phofy
Uživatelský avatar
PAJA
Nováček
Nováček
Příspěvky: 182
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od PAJA » 08.10.2006 21:46

vilda píše:No nevim jestli se nepletete, ja taham za fordem karavan 900kg a E nemam posilal sem email na ministerstvo dopravy a stama me prisla odpoved ze ho nepotrebuji tak sem byl letos 4x na slovakoch a aj pres hranice v pohode jednou sice remcali tak sem jim ukazal email z md a vse v pohode ....................................Vážený pane,

na základě upřesnění Vašeho dotazu si Vám dovolujeme sdělit, že podle § 81 odst. 4 písm. c) zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích, v platném znění, postačuje k řízení Vámi uváděného vozidla řidičské oprávnění sk. B, protože jak vyplývá z uvedeného paragrafu - "Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení ... jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla."



S pozdravem


Darina Sedlářová, DiS.

Musím se připojit do diskuze o řidičské oprávnění B a E čili B+E.
1. Za autem se může tahat vlek podle hmotnosti, co je uvedena ve velkém techničáku, stačí se jen podívat. Takže na Fofo 1.8, 16V 85KW 115 koní, combi je schválen přívěs o celkové hmotnosti:
nebržděný kterých je vědšina je 620kg a brždenej do 1 200 kg, ale ještě tohle není všechno, protože se to řídí taky podle typového listu, což je něco jako velký technický průkaz od auta, kde já mám napsáno, "že maximální hmotnost přívěsu je 1 300kg, maximální svislé zatížení na čep je 75kg.
Takže závěr zní. Tažné zařízení je schválené na 1 300kg, ale výrobce auta dovoluje jen do 1 200kg bržděného přívěsu a do 620kg nebržděného. Takže na to, aby jsem mohl plně využít přívěsu s celkovou hmotností 750 kg, což je pohotovostní a celková dohoromady, musel by jsem mít na to schválené auto a správně by jsem neměl ani vlek za tohle auto připojit, i když bude prázdnej, protože to neplňuje podmínku výrobce auta, tzn, není bržděnej. A podle zákona je na bržděný přívěs potřeba mít řidické oprávnění sk. B+E, i když mám řidičské oprávnění na náklaďák a denně s ním jezdím, tak bych měl mít na vlek i to B+E.
Takže správně by jsem za tímhle autem měl tahat přívěs jen o celkové hmotnosti 620kg, což z toho je pohotovostní hmotnost asi 160kg a 460kg užitečné zatížení. I přesto, že ho nemám, tak s ním přesto jezdím a nikdy mě nikdo nekontroloval, protože policajti na silnici nemají přístup k údajům ve velkém technickém průkazu a tak nemůžu zjistit, co je povolené a co už ne, ale jak to tak sleduji, tak na českých silnicích s tímhle vozejkem jezdí i staré Š120, Favoriti a Felicie a ty to mají omezené ještě víc.
To je tak všechno co můžu k danému tématu napsat.
Ford Focus combi, 1.8 16V, rok 11/99 tmavě modrá metalíza.

Uživatelský avatar
Skubi
Test driver
Test driver
Příspěvky: 11856
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Skubi » 09.10.2006 06:05

satan píše:To. BLEKOTA

no pokud by jsi se nechtel drbat s testama, tak spolupracovnik ma jako bokovku instruktora v autoskole, a muze zaridit pri zkouskach testy. ( za drobny bakšiš pro pany inspektory)
teď mě píchlo u srdce :(
FF kombi 1,6 74 kW sériová GHIASOC, 00/01, modrá metlaSkubi´s family car
Obrázek
Obrázek
Smyk nelze dostat jako chřipku, ten si prostě zaviníme sami !!!

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host