1.8 - volnoběžné otáčky

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 26.07.2006 17:29

Popisuješ to dobře. Někde se tu na foru už o tom psalo, že se mají kontrolovat tenké hadice na praskliny. Nejlepší bude, když tu svou úpravu nafotíš teď, dokud máš namontovanou zelenou hadici, ta na snímku bude výraznější a nebudeš muset dodělávat na fotku šipku. Pak zkus do svého popisu vložit tu fotku (použij "upravit" atd.) Dobře zvolené fotky hodně pomohou. Neboj se popsat další finty, které jsi kdy na FoFo použil. Brouzdá tady hodně lidí a každý si pak vybere informaci, kterou potřebuje.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
hide
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 872
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od hide » 26.07.2006 18:50

Takže dnes mi to při zapnuté klimatizaci třikrát brutálně chcíplo, to znamená, že se závada projevila naplno. A to jsem jel asi 15 minut. Mazal jsem do značkového servisu FORD, kam jsem ovšem přišel 10 minut po zavíračce a přijímací technik mě celkem natvrdo řekl, že dělá 10 minut přesčas a že mám vypadnout, řekl jsem mu ať mě aspoň objedná, ale neměl jsem šanci. Toho technika znám od roku 1988 a tykám si s ním, ale choval se ke mě jako kdybych obtěžoval. V jiném servisu (neznačkovém) se mi ochotně věnovali a technik mi řekl, že to může být vada na klimatizaci, že mi prostě dusí auto, že ji prostě motor na volnoběch neutáhne, že si ji mám nechat prohlídnout. Nemáte s tím někdo zkušenost, že je třeba zadřený čerpadlo, nebo tak něco ? Jinak jako klima v pohodě funguje, chladí o 106. No doufám, že není v prdeli čerpadlo, asi bych se nedoplatil. :(

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 26.07.2006 19:51

to Hide:
Myslim, ze volnobezne otacky ridi ridici jednotka ve spolupraci s otackovym cidlem. Pokud vyzaduje klimatizace vetsi prikon, otacky maji snahu klesnout, mensi otacky zmeri cidlo a ridici jednotka zvysenim paliva by mela otacky dorovnat.
U stareho R19, kdyz jsem odjizdel z chalupy z mirneho kopecka, nechal jsem motor bezet na volnobeh a pri najezdu do maleho kopecka motor vyrazil kupredu, aniz jsem pridal plyn, to zaridila ridici jednotka.
Proto si myslim, ze neco bude pravdepodobne s cidlem otacek.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
hide
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 872
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od hide » 26.07.2006 22:24

Sakra. A teď babo raď. Musím sehnat solidní servis, kterej mi tam nevymění půl auta a závada neodstraněna. Minule mi tam debilové chtěli měnit ventil volnoběhu. :evil:

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 26.07.2006 22:56

Obtizne se opravuje zavada, ktera se projevuje jen obcas. Studene nedokonale spoje nejhur. Nedavno jsem se snazil opravit zarizeni na serizovani naftovych cerpadel. Ma to dve optocidla, jedno na mereni poctu zdvihu a druhe na mereni otacek. Mereni otacek obcas nefungovalo. K oprave jsem si vzal radeji i osciloskop. Pulsy z optocidla chodily pekne podle otacek zarizeni. Dnes jsem se dozvedel, ze to cidlo jiz doslouzilo - natrvalo a bude cele vymeneno. Murphyho zakony funguji presne. Kdysi jsem chodil opravovat TV a stavalo se casto, ze kdyz jsem prisel na nahlasenou opravu, fungovaly perfektne, nepomohlo ani buseni pesti shora ani z boku.
To, ze ti kiksly otacky najednou, to muze byt podobne. Drzim palce, at je to jen prkotina - za malo penez.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
hide
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 872
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od hide » 27.07.2006 10:27

Tak jsem dal FOFO do servisu. Bohužel opět do FORDu. Nikde jinde si na to netroufli, že nemají WDS a že když je to problém v elektrice, že na to nepříjdou. Tak jsem zvědavej.

swm
Junior
Junior
Příspěvky: 335
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava, Bílovec

Příspěvek od swm » 27.07.2006 10:57

Hide: Tak dej pak vedet, ktera hadice to bude v Tvem pripade :lol: :wink: .
Btw. me chcipani po nastartovani momentalne ustalo (asi diky teplotam, ventilator s klimou zapinam po par metrech jizdy). Jako novinka vsak zaclo takove divne pocukavani za jizdy se zarazenou rychlosti bez plynu. Pri polechtani plynoveho pedalu auto cukne dopredu, pri pusteni dozadu. :roll:
Ford Focus 1.8, combi, panther black, '03

Uživatelský avatar
hide
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 872
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od hide » 27.07.2006 12:17

No teď mi volali ze servisu. Prej to byl ventil volnoběhu a nahráli nový data do řídící jednotky. Takže vypláznu minimálně trojku a jestli to nepomůže, tak asi vymění motor, podvozek, karosérii ...... :evil:

swm
Junior
Junior
Příspěvky: 335
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava, Bílovec

Příspěvek od swm » 27.07.2006 12:25

hide píše:No teď mi volali ze servisu. Prej to byl ventil volnoběhu a nahráli nový data do řídící jednotky. Takže vypláznu minimálně trojku a jestli to nepomůže, tak asi vymění motor, podvozek, karosérii ...... :evil:
Jo jo, necely 4 tis. Kc i s praci tady u nas v Ove, nabidku jeste nekde mam, taky me to ceka :lol: Technik rikal, ze vycisteni to sice zlepsi, ale novy je novy, vydrzi pak zas dalsich 80 tis.
Ford Focus 1.8, combi, panther black, '03

Uživatelský avatar
hide
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 872
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od hide » 27.07.2006 12:51

Mně to vyčištění vydrželo asi tejden, dva, pak se to rapidně zhoršilo. Ráno mi otáčky lítaly nahoru dolů jako u blbejch.

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 27.07.2006 17:03

Nevite, jakou ma ten ventil volnobehu funkci? Uzavira palivo, kdyz je zarazena rychlost a brzdim motorem, je to plynule otevirany ventil nebo otevreno-zavreno?
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
hide
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 872
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od hide » 27.07.2006 20:10

Takže. Mám novej ventil a nahranej novej soft v řídící jednotce a chcípání je pryč. Jenom mě nejde do hlavy, jak to že to dělalo jenom se zaplou klimoškou. 8O

Jo a platil jsem 2600,- :?

swm
Junior
Junior
Příspěvky: 335
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava, Bílovec

Příspěvek od swm » 27.07.2006 20:56

hide píše: Jo a platil jsem 2600,- :?
Hergot, to jsi z levneho kraje. Me bylo receno a napsano v nabidce na vymenu volnobez. ventilu:
Hadice-spojovaci 330,-
Ventil regulacni 687,- (?)
Ventil obtok vzduchu 2211,- (?)
Tesnici vlozka 68,-
+ prace.
Ford Focus 1.8, combi, panther black, '03

Uživatelský avatar
inziFocus
Nováček
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od inziFocus » 27.07.2006 20:58

ahojte vsetci, mal som prave teraz rovnaky problem s otackami - pri vyradeni rychlosti stupli na 2-3 tisic a klesli az ked som zastal po takych 2 sekundach. menili mi potenciometer na skrtiacej klapke (v autoriz. servise) a pomohlo to tak na 1000km, potom to zacalo znova. tak som isiel do ineho servisu a pricinou bola derava hadica podtlakoveho sania - zistili to za 2 min, stacilo ked to upchal prstom a motor hned skludnel.

swm
Junior
Junior
Příspěvky: 335
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava, Bílovec

Příspěvek od swm » 27.07.2006 21:11

Jeste jedna vec. Vy co mate problemy s volnobehem - trepe (brni, vrci) se vam auto, kdyz stojite s volnobehem? :?:
Abych zas nebyl v servisu za debila, ze je to u Fordu normalni.
Ford Focus 1.8, combi, panther black, '03

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů