



máš recht,taky by mě zajímalo jak pracuje MAF.já myslím že ten pracuje uplně na jinym pryncipu,teplotu chápu ale množství vzduchu?stigi píše:Me slo spis o to jak pracuje samotny MAF, protoze to je podle me odporovy drat stejne jako u IAT. U IATu je to jasny, podle teploty nasavaneho vzduchu se meni i teplota dratu a s tim jeho odpor. Pokud je to stejny i u MAFu tak uz jen podle teploty nasavaneho vzduchu se musi menit odpor toho dratu a dal to urcite ovlivni i mnozstvi vzduchu ktere pres neho proudi. Kdyz budu nasavat stejne mnozstvi vzduchu, ale ruzne tepleho tak musi i ten odporovy drat MAFu davat ruzne hodnoty, takze vysledek z MAFu by mel byt nejak korigovany na zaklade hodnoty z IATu, ne??? ... doufam, ze jsem se do toho nezamotal a je to srozumitelny...Pasmo píše:stigi ked napojim predatora na port auta tak MAF ukazuje ako hodnoty volt 0 az 5V (tym hodnotam 0 az 5V prislucha prislusne mnozstvo vzduchu)a iat uz normalne stupne, takze neviem na 100% ake hodnoty posiela riadiacej. MAF je nakalibrovany na original vstrekovace a na priemer nasavacieho potrubia, takze pozor kutilovia co si vyrabaju vlastne studene sania apod. Ked sa pridava preplnanie tak sa MAF dava bud do sirsieho potrubia aby sa mohol vyuzit ten rozssah 0 az 5V na viac vzduchu, meni sa za vacssi alebo sa prida MAFia ktora rozssiruje tento rozsah povodneho MAF
Na dlzke praveze tiez zalezi... Nie je predsa jedno ci vzduch pojde 30cm a mozno aj klukatovou cestou ako ked pojde 15cm a rovno. Pri prvej variante sa urcite len samotnou "cestou" zohreje viac. Preto pri kvalitne navrhnutych kitoch sania hra velku ulohu aj samotna dlzka a tvar trubice na privod vzduch z filtra do motorastigi píše:Ja nevim, ale pokud bys zachoval prumer tak by v tom nemel byt problem. Na delce urcite nezalezi...
Nesouhlasim... dobra tedy, delsi trubka-teplejsi vzduch, to by nejak zkousnout slo i kdyz i to je diskutabilni, ale jinak nee. Podstatnejsi je vzdalenost klapka-motor nez klapka-filtr, ta na funkci zivocichare nema vlivTripleJay píše:Na dlzke praveze tiez zalezi... Nie je predsa jedno ci vzduch pojde 30cm a mozno aj klukatovou cestou ako ked pojde 15cm a rovno. Pri prvej variante sa urcite len samotnou "cestou" zohreje viac. Preto pri kvalitne navrhnutych kitoch sania hra velku ulohu aj samotna dlzka a tvar trubice na privod vzduch z filtra do motorastigi píše:Ja nevim, ale pokud bys zachoval prumer tak by v tom nemel byt problem. Na delce urcite nezalezi...
to jo no.A dobré si myslím je ji omotat slabou vrstvou čedičové vaty u které je navíc na vnější straně něco jako alobal.Takže,kdybych si upravil ten IAT tim odporem,tak mi to múže něco udělat s motorem?stigi píše:Nesouhlasim... dobra tedy, delsi trubka-teplejsi vzduch, to by nejak zkousnout slo i kdyz i to je diskutabilni, ale jinak nee. Podstatnejsi je vzdalenost klapka-motor nez klapka-filtr, ta na funkci zivocichare nema vlivTripleJay píše:Na dlzke praveze tiez zalezi... Nie je predsa jedno ci vzduch pojde 30cm a mozno aj klukatovou cestou ako ked pojde 15cm a rovno. Pri prvej variante sa urcite len samotnou "cestou" zohreje viac. Preto pri kvalitne navrhnutych kitoch sania hra velku ulohu aj samotna dlzka a tvar trubice na privod vzduch z filtra do motorastigi píše:Ja nevim, ale pokud bys zachoval prumer tak by v tom nemel byt problem. Na delce urcite nezalezi...Bavime se tu o atmosferickem motoru kde si motor saje podtlakem. Naporovy sani snad nemas. Takze radsi delsi potrubi, ale studeny vzduch jak kratke a teply. Dlouhe potrubi vuda tak akorat u turbo motoru, kde musi turbo naplnit objem trubek.
Takze jediny o co vlastne jde je jak rychle a na jakou teplotu se ten vzduch v te delsi trubce stihne ohrat. Dalo by se samozrejme rict, ze cim delsi potrubi za klapkou udelas, tim mas vic moznosti nadelat chyby treba v tech ohybech. Pokud tu trubku udelam dobre je jedno jak je dlouha.
Dalsi vec je material ze ktereho je delana, jak je to odizolovany atd. atd.
A ještě je dobré do toho sání umístit lopatky,které by nasávaný vzduch roztočily a tím pádem se vzduch smrští a vejde se ho tam víc a nemá takové tření o stěny trubky.stigi píše:Nejlip pouzit nerez, v zadnem pripade ne hlinik/dural, a omotat termoizolacni paskou na svody.
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host