Úprava škrtící klapky 1,8 16V ZETEC

Muzika,spoilery,světla,podvozek.....
Odpovědět
Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Boban » 12.01.2008 23:05

Tak pasmo, přesně takový kutil/blb sem i já, ale už sem se poučil :-) udělal sem si kit sání s krásnou přírubou na MAF a když sem to udělal, tak motor neměl sílu sám na sebe :!: :!: :wink:
Obrázek

Uživatelský avatar
stigi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1354
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od stigi » 12.01.2008 23:14

Ja nevim, ale pokud bys zachoval prumer tak by v tom nemel byt problem. Na delce urcite nezalezi... takze jedine material, resp. odizolovani od horkeho vzduchu. To neni nerezka, ze?

Edit: nesalo ti to pres tu prirubu falesny vzduch?
FORD Focus 1.6 16V, r.v.04/00, 5-dv. stříbrná MOONDUST, K&N, REMUS
Obrázek

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Boban » 12.01.2008 23:17

No právě průměr, to byl ten rébus, origo MAF je průměr aso 50mm a tady byl 60 dost na to aby přes MAF byl jiný průtok vzduchu :idea: už mám origo AIR BOX :lol:

Uživatelský avatar
stigi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1354
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od stigi » 12.01.2008 23:24

Kdyz uz se tu resi uprava klapky... nezkousel nekdo z vas menit jeji polohu distancnima podlozkama? docela by me zajimal prakticky vysledek
FORD Focus 1.6 16V, r.v.04/00, 5-dv. stříbrná MOONDUST, K&N, REMUS
Obrázek

Uživatelský avatar
Luuker
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 569
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Smidary

Příspěvek od Luuker » 13.01.2008 00:31

stigi píše:
Pasmo píše:stigi ked napojim predatora na port auta tak MAF ukazuje ako hodnoty volt 0 az 5V (tym hodnotam 0 az 5V prislucha prislusne mnozstvo vzduchu)a iat uz normalne stupne, takze neviem na 100% ake hodnoty posiela riadiacej. MAF je nakalibrovany na original vstrekovace a na priemer nasavacieho potrubia, takze pozor kutilovia co si vyrabaju vlastne studene sania apod. Ked sa pridava preplnanie tak sa MAF dava bud do sirsieho potrubia aby sa mohol vyuzit ten rozssah 0 az 5V na viac vzduchu, meni sa za vacssi alebo sa prida MAFia ktora rozssiruje tento rozsah povodneho MAF
Me slo spis o to jak pracuje samotny MAF, protoze to je podle me odporovy drat stejne jako u IAT. U IATu je to jasny, podle teploty nasavaneho vzduchu se meni i teplota dratu a s tim jeho odpor. Pokud je to stejny i u MAFu tak uz jen podle teploty nasavaneho vzduchu se musi menit odpor toho dratu a dal to urcite ovlivni i mnozstvi vzduchu ktere pres neho proudi. Kdyz budu nasavat stejne mnozstvi vzduchu, ale ruzne tepleho tak musi i ten odporovy drat MAFu davat ruzne hodnoty, takze vysledek z MAFu by mel byt nejak korigovany na zaklade hodnoty z IATu, ne??? ... doufam, ze jsem se do toho nezamotal a je to srozumitelny... :)
máš recht,taky by mě zajímalo jak pracuje MAF.já myslím že ten pracuje uplně na jinym pryncipu,teplotu chápu ale množství vzduchu?
Fousek 1.6 16V ZETEC,+nový motor 2.0 zetec(přestavba),ř.jednotka omex600+MAP3000 150hp,kompletní nerezový race výfuk+nerez svody 4-1

Uživatelský avatar
Pasmo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 72
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od Pasmo » 13.01.2008 01:49

Ok cize podla mna je to takto nejako, ale mozem sa mylit. Nas MAF sa sklada s termistora a platinioveho dratika. Termistor je IAT... na zaklade teploty vzduchu meni svoj odpor a tak vie auto aka je nasavana teplota vzduchu. Ten platiniovy dratikje zahrievanuy na konstatnu teplotu vzhladom k IAT hodnotam. Pridavanie plynu (otvorenie skrtiacej klapky) ma za nasledok rozne ochladzovanie tohoto drotika a auto musi teda d on vyslat vyssie napatie aby zase dosiahol tu konstantnu teplotu...na zaklade zmeny toho vysielaneho napatia je pocitany prietok vzduchu.
#4208/4788 Procharged SVT 8PSI : 236whp/190wtq (on Mustang Dyno) by Focus-Power
N/A ZTW : 117whp/116wtq (on Mustang Dyno) by Tecmotion

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od pbjun » 13.01.2008 08:36

stigi: jake podlozky? o tom sem este neslysel
jinak jak tak koukam tak Boban ma MAF primo na sani jeste pred klapou, ale ja mam jenom trubku ke klape bez mafu, kde ma vlastne maf 1,6? Ma ho vubec? :D

Uživatelský avatar
stigi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1354
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od stigi » 13.01.2008 09:35

Delka a prumer saciho potrubi ma vliv na prubeh krivky vykonu a krouticiho momentu, presneji ho tedy ovlivnuje vzdalenost skrtici klapka - hlava. Jelikoz je u focusu klapka primo na motoru tak zmensit asi nepujde, ale jde zvetsit prave tema podlozkama. Vetsi vzdalenost by mela pomoct kroutaku v nizsich otackach.
ObrázekObrázek

Edit: 1.6tka byla myslim ve dvou verzich - MAF bud u airboxu nebo u skrtici klapky
FORD Focus 1.6 16V, r.v.04/00, 5-dv. stříbrná MOONDUST, K&N, REMUS
Obrázek

TripleJay
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4196
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Levice (SR)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TripleJay » 13.01.2008 10:00

stigi píše:Ja nevim, ale pokud bys zachoval prumer tak by v tom nemel byt problem. Na delce urcite nezalezi...
Na dlzke praveze tiez zalezi... Nie je predsa jedno ci vzduch pojde 30cm a mozno aj klukatovou cestou ako ked pojde 15cm a rovno. Pri prvej variante sa urcite len samotnou "cestou" zohreje viac. Preto pri kvalitne navrhnutych kitoch sania hra velku ulohu aj samotna dlzka a tvar trubice na privod vzduch z filtra do motora :idea:

Uživatelský avatar
stigi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1354
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od stigi » 13.01.2008 10:19

TripleJay píše:
stigi píše:Ja nevim, ale pokud bys zachoval prumer tak by v tom nemel byt problem. Na delce urcite nezalezi...
Na dlzke praveze tiez zalezi... Nie je predsa jedno ci vzduch pojde 30cm a mozno aj klukatovou cestou ako ked pojde 15cm a rovno. Pri prvej variante sa urcite len samotnou "cestou" zohreje viac. Preto pri kvalitne navrhnutych kitoch sania hra velku ulohu aj samotna dlzka a tvar trubice na privod vzduch z filtra do motora :idea:
Nesouhlasim... dobra tedy, delsi trubka-teplejsi vzduch, to by nejak zkousnout slo i kdyz i to je diskutabilni, ale jinak nee. Podstatnejsi je vzdalenost klapka-motor nez klapka-filtr, ta na funkci zivocichare nema vliv :) Bavime se tu o atmosferickem motoru kde si motor saje podtlakem. Naporovy sani snad nemas. Takze radsi delsi potrubi, ale studeny vzduch jak kratke a teply. Dlouhe potrubi vuda tak akorat u turbo motoru, kde musi turbo naplnit objem trubek.
Takze jediny o co vlastne jde je jak rychle a na jakou teplotu se ten vzduch v te delsi trubce stihne ohrat. Dalo by se samozrejme rict, ze cim delsi potrubi za klapkou udelas, tim mas vic moznosti nadelat chyby treba v tech ohybech. Pokud tu trubku udelam dobre je jedno jak je dlouha.
Dalsi vec je material ze ktereho je delana, jak je to odizolovany atd. atd.
FORD Focus 1.6 16V, r.v.04/00, 5-dv. stříbrná MOONDUST, K&N, REMUS
Obrázek

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od pbjun » 13.01.2008 13:39

No tak ja mam v tom pripade tu 1,6 ktera ma MAF az za klapkou protoze mam filtr pak gumovou hadicu a pak hned klapku... Je to vyhoda nebo nevyhoda? :D Ty podlozky zni zajimave... Jinac filtr co sem namontoval asi necham, spotreba zustala stejna a zvuk sem se naucil pouzivat jen kdyz chcu :D

Uživatelský avatar
stigi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1354
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od stigi » 13.01.2008 13:44

MAF musi byt mezi klapkou a filtrem... bud je u filtru nebo u klapky
FORD Focus 1.6 16V, r.v.04/00, 5-dv. stříbrná MOONDUST, K&N, REMUS
Obrázek

Uživatelský avatar
Luuker
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 569
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Smidary

Příspěvek od Luuker » 13.01.2008 13:47

stigi píše:
TripleJay píše:
stigi píše:Ja nevim, ale pokud bys zachoval prumer tak by v tom nemel byt problem. Na delce urcite nezalezi...
Na dlzke praveze tiez zalezi... Nie je predsa jedno ci vzduch pojde 30cm a mozno aj klukatovou cestou ako ked pojde 15cm a rovno. Pri prvej variante sa urcite len samotnou "cestou" zohreje viac. Preto pri kvalitne navrhnutych kitoch sania hra velku ulohu aj samotna dlzka a tvar trubice na privod vzduch z filtra do motora :idea:
Nesouhlasim... dobra tedy, delsi trubka-teplejsi vzduch, to by nejak zkousnout slo i kdyz i to je diskutabilni, ale jinak nee. Podstatnejsi je vzdalenost klapka-motor nez klapka-filtr, ta na funkci zivocichare nema vliv :) Bavime se tu o atmosferickem motoru kde si motor saje podtlakem. Naporovy sani snad nemas. Takze radsi delsi potrubi, ale studeny vzduch jak kratke a teply. Dlouhe potrubi vuda tak akorat u turbo motoru, kde musi turbo naplnit objem trubek.
Takze jediny o co vlastne jde je jak rychle a na jakou teplotu se ten vzduch v te delsi trubce stihne ohrat. Dalo by se samozrejme rict, ze cim delsi potrubi za klapkou udelas, tim mas vic moznosti nadelat chyby treba v tech ohybech. Pokud tu trubku udelam dobre je jedno jak je dlouha.
Dalsi vec je material ze ktereho je delana, jak je to odizolovany atd. atd.
to jo no.A dobré si myslím je ji omotat slabou vrstvou čedičové vaty u které je navíc na vnější straně něco jako alobal.Takže,kdybych si upravil ten IAT tim odporem,tak mi to múže něco udělat s motorem?
Fousek 1.6 16V ZETEC,+nový motor 2.0 zetec(přestavba),ř.jednotka omex600+MAP3000 150hp,kompletní nerezový race výfuk+nerez svody 4-1

Uživatelský avatar
stigi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1354
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od stigi » 13.01.2008 13:57

Nejlip pouzit nerez, v zadnem pripade ne hlinik/dural, a omotat termoizolacni paskou na svody.
FORD Focus 1.6 16V, r.v.04/00, 5-dv. stříbrná MOONDUST, K&N, REMUS
Obrázek

Uživatelský avatar
Luuker
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 569
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Smidary

Příspěvek od Luuker » 13.01.2008 14:02

stigi píše:Nejlip pouzit nerez, v zadnem pripade ne hlinik/dural, a omotat termoizolacni paskou na svody.
A ještě je dobré do toho sání umístit lopatky,které by nasávaný vzduch roztočily a tím pádem se vzduch smrští a vejde se ho tam víc a nemá takové tření o stěny trubky.
Fousek 1.6 16V ZETEC,+nový motor 2.0 zetec(přestavba),ř.jednotka omex600+MAP3000 150hp,kompletní nerezový race výfuk+nerez svody 4-1

Odpovědět

Zpět na „Focus - tuning - 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host