Úprava škrtící klapky 1,8 16V ZETEC

Muzika,spoilery,světla,podvozek.....
Odpovědět
Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od pbjun » 12.01.2008 11:56

Tak sem namontoval sportovni vzduchovy filtr (konus) a asi pujde zase pryc... Sem chtel tichy moturek a uz pri slapnuti na plyn tak na ctvrtinu dela neskutecny kraval... A to nemluve o tom, co dela pri plnem plynu kolem 5000 ot... :D

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Boban » 12.01.2008 13:21

2pbjun: to s tím kuželem moc dobře znám a teď si vem já byl tak prdlej, že sem s ním jel na dovolenou a táhnul sem bržděný karavan, když sem do kopců předjížděl dědíka s fábkou tak čuměl jak vyvoraný, asi si myslel, že ho předjíždí něco s motorem tak miz z MIGu :wink: :wink:

2stigi: myslím, že vše má svoje meze, větší klapku bez něčeho co ti bude do motoru ten vzduch hrnout je asi bezpředmětný, stejně jako když máš to co ti bude prát ten vzduch do motoru bez úpravy ř.j.

Uživatelský avatar
stigi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1354
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od stigi » 12.01.2008 14:05

2Boban: o tom jsem mluvil na zacatku, ze zvetsovani bez dalsich uprav u atmosferickeho motoru nema zrejme valny smysl... docela by me zajimalo jestli by zvladal regulator tlaku paliva atd. atd. Pockame a uvidime, hlavne aby to nakonec nebylo horsi
FORD Focus 1.6 16V, r.v.04/00, 5-dv. stříbrná MOONDUST, K&N, REMUS
Obrázek

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od pbjun » 12.01.2008 16:19

No myslim si ze toto by mohl vyresit regulator z vyssiho obsahu motoru :) Popr. vstriky z vetsiho obsahu :)

Uživatelský avatar
Pasmo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 72
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od Pasmo » 12.01.2008 22:09

stigi píše:Jasne, mnozstvi vzduchu snima MAF, to vim taky, ale je to jenom MAF? Chci tim rict, ze MAF defakto meri teplotu pokud ja vim. Takze kdyz budu nasavat horky vzduch bude MAF davat RJ jine "mnozstvi" vzduchu jako kdyz bude nasavany studeny vzduch. Mozna jsem se pred tim spatne vyjadril, ale myslel jsem jestli je to jenom na MAFu a nebo jsou jeste provadeny nejake korekce treba na zaklade polohy skrtici klapky.

Edit: kdyby to bylo zase az tak snadne tak by stacilo dat mega klapku a pojedete vsichni jak cert
Pozor, focusacky MAF obsahuje aj IAT...maf snima prietok vzduchu a je to jedine meradlo kolko ho do motora ide a jediny vstupny udaj ked pridas preplnanie na focus, kedze nasa riadiacka nepozna velicinu ako boost. IAT 9intake air temperature) sa zase stara o to aka je teplota nasavaneho vzduchu.Tieto dva snimace stracia riadiacej...ako som povedal oba su integrovane v tom cude co mame za filtrom a vedu do neho ak neklamem 3 drotiky. Poloha skrtiacej klapky sluzi napr. na to kedy sa ma auto prepnut do open loop...
#4208/4788 Procharged SVT 8PSI : 236whp/190wtq (on Mustang Dyno) by Focus-Power
N/A ZTW : 117whp/116wtq (on Mustang Dyno) by Tecmotion

Uživatelský avatar
Pasmo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 72
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od Pasmo » 12.01.2008 22:10

pbjun píše:No to je jasne no... Jinak dival sem se na klapku a mam 65mm s tim divnym bazmekem... Takze 1,6 a 1,8 maji nejspis stejne klapky :)
Nemas 65mm ;-) mozno vonkajsi priemer....ale ak sa pri aftermarket klapke povie,ze ma 65mm znamena to,ze jej vnutorny priemer v najuzssom mieste je 65mm ;-)
#4208/4788 Procharged SVT 8PSI : 236whp/190wtq (on Mustang Dyno) by Focus-Power
N/A ZTW : 117whp/116wtq (on Mustang Dyno) by Tecmotion

Uživatelský avatar
Pasmo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 72
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od Pasmo » 12.01.2008 22:12

stigi píše:2Boban: o tom jsem mluvil na zacatku, ze zvetsovani bez dalsich uprav u atmosferickeho motoru nema zrejme valny smysl... docela by me zajimalo jestli by zvladal regulator tlaku paliva atd. atd. Pockame a uvidime, hlavne aby to nakonec nebylo horsi
U stock palivovej sustavy focus 2.0L zvlada cez 300koni na kolesach...ak chce clovek ist cez 350, musi prerobit na return fuel system

Bola tu aj otazka preco je potom original taky ako je. Pretoze to auto ma vyhovovat skoro vsetkym, focusy su ekonomicke auta nie sportiaky, pre hybanie sa v traficu je leniva klapka lepsia ako citliva.

Inak info co pisem sa tykaju najma 2.0L ZETEC verzie focusa a US modelu, neviem na 100% ci su EU a US ZETECY na 100% zhodne...
Naposledy upravil(a) Pasmo dne 12.01.2008 22:31, celkem upraveno 1 x.
#4208/4788 Procharged SVT 8PSI : 236whp/190wtq (on Mustang Dyno) by Focus-Power
N/A ZTW : 117whp/116wtq (on Mustang Dyno) by Tecmotion

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Boban » 12.01.2008 22:16

Tak o těch 300HP to čumim já myslel tak 200-250 :wink:

Uživatelský avatar
Pasmo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 72
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od Pasmo » 12.01.2008 22:34

Boban píše:Tak o těch 300HP to čumim já myslel tak 200-250 :wink:
Pozor ja som nemyslel povodne vstrekovace....ale cerpadlo (aspon u US modelov 2003+) + zvysok palivovej sustavy to zvladne...ludia este zvyknu pouzit pri vykonoch 300+ koni na kolach BAP (boost a pump) a potom uz len return fuel system
#4208/4788 Procharged SVT 8PSI : 236whp/190wtq (on Mustang Dyno) by Focus-Power
N/A ZTW : 117whp/116wtq (on Mustang Dyno) by Tecmotion

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Boban » 12.01.2008 22:39

No já myslel tui část co ti to dopravuje z nádrže ke konzole na vstřikovače, vstřiky sem taky našel že se prodávaj jiný, myslím, že na focusspoort je nabízej a co mě udivuje všude tam prodávaj jako svíčky brisk 8O

Uživatelský avatar
stigi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1354
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od stigi » 12.01.2008 22:47

Pasmo píše:
stigi píše:Jasne, mnozstvi vzduchu snima MAF, to vim taky, ale je to jenom MAF? Chci tim rict, ze MAF defakto meri teplotu pokud ja vim. Takze kdyz budu nasavat horky vzduch bude MAF davat RJ jine "mnozstvi" vzduchu jako kdyz bude nasavany studeny vzduch. Mozna jsem se pred tim spatne vyjadril, ale myslel jsem jestli je to jenom na MAFu a nebo jsou jeste provadeny nejake korekce treba na zaklade polohy skrtici klapky.

Edit: kdyby to bylo zase az tak snadne tak by stacilo dat mega klapku a pojedete vsichni jak cert
Pozor, focusacky MAF obsahuje aj IAT...maf snima prietok vzduchu a je to jedine meradlo kolko ho do motora ide a jediny vstupny udaj ked pridas preplnanie na focus, kedze nasa riadiacka nepozna velicinu ako boost. IAT 9intake air temperature) sa zase stara o to aka je teplota nasavaneho vzduchu.Tieto dva snimace stracia riadiacej...ako som povedal oba su integrovane v tom cude co mame za filtrom a vedu do neho ak neklamem 3 drotiky. Poloha skrtiacej klapky sluzi napr. na to kedy sa ma auto prepnut do open loop...
JJ, uz jsem to zjistil, ze je tam i IAT... nejak mi to uteklo. No stejne je mi to divny, ze MAF je to jediny na mnozstvi vzduchu, ale co uz no :) Funkce, resp. princip MAF i IAT je stejny? tzn. odporovy drat, ktery meni odpor v zavislosi na teplote? Predpokladam, ze ty dve hodnoty jsou na sobe nejakym stylem zavisle. Z odporu prvniho dratu vypadne teplota (IAT) a v zavislosti na teto hodnote a hodnote z druheho dratu je urceno mnozstvi vzduchu (MAF). Je to tak nejak? Teoreticky jde teda oblbnout RJ zmenou odporu techto dvou dratu.
FORD Focus 1.6 16V, r.v.04/00, 5-dv. stříbrná MOONDUST, K&N, REMUS
Obrázek

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Boban » 12.01.2008 22:52


Uživatelský avatar
Pasmo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 72
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od Pasmo » 12.01.2008 22:54

stigi ked napojim predatora na port auta tak MAF ukazuje ako hodnoty volt 0 az 5V (tym hodnotam 0 az 5V prislucha prislusne mnozstvo vzduchu)a iat uz normalne stupne, takze neviem na 100% ake hodnoty posiela riadiacej. MAF je nakalibrovany na original vstrekovace a na priemer nasavacieho potrubia, takze pozor kutilovia co si vyrabaju vlastne studene sania apod. Ked sa pridava preplnanie tak sa MAF dava bud do sirsieho potrubia aby sa mohol vyuzit ten rozssah 0 az 5V na viac vzduchu, meni sa za vacssi alebo sa prida MAFia ktora rozssiruje tento rozsah povodneho MAF

Stigi a mas pravdu da sa oblbnut zmenou odporu....ak kuknes na ebay, tak tam predavaju zazracne skatulky na zvysenie vykonu za par $ ktora sa montuje k MAFu....akurat obsahuje blby odpor a klame riadiacku,ze nasavany vzduch je studensi ako v skutocnosti....takze si mozes pekne dokakat motor ;-)
Naposledy upravil(a) Pasmo dne 12.01.2008 22:56, celkem upraveno 1 x.
#4208/4788 Procharged SVT 8PSI : 236whp/190wtq (on Mustang Dyno) by Focus-Power
N/A ZTW : 117whp/116wtq (on Mustang Dyno) by Tecmotion

Uživatelský avatar
stigi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1354
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od stigi » 12.01.2008 22:55

a me se zdalo, ze jsem to uz nekde videl :)
FORD Focus 1.6 16V, r.v.04/00, 5-dv. stříbrná MOONDUST, K&N, REMUS
Obrázek

Uživatelský avatar
stigi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1354
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od stigi » 12.01.2008 23:03

Pasmo píše:stigi ked napojim predatora na port auta tak MAF ukazuje ako hodnoty volt 0 az 5V (tym hodnotam 0 az 5V prislucha prislusne mnozstvo vzduchu)a iat uz normalne stupne, takze neviem na 100% ake hodnoty posiela riadiacej. MAF je nakalibrovany na original vstrekovace a na priemer nasavacieho potrubia, takze pozor kutilovia co si vyrabaju vlastne studene sania apod. Ked sa pridava preplnanie tak sa MAF dava bud do sirsieho potrubia aby sa mohol vyuzit ten rozssah 0 az 5V na viac vzduchu, meni sa za vacssi alebo sa prida MAFia ktora rozssiruje tento rozsah povodneho MAF
Me slo spis o to jak pracuje samotny MAF, protoze to je podle me odporovy drat stejne jako u IAT. U IATu je to jasny, podle teploty nasavaneho vzduchu se meni i teplota dratu a s tim jeho odpor. Pokud je to stejny i u MAFu tak uz jen podle teploty nasavaneho vzduchu se musi menit odpor toho dratu a dal to urcite ovlivni i mnozstvi vzduchu ktere pres neho proudi. Kdyz budu nasavat stejne mnozstvi vzduchu, ale ruzne tepleho tak musi i ten odporovy drat MAFu davat ruzne hodnoty, takze vysledek z MAFu by mel byt nejak korigovany na zaklade hodnoty z IATu, ne??? ... doufam, ze jsem se do toho nezamotal a je to srozumitelny... :)
FORD Focus 1.6 16V, r.v.04/00, 5-dv. stříbrná MOONDUST, K&N, REMUS
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Focus - tuning - 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti