Problémová komunikace s alternátorem

xmrazik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 20
Registrován: 15.02.2023 17:51

Re: Problém s komunikací s alternátorem

Příspěvek od xmrazik » 17.03.2023 17:41

Update jednotek jsem udělal, ale na výsledku to nic neměnilo. Zprávy 0x32 a 0x34 evidentně nejsou problém.

Když LIN nového alternátoru Hella v C-MAXu připojím k počítači a "povídám" si s ním, funguje naprosto v pořádku (první sloupeček je čas v ms, druhý je ID zprávy):

Kód: Vybrat vše

26548	29	24 45 1f 00
28959	11	22 00
28979	11	22 00
28999	11	22 00
29019	11	22 00
Když komunikaci přehodím na řídicí jednotku, okamžitě přestane poslouchat a většinou i odpovídat:

Kód: Vybrat vše

11205	29	30 f2 18 00
11221	11	
11235	32	00 00 00 00
11255	34	
11270	11	
11285	29	30 f2 18 00
11300	11	
11315	32	00 00 00 00
11335	34	
11350	11	00 00
11365	29	30 f2 18 00
11380	11	
11394	32	00 00 00 00
11414	34	
11430	11	
11444	29	30 f2 18 00
11459	11	
Když ale k téže řídicí jednotce připojím originální alternátor, všechno jede, jak má:

Kód: Vybrat vše

11381	29	07 f2 18 00
11397	11	0a 01
11411	32	00 00 00 00
11431	34	
11446	11	0a 01
11461	29	07 f2 18 00
11476	11	0a 01
11491	32	00 00 00 00
11511	34	
11526	11	0a 01
11540	29	08 f2 18 00
11556	11	0a 01
11570	32	00 00 00 00
11590	34	
11605	11	0a 01
Ještě jsem tedy objednal Valeo a uvidíme, jestli jsem nakonec odsouzený k nákupu forďáckého OEM...
Nyní: Ford C-Max 1,6 Ti 92 kW 2012 (PNDA) + Ford Fiesta 1,25 60 kW 2009 (SNJA)
Dříve: Ford Focus C-Max 1,8 92 kW 2005 (QQDB)

xmrazik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 20
Registrován: 15.02.2023 17:51

Re: Problém s komunikací s alternátorem

Příspěvek od xmrazik » 24.03.2023 23:09

Takže Valeo běží, stejně jako originál.

Není úplně zřejmé, proč to s Boschem a Hellou nešlo. Vzhledem k tomu, že komunikace zásadně nefungovala při běžícím motoru, nezbývá než předpokládat, že se jedná o problém elektromagnetické kompatibility.
Nyní: Ford C-Max 1,6 Ti 92 kW 2012 (PNDA) + Ford Fiesta 1,25 60 kW 2009 (SNJA)
Dříve: Ford Focus C-Max 1,8 92 kW 2005 (QQDB)

gorg
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 28.02.2021 19:34

Problém s elektřinou/alternátorem Focus 2010

Příspěvek od gorg » 05.08.2025 13:45

Ahoj, prosím o názor či radu. Problém se týká Fordu Focus MK3 1.6ti 77kW r. v. 2010. V listopadu loňského roku mi byl vyměněn alternátor poté, co se rozsvítila kontrolka nabíjení a auto po cestě "zemřelo". Od té doby se problém se svítící kontrolkou nepravidelně vrací. Auto 1-2 měsíce normálně jezdí, zčistajasna se na jednu jízdu rozsvítí kontrolka nabíjení a pak je zase klid. Pokaždé, když jsem navštívil servis, tak na baterii i alternátoru v klidu i za chodu byly naprosto standardní hodnoty napětí. Vyzkoušel jsem doslova vše, protože servis už se se mnou nebaví a elektrikář není nebo věčně nemůže. Kabely jsou v pořádku, test s pojistkami absolvován, nevím si rady, není tu někdo, kdo zažil s tímto typem auta něco podobného? Předem moc děkuji.
Marek

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24731
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Problémová komunikace s alternátorem

Příspěvek od ZaQik » 07.08.2025 07:24

slouceno, precti si zkusenosti jinych s ruznymi vyrobci alternatoru
---------------------
zacal bych voltmetrem v zasuvce autozapalovace, abych videl stav napeti pri rozsviceni kontrolky dobijeni - zda trvale poklesne nebo je to jen nejaka okamzita vychylka
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Odpovědět

Zpět na „Focus - karoserie 2011 - 2018“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: slavmas a 4 hosti