Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 12.03.2021 18:53

enjoy: Tady se snažíš zbytečně, když vidím, jak se tu ještě jinde jásá nad elektrem nebo hybridy s automatem, myslím, že na šalináře bude brzy nával :mrgreen:
jinak sekunda k dobru na 0-100 nic moc při předjíždění neřeší... to by člověk musel hodně riskovat, aby s jedním to vyšlo a s druhým ne

Overtaking factors with gear reduction or kick-down: 60-100 km/h (s): 4.8 vs. 5.4

a mám dojem, že zrovna mk5 je těžší, než je v papírech a nesedí ani ty papírové hodnoty 0-100, no že mě to nepřekvapuje :mrgreen:
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od enjoy » 12.03.2021 19:05

No, když jsi to načal(ja se ani neodvažoval, aby mě místní vlčáci neroztrhali :mrgreen: ), moje Mondeo taky nemá stovku za papírových 10.3, ale poměrně výrazně míň.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

Uživatelský avatar
Kaspik
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 441
Registrován: 01.03.2013 20:19
Bydliště: Praha / Trutnov
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Kaspik » 12.03.2021 19:13

Ma.rt píše: 12.03.2021 18:53 enjoy: Tady se snažíš zbytečně, když vidím, jak se tu ještě jinde jásá nad elektrem nebo hybridy s automatem, myslím, že na šalináře bude brzy nával :mrgreen:
Jásá vs obhajuje/říká, že i ty mají svoje opodstatnění/výhody, je velkej rozdíl! :mrgreen:

Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5769
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Stanley_vy » 12.03.2021 19:42

enjoy píše: 12.03.2021 19:05 No, když jsi to načal(ja se ani neodvažoval, aby mě místní vlčáci neroztrhali :mrgreen: ), moje Mondeo taky nemá stovku za papírových 10.3, ale poměrně výrazně míň.
A čím jsi to měřil? Slunecnima, presypacima nebo už máš kapesní hodinky s rucickama? :lol:

maxik25
Nováček
Nováček
Příspěvky: 69
Registrován: 14.09.2020 18:45
Bydliště: Mělník

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od maxik25 » 12.03.2021 19:43

viděl to na youtubu :lol:
+ FF IV combi ACTIVE 2,0 - 110kW - r.v. 2020
- FF III 1,5 EB - 110kW - r.v. 2017

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 12.03.2021 19:48

Stanley_vy píše: 12.03.2021 19:42
enjoy píše: 12.03.2021 19:05 No, když jsi to načal(ja se ani neodvažoval, aby mě místní vlčáci neroztrhali :mrgreen: ), moje Mondeo taky nemá stovku za papírových 10.3, ale poměrně výrazně míň.
A čím jsi to měřil? Slunecnima, presypacima nebo už máš kapesní hodinky s rucickama? :lol:
Tvl ze ty jeste porad misto smsek posilas korespondaky? :totlsmile:
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 12.03.2021 19:49

Kaspik píše: 12.03.2021 19:13
Ma.rt píše: 12.03.2021 18:53 enjoy: Tady se snažíš zbytečně, když vidím, jak se tu ještě jinde jásá nad elektrem nebo hybridy s automatem, myslím, že na šalináře bude brzy nával :mrgreen:
Jásá vs obhajuje/říká, že i ty mají svoje opodstatnění/výhody, je velkej rozdíl! :mrgreen:
Tak to opodstatneni krome zajmu určitých lobby by me zajímaly...
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od enjoy » 12.03.2021 19:50

Stanley_vy píše: 12.03.2021 19:42
enjoy píše: 12.03.2021 19:05 No, když jsi to načal(ja se ani neodvažoval, aby mě místní vlčáci neroztrhali :mrgreen: ), moje Mondeo taky nemá stovku za papírových 10.3, ale poměrně výrazně míň.
A čím jsi to měřil? Slunecnima, presypacima nebo už máš kapesní hodinky s rucickama? :lol:
Pohybem hvězd a zakřivením zeměkoule.. :mrgreen:
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

Uživatelský avatar
Kaspik
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 441
Registrován: 01.03.2013 20:19
Bydliště: Praha / Trutnov
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Kaspik » 14.03.2021 11:46

Ma.rt píše: 12.03.2021 19:49
Kaspik píše: 12.03.2021 19:13
Ma.rt píše: 12.03.2021 18:53 enjoy: Tady se snažíš zbytečně, když vidím, jak se tu ještě jinde jásá nad elektrem nebo hybridy s automatem, myslím, že na šalináře bude brzy nával :mrgreen:
Jásá vs obhajuje/říká, že i ty mají svoje opodstatnění/výhody, je velkej rozdíl! :mrgreen:
Tak to opodstatneni krome zajmu určitých lobby by me zajímaly...
Nebudu tu řešit dohady o lobby, o zájmech těch a těch, ani podobný teoretický věci, ale čistě odpovídat na tvojí otázku - opodstatnění (z pohledu uživatele).

Žiješ ve městě. Auto používáš ve městě, a u toho o víkendech cestuješ (třeba na chatu).
  • Naftovej motor nedává smysl - po městě ho ani nezahřeješ a bude mít vyšší spotřebu (studenej == i vyšší emise), na víkendový cestování by byl super a nejlepší
  • Benzínovej motor bude lepší volba - po městě bude lepší volba než nafta (i o trochu ekologičtější), na víkendový cestování horší, ale v celkovém porovnání na tohle používání asi lepší volba
  • Plugin-hybrid - po městě motor ani nenastartuješ, spotřebu dokážeš mít 0l/100km (20kWh/100km), emise žádný v danou chvíli nevydáváš (a teď se nebudem bavit, že emise na výrobu elektřiny jsou třeba i stejný, bavíme se o tom, že ty emise jsou jinde a ne v tom městě == ekologičtější pro život ve městě), na víkendový cestování (dnes ve většině je PHEV s benzínem) obvykle stejný jako benzínovej motor - horší než nafta, ale asi lepší volba
Pro tenhle konkrétní případ použití má PHEV svoje opodstatnění. :nazdravi:
Logicky jiná životní situace, jiná potřeba a využití, jinej výsledek.

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 14.03.2021 12:57

Ale jo, s tim se asi da souhlasit, jen jeste mas dopad do ekologie pri vyrobe a likvidaci. A skutecne auta s euro 4-6 jsou takovy problem, ze je třeba jit do takovych extrémů? Fakta o splodinach lodi asi taky znáš. Proc se tedy tak slape do aut? Podle me by stačilo eliminovat stara auta a ty, co zjevne limity prekracuji (relativne nova auta/v Praze treba i autobusy, kterym jde kouř z vyfuku, nevidim zridka). Ten efekt by byl znatelný.
Jinak ja to hodne resim taky z pohledu, ze takovy auto me ridit nebavi, ale to samozřejmě není argument.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Kaspik
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 441
Registrován: 01.03.2013 20:19
Bydliště: Praha / Trutnov
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Kaspik » 14.03.2021 13:12

To, že eliminace emisí a dalšího u aut je nesmyslná, víme asi všichni. Lodě, průmysl, vlastně asi všechno mimo aut má už dnes větší emise... :) To jsem ale nebral jako téma diskuze teď zrovna... :bebng:

Co se zábavy týče - jasně, je to asi dost individuální i co se konkrétního auta týče. Když budu chtít po pluginu výkon, dá mi ho naplno stejně tak, jako ti ho dá ne-plugin (můžou klidně mít stejný motor - viz Ex a 3.0 EcoBoost, stejnej jako Ex ST 3.0 EcoBoost neplugin v USA), a vlastně to ani nepoznáš... hmotnost bude vyšší (ne vždycky na škodu vzhledem k těžišti baterií, ale většinou nevýhoda), ale krouťák (pokud by v tom výkonu lehce pomáhal) je zase nesrovnatelnej vůči ne-pluginu.

Kuga v PHEV mě fakt nebaví (ten rádoby 2.5 Duratec uvnitř v kombinaci s CVT :puke_r: ), dokonce jsem to myslím nazval že jsem asi nikdy neřídil nic horšího, Ex v PHEV (3.0 EcoBoost s 10st automatem) mě baví moc.
Audi RS6 v minulé generaci mě při zkoušení bavila hodně, nová má V8 4.0 hybrid - a bavila mě pořád naprosto stejně. To není o hybridu... :)

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 14.03.2021 14:20

No ja zabavu v aute ani nepricitam vykonu. Svym zpusobem je pro me zabavna i Fiesta 1.3, byt to nejede.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od enjoy » 14.03.2021 14:41

přesně tak! :palec_nahoru:
Rychlé Audi, modla výkonu, papírově super, ale jsou to nečitelné těžké nedotáčivé(enormě) mrchy. Človek si sice cvrnkne do gatí z akcelerace, ale celkově to nebaví..
Paradoxně strašně zábavné auto pro mě byla obyčejná mazda 3(1.6i 90k), měla geniální podvozek, posez byl super atd..
Na druhém pólu výkonu, když jsem řídil SLK 55 AMG Black series(V8 atmosféra, cca 550 koní), tak tohle auto ani zapnutá stabilizace nedokázala krotit, to auto bylo vyloženě nebezpečný, při plném plynu hrabala nepřetržitě i na trojku(100m černé čáry za váma). Do zatáček jedině bez plynu. ve 300km/h se tak nadzvedávalo, že byl velký stres to řídit.A takové auto by člověk papírově bral jako super zábavné a kdoví co ještě..
Pak se na světě vyskytne například BRZ, v podstatě s malým výkonem a kupodivu je to super zábavné auto. Prostě jak je to přemotorovaný, nebo to má na hovno rozložení váhy(koncern), tak se v tom člověk prostě necítí. K čemu je, že to můžeš sešlápnout na rovině, když na sjezdu z dálnice by tě vypráskala i ta Fiesta.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

Uživatelský avatar
Kaspik
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 441
Registrován: 01.03.2013 20:19
Bydliště: Praha / Trutnov
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Kaspik » 14.03.2021 15:05

Vy ale odbíháte od tématu. Co koho baví je samozřejmě individuální - vy tu ale obecně v posledních příspěvcích (nejen) jdete proti turbomotorům, a proti hybridům - přitom k tomu prostě jenom není důvod, nic víc jsem tím říct nechtěl. :nazdravi:

Tebou zmíněný SLK 55 AMG Black je atmosféra, není hybrid, neprošel downsizingem, a přitom tě nebaví. Tak pak možná není chyba ani v jednom z toho, ne?
Já nejsem zastánce ani hybridu, ani turbomotoru, ani atmosféry, ani nafty. Se vším mám vlastní zkušenost a říkám, že každý z nich má svoje opodstatnění a využití. Jenom je potřeba na to koukat ne jen ze svýho vlastního úhlu využití, získávat si svoje vlastní zkušenosti a nehanit všechno nový jenom proto, že to není pro mě. :palec_nahoru:

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od enjoy » 14.03.2021 15:24

Možná to tak vyznělo, ale nechtěl jsem říct, že mě to nebavilo. Jen jako celek je to prostě nesmysl, bojíš se, nevíš, nedokážeš využít výkon, podvozek atd..
Hrozně se tu jistá skvadra diví, že Mondeo 2.0i je v souboru vlastností super auto. "Stejná" motorizace 2.0FSI v Octavii, je ale naopak jako celek bezpohlavní plechovka. Přitom "stejné"..
Nebo Superb 3.6 V6, dálniční přesuny nad 200km/h? Tak akorát dát si po 50km jedno nebo dvě cigára na uklidnění, protože opět podvozek, nervy v kýblu.
Zkušeností se silnějšími vozy mám víc a asi jediné opravdu silné auto, proti kterému nemůžu říct ani popel byl S65 AMG 4matic(ne není to mýlka, opravdu s 4matic, který se sériově nedělal). To byla raketa, 260km/h dva prsty na volantu a ani jsi nevěděl..
Já proti hybridům nejsem, nevadilo by mi jezdit potichu a "zadarmo" do práce a z práce. Například nová Ravka ujede 75 km na baterky a má stovku za 6, to je super. Nevidím nevýhodu(kromě ceny).

ps: proč mám na daily do Prahy Rangera, když je to na tento spůsob využití totální nesmysl? Protože jako soubor vlastností je to naopak super.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 1 host