Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
- Tomin123
- Pokročilý
- Příspěvky: 540
- Registrován: 09.07.2009 16:02
- Bydliště: Kamenné Žehrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Hmm, moc bych ji pak neveril. Jakmile je jednou izolace toho vn dratu uvnitr prorazena, jak dlouho to pak vydrzi ....
Kdybych to uz podnikal, tak bych ji nejdriv vystrikal parkrat nejakym isopropylem abych z ni dostal vsechnu vlhkost.
Kdybych to uz podnikal, tak bych ji nejdriv vystrikal parkrat nejakym isopropylem abych z ni dostal vsechnu vlhkost.
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13508
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Tak tak. Praskne casto kvoli zvodu medzi VN zavitmi. Vysusenie a zalepenie pomoze len trochu. Iba do tej miery, ze tam nie je voda. Izolacia ale uz prerazena je.
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Sklepal jsem svíčky na 1,15 (měrky jsem si koupil), možná je to trochu lepší, ale stejně to není perfektní. Na cívku jsem se koukal zespoda a žádný praskliny nevidím.
Při šlápnutí na plyn slyším takový zasyčení, je to normální? Nevím odkud to jde a to jsem si šlapal na plyn ručně přímo na motoru. Jak ten motor rachotí, tak se nedá odposlechnout, kde to syčí. Možná přímo ve škrtící klapce, prostě to syčí, jak tam proudí vzduch.
Při šlápnutí na plyn slyším takový zasyčení, je to normální? Nevím odkud to jde a to jsem si šlapal na plyn ručně přímo na motoru. Jak ten motor rachotí, tak se nedá odposlechnout, kde to syčí. Možná přímo ve škrtící klapce, prostě to syčí, jak tam proudí vzduch.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
na zalepenou skubavou civku uz jezdim bez problemu v dalsim aute uz nejakej ten rok a porad jede v poho....teda vlastne ne...tuhle jsem na ni nasel dalsi prasklinu tak musela ven,na kamna a zalepit epoxem...a zase jezdi dal bez skubnuti 

Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13457
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Takovým způsobem jsem opravoval asi pět cívek a co vím, tak v autech jezdí dodnes už několik let ještě dvě... zbytek aut sežrala vysoká pec. 

Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13508
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Nestaci zospodu. Cievka moze byt prasknuta aj zboku. Ci malo jasne som to napisal?
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Koukal jsem na cívku ze všech stran, kdyby na ní byla prasklina, tak by mě to snad praštilo do očí. Cívkou to podle mě není. (A nejspíš to nebylo ani kabelama, nicméně mohl jsem za stejný peníze koupit dva u forda nebo celou sadu NGK, tak jsem koupil celou sadu NGK.)
Každopádně po sklepání svíček mi to přijde, že se auto chová líp. Dřív jsem tu závadu uměl cíleně vyvolat, teď je to těžší a nezadrhává to tolik. I rozjezdy jsou lepší. Může to být ale i placebo efekt nebo náhoda, po jedný jízdě těžko hodnotit.
Jinak mám na to tuhle teorii: po prudkým přidání plynu je ve směsi moc benzínu (a troška oleje), takže jiskra nepřeskakuje tak ochotně, jako by přeskočila v samotným vzduchu. Benzín tu jiskru vlastně hasí. Po sklepání svíček je mezera mezi elektrodami menší a dává to lepší jiskru.
Odtrh 1,3 mm, jako mají originál původní svíčky (ty fordí, se kterými to vyjelo z továrny) možná byl optimální, když to auto bylo fungl nový a motor a všechny díly v top stavu. Teď, když to má naběháno 200 000 km, bere to trochu oleje, je tam opotřebované kdeco, tak to takhle zlobí. Už dřív jsem se přesvědčil, že zmenšení odtrhu odstraní cukání v některých situacích - tehdy při projetí kaluží a proklouznutí řemene na alternátoru (pak to na chvíli přestane dobíjet, poklesne napětí a pak svíčky hůř pálej).
Vzhledem k tomu, kolik stran tohle téma už má, tak by se snad hodilo některý zásadní informace doplnit na první stranu (a upozornit na to v titulku, aby to tam každej hledal). Jinak se tu bude řešit pořád to samé.
Každopádně po sklepání svíček mi to přijde, že se auto chová líp. Dřív jsem tu závadu uměl cíleně vyvolat, teď je to těžší a nezadrhává to tolik. I rozjezdy jsou lepší. Může to být ale i placebo efekt nebo náhoda, po jedný jízdě těžko hodnotit.
Jinak mám na to tuhle teorii: po prudkým přidání plynu je ve směsi moc benzínu (a troška oleje), takže jiskra nepřeskakuje tak ochotně, jako by přeskočila v samotným vzduchu. Benzín tu jiskru vlastně hasí. Po sklepání svíček je mezera mezi elektrodami menší a dává to lepší jiskru.
Odtrh 1,3 mm, jako mají originál původní svíčky (ty fordí, se kterými to vyjelo z továrny) možná byl optimální, když to auto bylo fungl nový a motor a všechny díly v top stavu. Teď, když to má naběháno 200 000 km, bere to trochu oleje, je tam opotřebované kdeco, tak to takhle zlobí. Už dřív jsem se přesvědčil, že zmenšení odtrhu odstraní cukání v některých situacích - tehdy při projetí kaluží a proklouznutí řemene na alternátoru (pak to na chvíli přestane dobíjet, poklesne napětí a pak svíčky hůř pálej).
Vzhledem k tomu, kolik stran tohle téma už má, tak by se snad hodilo některý zásadní informace doplnit na první stranu (a upozornit na to v titulku, aby to tam každej hledal). Jinak se tu bude řešit pořád to samé.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Stano...napsal jsi to zcela jasne...ja osobne jsem civku prasklou ze spoda mnel v rice jen jedinou..jinak vsechno je praskle z boku tzn na te cerne hmote..moje co na ni ted jezdi mondeo(pred tim x let focus a pak 4 roky fiesta) je 4x zalepena pod vyvodama kabelu ke svickam a jednou z boku...a ze spoda praskla neni
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13508
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Tak tak. Aj u nas doma obe prasknute zboku.
Inak divne trhanie a lenive auto mal aj otec, ked na nom jazdil ako dochodca. Ked som ho potom poprehanal cez 5000ot, plyn na podlahu, vyfukal vyfuk, tak to zrazu prestalo. Odvtedy ma naordinovane, nech ho z casu na cas prezenie. Uz rok je pokoj.
Neviem co uz ine. Pises, ze rozvody ok. Zapalovanie ok. Jedine este pozriet live data. Mozno spinavy MAP, alebo vydrany TPS, a skacu hodnoty.
Inak divne trhanie a lenive auto mal aj otec, ked na nom jazdil ako dochodca. Ked som ho potom poprehanal cez 5000ot, plyn na podlahu, vyfukal vyfuk, tak to zrazu prestalo. Odvtedy ma naordinovane, nech ho z casu na cas prezenie. Uz rok je pokoj.
Neviem co uz ine. Pises, ze rozvody ok. Zapalovanie ok. Jedine este pozriet live data. Mozno spinavy MAP, alebo vydrany TPS, a skacu hodnoty.
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
ja bych to taky tipoval na TPS...mam s tim zkusenost a mesic badani...jednou sel dobre..jednou zlobil a ja hledal proc to nekdy skube a pak treba 3 dny to nedela
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
- Tomin123
- Pokročilý
- Příspěvky: 540
- Registrován: 09.07.2009 16:02
- Bydliště: Kamenné Žehrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
TPS odpojis a jezdis bez nej. Kdyz to pak neudela ...
pkadecka: s tou jiskrou v zatezi je to hlavne o necem jinem nez o pritomnosti paliva.
Za prve vireni smesi a za druhe mnohem vetsi tlak. To hodne ovlivnuje preskokove napeti.
To jestli je na stenach trochu oleje nic nemeni.
Tady se mrkni jak se zmeni energie jiskry pri jen zvyseni tlaku:
https://www.youtube.com/watch?v=FqZ0IIV_CGs
Teorie s proklouznutim remenu a snizenim napeti a tedy energie jiskry by
platila jeste tak na Skodovce, dnesni zapalovani s ECU automaticky kompenzuje pokles napeti
=> ECU okamzite protahne dobu syceni civky.
pkadecka: s tou jiskrou v zatezi je to hlavne o necem jinem nez o pritomnosti paliva.
Za prve vireni smesi a za druhe mnohem vetsi tlak. To hodne ovlivnuje preskokove napeti.
To jestli je na stenach trochu oleje nic nemeni.
Tady se mrkni jak se zmeni energie jiskry pri jen zvyseni tlaku:
https://www.youtube.com/watch?v=FqZ0IIV_CGs
Teorie s proklouznutim remenu a snizenim napeti a tedy energie jiskry by
platila jeste tak na Skodovce, dnesni zapalovani s ECU automaticky kompenzuje pokles napeti
=> ECU okamzite protahne dobu syceni civky.
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
To není teorie, ale praxe. Stávalo se mi, že motor škubal vždycky na stejném místě, taky jsem někdy slyšel pískání. Pak mi došlo, že se tam drží kaluž a dělá to vždycky, když přes ni přejedu. Jednou taky lilo jako z konve a cestou domů silnice vypadala spíš jako řeka než jako silnice. Pískalo to celou cestu a škubalo myslím taky - už si nepamatuju, jestli to bylo před nebo po sklepání svíček. Každopádně po sklepání na 1,1-1,2 mm už mi to po projetí tou kaluží neudělalo.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- Tomin123
- Pokročilý
- Příspěvky: 540
- Registrován: 09.07.2009 16:02
- Bydliště: Kamenné Žehrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Verim ze Ti to udelalo, ale neverim ze to bylo kvuli kratkodobemu "nedobijeni".
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
A čím jiným by to bylo? Sledoval jsem v tu chvíli i napětí a skutečně v tu chvíli pokleslo. Když to dobíjí, je tam 14,5V, když ne, padne to někam na 13V, to je 10% rozdíl.
Nahrává tomu i jak se auto někdy chová při startování - startér točí, motor nechytá, pouštím klíček a přesně v tu chvíli motor naskočí = po odlehčení baterie stouplo napětí a svíčky začaly pálit.
Nahrává tomu i jak se auto někdy chová při startování - startér točí, motor nechytá, pouštím klíček a přesně v tu chvíli motor naskočí = po odlehčení baterie stouplo napětí a svíčky začaly pálit.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- Tomin123
- Pokročilý
- Příspěvky: 540
- Registrován: 09.07.2009 16:02
- Bydliště: Kamenné Žehrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Jestli ti to opravdu nepali pri startovani, pak nechapu co resis. To preci neudelaji kabely.
Zmer proud syceni civky a napeti na jejim +12V pinu a pokud je to ok, vymenit civku.
To bys musel mit to zapalovani uplne "na hrane smrti" pokud by ho znefunkcnil pokles na 12Volt.
To zapal. je navrzene tak ze chodi (rozumej ne na plny vykon, ale dovoli nastartovat) i pri poklesu pod 6 Volt !
Zmer proud syceni civky a napeti na jejim +12V pinu a pokud je to ok, vymenit civku.
To bys musel mit to zapalovani uplne "na hrane smrti" pokud by ho znefunkcnil pokles na 12Volt.
To zapal. je navrzene tak ze chodi (rozumej ne na plny vykon, ale dovoli nastartovat) i pri poklesu pod 6 Volt !
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů