Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9502
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od phofy » 02.01.2015 19:55

vitr73 píše:a jak poznavate nad otevrenou kapotou kterej nejde?
Na fabii se mi to padařilo vyčíst přes ELM327, třeba to bude tady podobný :wink:

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6875
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od Karel2 » 02.01.2015 19:55

vitr73 píše:a jak poznavate nad otevrenou kapotou kterej nejde? sluchem? no nevim....ja to zkousim vzdy vytazenim kabelu...budto ze svicky a nebo na inducce(to je jednodussi)...
No me to stalo 600 bez dph. :dih: Protoze jsem linej rozchodit kabel a diagnostiku na notebooku. :bebng: Jinak jsem pak pouzil tvou metodu, ale problem je ze to nevynechava porad.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od vitr73 » 02.01.2015 20:04

a z ceho by se to diagnostika mnela dozvedet kterej to je valec? ..kdyz neni na kazde svicce inducka a to 3 dratova co dava řj informace jestli pali..teda aspon jsem nevidel na focusu(starem) ze by mnel 4 inducky...na seatu i fabii jsem to videl a resil...ale u tohohle...?? ..joo na novejch autech to tak je...
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
321910336
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1071
Registrován: 20.01.2012 23:10
Bydliště: Přerov

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od 321910336 » 02.01.2015 20:06

mě ELM vyhodilo chybový kód pro konkrétní válec
Ford Focus 2018 1.0 92 kw Titanium Obrázek
Ford Focus 2007 1.6 74 kW Trend LPG

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6875
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od Karel2 » 02.01.2015 20:09

No vypsala to IDS, presne "Detekovano vynechavani zapalu valce 3." :nixw:
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6875
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od Karel2 » 03.01.2015 11:41

Tak mam jeden poznatek, pokud je motor studeny, tak to nedela, po zahrati je to opet tu. Takze na svicce se mozna teplem zmeni tep.izol. ci elektricke vlastnosti? :nixw:
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
Andymaniac
Junior
Junior
Příspěvky: 480
Registrován: 21.10.2011 10:42
Bydliště: Praha 8

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od Andymaniac » 03.01.2015 16:37

Tohle co popisujes kdysi na fichtlu delala zapalovaci civka. Jak se ohrala, zrejme se prokouslo vinuti na sekundaru a hazelo to slabou jiskru. Pak to tim padem cukalo a hlavne pri plnem plynu.
Ford Focus II kombi po faceliftu (2008)
Motor: 1,8 TDCi
Výbava: GHIA

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od petulak » 03.01.2015 18:54

docela,by mě zajímali, tvé zkušenosti, s "fichtlem"?
já, měl první-"21" v 1967. :mrgreen:
když, tak SZ.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6875
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od Karel2 » 06.01.2015 16:04

Andymaniac píše:Tohle co popisujes kdysi na fichtlu delala zapalovaci civka. Jak se ohrala, zrejme se prokouslo vinuti na sekundaru a hazelo to slabou jiskru. Pak to tim padem cukalo a hlavne pri plnem plynu.
Asi to bylo timhle, zahratim se zmenily elektroizolacni vlastnosti. Pokud byl motor studenej(do 10-15km) tak pohoda, pak cukani.
Civku mel skladem jedinej ford v mem dosahu a to FordF67 v Nov.Jicine a dost si tahle firma u me opravila reputaci. Oproti jeji pobocce v Prerove. Takze za me ma ve vsech ohledech. :palec_nahoru:
Jen me prekvapilo ze neznaji kryt od VOLVA. :mrgreen:
Pocit, kdyz clovek da plnej kotel a auto jede jak ma, je k nezaplaceni. :huraa:
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6875
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od Karel2 » 26.01.2015 16:59

Tak jsem opet v prd.... :dih: 3 tydny klid a dnes opet. Pokracuju vymenou kabelu a svicek, uz me ten Ford sere. :nunu:
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4974
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od fofok » 26.01.2015 19:19

Mě to taky cukalo a byla to cívka při cca 37 000 km.

http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &start=135
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6875
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od Karel2 » 27.01.2015 15:50

Jenze ja mam novou, originalni vymenenou po 45K a vydrzela 3 tydny, teda jestli je to znovu civkou, uz mam na stole nove svicky a kabely, tak uvidim.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
Johny181
Junior
Junior
Příspěvky: 418
Registrován: 07.12.2013 22:13
Bydliště: Klobouky u Brna

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od Johny181 » 28.01.2015 19:35

Měl si jít od konce, začít svíčkami a případně pokračovat přes kabely až k cívce.Ne jít od začátky a koupit rovnou nejdražší komponent a pak zkoušet svíčky a kabely.Mě to taky cukalo, vyměnil jsem svíčky origo Ford.Vydrželo to asi 1-2 tis a postupně se to vracelo.Tak jsem koupil kabely Tesla za pár korun (oproti origo.) a už skoro rok a více než 13tis. km s tím jezdím bez jakéhokoliv cuknutí.Holt pro příště :)Ještě si zkontroluj kabel od čidla teploty hlavy.To může dělat taky neplechu.To bylo první po čem sem šel.když to začalo cukat.Viz tahle citace:
"Podle TSB (Technical service bulletinu) č. 97/2001, vydaného 7.2.2002 se doporučuje u všech motorů 1.4 a 1.6 připevnit páskou kabel snímače k hadičce podtlaku tak, aby byl kabel co nejdále od vysokonapěťového zapalovacího kabelu. Hrozí možnost cukání při akceleraci."
EDIT: počkej teď se dívám že máš v popisu FOFO 1.6 2011. :oops: sem první viděl 2001 :D tak to nwm jak to tam s tím kabelem je.Jestli je to třeba stejný nebo jinak.
Přílohy
Snímač teploty hlavy motoru.jpg
FOFO 1.5 110kw :arrow: 134kw Ecoboost - 2017 KOMBI TIANIUM - Modrá Deep Impact
Obrázek
FOFO 1.6 16V 74kW - 1999 SEDAN Ghia - Med. harvest gold :arrow: -byl
9let sloužil bez zaváhání
:palec_nahoru:

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od ballu » 28.01.2015 20:49

Za studena a za tepla ve vyšších otáčkách OK , cukání za tepla při větším přidání plynu v nízkých otáčkách dělá nějaká svíčka s probitým izolátorem / popřípadě kontakty vice jak 1,3mm/. Při cívce a kabelu KO cuká motor v celém spektru otáček za tepla i studena.

Ps: počátek byvá nekvalitní palivo, bordel v něm udělá vodivý povlak na keramice středního kontaktu, část jiskry začne lítat jinudy a zbytek si hledá cestu pře kabely a nakonec to odnese cívka. Komu odešla cívka , ten nevěnoval pozornost prvním příznakům - vynechávající svíčce.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od vitr73 » 28.01.2015 21:16

..a strasne dulezite je aby vsechny svicky mneli uplne stejnej odtrh...ja daval asi pred 4 rokama nove NGK(ale uplne obyc za 90 korun kus)...zatim je na nich 60 tisic km a jdou bez problemu...akorad jednou za pul roku je vyndam a natuknu stejne odtrhy...ale to poznam..zacne skupat...a tak to davam za vinu ze obyc svicky z plechu tim zarem hold menej odtrh...ale jednou za cas tech 15 minut prace nme nezabije...abych zase neschanel inducku..
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů