FFIII 1.0 ecoboost 125k

Odpovědět
Uživatelský avatar
peter964
Nováček
Nováček
Příspěvky: 137
Registrován: 20.09.2013 14:43
Bydliště: Bratislava (SK)

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Příspěvek od peter964 » 24.09.2014 11:59

stano. píše:Nase stare Zetecy maju vacsiu napln a rozdiel na ryske je podstatne menej. Preto som prekvapeny.
Motor ma 200t km a netreba dolievat...
Možno máš hladinu oleja doplnenú inou tekutinou...
Obrázek
2024-20xx: Ford Puma 1.0 (2023)
2020-2024: Peugeot 2008 New P24 1.2 96 kw (2020)
2015-2020: Ford Focus Mk3 (FL) Combi 1.0 (2015)
2013-2015: Ford Focus Mk3 Combi 1.0 (2013)
2009-2013: Ford C-Max (FL) 1.6 (2007)
2003-2009: Ford Mondeo Mk2 1.6 (1998)

Uživatelský avatar
Zizass
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 552
Registrován: 13.11.2008 16:51
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Příspěvek od Zizass » 24.09.2014 12:10

:mrgreen:

Chlapci ,je tu sranda. :D

Pravdou je ,že jsem měl 1,8i 85kw 1999 a taky jsem nikdy žádný olej nedoléval ,teď snad taky nebudu.
ballu :A poslední zásada, každý motor na součastný oleje, olej žere, ten který žere má menší závadu jak ten , který po 20 tis. km nevezme ani panáka...........

Já jsem po 8 let s tím motorem neměl žádný problém,tak snad to tak bude i nadále.
Ford Focus II FL kombi 1.8 16V Duratec HE ,92kw, r.v.2009
byl: Ford Focus I hatchback 1.8 16V ZETEC-E ,85kw, r.v.1999
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=39836
Obrázek

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Příspěvek od enjoy » 24.09.2014 12:17

Je fakt, že auto řídím jen 8 let, ale zato aktivně a denně..ale až dnes jsem se dozvěděl, že pokud motor nebere olej, tak je to vlastně závada :mrgreen:
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13552
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Příspěvek od stano. » 24.09.2014 14:10

enjoy: Nie ze ho neberie. Ale ze jeho hladina neklesa. Predsa kazdy piestovy spalovaci motor uz len z principu svojej cinnosti olej brat musi. Niektore viac, niektore menej.

peter964: Nemyslim si. Voda/fridex v nom nie je. A benzin podla vsetkeho tiez nie. Nesmrdi po benzine, nesada a nezraza sa. Nepisem, ze sa nestraca. Oleja si ten motor trosku cucne. Ale medzi vymenami by som ho nemusel dolievat. Aj tak dolievam, pre pokoj duse drzim hladinu na max. Ked kupim 5l flasu, tak na vymenu a dolievanie mi z nej este zostane.

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Příspěvek od ballu » 25.09.2014 16:57

Ono to je jednoduché, skleničku s olejem položím na digitální váhu. Do oleje namočím nějakou hřídelku, a pak mohu čekat jak dlouho chci, než okape. Chce mě někdo tvrdít, že váha oleje se vrátí na stejnou hodnotu. :wink: Jestli ano, tak vše okape a co tedy zůstane v kanálcích, na povrchu válců, vaček atd :?: :?: :wink: A toto smočení je nahrazeno rozstřikem ve skříni několikrát za otočku motoru a jestli motor propustí, tak je olej zahušťován bordelem ze spalovacího prostoru +PHM a jelikož se některé složky nerozpustí v oleji, tak olej zvyšuje svůj oběm...Přemýšlel někdo nad tím, proč se někomu zasere ERG tak oproti jiným, že to motor zastaví......tomu určitě olej neubývá. :mrgreen:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

C4R3W
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 662
Registrován: 06.04.2011 14:49
Bydliště: Praha

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Příspěvek od C4R3W » 25.09.2014 23:45

Najeto 42tkm, pred par dny jsem delal servis po 40tkm, tak jsme ten olej resili. Bere ho muj, berou ho vsechny 1.0 EB, kdyz se s nima jezdi ostre. Ja sam jsem za zari nalital 5tkm, z velky casti na nemeckejch dalnicich v nemeckym tempu a proste jsem tam musel 3 dcl soupnout. Je to dano, jak uz jsem psal (citoval), konstrukci a srovnani se starsima motorama tim padem nema smysl. Stara 1.6ka mi nebrala nic, v Escortu jsem neco malo obcas dolil, ale to auto melo pres 200tkm. Proste to obcas hlidejte a mejte olej nekde po ruce, 5W20 jsem nikde na benzinkach nevidel ;-)

Jinak co se najezdu tyce, vim o kousku, kterej mel uz koncem minulyho roku 170tkm a jezdil bez problemu ;-) Ale samozrejme uvidime, az budou vyssi najezdy masovou zalezitosti. Zatim z vas asi vedu a to mam za sebou teprve druhej servis:)
Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2

Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Příspěvek od vita_k » 26.09.2014 07:10

1.6 brala ale hladina zůstala stejná ☺
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

C4R3W
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 662
Registrován: 06.04.2011 14:49
Bydliště: Praha

Re:

Příspěvek od C4R3W » 26.09.2014 23:03

vita_k píše:1.6 brala ale hladina zůstala stejná ☺
Tak jasne, trochu se to redi palivem, takze co zmizi, to se tim vykompenzuje :) Ale hladina se nehejbala, tak tomu rikam "nebrala" :)
Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2

Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Příspěvek od ballu » 27.09.2014 06:48

Jsme o olejích zde trochu OT, ale když již debata je a dokazuje se, že i nový si vezme nějaké to decánko oleje, než si sedne.
Nebudu udávat konkrétní hodnoty, které má každý motor individuální. Ikdyž se píše, že nové motory se již zajíždět nemusí, jelikož se zpřesnila výroba a tak z celého záběhu nám zbyl jen efekt většího úbytku oleje na pár tisíc. km, než si motor sedne - veškerá uložení a hlavně kroužky ve válci. Od způsobu záběhu se pak odvíjí další spotřeba oleje. Na každou otočku kliky, olej který zůstává ulpěný na válci, motor spaluje, vždy tam nějaké mikročástice oleje zůstávají. Od toho se pak odvíjí řčení, že jsem motor pohonil, tak vzal si více oleje. Nevzal, vzal stejně , jen se pohyboval na určité trase vyššíma otáčkama. K této spotřebě oleje ještě přibývá další veličina, a to je, jaký olej dáváme, v rámci tepelné výdrže, schopnosti zatěsnit pístní kroužky a rozpouštět spaliny, které se dostávají do vany. Jak jsem psal dříve,záleží na stavu motoru a kvalitě oleje, ten karbon rozpouští a olejová náplň zvyšuje hustotu, nebo jen olej tento bordel splachuje a usazuje na dně vany a tím zvyšuje oběm oleje zároveň s propuštěným zbytkem paliva, který se tam hlavně dostává s bohatostí směsy při častých studených startech.Dříve zůstal kal na dně vany, nyní rozpuštěný koluje motorem, než vylítne výfukem, nebo zůstane ve filtru. Tak sice spalováním olej ubývá, ale z druhé strany hladina oleje zůstává. To pak řidič po vysunutí měrky ji zpět dává do motoru se spokojeností, že tolik km a olej na své hladině. Nastane víkend naloží rodinu a najednou motor místo kadla kadla do práce, musí naložen na delší trase zabrat. To je již s teplotou někde jinde a zde přichází na řadu výplod ekoterorismu -ERG. Vše co je ve vané se začne hýbat, rozkládat vypařovat, spalovat, cedit přes olejový filtr. To se pak zjistí, jak je ERG zapečeno, motor netáhne, na křižovatce zdychá, nějaký divný smrad od katu a nakonec zjistí , že olej místo na horní rýsce, atakuje tu spodní. A tento koloběh se opakuje do té doby, kdy motor se sám neprobere a musí k lékaři.......
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
peter964
Nováček
Nováček
Příspěvky: 137
Registrován: 20.09.2013 14:43
Bydliště: Bratislava (SK)

Příspěvek od peter964 » 27.09.2014 20:39

Teraz som sa na slovenskom fóre dozvedel zaujímavu vec. Jeden chalan kúpil 125 hp verziu focusa a mal tam namontované turbo zo 100 Hp verzie. Vraj vo Forde v Bratislave majú na sklade ďalších 5 ks takýchto mutantov. Jednotlivé verzie majú síce rôzne označenie turba, ale podla mojho názoru sú tie turba v skutočnosti identické. Výkonove rozdiely by mali byť záležitosťou SW. Alebo sa mýlim?
Tu je foto toho turba.
http://s22.postimg.org/9up87vtxd/turbo.jpg
125 hp verzia by mala mať koncové označenie GB a vyrazené 125. Ako ste na tom vy ostatný? Normálne mám strach pozrieť na moje turbo.
Naposledy upravil(a) peter964 dne 29.09.2014 19:31, celkem upraveno 1 x.
Obrázek
2024-20xx: Ford Puma 1.0 (2023)
2020-2024: Peugeot 2008 New P24 1.2 96 kw (2020)
2015-2020: Ford Focus Mk3 (FL) Combi 1.0 (2015)
2013-2015: Ford Focus Mk3 Combi 1.0 (2013)
2009-2013: Ford C-Max (FL) 1.6 (2007)
2003-2009: Ford Mondeo Mk2 1.6 (1998)

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Příspěvek od V12 » 27.09.2014 21:16

DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
peter964
Nováček
Nováček
Příspěvky: 137
Registrován: 20.09.2013 14:43
Bydliště: Bratislava (SK)

Příspěvek od peter964 » 27.09.2014 22:40

...jop, to som nezaregistroval...
Obrázek
2024-20xx: Ford Puma 1.0 (2023)
2020-2024: Peugeot 2008 New P24 1.2 96 kw (2020)
2015-2020: Ford Focus Mk3 (FL) Combi 1.0 (2015)
2013-2015: Ford Focus Mk3 Combi 1.0 (2013)
2009-2013: Ford C-Max (FL) 1.6 (2007)
2003-2009: Ford Mondeo Mk2 1.6 (1998)

Uživatelský avatar
redo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 40
Registrován: 23.08.2014 16:38

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Příspěvek od redo » 29.09.2014 14:26

Koukám na "Fixní ceny servisních prohlídek" a 1.0eb je servisně nejdražší motorizace v portfoliu Fordu. Znáte důvod? Kolik si účtují např. za litr oleje? Kolik jste platili za servis?

https://www.fordservice.cz/kampane/fixniceny.html
Tourneo Courier 1.0eb
Obrázek

C4R3W
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 662
Registrován: 06.04.2011 14:49
Bydliště: Praha

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Příspěvek od C4R3W » 29.09.2014 15:53

redo píše:Koukám na "Fixní ceny servisních prohlídek" a 1.0eb je servisně nejdražší motorizace v portfoliu Fordu. Znáte důvod? Kolik si účtují např. za litr oleje? Kolik jste platili za servis?

https://www.fordservice.cz/kampane/fixniceny.html
Za prohlidku po 40tkm jsem platil cca 5.5k...
Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2

Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi

Uživatelský avatar
peter964
Nováček
Nováček
Příspěvky: 137
Registrován: 20.09.2013 14:43
Bydliště: Bratislava (SK)

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Příspěvek od peter964 » 29.09.2014 19:28

Tu je rozpis mojich položiek.
Materiál:
-olej 4,6 L 57,91 €
-olej.filter 12,29 €
-odmasťovač 2,31 €
-chlad, zmes 1,18 L 1,42 €
Práca:
-celková kontrola 21,00 €
-čistenie brzd.strm. 15,00 €
-kontr. akumulát. 6,00 €
-skúšobná jazda 6,00 €

Celková suma teda by ma za normálnych okolností vyšla na 121,93 €.
Nad rámec servisnej prehliadky som si dal vymeniť vzduch. (23,98 €) a pelový filter (33,54 €) a vydezinfikovat klímu (spray Sonax = 8,05 €). Za túto prácu som ešte navyše platil 33 €. Takže spolu teda 220,50 € aj s materiálom a prácou nad rámec garančky.
Obrázek
2024-20xx: Ford Puma 1.0 (2023)
2020-2024: Peugeot 2008 New P24 1.2 96 kw (2020)
2015-2020: Ford Focus Mk3 (FL) Combi 1.0 (2015)
2013-2015: Ford Focus Mk3 Combi 1.0 (2013)
2009-2013: Ford C-Max (FL) 1.6 (2007)
2003-2009: Ford Mondeo Mk2 1.6 (1998)

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2011 - 2018“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů