Škubání motoru
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13541
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Cukání pod 2500 ot., kolísání otáček na neutrál
To nie, nejazdi s nim takto. Ak sa zasekava aj s odpojenym cidlom, problem nie je AJ v nom. Tlaky, rozvody, uvidime co dalej.
A co tak to auto vratit predajcovi? Odstupit od zmluvy. Len nesmies na nom nic opravovat, inak neuspejes.
A co tak to auto vratit predajcovi? Odstupit od zmluvy. Len nesmies na nom nic opravovat, inak neuspejes.
-
- Nováček
- Příspěvky: 70
- Registrován: 02.07.2014 01:47
- Bydliště: Olomouc
Re: Cukání pod 2500 ot., kolísání otáček na neutrál
No, tak bylo auto dva dny v servisu, a nenašli na něm za tu dobu vůbec nic, co by to mohlo způsobovat. Všechno, co je napadlo, se prý zdá být v pořádku. Omlouvali se mi asi pět minut, že prostě netuší...
Nicméně tedy alespoň vím, že rozvody jsou v pořádku. A to střílení do sání, které jsem měl pocit, že občas v záběru slyším, se mi podle všeho jen zdálo (což jsem rozhodně nevylučoval), protože s tím údajně byli na dvou zkušebních jízdách a ani při jedné nic takového neslyšeli (mně přišlo, že to slyším v podstatě pokaždé).
Nicméně tedy alespoň vím, že rozvody jsou v pořádku. A to střílení do sání, které jsem měl pocit, že občas v záběru slyším, se mi podle všeho jen zdálo (což jsem rozhodně nevylučoval), protože s tím údajně byli na dvou zkušebních jízdách a ani při jedné nic takového neslyšeli (mně přišlo, že to slyším v podstatě pokaždé).
Focus kombi Mk1.5 2002, 1.6 16V 74kW FYDD
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13541
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Cukání pod 2500 ot., kolísání otáček na neutrál
Tak znovu. Kontrolovali nastavenie rozvodov a tlaky vo valcoch?
-
- Nováček
- Příspěvky: 70
- Registrován: 02.07.2014 01:47
- Bydliště: Olomouc
Re: Cukání pod 2500 ot., kolísání otáček na neutrál
Ano. Vždyť to píšu. Rozvody jsem dokonce výslovně zmínil.
Focus kombi Mk1.5 2002, 1.6 16V 74kW FYDD
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13541
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Cukání pod 2500 ot., kolísání otáček na neutrál
A sorry, rozvody hej, si pisal. Tlaky nie. A popripade ventilovu volu.
-
- Nováček
- Příspěvky: 70
- Registrován: 02.07.2014 01:47
- Bydliště: Olomouc
Re: Cukání pod 2500 ot., kolísání otáček na neutrál
Hm, zajímavé. Pořád pátrám, čím by to mohlo být, a narazil jsem na první obsáhlejší diskusi o úplně stejném problému na jednom polském fóru:
http://www.focusklubpolska.pl/showthrea ... post568739
Jestli tu diskusi správně chápu, tak příčinou skutečně JSOU špatně nastavené rozvody, a jak tam ke konci uvádí jeden z těch, kteří ten problém vyřešili (napočtvrté), tak to minimálně v jeho případě bylo tím, že po ustavení klikové hřídele na ten blokovací trn nebyl první válec v horní úvrati, ale o kus mimo... Vyskytují se tam přitom i lidi, kteří s tím jezdili tisíce kilometrů, a kterým rozvody dělali přímo ve Fordu.
Tak mám takový dojem, že se asi znova vydám do servisu a budu trvat na opravdu hodně poctivé kontrole rozvodů - je-li skutečně ten trn posunutý, asi by to mnohé vysvětlovalo...
BTW, možná hloupá otázka, ale - co by to vůbec obnášelo, kdyby tomu tak bylo? Dají se rozvody nějak seřídit bez výměny, nebo je to automaticky na výměnu a nové nastavení?
http://www.focusklubpolska.pl/showthrea ... post568739
Jestli tu diskusi správně chápu, tak příčinou skutečně JSOU špatně nastavené rozvody, a jak tam ke konci uvádí jeden z těch, kteří ten problém vyřešili (napočtvrté), tak to minimálně v jeho případě bylo tím, že po ustavení klikové hřídele na ten blokovací trn nebyl první válec v horní úvrati, ale o kus mimo... Vyskytují se tam přitom i lidi, kteří s tím jezdili tisíce kilometrů, a kterým rozvody dělali přímo ve Fordu.
Tak mám takový dojem, že se asi znova vydám do servisu a budu trvat na opravdu hodně poctivé kontrole rozvodů - je-li skutečně ten trn posunutý, asi by to mnohé vysvětlovalo...
BTW, možná hloupá otázka, ale - co by to vůbec obnášelo, kdyby tomu tak bylo? Dají se rozvody nějak seřídit bez výměny, nebo je to automaticky na výměnu a nové nastavení?
Focus kombi Mk1.5 2002, 1.6 16V 74kW FYDD
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13483
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Cukání pod 2500 ot., kolísání otáček na neutrál
Ten trn "chytá" ve dvou polohách při otáčení motorem. Jen si nedokážu představit, že by to v té druhé vůbec fungovalo, nebo se to rovnou hned nepotkalo.
Rozvody se doseřídit dle mně dají i bez demontáže. Nastavit HÚ, povolit vačkové kola a nastavit je na pravítko. Při tom bych jen lehce popustil řemen na napínací kladce.
Rozvody se doseřídit dle mně dají i bez demontáže. Nastavit HÚ, povolit vačkové kola a nastavit je na pravítko. Při tom bych jen lehce popustil řemen na napínací kladce.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
-
- Nováček
- Příspěvky: 70
- Registrován: 02.07.2014 01:47
- Bydliště: Olomouc
Re: Cukání pod 2500 ot., kolísání otáček na neutrál
Myslel jsem si to, ale díky za potvrzení.
A co se týče toho trnu, tak, ač moje polština není úplně nejlepší, mi vážně přijde, že tam jeden z těch diskutujících uvádí, že třikrát udělal rozvody na trn a zlobilo mu to přesně tak jako mně, a když je dělal počtvrté, tak zjistil, že horní úvrať je 1.5 zubu mimo trn. Viz:
"Ja jednak bym obstawiał rozrząd. Cztery razy go ustawiałem, trzy na blokade wału a za czwartym razem okazało się że blokada wału przestawia rozrząd o jakieś 1,5 zęba względem GMP pierwszego cylindra."
A co se týče toho trnu, tak, ač moje polština není úplně nejlepší, mi vážně přijde, že tam jeden z těch diskutujících uvádí, že třikrát udělal rozvody na trn a zlobilo mu to přesně tak jako mně, a když je dělal počtvrté, tak zjistil, že horní úvrať je 1.5 zubu mimo trn. Viz:
"Ja jednak bym obstawiał rozrząd. Cztery razy go ustawiałem, trzy na blokade wału a za czwartym razem okazało się że blokada wału przestawia rozrząd o jakieś 1,5 zęba względem GMP pierwszego cylindra."
Focus kombi Mk1.5 2002, 1.6 16V 74kW FYDD
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13483
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Cukání pod 2500 ot., kolísání otáček na neutrál
Taky jsem to přelít, ale klidně mohl mít ten trn o chlup delší nebo kratší. Pak by to mohlo udělat ten 1,5 zubu.
Přesné rozměry trnu jsou uvedeny zde- http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... %C3%AD+trn
Přesné rozměry trnu jsou uvedeny zde- http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... %C3%AD+trn
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
-
- Nováček
- Příspěvky: 70
- Registrován: 02.07.2014 01:47
- Bydliště: Olomouc
Re: Cukání pod 2500 ot., kolísání otáček na neutrál
Tak jsem to dneska v poledne dal do Ford servisu (Cars Morava v Olomouci), protože jsem si říkal, že pokud na to nepřijde značkový servis s originál vybavením, tak už asi nikdo (přestože teda výměnu rozvodů předchozí majitel taky absolvoval ve Fordu, dokonce v Německu - ale pravda netuším, jestli to vzniklo už tam, nebo jestli se do toho motoru někdo nehrabal, než jsem to auto koupil já). Koukali se na mě hodně divně, když jsem jim to popisoval a říkal jsem jim, že si myslím, že to je rozvodama (dokonce první slova přijímacího technika byla "to ale rozvody není" a z těch pochybovačných výrazů jsem měl trochu obavy, jestli to skutečně prohlédnou dostatečně pečlivě), nicméně teď mi před chvilkou volali a...rozvody BYLY špatně nastavené.
Po těch skoro čtyřech týdnech detektivní internetové práce a experimentování s nejrůznějšími jinými možnostmi to byla ohromně uspokojivá informace, která mě potěšila asi víc, než by měla
Docela jsem tu zajásal 
(A do toho předchozího servisu, kde jsem si domlouval tu první kontrolu rozvodů a kde mi bylo řečeno, že "podle kolegy jsou rozvody v pořádku", to určitě zajdu říct. Ostatně majitel mi sám říkal, že jestli přijdu na to, čím to bylo, tak ať mu dám vědět, že mu to taky vrtá hlavou a chtěl by znát odpověď.)
Po těch skoro čtyřech týdnech detektivní internetové práce a experimentování s nejrůznějšími jinými možnostmi to byla ohromně uspokojivá informace, která mě potěšila asi víc, než by měla


(A do toho předchozího servisu, kde jsem si domlouval tu první kontrolu rozvodů a kde mi bylo řečeno, že "podle kolegy jsou rozvody v pořádku", to určitě zajdu říct. Ostatně majitel mi sám říkal, že jestli přijdu na to, čím to bylo, tak ať mu dám vědět, že mu to taky vrtá hlavou a chtěl by znát odpověď.)
Focus kombi Mk1.5 2002, 1.6 16V 74kW FYDD
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Cukání pod 2500 ot., kolísání otáček na neutrál
Ještě, jednou opakuju: Ford serviz--až10krát dělá mechanik/třeba/novej, rozvody, pod dozorem zkušeného mechanika, pak, ho to nechaj teprve dělat samotného.
Ale i po tom, má jít po něm další kontrolní mechanik.
Pak, se nediv, že řemenice, má 100 rysek.
Ale i po tom, má jít po něm další kontrolní mechanik.
Pak, se nediv, že řemenice, má 100 rysek.

FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13541
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Cukání pod 2500 ot., kolísání otáček na neutrál

-
- Nováček
- Příspěvky: 70
- Registrován: 02.07.2014 01:47
- Bydliště: Olomouc
Re: Cukání pod 2500 ot., kolísání otáček na neutrál
Teď jen ještě trochu hloubám nad tím, jak to asi vzniklo a jestli to fakt bylo rozhozené celých těch 40 tisíc od té výměny rozvodů, ale třeba mi k tomu zítra ještě řeknou víc, až si to půjdu vyzvednout. Každopádně se po telefonu nezmiňovali o tom, že by na tom fyzicky cokoliv měnili, řeč byla jen čistě o seřízení.
stano: Ono není co vracet, ačkoliv tam to auto měli nakonec dva dny a minimálně přímo majitel (který tam bohužel nebyl, když jsem to tam dával, jinak to možná taky třeba už napoprvé dopadlo jinak) se evidentně poctivě snažil příčinu najít a strávil nad tím dost času, tak si za to odmítl cokoliv naúčtovat, protože jeho slovy "bych se musel stydět, kdybych po vás chtěl peníze za něco, co jsme nedokázali vyřešit a nestálo nás to žádný materiál". (Že jsem mu za to aspoň symbolicky něco dal bylo čistě moje rozhodnutí a nemám s tím problém.) V tomhle ohledu ten servis špatný není, se zákazníkem tam jednají perfektně (do té míry, že by mohli být leckomu jinému vzorem), a je možné, že až tomu majiteli, který působí jako velký poctivec, kterému na zákazníkovi upřímně záleží, zajdu říct, kde byl problém, že z toho možná i vyvodí interně nějaké důsledky. Takže jako - ano, chtěl jsem po nich kontrolu rozvodů a z nějakého důvodu nepoznali, že jsou špatně nastavené, respektive dokonce prohlásili, že jsou nastavené správně a nebyly (ať už to ten mechanik odfláknul nebo se na to úplně vykašlal a řekl šéfovi, že je to v pohodě - to si musejí vyřešit mezi sebou). To určitě není dobře. Ale zase si za dva dny hloubání nad autem neřekli ani o korunu, přičemž to nejsou zrovna garážisti, a to je svým způsobem zase docela fajn. Pro mě bude dostatečnou "satisfakcí", že mu to tam půjdu říct (no a samozřejmě hlavně to, že teď snad konečně pojede auto tak, jak má).
Není to s těmi servisy jednoduché...narazit na takový, kde jsou perfektní úplně všechny složky, dá práci...
stano: Ono není co vracet, ačkoliv tam to auto měli nakonec dva dny a minimálně přímo majitel (který tam bohužel nebyl, když jsem to tam dával, jinak to možná taky třeba už napoprvé dopadlo jinak) se evidentně poctivě snažil příčinu najít a strávil nad tím dost času, tak si za to odmítl cokoliv naúčtovat, protože jeho slovy "bych se musel stydět, kdybych po vás chtěl peníze za něco, co jsme nedokázali vyřešit a nestálo nás to žádný materiál". (Že jsem mu za to aspoň symbolicky něco dal bylo čistě moje rozhodnutí a nemám s tím problém.) V tomhle ohledu ten servis špatný není, se zákazníkem tam jednají perfektně (do té míry, že by mohli být leckomu jinému vzorem), a je možné, že až tomu majiteli, který působí jako velký poctivec, kterému na zákazníkovi upřímně záleží, zajdu říct, kde byl problém, že z toho možná i vyvodí interně nějaké důsledky. Takže jako - ano, chtěl jsem po nich kontrolu rozvodů a z nějakého důvodu nepoznali, že jsou špatně nastavené, respektive dokonce prohlásili, že jsou nastavené správně a nebyly (ať už to ten mechanik odfláknul nebo se na to úplně vykašlal a řekl šéfovi, že je to v pohodě - to si musejí vyřešit mezi sebou). To určitě není dobře. Ale zase si za dva dny hloubání nad autem neřekli ani o korunu, přičemž to nejsou zrovna garážisti, a to je svým způsobem zase docela fajn. Pro mě bude dostatečnou "satisfakcí", že mu to tam půjdu říct (no a samozřejmě hlavně to, že teď snad konečně pojede auto tak, jak má).
Není to s těmi servisy jednoduché...narazit na takový, kde jsou perfektní úplně všechny složky, dá práci...
Focus kombi Mk1.5 2002, 1.6 16V 74kW FYDD
- Lašty
- Junior
- Příspěvky: 424
- Registrován: 06.06.2009 21:40
- Bydliště: Žatec, Plzeň
Re: Cukání pod 2500 ot., kolísání otáček na neutrál
ahoj asi mám stejný problém už jsem toho vyzkoušel dost a pořád nic nezabírá.
asi si sjedu taky nechat zkontrolovat nastavení rozvodů. Jestli by jsi ještě mohl napsat cenu na kolik to vyjde ?
abych věděl a nechtěli mě třeba odrbat 




bývávalo Ford Focus 1.8 16 V Zetec 5 dvéř. hatchback r.v. 2000
Ford FocusII 1.6 16V 5 dvéř. hatchback r.v. 2007
-
- Nováček
- Příspěvky: 70
- Registrován: 02.07.2014 01:47
- Bydliště: Olomouc
Re: Cukání pod 2500 ot., kolísání otáček na neutrál
Jen pro doplnění - dopoledne jsem si to byl vyzvednout. Technik mi potvrdil, že obě vačky byly o zub posunuté. K tomu, jak to vzniklo a jak dlouho to bylo, mi nebyl schopen nic moc říct, ale to jsem pravda ani nečekal (nakonec, jasnovidec jistě není).
První nastartování a zkouška ještě za jeho asistence byly trochu rozpačité, protože otáčky na neutrál kolem těch 2200 zase začaly kolísat, ale usoudili jsme, že to nejspíš bude tím, že jsou v řídící jednotce ještě "nesmysly" (nebyl proveden reset) a že se takřka jistě adaptuje. Motor měl ale rozhodně hladší chod (což nepřekvapí).
Takže jsem to jel projet a skutečně, když jsem to vytáčení na neutrál zkoušel později, už to šlo krásně plynule. Viz záznam z diagnostiky, můžete srovnat s tím předchozím v prvním postu:
https://lh3.googleusercontent.com/-sIZC ... ozvody.png
To poskakování předstihu (SPARKADV) v těchhle kritických otáčkách úplně zmizelo. Výkonově se na motoru v chodu až tak moc nezměnilo, rozhodně míň, než bych čekal při srovnávání vůči motoru s posunutými rozvody o zub (pořád mě to nepřestává fascinovat - adaptační schopnosti řídících jednotek moderních motorů jsou evidentně pozoruhodné). Motor má ale celkově mnohem příjemnější chod, zabírá krásně v celém rozsahu bez cukání (do té míry, do jaké je toho benzínový motor schopen) a zatímco dřív bylo jeho vytáčení do vyšších otáček otravnou nutností, teď je to vyloženě požitek. Asi největší rozdíl ovšem je ten, že je teď motor o poznání tišší, a to opravdu znatelně. Jinak trochu poklesla i provozní teplota. Fuel trimy se taky celkem umravnily (a je možné, že kdybych udělal kompletní reset ŘJ - což možná ještě provedu, pro jistotu - že to bude ještě lepší), jen výslovně na volnoběh je tam pořád kolem 14 %, jak je vidět i na tom obrázku výše, ale při jakémkoliv mírném navýšení otáček to hned jde dolů, takže nemyslím, že se tím budu zabývat. Jinými slovy - velká spokojenost a velká úleva z toho, že problém je konečně vyřešený. Ještě se chystám udělat video na YouTube, protože jsem při tom pátrání viděl, že tímhle problémem trpí poměrně dost lidí, ale najít řešení je nadlidský úkol, jak jsem si sám bohužel vyzkoušel.
Díky všem, kteří se mi tu s tím pokoušeli pomoci.
Lašty: Za tu kontrolu a seřízení rozvodů jsem v Cars Morava (oficiální Ford servis) v Olomouci dal 2600 Kč (napočítali si to jako čtyři hodiny práce). A jen málokdy jsem měl takovou radost z toho, že někomu musím zaplatit tři tisíce, takže to vzhledem k okolnostem považuju za pakatel
První nastartování a zkouška ještě za jeho asistence byly trochu rozpačité, protože otáčky na neutrál kolem těch 2200 zase začaly kolísat, ale usoudili jsme, že to nejspíš bude tím, že jsou v řídící jednotce ještě "nesmysly" (nebyl proveden reset) a že se takřka jistě adaptuje. Motor měl ale rozhodně hladší chod (což nepřekvapí).
Takže jsem to jel projet a skutečně, když jsem to vytáčení na neutrál zkoušel později, už to šlo krásně plynule. Viz záznam z diagnostiky, můžete srovnat s tím předchozím v prvním postu:
https://lh3.googleusercontent.com/-sIZC ... ozvody.png
To poskakování předstihu (SPARKADV) v těchhle kritických otáčkách úplně zmizelo. Výkonově se na motoru v chodu až tak moc nezměnilo, rozhodně míň, než bych čekal při srovnávání vůči motoru s posunutými rozvody o zub (pořád mě to nepřestává fascinovat - adaptační schopnosti řídících jednotek moderních motorů jsou evidentně pozoruhodné). Motor má ale celkově mnohem příjemnější chod, zabírá krásně v celém rozsahu bez cukání (do té míry, do jaké je toho benzínový motor schopen) a zatímco dřív bylo jeho vytáčení do vyšších otáček otravnou nutností, teď je to vyloženě požitek. Asi největší rozdíl ovšem je ten, že je teď motor o poznání tišší, a to opravdu znatelně. Jinak trochu poklesla i provozní teplota. Fuel trimy se taky celkem umravnily (a je možné, že kdybych udělal kompletní reset ŘJ - což možná ještě provedu, pro jistotu - že to bude ještě lepší), jen výslovně na volnoběh je tam pořád kolem 14 %, jak je vidět i na tom obrázku výše, ale při jakémkoliv mírném navýšení otáček to hned jde dolů, takže nemyslím, že se tím budu zabývat. Jinými slovy - velká spokojenost a velká úleva z toho, že problém je konečně vyřešený. Ještě se chystám udělat video na YouTube, protože jsem při tom pátrání viděl, že tímhle problémem trpí poměrně dost lidí, ale najít řešení je nadlidský úkol, jak jsem si sám bohužel vyzkoušel.
Díky všem, kteří se mi tu s tím pokoušeli pomoci.
Lašty: Za tu kontrolu a seřízení rozvodů jsem v Cars Morava (oficiální Ford servis) v Olomouci dal 2600 Kč (napočítali si to jako čtyři hodiny práce). A jen málokdy jsem měl takovou radost z toho, že někomu musím zaplatit tři tisíce, takže to vzhledem k okolnostem považuju za pakatel

Naposledy upravil(a) Case dne 13.09.2014 18:01, celkem upraveno 1 x.
Focus kombi Mk1.5 2002, 1.6 16V 74kW FYDD
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host