Příspěvek
od C4R3W » 23.08.2014 23:28
Hm, takze podobny pocity. Brzdou provozu jsem nebyl, jako obvykle brzdil hlavne provoz me, akorat jsem si musel vic rozmejslet, na jakou rychlost budu predjizdet, a trochu s tim pocitat v kopcich. Nicmene sranda, ze na dalnici v klidu - jak je to rozjety a roztoceny, tak si rychlost drzi, na okreskach to byl vetsi opruz:))
Jinak, jak uz jsem psal, objem neni moc relevantni. Jak se auto bude chovat, to urcuje krivka prubehu kroutaku. Objem je nutny brat v potaz hlavne u atmosferickejch motoru, ktery jsou vyhnany otackama a diky jinymu casovani dosahnou maxima svyho zalostnyho kroutaku ve vyssich pasmech - diky tomu maj i relativne vysokej vykon (vykon ve W = kroutak v nm * uhlova rychlost v rad/s), ale postradaj pruznost, protoze v nizsim a strednim pasmu ten kroutak chybi.
Prikladem budiz 1.4 16V (EA111) od VW: 74kW verze ma takrka totoznej kroutak jako ta slabsi (55kW), ale dosahuje ho v nesmyslne vysokejch otackach - proto ma vyssi vykon a, kdyz se toci, tak jede, ale slabsi verze je vyrazne pruznejsi a prijemnejsi pro normalni jizdu.
U 1.0 EB jde podle me o to, ze vzhledem k hmotnosti a zprevodovani tech 170 (200) nm neni az tak moc, takze se s vyssim zatizenim proste zapoti...

Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2
Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi